LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] toiletten ns

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Gast

Re: toiletten ns

Ongelezen bericht door Gast »

Dominique, je zegt dat er naar toiletpapier hangt.
Wat bedoel je?
Scheuren de velletjes slecht, steek je er met je vinger doorheen?
Kan je wat informatie verstrekken?
:wink:

Gast

Re: toiletten ns

Ongelezen bericht door Gast »

ik bedoelde er hangt daar nooit toilet papier!!oepss sorry!

r2o

Re: toiletten ns

Ongelezen bericht door r2o »

nou voor een paar jaar geleden zat er op de lijn arnhem - winterswijk.
van syntus, nog wc`s in de trein, door dat er nieuwe treinstellen zijn gekomen, hebben ze die er maar uit gelaten.

ROVER heeft er ook protest aan getekent.
bij de rechter, maar die heeft het afgewezen.
mensen kunnen gemakelijk een paar uur de behoefde op houden.

dus pech al je moet.

:evil:

Gast

Re: toiletten ns

Ongelezen bericht door Gast »

Paar uur??? Dit is een ritje van iets meer dan een uur. Als je zorgt dat je naar de wc gaat voordat je met de trein gaat reizen, lijkt het me geen probleem. In de bus zit ook geen wc en duren de ritten soms ook een uur.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: toiletten ns

Ongelezen bericht door karr-2 »

Wc's in een trein zijn altijd een smeerboel, ik weiger er dan ook naar toe te gaan. Ik ga wel vlak voor ik wegga en dan hou ik het wel op tot het volgende station of zo. In plaats van wc's kunnen ze er beter meer stoelen in bouwen

Gast

Re: toiletten ns

Ongelezen bericht door Gast »

Op stations zijn toch geen schijthuizen ?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: toiletten ns

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dan weet ik niet naar welk station jij gaat, maar bij mij hebben ze prachtig glimmende frisse toiletten

Gast

Re: toiletten ns

Ongelezen bericht door Gast »

Zeker in Delfzijl. Ja, ja daar is alles beter....

Gast

Re: toiletten ns

Ongelezen bericht door Gast »

Wel eens bij Den Haag Hollands Spoor geweest? Daar hebben ze mooi, nette, gezellige toiletten, met zelfs een toiletjuffrouw.

Gast

Re: toiletten ns

Ongelezen bericht door Gast »

wat is tegenwoordig nog gratis in het leven!?

wees blij dat er toiletten op de stations zijn, van mij mogen ze ze best uit de treinen slopen, is er tenminste wat meer plaats

lvwijk
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:00

Re: toiletten ns

Ongelezen bericht door lvwijk »

de wc in de treinen zijn niet schoon er leg vaak water op de vloer dit kom volgens mijn uit de wc pot waar moet het anders vandaan komen. En de wc deuren gaan vaak moeilijk op slot en open. en de wc bril daar druf je gewoon niet op te gaan zitten als vrouw zijnde.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: toiletten ns

Ongelezen bericht door Bailey »

wees blij dat er toiletten op de stations zijn, van mij mogen ze ze best uit de treinen slopen, is er tenminste wat meer plaats
Ja hoor, dan kan je misschien straks zitten en dan moet je toch opeens nodig naar de wc en dan kan je niet. Doe je het dan maar in je broek ofzo?

sarah
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jul 2005 19:42

Re: toiletten ns

Ongelezen bericht door sarah »

je moet gewoon naar de wc gaan voordat je met de trein gaat. Hoe lang zit je nu is de trein ? hoogstens 2 uur, nou dat kan je toch wel opouden, ik zal blij zijn als de wc er uit zijn want het stinkt er enorm.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: toiletten ns

Ongelezen bericht door b.olsen »

wat is dat nu weer voor een antwoord sarah? er zijn ook mensen met blaasproblemen en van rotterdam naar maastricht hebben wij vier uur in de trein gezeten.

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: toiletten ns

Ongelezen bericht door haka10 »

Tuurlijk een vies toilet is niet lekker.
Maar hoe komt het zo smerig.
De NS maakt ze niet vies.
Het zijn toch sommige gebruikers die het idee hebben dat ze het toilet na gebruik als zijnenstal achter moeten laten en daar valt voor de NS ook niet tegenop te werken.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: toiletten ns

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik vind toiletten in treinen een beetje onzinnig, het is hier geen Australië of Amerika waar je 12 uur lang ofzo in de trein zit van oost naar west. Er zijn zat busritten die van een uur of langer en daar heb je ook geen WC.

Gewoon even piesen als je van huis vertrekt en klaar.

Ik vind de Nederlandse treinen - of er nou een WC is of niet - sowieso niet geschikt voor lange ritten, als ik van Groningen naar Den Haag rijd is mijn rug kapot van het zitten, je kan beter op een sinaasappelkistje of een pingpongtafel 3 uur reizen dan op die klotestoelen. En de eerste klas is geen optie, de trein is zo al wel duur genoeg.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: toiletten ns

Ongelezen bericht door JH »

Wanneer men met vakantie gaat in een touringcar dan is er hier altijd een chemisch toilet. De chauffeur verzoekt dan om dit chemisch toilet alleen te gebruiken indien de nood hoog is en voor het overige gebruik te maken van de reguliere stops langs de route.
Hier in Nederland zijn de afstanden relatief gering en in de meeste gevallen kan worden volstaan met een sanitaire stop tijdens overstap of eindpunt.
Of wil de NS een andere voorziening treffen om de treinen te laten rijden, door reizigers bv te cateriseren alvorens zij de trein in stappen. :wink:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: toiletten ns

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik vind toiletten in treinen een beetje onzinnig, het is hier geen Australië of Amerika waar je 12 uur lang ofzo in de trein zit van oost naar west. Er zijn zat busritten die van een uur of langer en daar heb je ook geen WC.

Gewoon even piesen als je van huis vertrekt en klaar.
Nooit gehoord van mensen met een zwakke blaas? Als ik in totaal 2 en een half uur in het openbaar vervoer is, moet ik zeker 1 keer naar de wc. En ophouden kan dan echt niet hoor. Dus zoals jij het zegt, zo werkt het echt niet voor iedereen. Een beetje rekening houden met je medemens kan echt geen kwaad.

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: toiletten ns

Ongelezen bericht door haka10 »

Een toilet wordt echt niet vanzelf vies en de NS maakt ze ook niet vies.
Het zijn toch sommige gebruikers die zich asociaal gedragen en denken dat ze het als een zijnenstal achter kunnen laten. Doen ze thuis waarschijnlijk ook.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: toiletten ns

Ongelezen bericht door Bailey »

Nee joh, die mensen moet het juist thuis allemaal schoonmaken. Dat merk ik op mijn werk ook. Thuis moeten ze alles schoonmaken, maar ergens anders hoeven ze dat zelf niet schoon te maken, dus maken ze er een zooitje van. Ze denken er niet aan dat er ook nog andere mensen zijn die er gebruik van willen maken.Of ze denken er wel aan, maar het interesseert ze niet.

Gesloten