LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ov-chipkaart ,??

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
mugo88
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 feb 2006 21:21

ov-chipkaart ,??

Ongelezen bericht door mugo88 »

wat ik niet begrijp is ,moeten wij studenten die dus nu een ov-jaar kaart hebben, en overal gratis heen kunnen reizen( nationaal) nu gaan betalen voor zo een rotte chipkaart? ik weet niet hoor,maar wij studenten zijn al arm. Ik betaal al moelijk me zorgverzekering!!!!
schookosten,zorgverzekering,straks een CHIPKAART telefoon rekening ...lekker ze doen het goed laat ze maar ,lekker de arme nog armer maken ,en dan vinden ze het gek dat wij studenten op korte termijn al ziektes ,en klachten hebben. ik moet dus maar meer gaan werken naast me VOLTIJD opleiding...bedankt.

en het OV (openbaar vervoer) heeft zo ie zo een slechte doordringbaarheid,dus moet je nagaan hoeveel ik wel niet moet betalen want ik ga altijd met de trein en moet overstappen !!!en moet altijd met de bus :(die me nog niet gelijk bij me school brengt.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: ov-chipkaart ,??

Ongelezen bericht door tienepien »

rustig adem blijven halen... even tot tien tellen....

Goed, je hebt gratis OV. Straks wordt de chipkaart ingevoerd. Je moet eenmalig voor deze kaart betalen (euro of 8 geloof ik?). Waar maak je je zo druk over?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: ov-chipkaart ,??

Ongelezen bericht door karr-2 »

Als studenten wat minder in de kroeg, sociteit of roeiclub rondhangen en eens wat meer gaan werken, dan is er geen vuiltje aan de lucht. Ik heb mijn studie ook betaald met tig bijbaantjes en lange dagen hard werken. Kortom, je hebt het in eigen hand....

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: ov-chipkaart ,??

Ongelezen bericht door NAK »

wat ik niet begrijp is ,moeten wij studenten die dus nu een ov-jaar kaart hebben, en overal gratis heen kunnen reizen( nationaal) nu gaan betalen voor zo een rotte chipkaart?

Die kaart betaal je nu ook al via je studie financiering. Maar dat heb jij waarschijnlijk nog niet in de gaten. :lol:
Ik betaal al moelijk me zorgverzekering!!!!
Wat is daar moeilijk aan? :roll:
en dan vinden ze het gek dat wij studenten op korte termijn al ziektes ,en klachten hebben.

Die ziektes en klachten zullen beslist niet aan de zorgverzekering liggen. Die worden, met name bij studenten, meestal veroorzaakt door onregelmatig leven, weinig normale voeding en overmatig gebruik van vloeibare spiritualiën. :P
en het OV (openbaar vervoer) heeft zo ie zo een slechte doordringbaarheid,
zo ie zo = ?????
doordringbaarheid = ??????
dus moet je nagaan hoeveel ik wel niet moet betalen
Moet je wel of niet betalen????? :wink:
want ik ga altijd met de trein en moet overstappen !!!en moet altijd met de bus :(die me nog niet gelijk bij me school brengt.
Nu komt het op je eigen inventiviteit aan om een oplossing te zoeken.
Maar daar zul je wel geen zin in hebben.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: ov-chipkaart ,??

Ongelezen bericht door Jonjo »

mugo88, je kan ook altijd nog je telefoontje wegsodemieteren. Scheelt ook weer in de kosten.

an'tjeee
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2006 21:17

Re: ov-chipkaart ,??

Ongelezen bericht door an'tjeee »

Zoals je in het foldertje van de ib-groep kon lezen; krijg je de ov-chipkaart (zonder kosten) is mij verzekerd!

Dus ook is als (arme) student krijgt er een en ook ik reis 5 uur op een dag met het openbaar vervoer!

Verder over alle reacties:

Julllie hebben erg veel vooroordelen over studenten! Ik weet niet hoe het met de schrijver van dit onderwerp zit, maar ik ben een student met een normaal leven. Ik ga niet uit (waar ik me geld aan op zou maken) en ik leid ook geen onregelmatig leven. Toch is het moeilijk om zonder een bijbaan te blijven studeren. Dus ben maar weer aan het werk geslagen!

Willen jullie deze opmerkingen alleen plaatsen als je dit ook van de persoon zelf weet, want je strijkt nu iedereen over dezelfde kam!

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: ov-chipkaart ,??

Ongelezen bericht door Frankkk »

Je moet wel weten dat toen de ov-kaart werd ingevoerd, de stufi werd verlaagd, zodat je wel degelijk betaalde voor de kaart!

Toen was het een 24x7 kaart, die maar een jaar of wat stand hield. Uiteraard was een 24x7-kaart zogezegd achteraf te duur en zogenaamd daarom verschenen er 2 kaarten; een week en een week-end kaart.

Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat het al voor de invoering de bedoeling was om de kaart maar een jaar 24x7 te houden. Zo kon de kaart zonder al teveel weerstand van de studenten ingevoerd worden. Na invoering was het immers veel makkelijker om weer een stukje van de kaart af te snoepen. Uiteraard zonder de stufi iets op te hogen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: ov-chipkaart ,??

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik heb het zoiezo altijd belachelijk gevonden dat het een 24x7 kaart was. Je hebt die kaart nodig om van huis naar school en weer terug te komen, meer niet. Geef dan een kaart die geldig is op alleen dat traject en meer niet, scheelt enorm in de kosten volgens mij.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: ov-chipkaart ,??

Ongelezen bericht door Frankkk »

Het probleem met zo'n trajectkaart is dat het veel meer administratie met zich meebrengt. Bovendien moeten studenten ook in staat zijn om naar elke willekeurige universiteitsbibliotheek in het land te gaan of om meerdere studies in meerdere steden tegelijk te volgen. Ook voor een stage kan het nodig zijn.

Koektrommeltje
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2006 14:17

Re: ov-chipkaart ,??

Ongelezen bericht door Koektrommeltje »

Nog een keertje tot 10 tellen,
Dan eerst informatie inwinnen.

Dan zul je zien dat jaarkaarthouders deze kaart "GRATIS" krijgen.


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: ov-chipkaart ,??

Ongelezen bericht door Frankkk »

@koektrommeltje: Tegen wie heb je het en op welke jaarkaart doel je?

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: ov-chipkaart ,??

Ongelezen bericht door NAK »

Dan zul je zien dat jaarkaarthouders deze kaart "GRATIS" krijgen.
Voor mij is een jaarkaart, waar ik ruim € 2600,-- voor moet betalen toch echt niet gratis.

Irisdj
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2006 17:14

Re: ov-chipkaart ,??

Ongelezen bericht door Irisdj »

Begin november 2005 heb ik een oproepkaart gekregen om mijn ov jaarkaart 2006 op tehalen ik moest hier bij 2 pasfoto's meebrengen en een geldige id. De 2de pasfoto zou bedoeld zijn voor de ov-chipkaart die ik tot heden nog niet heb mogen ontvangen. Ik ben woonachtig in Rotterdam en studeer in Dordrecht.

Eind 2006 vervallen alle vervoersbewijzen in de Rotterdamse metro en moet iedereen reizen met een ov-chipkaart.

Na enig rond bellen naar ib-groep, ret, ns, conexxion, htm, gvb en ov-chipkaart klanten service, word ik van het kastje naar de muur gestuurd.

Hoe ga ik straks in Januari nog gebruik maken van mijn ov-jaarkaart als ik niet eens uit mijn stad weg kan komen door de tourniqets poortjes van de ret bij de metro stations.

Zijn er meer die zich hier om druk maken en zijn er mensen die een oplossing hier voor weten.

Irisdj.

Gesloten