LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] htm

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
witrijder
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2006 13:17

htm

Ongelezen bericht door witrijder »

Wie heeft er ook ervaringen met controleurs in HTM tram die als overvallers binnen komen en je soms wel erg snel een boete geven. Ik zelf had net de tram gehaald, zat 2 tellen om mn strippenkaart te zoeken en ging stempelen. Op een heel kinderachtige toon zei een vrouwelijke controleur dat ik haar moest beloven voortaan eerst te gaan stempelen en dan pas gaan zitten. Ik werd als een misdadiger behandeld en werd steeds tegengehouden om de tram uit te stappen. Naderhand kreeg ik een boete voor zwartrijden. :evil:

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: htm

Ongelezen bericht door elwintje »

SORRY IK GELOOF ER NIKS VAN IK HEB HET NOG NOOIT MEE GEMAAKT EIGEN SCHULD DIKKE BULT

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: htm

Ongelezen bericht door gjvisser »

Ik kan hun wel gelijk geven. Je gaat toch ook niet eerst in de bioscoop zitten en halverwege de film even de ticket betalen?

Ik geloof natuurlijk wel dat je gewoon wilde afstempelen, maar hoeveel smoezen moeten ze wel niet aanhoren van al die mensen die misschien ook wel 'zogenaamd' zouden gaan afstempelen. Ze moeten ergens een lijn trekken en toevallig had u iemand die misschien weinig tolerantie had.

1 ding, volgende keer stempel je meteen als je de tram inloopt :wink:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: htm

Ongelezen bericht door karr-2 »

De wijze van controleren van de tram door de HTM is een lichtend voorbeeld voor vele andere maatschappijen. Ik heb zelfs een keer in een HTM tram gezeten waar ze speciaal een "gekleurde" medewerker mee hadden genomen zodat de "gekleurde" passagiers niet konden zeuren over discriminatie. Briljante actie !!!

En uiteraard is het niet normaal om eerst te gaan zitten en dan te stempelen, dat doe je inderdaad in de bios of elders ook niet. Eerst stempelen dan zitten, simpel zat.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: htm

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

razzia-achtige taferelen
Dit lijkt me een zeer zware term die ook totaal niet van toepassing is op deze situatie. als je het OV gebruikt hoor je daarvoor te betalen en dat mag op elke mogelijke wijze gecontroleerd worden.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: htm

Ongelezen bericht door Martin1976 »

daarbij moeten ze natuurlijk niet de klantvriendelijkheid uit het oog verliezen, dat het OV een monopoliepositie heeft betekent nog niet dat ze hun klanten als varkens mogen behandelen

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: htm

Ongelezen bericht door Bailey »

Vaak wil het ook wel eens dat iemand op het laatste moment aan komt rennen en zijn/haar vervoersbewijs niet kan vinden. Veel chauffeurs zeggen dan ga maar zitten en zoek het even op, zodat hun door kunnen rijden. Als ze dat niet doen en het duurt 3 minuten voordat die persoon zijn vervoersbewijs heeft, dan is het ook weer niet goed, want dan komt iedereen weer te laat.

Het is wel klantvriendelijk dat een chauffeur dit toestaat, maar niet klantvriendelijk dat ie dan even later een boete krijgt! Een beetje menselijkheid kan echt geen kwaad.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: htm

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

.. als er via alle ingangen, met veel machtsvertoon, een stuk of 12 bodygards binnenvallen, die ijlings alle uitgangen blokkeren, zodat er niemand meer in of uit kan, vergezeld van een stuk of vier gewapende agenten, dan durf ik dat gerust razzia-achtige taferen te noemen ..
Dit is de manier waarop het helaas zal moeten. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat de controleur vooraan instapt en dat alle zwartrijders via de achterkant van de tram ontsnappen. Pakkans 0,0 en dus niet erg stimulerend om een kaartje te kopen.

Ik blijf erbij dat Razzia te zwaar is, maar sommige mensen blijven altijd in de 2de wereldoorlog hangen denk ik.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: htm

Ongelezen bericht door Bailey »

Hoe denk je dat het gaat in een dubbeldektrein? De conducteur is boven en de zwartrijders zijn beneden. Als de conducteur naar beneden gaat, gaan de zwartrijders via de andere kant naar boven. Daar is ook echt over nagedacht. Daar moeten ze wel met z'n tweeen of met meer controleren.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: htm

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik bedoel maar, maar volgens Venantius keren we dan meteen terug naar WO2 en houden we weer razzia's. Ik zie het verband niet....

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: htm

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

daarmee zullen vervoerders dan gestimuleerd worden, er ZELF voor te zorgen, dat er geen zwartrijders meer in vervoermiddelen plaatsnemen
Dus met andere woorden, de vervoersmaatschappij moet jou achterna lopen om een kaartje te verkopen en als ze dat niet doen is jou niets te verwijten? Dan gaat de conducteur het nog druk krijgen als honderden mensen per dag een kaartje bij hem moeten kopen.

Compleet de omgekeerde wereld natuurlijk, er zijn mogelijkheden zat om een kaartje te kopen dus er is geen enkele reden te bedenken waarom je zwart zou moeten rijden.

blity
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2006 23:56

Re: htm

Ongelezen bericht door blity »

Hoe vaak ik me datumloze treinkaartjes nog 'ns kon gebruiken vanwege de gebrekkige controle van de conducteurs. Al is dat de laatste 2 jaren wel lastiger geworden, zeker sinds die maatregel is ingevoerd dat je geen vervoersbewijs meer in de trein kunt kopen. Al bedoel je het dan nog zo goed, dan nog is het zelden goed bij die conduucteurs.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: htm

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Wie ben jij om te spreken over goede bedoelingen wanneer je je datumloze treinkaartje meerdere malen gebruikt?

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: htm

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Datumloze treinkaartjes stempel je af in de automaat VOOR je in de trein stapt, dus hergebruik is er uberhaupt niet bij. Dat je het woord goede bedoelingen nog in de mond durft te nemen is mij een raadsel.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: htm

Ongelezen bericht door Bailey »

Hergebruik is er wel degelijk bij, want er staat geen datum op het kaartje als je het afstempelt in de stempelautomaat. Er staat alleen een dag en een weeknummer. En die komen toch ieder jaar weer terug. Ik ken er wel een aantal die kaartjes van vorig jaar en zelfs van 2 jaar terug gebruiken.

Soms wordt zwartrijden zelf in de hand gewerkt, al wil ik het niet goed praten, want dit moeten wij weer betalen. Maar zoals ik al zei geen jaartal op de kaartjes. En wat dacht je van geen foto meer op de voordeelurenkaart? Ik kan mijn kaart zo aan iedere vrouw die een beetje mijn leeftijd heeft uitlenen. Dom dom dom van de NS!

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: htm

Ongelezen bericht door Martin1976 »

klopt, fraude wordt op deze manier wel een klein beetje in de hand gewerkt. Begrijp ook niet dat ze de pasfoto van de voordeelurenkaart afgehaald hebben. Maar zo is er met alles wel te frauderen, een klein beetje eerlijkheid van de reiziger mogen we toch wel verwachten...

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: htm

Ongelezen bericht door Dirkie »

Als je van het OV gebruik maakt (een recht), ben je zelf verantwoordelijk (een plicht) voor een geldig vervoerbewijs. En zoals met alles is het een (Nederlandse?) sport om onder je plicht uit te komen. En als er iets is, dan wel schermen met de rechten!

Zorg gewoon voor een geldig vervoerbewijs en je hebt geen probleem. Ik reis zelf dagelijks met de RET, de NS en de HTM en ik ben tot nu toe nog nooit een onaardige of ongemanierde controleur tegengekomen. En als je dan ziet, hoe sommige reizigers zich gedragen, al dan niet met geldig vervoerbewijs, vind ik dat een knappe prestatie!

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: htm

Ongelezen bericht door karr-2 »

De moderne reiziger gedraagt zich steeds onbeschofter tegenover het personeel, omdat ze menen allerlei rechten te hebben die ze niet bezitten. Geldig kaartje of niet, je behandeld het personeel zoals je zelf ook behandeld zou willen worden.

blity
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2006 23:56

Re: htm

Ongelezen bericht door blity »

Captain Pervert en Dilbert29: al was mijn verwoording niet helemaal duidelijk, maar leer lezen voor jullie je commentaar plaatsen. Dat ik aangaf hoe vaak ik me datumloze kaartjes nog 'ns kon gebruiken, wil niet per definitie zeggen dat ik dat ook deed...

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: htm

Ongelezen bericht door gjvisser »

Je kan het op 2 manieren opvatten. Je had zelf dus ook wat duidelijker kunnen wezen...

Gesloten