LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gsm in het openbaar vervoer

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Gast

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Gast »

Een beetje professionaliteit kan er dus niet vanaf. Als je al van het gebl afgelid wordt DAN KEN JE NIE RIJJE.


Wat een flauwekul zeg. Het is gewoon achterlijk al dat onnozele gebel in het OV, de noodzakelijke telefoontjes daargelaten.
Je kunt best zonder dat speelgoed. En a. het is veiliger voor het rijden, b. in veel bussen storen de telefoons het zendersysteem in de bus.

Bel dus lekker in de rij voor de kassa, aan het strand of weet ik waar en wanneer, maar niet in het OV. :!:


Mentaliteitskwestie dus.

Barend

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Barend »

Gast hier boven.....je hebt gelijk in je stelling.
Er zijn namelijk bepaalde soorten mensen die lekker lopen te kakelen dat ze een ons wegen en als je hen na het kakelende gesprek vraagt waar ze het over gehad hebben dan weten ze het niet.
Neemt niet weg dat er ook wel eens serieuze gesprekken ertussen zitten.

Groetjes van een mens die rekening houd met andere mensen :lol:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door karr-2 »

Enig idee dat een mobiel ook heel belangrijk kan zijn??
Als je zo belangrijk was had je wel een secretaresse om je telefoon aan te nemen. Mobiele gesprekken zijn 9 van de 10 keer onbelangrijk en gaan over onzin zaken als make-up, vriendjes, boodschappen, hoe laat je op welk station bent etc.....

Als ik iets wil horen over de bedprestaties van je vriendje of wat je vanavond eet dan vraag ik er wel naar. En dat we op Rotterdam Centraal staan zie ik ook wel, daar heb ik geen hulp bij nodig.

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door klaasvd »

Als je zo belangrijk was had je wel een secretaresse om je telefoon aan te nemen
Moet ik hier echt nog serieus op ingaan???
Ik zeg toch niet dat ik belangrijk ben of wel??? Een mobiel kan belangrijk zijn en cker weten nuttig. Dat er ook onzin uitkomt dat spreek ik niet tegen

Vriendinnetje altijd nog voor mij hoor :wink: en dat je soms wat opvangt van een ander is dat zo'n drama?? Of moeten we er maar een coupe apart voor jou achter hangen karr?

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Alleen waarom is het zo dat een telefoongesprek thuis op normale toon kan, maar een telefoongesprek in trein of bus ineens zo hard moet dat iedereen mee kan genieten.

Moeten we allemaal meegenieten van het feit dat je denkt belangrijk te zijn? Moeten we allemaal weten dat je vrienden hebt? Moeten we allemaal weten wat je vanavond eet, op welk station je nu bent of met wie je vanavond het bed induikt?

Gast

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe weet jij hoe luid iemand thuis door te telefoon praat... :roll:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dat weet ik niet, maar ik kan me niet voorstellen dat mensen thuis in de telefoon aan het gillen zijn zoals ze elders wel plegen te doen.

Gast

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Gast »

Ik verklaar dat soort dingen ook niet.
Ik geef alleen aan dat je niet over een ander kan oordelen.
Iets wat Dilbert wel steeds over een ieder wenst te doen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dat heb ik niet gedaan en dat zal ik ook nooit doen. Het enige wat ik aangeef is dat IK me er aan erger. Dat is mijn eigen mening en die mag ik hebben. Daar kun je het mee eens zijn of niet, dat is je eigen vrije keuze.

Ik dring niemand een mening op, ik geef alleen mijn eigen mening en laat het aan anderen over om er mee te doen wat ze willen.

Gast

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Gast »

Alleen waarom is het zo dat een telefoongesprek thuis op normale toon kan, maar een telefoongesprek in trein of bus ineens zo hard moet dat iedereen mee kan genieten.
Daarmee geef je dus wel degelijk aan te weten hoe luid iedereen thuis aan de telefoon zit.
Waar baseer je dat op?

Gast

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Gast »

Nou als je nooit bij iemand over de vloer komt kun
je dat ook niet weten.
Maar ik neem aan dat iedereen wel bij kennissen en
zo over de vloer komt en inderdaad praten ze daar
normaal door de tel terwijl ze tegenwoordig in de supermarkt ook
al mobiel aan het schreeuwen zijn.
Of valt dat je niet op??????????

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door karr-2 »

Jullie zijn allemaal veel te lief. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat gedoogbeleid. Bellen doe je maar thuis en niet buiten op straat. Afschaffen de mobiel.....

Gast

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Gast »

Karr, ik ben het vaak met je eens geweest, maar nu niet.
Het is leven en laten leven.
Jij kan voor een ander niet bepalen waar hij wel en niet mag bellen.
Dat bepalen ze nog altijd voor zichzelf.

Gast

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Gast »

10 jaar geleden had nog bijna niemand zo'n ding en nu zouden ze niet meer zonder kunnen??
Ik geef toe: een gsm is heel handig in noodsituaties, maar mijn priveleven bespreken met vriendinnen doe ik thuis wel, via de vaste lijn. Hebben anderen er geen last van en is nog goedkoper ook :D

Gast

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Gast »

Voor mij is het zeker niet goedkoper om via een vaste lijn te bellen.
Ik ben bijna nooit thuis en zou dan dus puur de kosten voor het abonnement van de vaste lijn hebben.
Mobiel is voor mij dus een stuk voordeliger.
En gelukkig kan een ander niet voor mij bepalen waar ik wel en waar ik niet mag bellen.

Gast

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Gast »

voor de personen die tegen mobiel bellen in de trein zijn neem nooit een TGV , thalys of eurostar omdat in al deze treinen gewerkt wordt aan een beter GSM ontvangst door in de trein GSM antennes te plaatsen. Ook worden deze treinen uitgerust met wifi om mobiel internet mogelijk te maken. Ik meen me te herrinneren dat de nmbs (belgische spoorwegen dit ook van plan is te doen in alle treinen.
En aan de persoon die zegde dat er tien jaar geleden nog niemand een had en nu voor veel niet te missen is. geld voor alle uitvindingen in de recente geschiedenis ook het internet waar u gebruik van maakt.

Gast

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Gast »

zegde
bedoelt u wellicht zei?

Gast

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Gast »

In Maastricht worden de bellers in de stadsbus tegenwoordig regelmatig gewaarschuwd om hun gsm UIT te zetten, het stoort dus weldegelijk op de boordapparatuur. Bovendien is het beleid van de stadsbus erop gericht, om dit hinderlijke bellen aan banden te leggen, LOS van de mogelijkheid van technische storingen.

Goed gedaan, Stadsbus

Gast

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Gast »

Gast van 31 mei, 15.06: lees het hele berichtje eens door: dit bericht is geschreven door een van onze zuiderburen. In België is dit taalgebruik volledig correct.

Gast

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Gast »

waar zie jij staan dat het door 1 van onze zuiderburen is geschreven?

Gesloten