LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS: voordeelurenkaart: is "zwart" incasseren ook f

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
muriel1
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 dec 2005 19:11

Re: NS: voordeelurenkaart: is "zwart" incasseren ook f

Ongelezen bericht door muriel1 »

Enkele jaren geleden had ik nog een OV-jaarkaart en kocht regelmatig een stapel ongedateerde kaartjes voor de dagen dat mijn kaart niet geldig was. Deze kaartjes moet je dan stempelen op het perron.

Op een dag stond er controle onderaan de trap, en ik kon dus alleen een ongestempeld kaartje laten zien. De controleur moest hier even over nadenken, maar haalde toen zijn knipper uit zijn zak en stempelde het kaartje voor mij. Kaartje in mijn zak gestopt en trein gepakt.

Op de terugweg kreeg ik controle in de trein. De conducteur beweerde dat mijn kaartje ongeldig was, omdat de datumstempel niet in het daarvoor bestemde hokje stond, maar dwars over het kaartje.

Toen ik de situatie uitlegde, haalde hij zijn collega's erbij en na een lange discussie stempelde hij mijn kaartje nogmaals, maar toen op de goede plek.

Je zou toch denken dat controleurs van de NS weten hoe je een kaartje stempelt? :?

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: NS: voordeelurenkaart: is "zwart" incasseren ook f

Ongelezen bericht door JaFO »

Of voortaan gewoon netjes pas na negen uur op de trein stappen, precies waar je voor betaald hebt.
Wachten totdat de trein eigenlijk zou moeten vertrekken is er dus niet altijd bij.

De borden bij de trein geven regelmatig foute informatie, waardoor je echt moet weten of er niet toevallig een trein met vertraging staat.

Dan zou je (in theorie althans) de conducteur of ander NS-personeel kunnen vragen (als je ze kunt vinden), maar zij weten vaak net zoveel als die borden ...

Je kunt dan gaan klagen dat die conducteurs soepeler zouden moeten zijn, maar dan hebben de zwartrijders weer vrijspel en kan iedereen met een goede smoes weer 'gratis' met de trein reizen ...

Omdat de bus in Bilthoven slechts 1x per uur komt
Dan houd je daar toch rekening mee ?
Ik kan mij absoluut niet voorstellen dat je er niet voor kunt zorgen dat je een kaartje hebt als je al een paar uur van te voren weet waar je heen gaat.
En dan nog ... is het zo erg om een uurtje te wachten op het station ?
Als de trein onderweg vertraging had gehad dan had je ook moeten wachten ...

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: NS: voordeelurenkaart: is "zwart" incasseren ook f

Ongelezen bericht door donn@ »

Dat kan ook een dag van tevoren gebeuren
Oke doen we :lol:

Als ik morgen met de trein ergens naar toe wil, stap ik vandaag op de tram (4 strippen) en haal het kaartje voor morgen. Dat bedoel je toch he. Laat mij aan het loket dan 50 eurocent extra betalen, is goedkoper.

Service ???????? hoe bedoel je :evil:

Ik denk dat de slogan van de NS is "om klachten over serice te voorkomen, verlenen we geen service meer".

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: NS: voordeelurenkaart: is "zwart" incasseren ook f

Ongelezen bericht door JaFO »

Je zou ook te voet kunnen gaan ...
of met de fiets ...
of je zorgt ervoor dat als je toch eerder die week in het centrum moet zijn je dan alvast de kaartjes koopt. En dan kun je meteen zien of er de dag dat je moet reizen evt. werkzaamheden plaatsvinden.

Je zult er zowiezo toch rekening mee moeten houden dat de trein niet rijd.
Kwestie van plannen dus.

Gesloten