LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kruidvat Treinkaartje Problemen

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
rolandhoogwerf
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2006 12:52

Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door rolandhoogwerf »

Hallo,

Gisteren (25 nov) zijn ik en een vriendin met de trein gaan reizen met het Kruidvat Treinkaartje van 9,95. Gisteren hebben wij een echter rotdag gehad en dit is zeker te wijten aan de NS.

Een uitleg van het probleem

Er staat op de envelop en op het treinkaartje; ONBEPERKT REIZEN MET NS VOOR SLECHTS 9,95.
Wij dachten; We gaan gezellig een dagje naar Antwerpen met de NS trein, aangezien wij dat vorige keer ook een zelfde treinkaartje van kruidvat hebben gedaan. Toen we echter bijna in België waren, moesten we opeens geld gaan betalen (12 euro van Roosendaal naar Antwerpen), omdat het treinkaartje wel geldig was, maar tot de grens...
Toen we weer terug moesten vanaf Antwerpen, moesten we 6,80 betalen tot Roosendaal...

Op het kaartje en op de enveloppe is hier echter niets over terug te lezen en op de site van de NS staat ook niks vermeld over de hele actie. Wel staat er op dat het kaartje niet op het Duitse Spoorwegennet geldt, maar over NS Internationaal (t/m Antwerpen) staat niets...

Hebben meerdere mensen hier problemen mee gehad en zo ja; wat heeft u er aan gedaan??

Ik vind het belachelijk, achteraf waren we per persoon dus 28,80 kwijt!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door jor »

Hoewel het wel vervelend is zijn de kaartjes van het kruidvat uitsluitend voor Nederland bedoelt. Antwerpen is in Belgie dus internationaal ook al is het maar een klein stukje. De verleden keer heb je dus geluk gehad want de kaartjes zijn geldig tot de Nerderlands grens en niet verder. Je had wel naar parijs kunnen gaan in 1 dag maar is dat toegestaan?Nee dus, Net als belgie is dat buitenland.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Je krijgt een bijnagratis kaartje en verwacht er mee naar Belgie te kunnen? Ha ha ha hoe naief kun je zijn....

Belgie is nog steeds buitenland en die kaartjes gelden alleen op Nederlands grondgebied. Staat vast in de voorwaarden die erbij horen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door G7 »

Ja hoor Dilbert29! Een bijna GRATIS kaartje van € 9,95. Is toch nog wel even Fl.22. Dus zo bijna gratis is het niet.

Maarja, als je niet op een dubbeltje hoeft te kijken, is het voor jou natuurlijk bijna gratis. Droom lekker verder.

Ook goedemorgen hoor. :wink:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Voor de honderdduizendste keer, ik ben een STUDENT !!! Ik barst dus echt niet van het geld zoals meneer G7 misschien denkt.

9,95 voor een treinkaartje waar je in principe heel NL mee door kunt noem ik bijna gratis ja. Weet je wat het zou kosten als je zo'n kaart voor de normale prijs zou kopen?

iris34
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:10

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door iris34 »

:x
Laatst gewijzigd door iris34 op 01 dec 2006 01:53, 1 keer totaal gewijzigd.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door G7 »

JA MAAR, WEL EEN RIJKE STUDENT.

Krijgen die mensen ook eens de kans om door heel Nederland en misschien ook wel Belgie te reizen voor zo'n leuke prijs, die anders NOOIT weg komen.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik vind het wel vreemd. Er staat dus duidelijk op het kaartje dat het niet voor het Duitse Spoorwegennet geldt, maar er staat dus niet op dat het voor richting Antwerpen niet geldt. Als er verder niet duidelijk op staat dat het alleen in Nederland geldig is, dan kan ik me voorstellen dat men gaat denken dat je wel naar Antwerpen kan.

Heb je geen andere voorwaarden gekregen?

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

JA MAAR, WEL EEN RIJKE STUDENT
hier kan ik alleen maar heel hard om lachen....

Ik rijk? Ik zou willen dat het waar was....

_-MdJ-_
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:55

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door _-MdJ-_ »

logisch

de trein is Amsterdam-Brussel zuid(-Parijs)
het traject Amsterdam-Roosendaal grens is van de NS
Essen grens-Brussel zuid(-parijs) is van de NMBS (belgische spoorwegen)
er staat onbeperkt reizen met de NS

Je hebt 2 treinen:
de IC en de THALYS

in het 2de geval heb je nog geluk, je had een boete kunnen krijgen omdat je toeslag had moeten betalen en dat is met het kruidvatkaartje niet geldig! (staat overigens ook bij de folder)

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dilbert is weer eens erg kortzichtig bezig.

Er zijn genoeg vervoersbewijzen (ook voor een habbekrats te koop), waar je weldegelijk de grens mee over kunt.

Een voorbeeld is het buskaartje van de firma Hermes, waarmee je zowel naar Duitsland als naar België kunt reizen voor 3 euro.

Dilbert moet niet altijd zonder meer aannemen, dat hetgeen HIJ begrijpt, voor een ander ook zo klaar als een klontje is.

Je zou echter kunnen aannemen dat een treinkaart, die inderdaad bijna 44 euro kost als je de volle prijs betaalt, alleen in Nederland geldig is.

Wat ik heb kunnen terugvinden, is dat de treinen van bijvoorbeeld Syntus niet kunnen worden gebruikt. Dat vind ik persoonlijk niet juist, want de stukjes Nederland waar die maatschappij het OV verzorgt, horen net zo goed bij Nederland als de gebieden die door de NS bediend worden. De klant kan er niets aan doen dat daar Syntus rijdt, en geen NS.

En ja, er zullen er hier vast zijn, die zeggen: had je maar niet in die uithoek van het land moeten gaan wonen.....

Dat is echter een flauwekul-argument, omdat je nooit kunt weten waar in Nederland welke vervoersmaatschappij de licentie in handen krijgt. Heel Nederland is heel Nederland, in mijn ogen. Bovendien, het zijn niet alleen uithoeken van ons land, waar andere maatschappijen dan de NS de vervoerslicentie in handen krijgen. Vanaf 10 december zijn er namelijk nog meer trajekten waar niet de NS, maar andere maatschappijen gaan rijden.

Rolandroland

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Als je weer eens naar Antwerpen wilt gaan kun je beter via Breda gaan. Duurt wel wat langer maar is goedkoper. Je kan dan met de bus van Connexxion via Hulst naar Antwerpen gaan. En voor studenten: het is gratis met je OV omdat het een Nederlandse bus is!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dilbert is weer eens erg kortzichtig bezig.
Dilbert moet niet altijd zonder meer aannemen, dat hetgeen HIJ begrijpt, voor een ander ook zo klaar als een klontje is.
Van een ding kun je altijd op aan, als we geen argumenten meer weten gaan we gewoon schelden in de hoop dat de ander onder de indruk is. Helaas, ik ben het absoluut niet en sta nog steeds voluit achter mijn standpunten.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 29 Nov 2006 14:48 door Dilbert29


Van een ding kun je altijd op aan, als we geen argumenten meer weten gaan we gewoon schelden in de hoop dat de ander onder de indruk is. Helaas, ik ben het absoluut niet en sta nog steeds voluit achter mijn standpunten
.

Zal wel aan mij liggen,maar ik kan hier absoluut
geen scheldwoord vinden op deze fora.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door roro25 »

@ Dilbert mijn steun heb je hoor. HEt is heel makkelijk om te gaan schelden als we onze zin niet krijgen.
Vindt het ook een beetje kortzichtig als je in een trein stapt die zowel door de NS als NMBS wordt geexploiteerd en onder NS Internationaal valt en niet onder NS.
Logisch nadenken zit er voor sommige mensen ook niet meer in.
Beetje zo'n verhaal dat je met je bonuskaart (van AH) de Edah binnenstapt en dan korting wil.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@Dilbert, waar haal jij het vandaan dat ik aan het schelden ben? Het is slechts een constatering, en geen aanval.

Ik zeg slechts: jij begrijpt op een bepaald moment iets omdat je nadenkt over wat ergens staat. Maar heel veel mensen doen die moeite niet, en interpreteren een tekst zoals ze hem graag WILLEN lezen. En komen dan op de koffie, wanneer ze door hun eigen laksheid in de problemen komen.



Is dat kaartje van 9,95 er nog steeds?
Nee, het weekend van 25/26 november was het laatste weekend dat het geldig was.


Maar zodra de NS weer veel weekenden met werkzaamheden heeft, zal het ongetwijfeld wel weer komen. :evil: Dat was dit jaar enkele keren het geval. In mei met het Blokker-kaartje, in het najaar met het Kruidvatkaartje........

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door Bailey »

Vindt het ook een beetje kortzichtig als je in een trein stapt die zowel door de NS als NMBS wordt geexploiteerd en onder NS Internationaal valt en niet onder NS.
Logisch nadenken zit er voor sommige mensen ook niet meer in.
Beetje zo'n verhaal dat je met je bonuskaart (van AH) de Edah binnenstapt en dan korting wil.
Feit blijft dat er wel op het kaartje wordt aangegeven dat het niet geldig is voor het Duitse Sporennet. Er staat dus niet op dat het niet geldig is richting België.
Laatst gewijzigd door Bailey op 30 nov 2006 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door Fiore »

nee, en het is ook niet geldig naar de VS, of naar china, of naar Oostenrijk... moet dat er allemaal op staan?

_-MdJ-_
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:55

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door _-MdJ-_ »

het is een Nederlands kaartje
dat daar de PEG (een duitse spoorwegmij.) opstaat heeft er mee te maken dat die tussen Enschede en de duitse grens rijdt en al ik mij niet vergis stond er dat het alleen in nederland geldig is.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door Bailey »

nee, en het is ook niet geldig naar de VS, of naar china, of naar Oostenrijk... moet dat er allemaal op staan?
Dat zeg ik toch niet? Maar zoals ik al schreef er staat wel op dat het niet op het Duitse spoorwegennet geldig is. Dan moeten ze er gewoon opzetten is alleen geldig bij de NS in Nederland.

Ik weet zelf niet precies wat er op het kaartje staat, want ik heb zo'n kaartje niet. En van Iris horen we helaas niets meer. Zelf zou ik als ik naar bijvoorbeeld Antwerpen zou moeten en ik heb zo'n kaartje even bellen hoe het zit. Niet zomaar lukraak gaan reizen.

Gesloten