LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe betaalautomaten NS *zucht*

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
willem fijnaart
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2006 12:00

nieuwe betaalautomaten NS *zucht*

Ongelezen bericht door willem fijnaart »

:evil: De NS heeft onlangs nieuwe automaten geplaatst. Daarvan accepteert een bepaald model geen betaalkaarten van ABN/AMRO. De pas komt terug als ‘betaalpas ongeschikt. Betaal anders’. Klachten bij NS personeel en bij de NS zelf helpen niet. De bank verklaarde dat mijn pas in orde was, verstrekte wel na een tweede verzoek een nieuw exemplaar. De kaart doet het overal (winkels, horea) maar niet overal bij NS... Het betreft automaten van een bepaald model (met afgerond voorfront); bij een ander (meer rechthoekig) wel. Reactie NS: u heeft pech! Tussen haakjes: wat is een Poll? Zeker weer geen Nederlands woord kunnen verzinnen?

_-MdJ-_
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:55

Re: nieuwe betaalautomaten NS *zucht*

Ongelezen bericht door _-MdJ-_ »

Dan loop je toch daarheen..? Ik zie het probleem niet. Ikzelf(postbank) heb er geen problemen mee(met het ronde geval)maar met de rechthoekige wel.

[haakje] een poll is volgens wikipedia:
Een opiniepeiling is een procedure waarmee een organisatie de mening (opinie) van belanghebbenden in kaart probeert te brengen. Opiniepeilingen kunnen op tal van manieren ten uitvoer worden gebracht, bijvoorbeeld:

* enquête, telefonisch of via internet
* interviews
* handopsteking tijdens een vergadering

Een opiniepeiling heeft doorgaans niet dezelfde consequenties als een stemming of referendum.
Je heb zoveel woorden voor het engels [off topic] waarom heet het Emoticons, het kan toch ook gezichtjes zijn..[/off topic] [/haakje]

_-MdJ-_

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: nieuwe betaalautomaten NS *zucht*

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik haal regelmatig kaartjes met mijn ABN pas bij allerlei automaten en heb tot op heden nog geen enkel probleem gehad. En uiteraard kun je ze ook altijd nog halen bij de winkel op het station.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: nieuwe betaalautomaten NS *zucht*

Ongelezen bericht door Bailey »

Stom toevallig had ik dat probleem vanmorgen ook en ik heb ook een ABN Amro pasje. Bij de eerste 2 automaten kreeg ik het pasje terug met de melding 'pas ongeschikt'. Bij de derde automaat (een andere als de voorgaande 2) lukte het pinnen wel.

Nu zit er een kleine knik in mijn pasje, dus het kan zijn dat die eerste 2 automaten extra gevoelig zijn voor beschadigingen op het pasje. Ik heb direct vanmorgen een nieuwe pas aangevraagd en zodra ik die binnen heb ga ik het weer proberen bij die automaten.

carassius_auratus
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jan 2006 10:49

Re: nieuwe betaalautomaten NS *zucht*

Ongelezen bericht door carassius_auratus »

Ik mag dit geloof ik niet zeggen, maar op mijn werk krijg ik vaak te maken met haperende ABN-amro passen (vooral die oude groene). Sommige doen het altijd vlekkeloos, en andere geven eerst één of meerdere keren storing. Ik hoor ook van veel mensen dat zij hier herhaaldelijk problemen mee hebben.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: nieuwe betaalautomaten NS *zucht*

Ongelezen bericht door Bailey »

Net belde de dochter van mijn vriend. Pas een nieuwe ABN Amro bankpas. En ook zij had vanmorgen precies dezelfde problemen met de automaten van de NS. Toch wel heel vreemd.

Wante
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2009 20:14

Re: nieuwe betaalautomaten NS *zucht*

Ongelezen bericht door Wante »

Wij zijn een weekend in Landal Vennebos geweest. Wij probeerden met de pinpas van ABN AMRO te pinnen. Telkens kregen wij de melding "pas ongeschikt". Bij de balie van de registratie lukte het uiteindelijk wel. Bijkomend waren wel 2 euro kosten. Frusterend.
Pinsysteem
'C-Zam Banksys' PINBETAALSYSTEEM, model: Xenta Terminal

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: nieuwe betaalautomaten NS *zucht*

Ongelezen bericht door Z4 »

Ik heb ook een abn/amro pinpas en deze pas geeft meerdere keren "pas ongeschik" aan bij onbemande tankstations.
Moet je verschillende keren die magneetstrip over je broek wrijven voordat het wel werkt.
Wat ik vernomen heb van winkeliers hebben veel abn/amro pinpassen deze 'kwaal'.

H.Visser
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2009 21:26

Re: nieuwe betaalautomaten NS *zucht*

Ongelezen bericht door H.Visser »

Met mijn Fortis-bankpas kan ik overal pinnen, alleen als ik mijn treinkaartje wil betalen bij een NS-automaat, lukt het in 80% van de gevallen niet. Mijn wederhelft heeft dezelfde klacht met zijn Postbankpas. Volgens mijn bank wordt het probleem NIET veroorzaakt door mijn bankpas. De NS-automaat geeft aan 'pas onbruikbaar betaal anders'. Maar hoe moet ik dan betalen? Laatste keer ben ik na 6 pogingen bij een NS-automaat, naar het loket gegaan. Probleem uitgelegd en toen mocht ik daar een kaartje kopen tegen extra betaling van EUR 0,50 transactiekosten. Dus ik mag extra betalen omdat de NS-automaten niet goed werken??? Ik begrijp dat de NS haar automaten nauwkeuriger afstelt om het skimmers moeilijker te maken, maar ik vind het niet terecht dat reizigers hier van de dupe worden! Zijn wij de enigen met dit probleem?

Monique1983
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 jul 2009 18:34

Re: nieuwe betaalautomaten NS *zucht*

Ongelezen bericht door Monique1983 »

Zodra de kaartautomaat aangeeft dat de pas ongeschikt is, heeft 'u' waarschijnlijk de pas een zetje gegeven de automaat in. Als u heel zachtjes de pas in de gleuf doet en de automaat de pas ZELF laat opzuigen pakt hij de pas GEGARANDEERD!

Gesloten