LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te korte treinen

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Geplaatst op 06 Dec 2006 11:02 door Martin1976


--------------------------------------------------------------------------------

ik ga ook niet met de auto naar m'n werk en gelukkig ook niet met het OV. Ben blij dat ik daar niet afhankelijk van ben, veel te duur en de service vind ik niet op peil...
'

Zo hee dat is leuk.... Even kijkende naar andere door jou gegeven reacties in andere topics. Je geeft negatief commentaar over een dienst waar jezelf geen gebruik van maakt.... Hoe heet dat toch ook al weer...??? Kuddedieren!!!

Je geloofwaardigheid zakt nu wel erg naar beneden Martin.

Dit had je net niet moeten zeggen. Bij de staking grote woorden en hier spreek je anders.....

Niet meelullen joh als je het niet begrijpt!!!

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Zo hee dat is leuk.... Even kijkende naar andere door jou gegeven reacties in andere topics. Je geeft negatief commentaar over een dienst waar jezelf geen gebruik van maakt.... Hoe heet dat toch ook al weer...??? Kuddedieren!!!
dat ik nu niet met de trein reis, wil niet zeggen dat ik dat nooit gedaan heb. Ik heb genoeg ervaringen met het OV en die zijn overwegend negatief. Daarom ben ik dus blij dat ik er niet meer van afhankelijk ben. Lijkt me duidelijk behoorlijk duidelijk zo.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik reis dagelijks met de trein, dus ik heb wel degelijk reden tot klagen. Treinen zijn te kort, standaard te laat, vrijwel altijd smerig en controle is er nooit als je het nodig hebt.

Mensen die zonder geldig kaartje in de eerste klas gaan zitten of staan mogen van mij per direct verwijderd worden.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Met name de laatste weken was de punctualiteit erg slecht. 65,1% was vorige week wel een erg dieptepunt. Ze zijn inderdaad vaak te kort, of bevatten belachelijk veel 1e klascoupees die niemand gebruikt terwijl de 2e klas mudvol zit (Beneluxtrein). Smerig zijn veel treinen ook: in de tussenstellen hangt een doordingende pieslucht, en er hangen soms andere geuren die ik liever niet wil benoemen. Op mijn traject is feitelijk iedere trein vertraagd.

Maar er zijn ook positieve dingen: ik ben wel eens door omstandigheden zonder kaartje ingestapt en toen men zag dat er iets ergs aan de hand was lieten ze me zelfs gratis reizen. Een andere strakke actie was dat de machinist me afzette in mijn woonplaats toen ik per ongeluk de intercity (en laatste trein) had genomen. In Belgie wacht de machinist van de laatste trein altijd op mensen die hun aansluiting missen maar vertraagd zijn: irritant voor degenen die al in de trein zitten, maar een uitkomst voor degenen die anders gestrand zouden raken.
Mensen die zonder geldig kaartje in de eerste klas gaan zitten of staan mogen van mij per direct verwijderd worden.
Van mij mogen ze de hele eerste klas wel verwijderen. Zoveel luxer vind ik het niet eens, en de extra poen is het niet waard. Bovendien vind ik het verspilling: de tweede klas zit soms mudvol en de eerste bijna leeg!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ach voor mij is het wel duidelijk hoor, maar ik snap niet wat je zit te klagen dan als wij staken. Het is als je nooit gebruik maakt van het OV logisch dat je niet in de gaten houdt dat er gestaakt wordt en dat wanneer je op zo'n dag toevallig afhankelijk bent voor het OV je begint te klagen. Logisch dus dat je er geen bal verstand van hebt wat er allemaal speelt in het OV. Dit is verder niet erg maar spreek ons OV-ers dan niet negatief weg als wij onze baan willen houden.

Ik snap trouwens niet dat jij je daar zo druk om moet maken en wat je hier dan doet op dit forum. Ik persoonlijk zou zoiets hebben van:"Boeit mij dat allemaal, ik bemoei mij er niet mee. Ik reis er toch niet mee."

Dan ben je goed bezig.

Het is jammer dat jij geen goed woord over hebt voor het OV omdat jij er "slechte" ervaringen mee hebt, maar ik vind het een beetje erg hypocriet dat je eerst hoge woorden hebt en dan vervolgens zegt dat je geen gebruik meer maakt van het OV. Je maakt je dan druk om niets. Jij bent 1 van diegene die helaas bij ons allen is weggelopen omdat je er teveel negatieve ervaringen mee hebt gekregen. Tis jammer, maar stop dan met zeuren en de boel op te zwepen. Vergeet niet dat het OV bedrijf WEL wilt, maar dat de financiele middelen met elk jaar sterk afnemen. Daarbij komen de privatiseringen ook nog eens om de hoek kijken. Dit alles maakt het voor een OV bedrijf erg lastig en veelal moeilijk om een goede dienst aan zijn of haar klant aan te bieden. Ze moeten roeien met de riemen die ze hebben en daarbij ook nog eens rekening houden met de wet.

De NS heeft gewoon te weinig treinstellen voor hun diensten en willen zoveel mogelijk de klanten helpen. Omdat zij ook steeds minder geld krijgen, wordt het voor hen erg moeilijk om nieuw en meer materiaal aan te schaffen. Ook het onderhoud wordt dan gerekt wat weer leidt tot uitval of ander soort storingen. Hierdoor onstaan er te korte treinen. Dit is geen kwestie van onwil. Dit is kwestie van onmacht. Je moet klagen bij het Rijk, want die verminderen ieder jaar het OV budget met vele procenten. Als hun nu eens tientallen miljarden extra in het OV steken en dat weer blijven doen, moet je eens kijken hoe het OV weer groeit en de files afnemen.

Feit blijft en zo denkt gewoon de regering: OV kost alleen maar geld, want daar moet telkens geld bij. De auto levert enkelt geld op en hoe kleden wij financieel de automobilist zo goed mogelijk uit; voorbeeld Rekeningrijden. Dit is niet om de files af te laten nemen. Dit is puur om zoveel mogelijk aan geld binnen te halen. Kun jij uitzoeken hoeveel geld er is opgehaald en wat er mee gedaan is?? Ik denk het niet. Dus zal het geld weer grotendeels in de zakken van die zakkenvullers van Den Haag terecht komen. OV bedrijf: De Lijn in België heeft voorgesteld aan Minister Peijs Verkeer en Waterstaat, om hun manier eens te hanteren. Ze heeft een hele mooie brief teruggestuurd en de regering in die brief gewoon uitgelachen terwijl De Lijn buitengewoon goed presteert. Tarieven zijn lager, er is veel meer OV en ook veel meer reizigers. De Belgische regering stauwt er dan ook een behoorlijke dot geld in en heeft dit OV bedrijf onder hun hoede gelaten wat gewoon mag. Alleen Nederland moet weer ver op Europa vooruitlopen, volgen en overal geld voor ontvangen en niet uitgeven. Wij hebben nog geen toegang hoor tot buitenlandse OV bedrijven. Dit is allemaal nog gesloten voor ons. Voor de buitenlandse OV bedrijven staan de grenzen open.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Van mij mogen ze de hele eerste klas wel verwijderen. Zoveel luxer vind ik het niet eens, en de extra poen is het niet waard. Bovendien vind ik het verspilling: de tweede klas zit soms mudvol en de eerste bijna leeg!
Dat ben ik geheel met je eens. Eerste klas is echt overbodig en nutteloos. Gewoon de hele trein dezelfde klasse, van voor naar achter. Iedereen is gelijk toch...

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Bailey »

En ik ben het daar dus weer niet eens (het zal eens niet waar zijn :wink: ).

Als ik naar mijn werk ga reis ik 2e klas, maar prive reis ik altijd 1e klas. Ideaal. Kan rustig mijn krantje lezen of lekker ontspannen zitten. 9 Van de 10 keer geen hard geklep via telefoontjes ofzo. Meestal geen schreeuwende kinderen en meestal ook geen harde muziek. Heerlijk!! Op die manier kom ik lekker ontspannen op de plaats van bestemming aan. En daar wil ik best wel wat meer voor betalen.

In de spits zou het wat mij betreft wel anders kunnen. Als ik naar mijn traject kijk dan is de 1e klas meestal helemaal leeg. Op soms de conducteur na. Dat zou dus wel wat verminderd kunnen worden. Op andere, drukkere trajecten zie ik vaak in de spits dat de 1e klas ook helemaal bomvol zit. Dus dan maakt het ook niet meer uit en kan de 1e klas ook wel wat verminderd worden. Aan de andere kant krijg je dan weer het verhaal dat mensen een 1e klas kaartje hebben gekocht, maar in de 2e klas moeten gaan zitten en dat werkt ook niet natuurlijk.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Vaak genoeg wordt er omgeroepen dat je in de eerste klas mag gaan zitten als de 2de klas echt helemaal vol zit. Dus het nut van de eerste klas is zoiezo al te betwijfelen in mijn ogen.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Bailey »

Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt. En zeker weten dat ik dan ga protesteren, dan wil ik toch wel een gedeelte van mijn geld terug! Maar als ik prive 1e klas reis is dat altijd buiten de spits

_-MdJ-_
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:55

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door _-MdJ-_ »

d'r is zelfs een speciale trein (ambtenarentrein) van groningen naar den haag
Nu is die trein (bijna)altijd heel erg vol(ook in de 1ste klas, er rijd meestal(meer wel dan niet) een speciaal treinstel (koploper) mee met extra eerste klas)
Per 2007 wil de NS in die treinen een dubbeldekker (regiorunners) maar die zijn volgens de hogen heren tussen groningen-den haag niet confortabel genoeg en willen zij de oude samenstelling(met koplopers) weer terug...
1ste klas word groter en de 2de klas groter, maar de 'normale'reiziger wordt dan áls een haring in een tonnetje'vervoerd omdat die hoge heren tussen Groningen-Den Haag ietsjes meer comfort willen.

Nu maar hopen dat de NS daar niet over gaat denken

MvG_-MdJ-_

Ps er worden alleen dubbeldekkers op 1 tijdstip v/d dag ingezet, de rest blijft koploper

carassius_auratus
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jan 2006 10:49

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door carassius_auratus »

Zeg, heeft iedereen hier wel SP of groen links gestemd bij de afgelopen verkiezingen? ;-)

jiping

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door jiping »

Bovendien vind ik het verspilling: de tweede klas zit soms mudvol en de eerste bijna leeg!
Daarom is het ook eerste klas 8)
Als ik van Groningen naar Breda reis koop ik vaak een eerste klas kaartje zodat ik zeker kan zitten.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 29 Nov 2006 15:56 door Dilbert29

Dan is de trein leeg, maar ik vrees dat jij dan voorlopig niet op je bestemming aan gaat komen
Wat nou Dilbert29 ook nog niet op de plaats van bestemming,
zie nml geen reactie meer van je.
Vind het trouwens wel toevallig dat ik Karr-2 ook niet meer zie.
Dus toch een persoon?
Een keer samen weg geloof ik nog wel. Maar vier keer?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Karr voelt zich geloof ik niet meer op zijn gemak hier, nadat ie herhaaldelijk met zijn opmerkingen door de mand is gevallen.

Denkt dat opmerkingen speciaal voor hem bedoeld zijn, terwijl ze juist in het algemeen bedoeld zijn. Maar wat wil je, als je denkt dat de hele wereld om jou draait, en alleen jouw opvattingen de norm zijn.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Mischien kunnen nog wat van india leren, daar weten ze wel hoe een trein volledig moeten benutten.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ja en als daar een ongeluk gebeurt dan is het vele malen erger dan in Nederland. Je hebt het daar wel over een land zeg.....

jiping

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door jiping »

India is ook wel een ander klimaat, daar is het mischien lekker om op het dak te gaan zitten voor een koel briesje.
Bovendien is dat hier sowieso moeilijker met die stroomkabels boven de trein.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Fiore »

nou, dat kon ook niet uitblijven, natuurlijk:


Reizigers in ademnood door overvolle trein

Uitgegeven: 10 januari 2007 14:09
Laatst gewijzigd: 10 januari 2007 14:46

VOORBURG - De Nederlandse Spoorwegen hebben woensdag in de ochtendspits een trein ontruimd op station Voorburg. De trein was onderweg van Gouda naar Den Haag en raakte bij stops in Zoetermeer en Den Haag-Ypenburg zo vol dat reizigers in ademnood raakten.

De passagiers probeerden de deuren te forceren, waarop de machinist besloot dat iedereen de trein moest verlaten. Dat heeft een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen (NS) gezegd.


De Telegraaf meldde op zijn website dat de trein is ontruimd nadat reizigers met elkaar op de vuist waren gegaan. Woordvoerders van NS en de Spoorwegpolitie konden dit niet bevestigen.

Wisselstoring

De ontruiming is volgens een woordvoerder van NS te wijten aan een ongelukkige samenloop van omstandigheden. "Doordat RandstadRail niet rijdt, is het op dit traject al drukker dan normaal. Daarom hebben we extra treinen ingezet. Vanochtend was er echter sprake van een wisselstoring, waardoor verschillende treinen uitvielen. De betreffende trein raakte daardoor overvol met alle gevolgen vandien", aldus de woordvoerder.

Klachten

Reizigersorganisatie Rover heeft de NS om opheldering gevraagd over het incident. Volgens een woordvoerder ontvangt de belangenorganisatie veel klachten over volle treinen tussen Zoetermeer en Den Haag.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Fijn he al die bezuinigingen.

Mensen de overheid wilt jullie niet in het OV hebben. Zij willen jullie juist bewust wegjagen. Dit alles heeft te maken dat het OV geld kost en de auto geld opleverd. Denk maar aan brandstof en wegenbelasting en verzekeringen. Van dit alles profiteert de overheid enorm. Zeker wanneer alles nog eens vaststaat.

Kijk in godsnaam niet de OV bedrijven erop aan, maar de overheid, want zij zijn de schuldigen en niet de OV bedrijven. Ook al zegt de pers en de overheid dat het anders is, maar wie betaald het OV en waarvan.. precies de overheid en waarvan betalen zij dat.. precies de belastingen. OV bedrijven roeien met de riemen die zij hebben. Daarnaast is Pro-Rail verantwoorderlijk voor al het spoor in Nederland en dit bedrijf krijgt geld van de Overheid en is in Overheidshanden. Minder geld in het OV betekent ook minder geld bij de Technische Diensten van OV bedrijven en daar valt Pro-Rail ook onder. Daarom schreef ik al eerder.. OV is meer dan Trams, Bussen, Metro's, Treinen, RandstadRail, Veerponden etc etc etc alleen.

Gesloten