LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kruidvat Treinkaartje Problemen

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door tienepien »

JUIST Bailey, even informeren :)

Met die internationale trein had je binnen Nederland ook voor die 9,95 kunnen reizen, omdat die trein binnen Nederland van de NS is. De Duitse trein die tussen Enschede en uhm.... ergens in Duitsland rijdt, is in Nederland ook van de Duitse maatschappij en niet van de NS.

iris34
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:10

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door iris34 »

En van Iris horen we helaas niets meer. Zelf zou ik als ik naar bijvoorbeeld Antwerpen zou moeten en ik heb zo'n kaartje even bellen hoe het zit. Niet zomaar lukraak gaan reizen.
Ja dat klopt, ik heb al mijn berichten gewijzigd in een leeg veld. Dit omdat mijn bericht op diversen over agressieve taalgebruik op dit forum steeds verwijderd wordt. Als ik alles maar moet pikken en zij dit als pittige discussie zien... so be it, maar waarom ze dan mijn pittige discussie over agressief taalgebruik op het forum verwijderen (voor de tweede keer) begrijp ik niet.... Dus eigenlijk gooi ik gewoon de handdoek in de ring... valt me enorm tegen van het forum van radar...en de moderators. :?

:wink: Ook dit berichtje zal waarschijnlijk door hen verwijderd worden...omdat ik het weer noem.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Jammergenoeg blijven op andere plekken nietszeggende berichtjes gewoon staan. Mensen die niet in de gaten hebben dat een dubbel geplaatst berichtje het gevolg kan zijn van een storing in de verbinding, gaan daar dan 3 keer op reageren.

Ik noem maar geen namen, want dan voelt ie zich weer aangevallen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door karr-2 »

Reageren zal ik toch wel bodejosm43 aangezien het overduidelijk is dat je mij bedoelt. Beetje zielig om geen namen te noemen....

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wie de schoen past....

Maar ik bedoelde jou er dus helemaal niet mee.

Je draait zo in je eigen wereldje rond, dat je zonder meer aanneemt, dat een negatief overkomende opmerking automatisch op jou slaat.

Dat is de reden waarom met jou geen zinnige discussie te voeren is.

richie35
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2007 08:29

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door richie35 »

Het Kruidvatkaartje is alleen geldig op de NS treinen. Antwerpen ligt zoals u hopelijk weet in belgië en dus niet op net van de NS. Het kruidvatkaartje is dus geldig tot Roosendaal.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Die redenatie klopt ook niet.

Syntus en Arriva en Veolia, dat zijn Nederlandse maatschappijen. Je kan met dat kaartje (als het er over enkele maanden weer is) niet van Roermond naar Nijmegen, vv reizen, omdat dat traject nu van Veolia is.

Wil ik dus van Roermond naar Arnhem, zal ik via Den Bosch moeten reizen.

huibf
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2007 19:04

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door huibf »

Hoe naief kan je zijn ?
Dat mensen dan ook ngo de NS de schuld geven ?

Tja.....

Belgie is niet NS. Dus daar is het kaartje dus niet geldig.
Overigens was het kaartje wel geldig op Veolia, Connexxion, Arriva, en het duitse lijntje van Enschede naar Duitsland ?

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het Kruidvatkaartje is alleen geldig op de NS treinen. Antwerpen ligt zoals u hopelijk weet in belgië en dus niet op net van de NS. Het kruidvatkaartje is dus geldig tot Roosendaal.
Mag je mij eens uitleggen wat hier niet klopt !

Wat de syntus-treinen hiermee te maken hebben is mij niet duidelijk daar hier duidelijk de NS-treinen worden genoemd ...

fiederelske
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2009 19:33

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door fiederelske »

geldig op 1 zaterdag of 1 zondag. Heb ik via marktplaats aangeschaft, daar ik geen eenmalige machtiging kon krijgen voor de NS kaarten zelf om voor 1 dag onbeperkt te treinen, en het kon niet mooier want wij zouden gaan reizen zaterdag 30 mei heen, en maandag 2-de pinksterdag = overal in nederland toch een zondag, zelfs bij kruidvat in de winkels zelf, deze zijn juist gesloten omdat het een zondag is of open met een zondag-vergunning. Maar in de trein was HET GEEN ZONDAG!!!!!!!!!!! maar een maandag en dat maakte onze kaarten ongeldig. Contact gehad met de klantenservice van NS die mij vertelde dat kruidvat zelf de regels bepaalde met deze actie. Nou dat gaat toch in samenwerking en dan vind ik het heel typisch dat op de NS kaart van onbeperkt treinen door heel nederland specifiek de koninginnendag vermeld word als uitzondering op de treinkaart zelf, maar dat in de samenwerking met NS-kruidvat die ene dubieuse zondag niet vermeld word want ik ook toch bijzonder verwijtbaar en laks vind. Wel van conducteur begrip gehad, ook van de info-balie ( station Breda) zelfs de klantenservice zou zich ingaan zetten om deze misleiding in de toekomst te gaan voorkomen. Nu nog kruidvat op een reactie vragen, en verontschuldiging

The Sandman
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 feb 2009 21:44

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door The Sandman »

Hoe durft U zo'n volkomen belachelijke bijdrage te leveren!!!!

Triester zijn ze vandaag hier niet geweest.

2de Pinksterdag is een MAANDAG! Kijk maar op de kalender. Dat U in uw beleving daat een zondag van maakt is uw eigen bijzonder vreemde beslissing.

Niemand is een excuus verschuldigd. De voorwaarden zijn duidelijk. Alleen zaterdag en zondag. Niet meer, niet minder.

mitzie1988
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 feb 2009 23:14

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door mitzie1988 »

Tweede pinksterdag dat is een zondag, want (de meeste) mensen waren vrij van het werk... en mijn OV is niet geldig..(staat op de achterkant)

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door tienepien »

uhm... nee....

Tweede Pinksterdag is een feestdag. Wanneer er niet op het kaartje staat dat deze op feestdagen geldig is, dan is het dus gewoon niet geldig, want het is maandag.

Beetje vreemd om daar zomaar vanuit te gaan, beter eerst even navragen in dit soort gevallen.

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Tweede pinksterdag dat is een zondag, want (de meeste) mensen waren vrij van het werk... en mijn OV is niet geldig..(staat op de achterkant)
2de pinksterdag is een feestdag en was op een maandag. Je OV was toen niet geldig omdat je met een weekkaart tijdens feestdagen niet gratis mag reizen, al valt de feestdag op een doordeweekse dag.

Ps. Aan de achterkant van je OV weekkaart staat rechts onderin een lijst met de dagen waarop het niet geldig is. Bij een OV weekendkaart staat op dezelfde plek de feestdagen want degenen die zo'n kaart hebben mogen in de weekend en op feestdagen gratis reizen.

yohanneman
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2009 11:45

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door yohanneman »

Om toch nog even terug te komen op de discussie of je nu met dat Kruidvatkaartje naar Antwerpen mag reizen:

Er staat inderdaad op het kaartje dat deze geldig is in alle treinen van de NS (en de andere maatschappijen in NL). Op de trein naar Antwerpen staat toch nog steeds het logo van de NS. Inderdaad, het net in Belgie is niet van de NS, maar het net in Nederland is ook NIET van de NS. Het net is van Prorail en die gunt het net aan verschillende partijen, waaronder bijvoorbeeld de DB en de NMBS.

Dus als er op het kaartje staat, dat je met de trein van de NS mee mag, dan zijn dat alle treinen, dus ook de treinen die de grens overgaan (want het is nog steeds een NS trein). Als ze niet willen dat je met het kaartje naar Antwerpen kan reizen, moeten ze er simpel opzetten dat deze alleen geldig is binnen Nederland. Nu staat het er niet. Sterker nog, door die tekst van dat die in NS treinen gebruikt kunnen worden, geven ze aan dat deze dus WEL geldig is naar Antwerpen.

Hetzelfde is voor het traject Groningen-Leer. Daar rijdt Arriva, dus zou je met het kaartje gewoon Duitsland in kunnen rijden, want dat mag nu eenmaal volgens de voorwaarden op het kaartje.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door gravedigger »

Om dar dan even door te trekken. ICE's wn andere internationale treinen van NS rijden ook in uitsland en nog verder. Als ik jouw redenering mag volgen, kan ik dus met een Kruidvatkaarje naar Zwitserland of Oostenrijk !

yohanneman
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2009 11:45

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door yohanneman »

De ICE is geloof ik een toeslagtrein, dus zelfs binnen Nederland kan je niet zomaar erin.

Ik weet verder niet of er op de trein staat dat die van de NS is, maar als dat wel zo is en je zou een toeslagkaartje kopen, dan zou je inderdaad zo ver mogen reizen. Ze kunnen het nu eenmaal niet afwijzen, als het in de voorwaarden staat (die dus op het kaartje afgedrukt zijn).

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door gravedigger »

Kun je me dam even uitleggen, waarom een retour Brussel met de NS-Intercity Brussel € 44,00 kost in het weekend?

Monique1983
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 jul 2009 18:34

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door Monique1983 »

Over de geldigheid van ns kaartjes in binnen en buitenland:

De Algemene voorwaarden die achter op het kaartje gedrukt staan zijn niet volledig. Er wordt ook verwezen naar de Algemene voorwaarden voor het vervoer van reizigers.
De voorwaarden moeten altijd ter hand worden gesteld maar omdat dit onmogelijk(onredelijk) allemaal achterop het kaartje te zetten valt wordt de NS ontzien. Je bent dus gewoon gebonden aan de aanvullende voorwaarden.
Ze moeten natuurlijk wel makkelijk te vinden zijn. Even googlen naar ns algemene voorwaarden en dan vind je in artikel 6 het volgende:

Vervoerbewijzen zijn uitsluitend geldig
in de vervoermiddelen, op stations
en binnen de grenzen van Nederland
gelegen verbindingen die staan
aangegeven in de jaardienstregeling.
NS kan de geldigheid tot andere
vervoermiddelen, stations en/of
verbindingen uitbreiden.


gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Kruidvat Treinkaartje Problemen

Ongelezen bericht door gravedigger »

Mij allang bekend. Ik reis al jaren met een zomertoer en maak graag uitstapjes maar b.v. Antwerpen en Aachen/ Dus ik weet dat ik vooraf een kaartje moet kopen voor het buitenlandse traject. Er zijn kaartjes di4 vanaf de grens geldig zijn verkrijgbaar !!

Gesloten