LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meubilair treinen en bussen

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
majo

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door majo »

nou ik ben dus langer dan 1.80 en als ik in de trein zit kan er door m'n lange benen niemand meer tegenover me gaan zitten. In bussen moet ik ook altijd zo scheef gaan zitten dat er niemand meer naast me kan zitten!

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

nou, ik ben het er helemaal mee eens. Je betaald je helemaal scheel aan geld voor het vervoer, en ik krijg er niet eens een fatsoenlijke (als ik al kan zitten) zitplaats voor terug. En ik irriteer me ook aan al die mensen die hun tas naast zich leggen als het druk is, of hun voeten op de bankjes. Asociaal

klaasvd

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door klaasvd »

en als je gewoon even vraagt dan verdwijnen die tassen en voeten ook zo van de bank.
Dus dat lijkt me niet echt een probleem

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

ja klaas dat denk je dan of dat hoop je dan maar is echt niet altijd het geval

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

ik ga altijd met het openbaar vervoer, ben 1.70 en weeg 62 kilo, DAT zal t zijn. Ben t wel beu hoor om te dikke mensen altijd te horen klagen over een bank of stoel waar ze niet in passen en ja dat moet dan ook onmiddellijk worden aangepast. Misschien zou u uzelf kunnen aanpassen aan de bankjes en/of de stoelen. Dan zitten ze prima!!!

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

tsss... waar slaat dat op? Moeten die mensen maar wat beter opletten met wat ze eten!
Alsof dik zijn altijd door teveel eten komt! Hoe kortzichtig kan je zijn.
Nooit gehoord van ziektes (bijvoorbeeld stofwisselingziektes) of medicijnen waar je dik van wordt? Het ligt echt niet altijd alleen aan verkeerd of teveel eten hoor. Kijk eens verder dan je neus lang is.

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

ja klaas dat denk je dan of dat hoop je dan maar is echt niet altijd het geval
Ligt er misschien aan hoe je het vraagt? Er zijn mensen die zeggen alleen maar 'zitten!'. Je kan ook zeggen 'zou ik hier mogen zitten?' of iets dergelijks. Maar goed dat kan tegenwoordig ook niet meer.

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik snap het ook niet hoor. Ik reis dagelijk met het openbaar vervoer en 9 van de 10 keer is het druk. Als ik vraag aan mensen of ik mag zitten op de plaats naast hun, dan is dat nooit een probleem. Ik krijg nooit rare gezichten of opmerkingen ofzo. Ook andersom maak ik er nooit een probleem van. Ik snap niet waar jullie moeilijk over doen.

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

Ligt er misschien aan hoe je het vraagt? Er zijn mensen die zeggen alleen maar 'zitten!'. Je kan ook zeggen 'zou ik hier mogen zitten?' of iets dergelijks. Maar goed dat kan tegenwoordig ook niet meer.
Huh? Men moet aan jou vragen of ze mogen zitten in een bus of trein?? Ben je wel helemaal in orde?
Gewoon vanzelf je voeten en/of tas van de zitplaats halen. Jij hebt niet het recht te verlangen dat een ander vraagt of hij/zij gebruik mag maken van een zitplaats in openbaar vervoer die jij bezet houdt met een tas of je voeten.

pinoootje

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door pinoootje »

het is voor mij inderdaad een ramp, dat openbaar vervoer. Ik ben zelf vrouw en 1m95. Dit is inderdaad extreem, maar betekent niet dat ik niet mag zitten. BIj een tweezits kan ik niet zitten, of ik moet mijn benen in het gangpad gooien. Meestal los ik dit op door bij een vierzits te gaan zitten, maar er komen soms van die irritante mensen tegenover mij zitten en kijken mij dan geirriteerd aan alsof ik bewust mijn benen niet intrek!! (sorry hoor mensen, maar ze zijn niet korter)
In de trein ga ik meestal in het tussenstuk zitten; meestal wel wat kouder maar ik kan er wel mijn benen kwijt!
ze mogen de ruimte wel iets groter maken voor de steeds langer wordende mensen!
deze vakantie ga ik voor het eerst met het vliegtuig; ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen!

klaasvd

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door klaasvd »

Alsof dik zijn altijd door teveel eten ... s lang is.

Nee ze hebben allemaal last van een luie schildklier :wink:
Maar het meerendeel komt of door eten of weining bewegen.

En waarom zouden ze niet vragen?als ik lkker uitgebreid zit en er zijn andere plaatsen vrij waar ze ook kunnen zitten mogen ze best ff vragen :lol:

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

deze vakantie ga ik voor het eerst met het vliegtuig; ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen!
Dat is nóg krapper dan OV. Tip: vraag om een plaats aan het gangpad en vraag vooraf met welk type toestel je vliegt.
Op sommige sites van vliegmaatsch. kun je indeling type toestel zien en kun je proberen bij inchecken een geschikte plaats te bemachtigen.
Ik weet dat er een website is die van veel type toestellen de slechtste, beste, veiligste, rustigste e.d. plaatsen laat zien (rij- en stoelnummers). Kom er niet zo gauw op hoe die heet. Misschien iemand anders hier die dit even uit "z'n mouw schudt"?
Alvast veel vliegplezier.

yoghurt84

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door yoghurt84 »

Meer ruimte moet je ook meer voor betalen. Je kunt toch lekker 1e klas gaan zitten. Ik zit liever wat krapper dan dat ik twee keer zoveel moet betalen. :?

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

:x :cry: Ik ben zel 1.98 meter en kan in geen enkele tram of bus eens normaal op een stoel zitten.dit houd dus in dat al ik met openbaar vervoer ga altijd maar blijf staan. Maar we betalen wel ontzettend veel geld voor een kaartje.
Schande.

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

Huh? Men moet aan jou vragen of ze mogen zitten in een bus of trein?? Ben je wel helemaal in orde?
Gewoon vanzelf je voeten en/of tas van de zitplaats halen. Jij hebt niet het recht te verlangen dat een ander vraagt of hij/zij gebruik mag maken van een zitplaats in openbaar vervoer die jij bezet houdt met een tas of je voeten.
Ik heb nergens geschreven dat men dat moet vragen, maar het is wel zo netjes om het even te vragen. Mijn voeten doe ik nooit op een andere zitplaats. Mijn tas wel, als er plek is. En als mensen oogcontact maken of het gewoon vragen zet ik gewoon mijn tas weg. Niet meer dan terecht lijkt mij, want ik heb niet betaald voor die plek. Maar als er niemand zit dan mag ik best even mijn tas daar neerzetten, als ik hem maar weghaal als anderen willen zitten. Snap niet waar je je druk om maakt.

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 15 Feb 2005 07:30 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb nergens geschreven dat men dat moet vragen, maar het is wel zo netjes om het even te vragen. Mijn voeten doe ik nooit op een andere zitplaats. Mijn tas wel, als er plek is. En als mensen oogcontact maken of het gewoon vragen zet ik gewoon mijn tas weg. Niet meer dan terecht lijkt mij, want ik heb niet betaald voor die plek. Maar als er niemand zit dan mag ik best even mijn tas daar neerzetten, als ik hem maar weghaal als anderen willen zitten. Snap niet waar je je druk om maakt.
O nee? Lees je eigen stukje hierboven dan nog eens goed. Om te voorkomen dat je grijze massa misschien overspannen daarop reageert, zal ik enkele zinsnedes aanhalen....
*...het is wel zo netjes om het even te vragen.
*...als mensen oogcontact maken of het gewoon vragen

Waarom zou ik (om het in jouw ogen voor jou netjes te houden) moeten vragen om te zitten?
Je kunt er ook geen probleem van maken door a) hier niet op te reageren en b)zondermeer je tas op je schoot houden of onder je eigen zitplaats leggen.
En waarom moet o.a. jij beoordelen dat ik best ergens anders kan zitten om dat ergens anders nog voldoende plaats is (in jouw ogen dan)?? Je hebt geen rij- en stoelnummer zoals in het vliegtuig.

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

En waar staat dan dat mensen het moeten vragen? Ik zeg alleen dat het zo netjes is om het even te vragen. En wie reageert er hier nu overspannen?
zondermeer je tas op je schoot houden of onder je eigen zitplaats leggen.
Als de plek naast mij leeg is en we rijden (dus er stapt op dat moment niet in, die er naast zou willen zitten) dan zie ik niet in wat voor kwaad het kan om mijn tas naast mij neer te zetten. En heb jij wel eens gezien hoe smerig de vloer is? Je denkt toch zeker niet dat ik mijn tas daarop ga neerzetten he? Ben niet gek.
En waarom moet o.a. jij beoordelen dat ik best ergens anders kan zitten om dat ergens anders nog voldoende plaats is (in jouw ogen dan)?? Je hebt geen rij- en stoelnummer zoals in het vliegtuig.
Dat heb ik nooit beweert en dat wil ik ook niet beoordelen. De meeste mensen gaan op plekken zitten waar nog niemand zit, want ze willen liever niet naast iemand zitten. Dus als er nog plek zat is op gedeeltes waar niemand zit, dan laat ik hem gewoon liggen. Is het druk en zijn er dus niet meer zoveel plaatsen vrij, dan haal ik hem weg op het moment dat er mensen instappen.

Ik snap echt niet waarom er zo probleem wordt gemaakt over zoiets onbenulligs. En ga nou niet zeggen dat ik niet moet reageren, want dat maak ik zelf wel uit.[/b]

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

Dus als er nog plek zat is op gedeeltes waar niemand zit, dan laat ik hem gewoon liggen.
En hiermee bepaal jij dus dat iemand maar ergens anders moet gaan zitten. Zolang het maar niet naast / tegenover jou is!

Omdat de vloer smerig is wil je je tas niet op de grond zetten. maar dát geeft jou nog niet het "recht" om een lege zitplaats te claimen voor je tas.

Jij claimt dus een lege zitplaats door te beoordelen dat er elders nog voldoende plaats is én omdat de vloer te smerig is om je tas op te zetten/leggen.

Enne...ik maak me niet druk. Ik geef alleen maar mijn mening over dit soort praktijken. En juist diegene die zich hiermee bezighoudt reageert hierop. Doei!

Gast

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door Gast »

En hiermee bepaal jij dus dat iemand maar ergens anders moet gaan zitten. Zolang het maar niet naast / tegenover jou is!
Nee hoor, als mensen aangeven (op wat voor manier dan ook) dat ze daar willen gaan zitten, dan haal ik hem gewoon weg.

Maar goed..jij leest alleen de dingen die je wilt lezen.

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: Meubilair treinen en bussen

Ongelezen bericht door klaasvd »

Omdat de vloer smerig is wil je je tas niet op de grond zetten. maar dát geeft jou nog niet het "recht" om een lege zitplaats te claimen voor je tas.

Jij claimt dus een lege zitplaats door te beoordelen dat er elders nog voldoende plaats is én omdat de vloer te smerig is om je tas op te zetten/leggen.

Enne...ik maak me niet druk. Ik geef alleen maar mijn mening over dit soort praktijken. En juist diegene die zich hiermee bezighoudt reageert hierop. Doei!
Misschien omdat veel mensen het fijn vinden hun tas in het zicht te hebben en/of naast hun zodat ze makkelijk dingen in en uit kunnen halen.

En wat denk je?? snel mijn mening geven en te bang om te kijken hoe erop gereageerd word?
Is een forum niet iets voor mensen die zich ergens mee bezig houden?

Gesloten