LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onleesbaar kaartautomaten van de NS!

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
jermainelievendag
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jan 2006 06:46

Onleesbaar kaartautomaten van de NS!

Ongelezen bericht door jermainelievendag »

De nieuwe kaartautomaten van de NS waar je de treinkaartjes tegenwoordig kan kopen. Werkt redelijk goed, je kan op een snelle manier je kaartjes kopen, zonder elke keer met klein geld langs te lopen. Alleen 1 groot nadeel!

Als de zon er op schijnt zie je geen moer meer!!
Hoe kan de NS zo iets over hoofd zien! Heel veel van deze apparaten staan buiten, ik zie niks, ik moet gewoon raden of ik wel op het juiste knopje druk en als je de trein in stapt en zegt tegen de conducteur van "ik kon het niet lezen de zon schijnt op de machine dus kon het niet lezen" dan krijg je een boete !!!


De NS moet hier worden over voorgelicht ik wou ze al emailen maar ze hebben geen mailadres tegenwoordig ik hoop dat radar hier wat aan doet

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Onleesbaar kaartautomaten van de NS!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Bel de krant, schrijf naar Balkenende, dit is echt een ramp van nationale orde. Kom op zeg, verzin eens een betere smoes om zwart te rijden. De automaten staan hier trouwens gewoon binnen, dus nergens last van.

jermainelievendag
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jan 2006 06:46

Re: Onleesbaar kaartautomaten van de NS!

Ongelezen bericht door jermainelievendag »

Ik heb een OV?
Ik ben student ik hoef niet zwart te rijden?

Maar ik was met mijn moeder op stap
Dus niet te snel oordelen
De apparaten staan in de grote steden binnen en overdekt
maar op de kleinere tussen stations niet hoor

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Onleesbaar kaartautomaten van de NS!

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

ik weet wel dat die lettertjes verdomt klein zijn!... en zon.. geen id..

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Onleesbaar kaartautomaten van de NS!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Karr-2



Niet iedereen verzint smoesjes om onder betalen uit te komen, dat jij dat anders ziet, is jouw probleem. Dat jij dat bovendien als zwartrijden ziet, dat weten we inmiddels wel, maar is dus niet de reden. Wanneer dringt het eens tot je door dat er ook eens echt iets met zo'n automaat aan de hand kan zijn?

En waar jij toevallig een NS-station hebt waar de automaten binnen staan, hoeft dat toch niet overal zo te zijn? Er zijn veel stations waar de automaten buiten staan. En weet je waarom? Omdat de NS het onzalige idee had om die bemande stations wegens bezuinigingen te sluiten.

Oh ja: er zijn ook stations waar maar 1 automaat staat, voor het geval je het argument klaar hebt liggen dat je dan maar naar een andere automaat moet gaan.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Onleesbaar kaartautomaten van de NS!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Overigens is er nog een ander probleem.

Het is me dit jaar een keer overkomen, dat ik via de kaartautomaat een vervoersbewijs gekocht dacht te hebben.

Ik maakte mijn keuze, betaalde met pinpas, en het kaartje, alsmede de transactiebon vallen in het vakje.

Ik was stomverbaasd: reisdatum en bestemming waren niet te lezen.

Gelukkig was er een medewerker van de NS nabij, die gezien had dat ik dat kaartje (ad 26 euro) daadwerkelijk had gekocht. Hij was zo vriendelijk met me mee te gaan naar het loket, waar ik alsnog een leesbaar exemplaar kreeg. Omdat die medewerker erbij was, deden ze niet moeilijk.

Maar wat, als er geen medewerker in de buurt is? Hoe bewijs je dan op dat moment dat je zojuist aan je betalingsverplichting hebt voldaan? Moet je dan die 26 euro voor lief nemen, en een nieuw kaartje kopen? Dacht het niet. Je kan achteraf nooit hard maken dat je bij aankoop van dat tweede kaartje eigenlijk maar 1 nodig had, en dat je naar het loket bent gegaan omdat het automaatkaartje onleesbaar was. Je kan het laten zien, ja. Maar welke lokettist gelooft zonder meer dat jij voor dat onleesbare exemplaar hebt betaald?

Vervelend wordt het pas, als je pas in de trein ziet dat je kaartje onleesbaar is, maar dat is me gelukkig niet overkomen.

Je kan het achteraf weliswaar aantonen door middel van de transactie zelf, die terug te vinden is op je dagafschrift, maar daar heb je op het moment van reizen niets aan. En op dat moment maakt het dus ook helemaal niet uit of je het kaartje vantevoren hebt gekocht, of op heb moment dat je de reis wil gaan maken.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Onleesbaar kaartautomaten van de NS!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Oh ja: er zijn ook stations waar maar 1 automaat staat, voor het geval je het argument klaar hebt liggen dat je dan maar naar een andere automaat moet gaan.
Ik heb ook al vaker gezegd dat je je kaartje een dag van tevoren of zelfs nog eerder al kunt halen. Maar dat doet niemand, iedereen blijft als makke schapen 5 minuten van tevoren naar de automaat rennen, scheldend dat ze te laat komen.

Tsja dan vraag je ook om problemen.....

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Onleesbaar kaartautomaten van de NS!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Karr-2, je leest weer eens een keer niet goed.

In het geval van een onleesbaar kaartje maakt het helemaal niet uit of je op de dag zelf of 1 of meerdere dagen vantevoren je kaartje koopt. Je moet dan sowieso in de rij aan het loket gaan staan.

Bovendien is niet iedereen in de gelegenheid om vantevoren een kaartje te kopen. Deels omdat dat omslachtig is, en deels omdat je niet altijd weet of je moet gaan reizen. Je kan immers niet vantevoren al een kaartje Arnhem-Amsterdam in voorraad kopen omdat Oom Piet misschien weleens zijn laatste adem zou kunnen uitblazen. Dan kun je wel van alle trajekten iets in voorraad gaan nemen.

JIJ kan dan wel in de gelegenheid zijn om kaartjes naar alle mogelijke richtingen in voorraad te halen, maar een heleboel mensen zijn dat niet. De wereld is groter dan jouw eigen belevingswereld.

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: Onleesbaar kaartautomaten van de NS!

Ongelezen bericht door elwintje »

IK ZOU ZEGGEN KOOP HET RUIM VAN TE VOREN EIGEN SCHULD 2 DIKKE BULTEN

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Onleesbaar kaartautomaten van de NS!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Punt uit de gedragsregels van het Trosradar forum:
Het gebruik van hoofdletters is niet toegestaan

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Onleesbaar kaartautomaten van de NS!

Ongelezen bericht door tienepien »

Als je het scherm afschermd met je hand, dan heb je toch geen last meer van de zon?

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Onleesbaar kaartautomaten van de NS!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

?????

kleineM
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 aug 2006 14:45

Re: Onleesbaar kaartautomaten van de NS!

Ongelezen bericht door kleineM »

Quote Bodejosm43 van 31 07 (weet niet hoe ik moet quoten :lol: )

Wat betreft het niet te lezen kaartje:

ga iid naar het loket, daar kan gecheckt worden hoe of wat en krijg je een ander kaartje.

Geen loket : er staat een telefoonnr op de kaartautomaat.
Soms kan je het kaartje ook lezen als je m schuin houd. (print maakt een afdruk) Succes

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Onleesbaar kaartautomaten van de NS!

Ongelezen bericht door roro25 »

op de achterkant van het treinkaartje worden ook altijd gegevens geprint. Zoals het transactienummer en het apparaatnummer waar het kaartje geprint is. OP elk station kunnen ze de volledige transactie bekijken en eventueel een nieuw kaartje printen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Onleesbaar kaartautomaten van de NS!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Transactienummer wordt bij mijn weten pas gegeven als je er specifiek om vraagt, op een apart kaartje. Maar als je vervoersbewijs niet te lezen is, is het gedrukte transactiekaartje evenmin leesbaar.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Onleesbaar kaartautomaten van de NS!

Ongelezen bericht door roro25 »

ik heb een keer gehad dat de voorkant niet bedrukt was, maar de achterkant wel. Transactienr wordt echt op de ackterkant geprint. Ik heb toen gevraagd hoe zij nu kunnen weten wat voor treinkaartje ik gekocht heb. Dus uit eigen ervaring

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Onleesbaar kaartautomaten van de NS!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

transactienummer staat inderdaad op de achterkant (had nog een oud kaartje hier liggen)

En ja, je kan dus aantonen dat je een vervoersbewijs hebt gekocht, alleen zal een conducteur dat transactienummer nog tijdens de reis moeten kunnen checken. Wanneer dat lukt, is dat al een grote vooruitgang.

En dan haal ik nog maar eens aan dat het totaal niet uitmaakt of het kaartje vlak voor de reis wordt gehaald, of vantevoren. In het laatste geval heb je uiteraard meer tijd om naar het loket te gaan, maar zoals gezegd, is het niet altijd te voorspellen wanneer je gaat reizen.

Gesloten