LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al wekenlang uren wachten veerboot Breskens-Vlissingen V.V

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Al wekenlang uren wachten veerboot Breskens-Vlissingen V.V

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Een defecte veerpont is niet zomaar gerepareerd. Onderdelen zijn er niet en moeten speciaal gemaakt worden. Dat kan maanden duren. Het is geen Opel waar je op iedere hoek spullen voor kunt kopen.
Dat het niet fijn is , ja , maar om er zo'n ding van te maken, nee.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Al wekenlang uren wachten veerboot Breskens-Vlissingen V.V

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het zou wel iets met de tunnel te maken kunnen hebben? Die was er vroeger naar niet.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Al wekenlang uren wachten veerboot Breskens-Vlissingen V.V

Ongelezen bericht door BL2 »

Justmeagain schreef:
26 aug 2019 00:33
Dat het niet fijn is , ja , maar om er zo'n ding van te maken, nee.
Heerlijk weer zo'n botte reactie. Je woont duidelijk niet in Zeeland, je gaat nooit met deze pont en telkens één uur wachten vind je compleet normaal !

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Al wekenlang uren wachten veerboot Breskens-Vlissingen V.V

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sxsx schreef:
26 aug 2019 01:06
In 2015 is er een kaalslag bij het busvervoer geweest.
Overal in Nederland worden busverbindingen minder. Kleine dorpen worden overgeslagen en met moet eerst naar de rand van het dorp om een bus te nemen. De bezuinigingen zijn niet enkel voorbehouden aan Zeeland.

sxsx schreef:
26 aug 2019 01:06
en de voorspelbare technische problemen in de zomer, gewoon ten laste van de reiziger brengen.
Als het voorspelbaar zou zijn ging er niets meer kapot, dan werd een dag voordat iets kapot zou gaan de onderdelen vervangen.

sxsx schreef:
26 aug 2019 01:06
Als ervaren Zeeland-reiziger ga ik nu vanuit richting Rotterdam tot station Goes en via bus Terneuzen dan richting Breskens. Dat is een half uur langer dan als de boot normaal vaart, maar een half uur korter dan in de huidige chaotische toestand, en zonder ergernis :)
Mensen die elke dag in de file staan doen hetzelfde, alternatieven zoeken.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Al wekenlang uren wachten veerboot Breskens-Vlissingen V.V

Ongelezen bericht door Lowieze »

sxsx schreef:
26 aug 2019 00:41
Dat begrijp ik heel goed, en daarom begrijp ik niet dat er niet minstens drie veerboten zijn, waar er vroeger 3 prinsesseschepen waren. In de jaren 60 kostte een enkeltje 9 eurocent, nu ongeveer 3 euro. OV chip afgeschaft ivm te hoge kosen.. erg zuunig allemaal
Sorry hoor, maar vroeger is geweest.
Misschien kunt u dit eens doorlezen, dan begrijpt u dat die éénuurs-dienstregeling al verliesgevend is.
https://www.zeeland.nl/digitaalarchief/ib186d2860aa

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Al wekenlang uren wachten veerboot Breskens-Vlissingen V.V

Ongelezen bericht door witte angora »

sxsx schreef:
26 aug 2019 00:41
In de jaren 60 kostte een enkeltje 9 eurocent, nu ongeveer 3 euro. OV chip afgeschaft ivm te hoge kosen.. erg zuunig allemaal
In de jaren 60 had je nog snoep voor een cent. Nu hoef je met minder dan een euro niet meer aan te komen. Overigens bijzonder dat ze in Zeeland in de jaren 60 al eurocenten hadden, maar dat terzijde.

Hoe lang duurt de overtocht? Ik heb vorig jaar met verschillende ponten een overtocht gemaakt, de kosten lagen doorgaans tussen de 1 en 2 euro. Dat waren tochtjes van enkele tientallen meters.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Al wekenlang uren wachten veerboot Breskens-Vlissingen V.V

Ongelezen bericht door witte angora »

Interessante link, Lowieze. Er lijkt een ander schip onderweg te zijn, dus de TS wordt op zijn/haar wenken bediend. Ook leuk om te lezen dat een kaartje 2,60 kost, dat de provincie er per kaartje bijna 10 euro bij moet leggen, dat er in de zomer inderdaad piekdrukte is, en dat er aan een oplossing wordt gewerkt.

Helaas is die oplossing er morgen nog niet. Wat een nare rotprovincie. Arme zuunige Zeeuwen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Al wekenlang uren wachten veerboot Breskens-Vlissingen V.V

Ongelezen bericht door Moneyman »

sxsx schreef:
26 aug 2019 01:06
Het heeft vooral iets te maken met prioriteiten stellen. Die liggen bij provincie Zeeland allesbehalve bij het openbaar vervoer. In 2015 is er een kaalslag bij het busvervoer geweest. Omdat niemand de veerboot-concessie wilde, is exploitatie nu weer bij provincie zeeland die 2 kleine bootjes genoeg vinden, en de voorspelbare technische problemen in de zomer, gewoon ten laste van de reiziger brengen.
Heb je dan liever dat ze de enorme kosten maar bij de reiziger in rekening brengen?

Ik ben juist blij met een provincie die de tering naar de nering zet...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Al wekenlang uren wachten veerboot Breskens-Vlissingen V.V

Ongelezen bericht door kweenie »

sxsx schreef:
26 aug 2019 00:23
Het enige wat er hierover op de website staat is 'De overtocht is al een belevenis op zich' maar dan toch m.i. geen leuke belevenis..
Dan kijk jij blijkbaar op een andere website. Er staat bij mij in een groot opvallend blok dat de dienstregeling gewijzigd is en waarom de dienstregeling gewijzigd is.
sxsx schreef:
26 aug 2019 00:41
daarom begrijp ik niet dat er niet minstens drie veerboten zijn, waar er vroeger 3 prinsesseschepen waren. In de jaren 60 kostte een enkeltje 9 eurocent, nu ongeveer 3 euro. OV chip afgeschaft ivm te hoge kosen.. erg zuunig allemaal
Dus ze moeten permanent 50% meer vervoerscapaciteit achter de hand houden voor het geval dat een boot tijdelijk uit de vaart moet? Daarmee zouden de kosten dus nog iets van de helft hoger zijn dan nu al.

Ja, het is rottig een vervelend dat je juist in de zomertijd extra reistijd hebt. Iets waar een heleboel treinreizigers overigens ook mee te maken hebben, dat een aantal verbindingen er uit liggen en je te maken hebt met een hoop extra reistijd en overstappen. Gelukkig zijn straks al die 'lastige' toeristen weer weg en zal de drukte weer meevallen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Al wekenlang uren wachten veerboot Breskens-Vlissingen V.V

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Geen Idee, nog nooit gebruikt maar de boot naar Texel en de andere wadden eilanden hebben zelfde probleem elke zomer!

Als je ziet dat vele dorpen 5x groter worden met inwoners, leg je dan in de winter 2 stil en met de zomer 3 varen en nog tekort?
En waarom gaat niemand met een eigen bootje mensen overzetten?
Ik woon te ver weg, maar met 15 mensen + fietsen lukt nog net, Den Helder Texel gedaan, en als ik 15x€3,- rekende een leuk uurloon voor weinig kosten!
Alleen gezonde mensen overzetten want ik kan geen rolstoel of scootmobiel vervoeren natuurlijk, maar als de plaatselijke bevolking en ruime stevige privé boot in gaat zetten?

Ik hoef dan geen belasting over mijn uurloon af te dragen, onderhoud is nu per jaar, roest harder dan slijtage.... en kale plekken van fiets trappers, dat is zo weer weg.... maar mag dit?
Dan ga ik hier van het forum af en als Drs. P. het Heen & Weer krijgen?

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Al wekenlang uren wachten veerboot Breskens-Vlissingen V.V

Ongelezen bericht door BL2 »

Heeft de stofzuigende komkommer nu ook al een eigen veerdienst naar Texel.
Het is ongelofelijk........
Wanneer houd deze onzin toch eens op, op dit forum.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Al wekenlang uren wachten veerboot Breskens-Vlissingen V.V

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik de foto's van de twee huidige schepen zie, vind ik dat toch geen "kleine bootjes."
Dat geen enkel bedrijf de concessie wilde hebben zegt toch genoeg? Het is een ernstig verliesgevende verbinding.

Als je de boot hebt gemist, is de wachttijd een uur. Dat is inderdaad vervelend lang, maar wel het maximum. Of moet u anderhalf uur wachten als de eerstvolgende afvaart over een half uur is?

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Al wekenlang uren wachten veerboot Breskens-Vlissingen V.V

Ongelezen bericht door Lowieze »

Komkommertijd schreef:
26 aug 2019 10:16
Geen Idee, nog nooit gebruikt maar de boot naar Texel en de andere wadden eilanden hebben zelfde probleem elke zomer!

Als je ziet dat vele dorpen 5x groter worden met inwoners, leg je dan in de winter 2 stil en met de zomer 3 varen en nog tekort?
En waarom gaat niemand met een eigen bootje mensen overzetten?
Ik woon te ver weg, maar met 15 mensen + fietsen lukt nog net, Den Helder Texel gedaan, en als ik 15x€3,- rekende een leuk uurloon voor weinig kosten!
Alleen gezonde mensen overzetten want ik kan geen rolstoel of scootmobiel vervoeren natuurlijk, maar als de plaatselijke bevolking en ruime stevige privé boot in gaat zetten?

Ik hoef dan geen belasting over mijn uurloon af te dragen, onderhoud is nu per jaar, roest harder dan slijtage.... en kale plekken van fiets trappers, dat is zo weer weg.... maar mag dit?
Dan ga ik hier van het forum af en als Drs. P. het Heen & Weer krijgen?
Als u zich hier even in verdiept had, had u kunnen weten dat de Teso, eigendom van de eilanders, het alleenrecht heeft op personenvervoer tot 2023.
U denkt toch niet echt dat niemand in het verleden op het idee is gekomen om daar ook mee te beginnen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Al wekenlang uren wachten veerboot Breskens-Vlissingen V.V

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nee, geen veerdienst, maar een file en voor Scouting een groep daar naartoe gebracht zonder kosten!

We lazen de file auto's en fietsen gaan daar altijd voor....
Den Helder naar Texel en gelijk andere kant eiland gevaren, maar als ik deze Zeeland problemen lees,
daar gaat geen enkele auto mee, en is met zo weinig passagiers er gewoon een tekort.....
Maar in deze tijden extra vaarten, dan zitten de mensen in de fuik vast, en de mensen achteraan kunnen dan voor €3,20 mits jong of ouderen.... gewoon mee, Fietsen lukt nog wel, Brommers zijn te zwaar zonder loopplank......

Als er iemand de Westerschelde over wilde, het word dan geen half uurtje maar 40 minuten vermoedelijk.....
Vooral in en uitladen koste dan meer tijd.
En ik zie dat er een Bus de tunnel door gaat, dus daarmee kun je 50 mensen per keer snel vervoeren, mits ze geen fietsen hebben...

Wel is na de tunnel er minder Pont verkeer nodig dus 3e boot niet nemen, geef ik ze gelijk in.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Al wekenlang uren wachten veerboot Breskens-Vlissingen V.V

Ongelezen bericht door renewouters »

sxsx schreef:
26 aug 2019 00:41
Dat begrijp ik heel goed, en daarom begrijp ik niet dat er niet minstens drie veerboten zijn,
Wow, wat een briljant idee. Met zo'n oplossing kan je trouwens alle problemen oplossen. 50% meer artsen, 50% meer snelwegen, 50% meer woningen. 200% meer belasting en we kunnen het regelen!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Al wekenlang uren wachten veerboot Breskens-Vlissingen V.V

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

renewouters schreef:
26 aug 2019 11:04
sxsx schreef:
26 aug 2019 00:41
Dat begrijp ik heel goed, en daarom begrijp ik niet dat er niet minstens drie veerboten zijn,
Wow, wat een briljant idee. Met zo'n oplossing kan je trouwens alle problemen oplossen. 50% meer artsen, 50% meer snelwegen, 50% meer woningen. 200% meer belasting en we kunnen het regelen!
En iedereen een extra auto voor de deur voor het geval de andere auto stopt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Al wekenlang uren wachten veerboot Breskens-Vlissingen V.V

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan maar door de tunnel. Is vorige week nog een Brit door gefietst.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Al wekenlang uren wachten veerboot Breskens-Vlissingen V.V

Ongelezen bericht door kweenie »

sxsx schreef:
26 aug 2019 11:36
Interessante reacties! Het geeft me een bredere kijk op deze problematiek. Maar wat doen, als ook overbelaste Maxima het begeeft?
Dan zullen ze als noodmaatregel waarschijnlijk wel tijdelijk een andere veerboot inhuren. Maar dat kost behoorlijk veel geld, zodat je dat in principe niet doet voor een tijdelijk overlast gevende situatie.

Gesloten