Al wekenlang uren wachten veerboot Breskens-Vlissingen V.V

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Theotrucker

Re: Al wekenlang uren wachten veerboot Breskens-Vlissingen V.V

Ongelezen bericht door Theotrucker » 26 aug 2019 11:56

Dan maar door de tunnel. Is vorige week nog een Brit door gefietst.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 26 aug 2019 12:20

sxsx schreef:
26 aug 2019 11:36
Interessante reacties! Het geeft me een bredere kijk op deze problematiek. Maar wat doen, als ook overbelaste Maxima het begeeft?
Dan zullen ze als noodmaatregel waarschijnlijk wel tijdelijk een andere veerboot inhuren. Maar dat kost behoorlijk veel geld, zodat je dat in principe niet doet voor een tijdelijk overlast gevende situatie.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 26 aug 2019 13:39

@sxsx De fietspont tussen Vlissingen en Breskens is een extra OV service aan de fietsers en brommers omdat reizen via de tunnel een grote omweg is. Maar de pont is inmiddels uitgegroeid tot een onderdeel van een toeristische route tussen Walcheren en Zeeuw-Vlaanderen en de Belgische kust. En zeker met mooi weer gebruiken honderden, wellicht duizenden mensen per dag die overtocht.
Ook toen de PW Alexander nog niet was uitgevallen moest je soms een uur of langer wachten voor je mee kon.
U hebt gelijk dat dit ergernis geeft, zeker voor de vaste gebruikers die in dat gebied wonen. Wees blij dat het vakantie is en de scholieren er nu geen gebruik van maken want dan zou het nog veel drukker zijn. Maar de kosten voor een vervangende of 3e veerboot zijn domweg veel te hoog om die paar maanden op te vangen.

Overigens worden bij grote drukte nu al extra bussen ingezet via de tunnel.

sxsx

Ongelezen bericht door sxsx » 26 aug 2019 14:23

Mee eens :) Ik voel mij bevoorrecht in Z-VL te wonen in een betaalbare huurwoning nabij het strand.. En achterland-Belgie is er ook nog, met een prima interland-bus van Breskens via het gezellige Sluis naar Brugge, als ik de Duitse auto-toeristenstroom wil omzeilen..

Die extra bussen via de tunnel heb ik weinig van gemerkt. Heeft ook niet veel zin om anderhalf uur in de bus te zitten ipv 23 min boot..

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 26 aug 2019 14:48

@sxsx op de website bieden ze die extra bussen wel aan. Dus ze proberen wel naar een oplossing te zoeken voor het uitvallen van de veerboot.

sxsx

Ongelezen bericht door sxsx » 26 aug 2019 15:29

Volgens bijlage bieden ze inderdaad aanvullend busvervoer aan, maar hoe ze dat doen, staat er niet bij..
boot26aug2019.pdf
(117.46 KiB) 11 keer gedownload

Plaats reactie