Waarschuwing: OV-Chipkaart automatisch opladen stuurt direct incasso

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
rwolters
Berichten: 1474
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Waarschuwing: OV-Chipkaart automatisch opladen stuurt direct incasso

Ongelezen bericht door rwolters »

Best wel hilarisch. Als herinneringen via email komen proberen mensen zich er onderuit te lullen omdat ze het papier willen. Komt het op papier dan moet het per email....

Karel123##
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 aug 2020 11:43

Re: Waarschuwing: OV-Chipkaart automatisch opladen stuurt direct incasso

Ongelezen bericht door Karel123## »

Mijn saldo is geblokkeerd. Wat nu?

Als je gebruikmaakt van automatisch opladen en je saldo is geblokkeerd, dan heb je een betalingsachterstand. Je hebt ons gemachtigd om de oplaadbedragen van je rekening af te schrijven, maar de incasso is mislukt. Er volgt geen tweede incassopoging. Je hebt een e-mail of brief ontvangen over deze mislukte incasso('s). Om te voorkomen dat de schuld verder oploopt, wordt het saldo op je kaart geblokkeerd. Dit gebeurt in de volgende twee gevallen:
1. Het bedrag van de mislukte incasso’s is hoger dan € 60,00. Je ontvangt hierover een e-mail of brief van Administratie OV-chipkaart.
2. Wij hebben het bedrag van de mislukte incasso('s) nog niet van je ontvangen. Wij hebben het verschuldigde bedrag uit handen gegeven aan Intrum. Je ontvangt hierover een brief van Intrum.

Maak het bedrag over
Maak het verschuldigde bedrag zo snel mogelijk over.
Heb je een e-mail of brief van Administratie OV-chipkaart gehad? Maak het bedrag over naar NL03 RABO 0306 4988 55 ten name van Trans Link Systems B.V. Vermeld het debiteurennummer dat in de e-mail/brief staat.
Heb je een brief ontvangen van Intrum? Maak het bedrag dan over naar NL64DEUT0265294916 ten name van St. Derdengelden Intrum. Vermeld het dossiernummer dat in de brief staat.
Deblokkeren saldo
Als het volledige openstaande bedrag is voldaan, kun je binnen drie werkdagen je saldo deblokkeren. Dit doe je bij een ophaalautomaat. Volg de instructies en wacht tot het saldo is gedeblokkeerd.

Vind een ophaalautomaat bij je in de buurt.

Op de pagina Kaartinformatie kun je zien of de deblokkering van je saldo klaar staat.

Administratie OV-chipkaart
Heb je vragen over het bedrag dat je moet betalen? Bel met Administratie OV-chipkaart op 0900-681 2447 (gebruikelijke belkosten). Dit nummer is bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.
Incassobureau Intrum
Als je schuld is overgedragen aan het incassobureau kunnen wij jouw vragen niet meer beantwoorden. Kijk voor meer informatie op de website van Intrum (nieuw venster). Of neem telefonisch contact op met Intrum via 088-020 1700 (lokaal tarief), te bereiken op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur. Helaas checken mensen bij de verkeerde paaltje / cico's uit. Ze stappen uit de tram en checken uit bij de metro. 2x instaptarief.

Geld storneren is natuurlijk niet slim. Heeft u een eigen account aangemaakt zodat u uw reisgeschiedenis kunt terug zien??

Plaats reactie