LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten over busmaatschappij Connexxion

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Gast

klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Gast »

Geachte Radar,

Steeds vaker maak ik vervelende dingen mee als ik met busmaatschappij Connexxion reis. Als ik bijvoorbeeld bij de buschauffeur aangeef over te willen stappen op een andere bus, krijg ik soms een 'rare' opmerking terug, in de trant van: 'nou en?' Niet altijd wordt de bus waar ik op wil overstappen dan ook gewaarschuwd.

Het toppunt was nog wel een aantal weken terug. Ik stapte de bus in, kwam er een hevig geëmotioneerde man naar de bus rennen. 'Je reed bijna die vrouw met die kinderwagen aan.' Waarop de buschauffeur antwoordde: 'Je moet je bek houden, anders kun je een stomp op je gezicht krijgen'. Op dat moment wist ik niet wat te zeggen. Thuis heb ik gelijk naar de klantenservice van Connexxion gebeld om het voorval door te geven.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die vervelende ervaringen hebben met busmaatschappij Connexxion. Ik maak gebruik van Connexxion in regio Utrecht-Zuid (Utrecht, Nieuwegein, Vianen).
Misschien dat Radar of andere mensen hier wat mee kunnen, omdat zoiets (in mijn ogen) totaal geen service is en niet kan.

patrickdegroot
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 mei 2004 10:38

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door patrickdegroot »

Ik woon in Vianen. Regelmatig ga ik naar de bus. Toen ik op een dag ook ging vroegen we of de man wilde vragen of een overstappingsbus kon wachten. Want anders reed die weg. Zei die buschauffeur das goed. En toen we er aankwamen bleek hij dat niet door te hebben gegeven. Wij werden heel boos. Gelukkig werd een andere mevrouw ook boos. En die man had echt sow iets van daar moet je niet druk ommaken.

Echt maar Connexxion vind ik wel veel beter dan Arriva!

Gast

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Gast »

Je kan ook een bus eerder nemen, zodat je zeker weet dat je op tijd bent voor je volgende bus...
Je verwacht nu dat een andere bus (met zijn passagiers die misschien ook weer een andere bus aansluitende bus willen halen) op jou gaat wachten wanneer de bus waar jij in zit misschien door omstandigheden wat verlaat is...
Sorry hoor, maar dat gaat toch te ver, vind ik.

busdriver

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door busdriver »

Als een passagier over wil stappen moet hij/zij dit kenbaar
maken aan de chauffeur. De bus moet dan wel volgens de
dienstregeling aansluiting geven!! Is dit zo dan is de chauffeur
verplicht 5 min. te wachten. Dat er af en toe niet vriendelijk gereageerd
wordt kan ik mij voorstellen als men ziet hoe sommige passagiers
de buschauffeur behandelen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Maar als er 10 mensen inzitten die allemaal 10 verschillende overstappen moeten hebben dan passen de dienstregelingen ook niet meer. Bussen kunnen, net als treinen, op elkaar wachten voor zover dat past binnen het rooster. Dus dat is maximaal 3 tot 5 minuten, op voorwaarde dat het van tevoren doorgegeven wordt. En dat weigeren de meeste chauffeurs nog wel eens, omdat ze nooit een cursus klantvriendelijkheid gehad hebben.

Ik reis bijna dagelijks met de Arriva en dat is ook niets anders dan ellende. Chauffeurs die de weg niet weten, stuiterend over straat gaan of gierend scherp door de bocht gaan. Op het allerlaatste moment op de rem stampen, waardoor je bijna uit je stoel schiet etc.

Gast

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben het totaal NIET eens met de schrijver die zegt dat je - als je zeker wil zijn op tijd te zijn - 'maar een bus eerder moet nemen'. Wat heb ik daar nu aan! Als ik op de Lekbrug in Vianen (een belangrijke overstaphalte voor Connexxion- en Arrivabussen) moet overstappen om bijvoorbeeld 7h30, waarbij mijn bus om 7h30 aankomt en de ander om 7h30 vertrekt, moet ik ervan op aan kunnen te kunnen overstappen. Ik kan er dan gewoon niet bij dat er een knuppel van een buschauffeur is die én niet waarschuwt (terwijl je het vriendelijk gevraagd hebt) én de ander voor je neus wegrijd (en ja, jij bonkt keihard tegen de bus en de mensen in de bus zien je wel maar houden hun mond dicht)!!

Tuurlijk moeten overstappen ook in een tijdschema passen (5 minuten te laat aankomen = pech hebben: ben ik helemaal mee eens). Maar onder gewone omstandigheden (dus mooi op elkaar aansluitend, niet te laat), moeten bussen op elkaar wachten zodat eventuele passagiers over kunnen stappen. Iets waar Connexxion bar slecht in is (want wachten op een Arrivabus? Dacht 't niet)...

Gast

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Gast »

Het kan op zo'n punt pas mooi aansluiten zou zijn jij komt om 7h25 aan en de bus die jij wilt hebben rijdt daar vandaan op 7h30...
Heb jij dus 5 min. speling.
Bij de situatie die jij schets zou de bus namelijk al weg moeten rijden op het moment dat jij met de andere bus aankomt.
Wanneer jouw bus even in een verkeersopstopping zou komen te staan of iets langer voor een stoplicht zou staan dan normaal, zou de andere bus al over zijn schema heen gaan, omdat hij op jou moet wachten...
Je vergeet dat wanneer een bus moet wachten omdat jij over moet stappen bij de volgende haltes nog veel meer mensen onnodig langer moeten wachten...
Ik ben van mening dat een bus gewoon (zo veel mogelijk) op tijd behoort te rijden en daarbij geen rekening hoeft te houden met eventuele overstappers uit andere bussen.

Gast

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Gast »

Uiteraard zou het veel mooier zijn als ik om 7h25 aan zou komen en de 'overstapbus' pas om 7h30! Maar dat ik niet het geval. Wat wil namelijk: vrijwel alle bussen komen steeds op hetzelfde moment aan. Dit hebben ze waarschijnlijk gedaan met het idee zodat mensen op een belangrijk overstappunt zoals de Lekbrug in Vianen makkelijk kunnen overstappen (naar Rotterdam, Breda, Gorinchem, Tiel, Dordrecht, Oosterhout, Utrecht, Nieuwegein, etc.). In de praktijk blijkt dus echter dat de bussen vaak geen aansluiting bieden (daarom dit onderdeel van het forum).
Zelf zie ik 2 oplossingen: of inderdaad echt op elkaar wachten (maar 5 minuten te laat = pech) of de bustijden zo aanpassen dat er werkelijk overstaptijd is (bijvoorbeeld 5 minuten).
Denk alleen echter dat beiden niet zo snel gaan gebeuren.

Gast

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Gast »

Ik woon in Vianen. Regelmatig ga ik naar de bus.
Klopt ik ken het probleem en iedereen in Vianen trouwens Arriva en connexion kunnen elkaar alleen via een omweg oproepen, via de centrale van de A daar iem naar e centrale van C en die weer naar de buschauffeur

henk23

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door henk23 »

Bussen moeten gewoon max. 5 minuten wachten op elkaar als de dienstregeling daar ruimte voor biedt. Als de passagiers in die bus dan iets langer moeten wachten is niet erg, want die paar minuten haalt de chauffeur vrijwel altijd wel weer in.
Bij lijnen die om het kwartier of vaker rijden vind ik het minder erg, maar eens per halfuur of nog minder kun je het niet maken om weg te rijden zonder de gevraagde overstapper mee te nemen. Zo raken de maatschappijen nou klanten kwijt!

Gast

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Gast »

Die 5 minuten worden echt niet zo makkelijk ingehaald hoor...
Het worden eerder 10 a 15 minuten dat hij uiteindelijk vertraging heeft dan dat hij de verloren tijd inhaalt....

Marijntjuh

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Marijntjuh »

Hoi!

Laat ik beginnen met de slechte kant!
Mijn overbuurjongen heeft het syndroom van Down (ik weet niet hoe je het schrijft, maar jullie weten wat ik bedoel).
Hij moet naar school in een dorp 10 KM verderop.
Zijn moeder gaat hem niet elke dag met de auto brengen, maar liet hem eerst fietsen. In de herfst en winter is het slecht weer en de jongen ging af en toe eens met de bus (Connexxion, dus). Dat ging verder allemaal goed, en ik vond het erg knap van de jongen!
Totdat ik zijn moeder beneden tegen mijn moeder iets hoorde vertellen. De buschauffeur had tegen de jongen gezegd dat hij de bus niet in mocht vóórdat hij een liedje had gezongen... :evil: IN DE MICROFOONZODAT HEEL DE BUS HEB ZOU HOREN!!!!!!!!!!!!!!!! Nou..dat vind ik egt niet normaal en durf ik rustig Ónbeschoft gedrag te noemen!! (Graag jullie reactie!!)

Maar aan connexxion zitten ook goede kanten hoor! :roll: :wink:
Je kunt bijvoorbeeld chippen in de bus, iets wat ik altijd doe als ik met de bus naar school ga. Je hoeft dan geen strippenkaart meer te kopen, en het is handig, als je (zoals ik) maar af en toe met de bus gaat. (Voor zover ik weet kan dat alleen bij Connexxion, bij de BBA CONNEX bussen die bij ons rijden gaat dat in ieder gval niet!

En er stonden een paar bussen op het busstation te w88 en een vrouw zette haar fiets neer en de '136' ging bijna weg.
Toen zei de buschauffeur van de '131' dat de '136' nog even moest w88!!(dat ging via zo'n soort microfoon waarmee ze tegen elkaar kunnen praten) Das dan wel weer goed.

:arrow: Maar ja, kan deze goede kant van Connexxion op, tegen de slechte kant die ik net vertelt heb?????

Gr. Marijntjuh

Gast

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een ongelooflijk schofterige streek!! Ik kreeg er gewoon kippevel van toen ik het las. Ik neem aan dat dit echt iets met de buschauffeur is en niet met Connexxion als busmaatschappij (kan ik me althans niet voorstellen). Die buschauffeur mogen ze van mij op staande voet ontslaan!!

Gast

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Gast »

Er is dan toch zeker wel een klacht ingediend??

Merlin Rose

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Merlin Rose »

Ik reis dagelijks met de bus. De buslijn die ik gebruik wordt gedeeld door Connexxion en de BBA. Ik moet zeggen dat ik met beide zowel goede als slechte ervaringen heb. Het ligt er maar net aan welke buschauffeur je hebt.

Vorige week had ik een chauffeur die geen voorrang kreeg van een auto. Ging de chauffeur die auto continue afsnijden. Het werd bijna een klopjacht. Ook maak ik regelmatig mee dat een chauffeur een rotonde aanziet voor een rechte weg. Met andere woorden: kijken hoe schuin de bus kan!

Gelukkig zijn er ook heel veel chauffeurs met wie je kunt lachen. Zij zijn vriendelijk en attent. Vaak zijn dit ook de chauffeurs die niet de moeite nemen om precies op tijd te rijden (degenen die dat wel doen nemen de rotondes zo eng en scheuren veel te hard door de bochten). Doe mij maar wat service en dan maar een minuutje langer wachten. Zit ik tenminste relaxed in de bus zonder mijn hart vast te hoeven houden omdat ik bang ben voor een ongeluk.

Buschauffeur1

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Buschauffeur1 »

Ga eerst zelf eens achter het stuur zitten van de bus.

Ga zelf eens een lijndienst rijden.

Dan komen jullie er achter wat wij chauffeurs meemaken.

De diensten worden voor ons steeds krapper het is op sommige lijnen is de tijd niet meer hasalbaar dank zij de provincie (overheid) die bepalen de tijden /de plaatsen van de haltes,enz.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door karr-2 »

Waarom zetten ze dan ook standaard bejaarden achter het stuur die zoiezo niet kunnen rijden?

En inderdaad zijn ze allemaal chagerijnig tot en met.

Gast

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Gast »

Nee hoor, ik maak genoeg chauffeurs mee die prima service verlenen en klantvriendelijk zijn. Bij dezelfde busmaatschappij. Het ligt dus ook wel aan de mentaliteit van de chauffeur :!:

camaro
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jun 2005 11:29

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door camaro »

QUOTE: IN DE MICROFOONZODAT HEEL DE BUS HEB ZOU HOREN!!!!!!!!!!!!!!!! Nou..dat vind ik egt niet normaal en durf ik rustig Ónbeschoft gedrag te noemen!! (Graag jullie reactie!!)



Niks mis mee! als die jongen het zelf ook leuk vind!!
Ik kon er wel om lachen en die jongen waarschijnlijk zelf ook tijdens het zingen...dus niet moeilijk over doen.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..dit geld ook voor mensen met een down syndroom.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Bailey »

En dan nog slaat het nergens op!! Stel dat we allemaal een liedje moeten zingen voordat we in mogen stappen, dan zijn we een tijd bezig.
Ik geloof niet dat deze chauffeur het heeft gedaan om te lachen, maar om iemand voor schut te zetten.

Gesloten