LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De nieuwe huisregels m.b.t. kinderwagens van GVB

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: De nieuwe huisregels m.b.t. kinderwagens van GVB

Ongelezen bericht door G7 »

Goh, wel toevallig dat het wel DIE mensen zijn, die over die kinderwagens klagen die zelf geen kinderen hebben of willen hebben.

Zei mijn buurvrouw ook altijd dat ze geen kinderen wou en en opeens in 4 jaar tijd, had ze er 3. :o

Waar ik me in de bus aan kan ergeren, is inderdaad die lui die met hun vieze schoenen op de andere banken gaan zitten en die keiharde muziek op hun oren hebben, waar ik dan ook van mee MOET genieten.

Als iedereen eens wat toleranter was tegen en voor elkaar, zou de wereld en met name Nederland er heel anders uit zien. Maarja, dat zal wel teveel gevraagd zijn.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: De nieuwe huisregels m.b.t. kinderwagens van GVB

Ongelezen bericht door Bailey »

Het wel of niet hebben van kinderen of het niet willen krijgen van kinderen heeft hier niets mee te maken!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: De nieuwe huisregels m.b.t. kinderwagens van GVB

Ongelezen bericht door G7 »

Nou, ik dacht het toch wel Bailey, maarja sorry als jij je aangesproken voelt door die opmerking van mij.

Ik zal er nog even bij zetten: Kinderen krijg je, die neem je niet, anders krijgen we daar weer gezeur over.

:wink:

Iedereen weer met de inklapbare buggy's het OV in. Mee eens!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: De nieuwe huisregels m.b.t. kinderwagens van GVB

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Mij maakt het niet uit, maar als ze niet kunnen opklappen, omdat er teveel spullen inleggen en ik heb geen ruimte dan is het jammer voor die mevrouw of meneer met kinderwagen.

Het valt gewoon onder bagage en daar behandel ik het ook naar. Dat er een kind inlegt doet niets ter zake. Aub... Niet verkeerd zien mensen, want ik weet hoe het is, maar ik moet met mijn werk keuzes maken tussen veiligheid en gevaar.

Trouwens elke buggy of kinderwagen is uit elkaar te nemen of kleiner te maken. Het zijn gewoon wiegen op een inklapbaar frame.

mamaC
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2007 19:05

Re: De nieuwe huisregels m.b.t. kinderwagens van GVB

Ongelezen bericht door mamaC »

Wat een onzin allemaal. Het is duidelijk dat er regels zijn waar iedereen zich aan moet houden. Maar hier staan typische opmerkingen op van niet ouders. Een baby van 2 maanden vervoeren zonder bescherming van een kinderwagen (of maxicosi) tijdens een bus, trein of autorit is levensgevaarlijk. Natuurlijk zijn er altijd zeikerds die last hebben van een kinderwagen maar je een beetje verplaatsen in een moeder (die misschien wel moet reizen op een bepaalde tijd met kind zonder daar een alternatief voor te hebben), ho maar. Niet alle moeders, ouderen gaan alleen maar shoppen. Werken, bezoek aan ziekenhuis, arts zijn ook nog alternatieven die overdag plaatsvinden. Je zal maar geen ander vervoer hebben. Nee lekker sociaal stelletje zijn jullie. Het is wel duidelijk dat jullie nog veel moeten leren! Ben benieuwd hoe jullie reageren als jullie hiervoor staan. Advies wees eens wat socialer en toleranter naar elkaar dan is er nog hoop!

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: De nieuwe huisregels m.b.t. kinderwagens van GVB

Ongelezen bericht door Bailey »

'Verbeter de wereld, begin bij jezelf'

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: De nieuwe huisregels m.b.t. kinderwagens van GVB

Ongelezen bericht door brenda229 »

ja lijk me handig pas geboren baby niet veilig in een kinderwagen. Even goed remmen en wat dan??? veiligheid gaat voor alles.
ik heb zelf geen kinderen, maar vind wel dat kinderen veilig vervoerd mogen worden. Waarom kunnen we elkaar gewoon niet even helpen en rekening houden.
belachelijk kindje in de kou laten staan.
daarom ga ik dus nooit met openbaar vervoer, moet altijd moeilijk

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: De nieuwe huisregels m.b.t. kinderwagens van GVB

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

De veiligheid van iedere passagier dus ook babies staat bij elk OV bedrijf bovenaan. Dus ook voor deze zijn er regels en het aantal kinderwagens. Dat is ook voor de veiligheid en tja als je dan als ouders in moet leveren is spijtig, maar ik denk dat als er toch iets gebeurd jij als ouder het jezelf NOOIT vergeeft. Wanneer ik moet kiezen tussen een volle bus en er wilt een moeder met kinderwagen mee dan is het jammer voor haar en haar kind maar tegelijk ook voor hun eigen bestwil, want de veiligheid wordt dan nog meer in gevaar gebracht doordat de vluchtwegen worden geblokkeerd plus het feit dat kinderwagens ANDEREN kunnen verwonden bij een noodstop. Uit veiligheid is de bestuurder verplicht de vluchtwegen VRIJ te HOUDEN. Dit betekent dus wanneer er geen ruimte is op het balkon de ouder met kind de kinderwagen dient op te klappen danwel te wachten op een andere wagen. Een kinderwagen mag net als bagage NIMMER een gangpad belemmeren.

Er wordt als ouder zijnde veelal egoïstisch gedacht en denken dat de wereld enkelt om hen draait. Ondertussen is de essentie van dit topic ruim gepasseerd. GVB heeft deze regel voor veiligheid en daar dient een iedere reiziger met of zonder kinderwagen en kind zich gewoon aan te houden.

Klaar.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: De nieuwe huisregels m.b.t. kinderwagens van GVB

Ongelezen bericht door brenda229 »

nou de grote tip, schaf met zón alle een auto aan.
En laat ov lekker links liggen.

want het ov en blijkbaar alle andere gebruikers maken zich zo druk om zich zelf en niet over een baby die vanalles mee kan gebeuren.
krijg u een kinderwagen tegen u aan, kan inderdaad een blauwe plek of zo veroorzaken. moet de bus doodstop maken en kind ligt niet veilig in de kinderwagen maar mam houd kind vast. ach kan alleen nek of iets anders breken.
weet je hoe teer een baby is?
en dat u er ook een ben geweest.
goed dat moeders egoische zijn, waren ze dat niet en keken nergens naar om, dan hadden we een groot probleem.
dus moeders, wees egoistische als het om je kind gaat.

willianne
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 feb 2007 19:49

Re: De nieuwe huisregels m.b.t. kinderwagens van GVB

Ongelezen bericht door willianne »

nou, nou, mensen: vroeger ging ik toch ook met 3 kleine kinderen op stap en heb nooit ergens last van gehad. Inderdaad was die buggy een uitkomst. Zó ingeklapt en zó weer uitgeklapt ook. Wel oppassen met die kindertjes in bus, tam en trein, maar als je ze een beetje goed opvoed hoeft het helemaal geen probleem te zijn. allemaal (behalve de baby natuurlijk!) een eigen rugzakje voor de spulletjes en natuurlijk geen tassen vol boodschappen van het winkelen. dat moet maar op een ander tijdstip gebeuren; bijvoorbeeld als pa thuis is zodat ma lekker even alleen weg kan of als pa ook mee gaat. wat niet kan kan nu eenmaal gewoon niet en het lijkt wel of tegenwoordig maar alles moet kunnen! en iedereen moet maar lekker reizen wanneer ie zelf wil, maar wèl rekening houden met anderen. ouderen mogen ook best in de spits reizen, maar moeten niet verwachten dat iemand, die doodmoe van zijn werk komt en net even zit, nog automatisch voor hen opstaat. iedere generatie heeft wel last van specifieke dingen van een andere generatie en we komen allemaal in elke generatie terecht als alles meezit. dus.......... een langer lontje als'tublieft!
:P :P :P willianne.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: De nieuwe huisregels m.b.t. kinderwagens van GVB

Ongelezen bericht door tienepien »

Brenda, volgens mij relativeer jij hier de gevaren van een losgeslagen kinderwagen en overdrijf je de gevaren voor de baby.

Bovendien beschuldig je anderen van aan zichzelf denken, terwijl je dat zelf ook doet: als iemand door jouw kinderwagen een blauwe plek oploopt (bij een noodstop is dit wel het minste probleem wat op kan treden) dan is dat totaal onbelangrijk en iemand moet daar maar genoegen mee nemen omdat jij toevallig met je baby in de bus zit.

Denk eens aan elkaar. Veiligheidsregels zijn er niet voor niets.

HaDi
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:37

Re: De nieuwe huisregels m.b.t. kinderwagens van GVB

Ongelezen bericht door HaDi »

Jonge jonge wat een geklaag allemaal en wat hebben we een medelijden met ons zelf. Ouderen die op tijden mogen reizen zodat de jongeren er geen last van hebben. Moeders met kinderwagens die bijna het OV worden uitgekeken. Mindervaliden die helemaal geen poot hebben om op te staan. Dit is de eerste keer dat ik reageer maar nu gaat het mij toch te ver. Er is een persoon die het wel heel bont maakt. Ouderen in het OV ben je gek. Moeders met kinderwagens. Het idee dat ze nog bestaan. Nee dan deze persoon, lekker de hele dag achter je PC. (gezien de tijden dat er gereageerd wordt). Het Ov heeft van U geen last. Ik weet niet hoe oud U bent maar houdt U er rekening mee dat de baby's van nu later Uw AOW gaan betalen door te werken. En wat de tweede wereldoorlog betreft, U heeft die niet meegemaakt gelukkig, en ja ik ben zo'n oudere en als U niet oud wilt worden zou ik bijtijds maatregelen nemen Dilbert29.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: De nieuwe huisregels m.b.t. kinderwagens van GVB

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Brenda heeft waarschijnlijk nooit eens nagedacht wat er kan gebeuren en blijkbaar staat zij er niet bij stil en denkt zij alleen maar aan de baby en daar moet iedereen maar begrip voor hebben en wijken. Nogmaals als mijn bus vol is en er moet een kinderwagen bij en deze komt in het gangpad te staan dan wordt deze naar behoren opgeklapt. Deze regel is er al voor jij geboren was. Mijn ouders namen mij en mijn broers ook mee in de bus en ook daar is nooit wat mee gebeurd.

Wanneer een kinderwagen niet in het balkon staat, omdat er geen ruimte is dan schiet de kinderwagen bij een noodstop door het gangpad naar voren toe. Jij weet kennelijk niet waarover jij praat. Blauwe plekken zijn het allerminste dat een medepasagier op zo'n moment kan oplopen. Maak er maar gerust open wonden aan hoofd, armen, schouders, rug, benen etc etc etc. Daarnaast kan door de kracht en zwaartekracht het gelanceerde object ook nog eens botbreuken of blijvend letsel veroorzaken. Komt het object verkeerd terecht dan kan deze in het allerergste geval een persoon dodelijk raken. Tevens word je kind uit de kinderwagen geslingerd en tegen het dashboard geworpen of deze gaat dwars door de voorruit van ruim 1,5 cm dik. Uw kind is dan DOOD. Dat bedoel ik nu met niet weten waar je over spreekt en alsnog over je kind je gelijk willen halen. Welnu Brenda jij zit hartstikke fout. Dit is puur egoïstisch denken van jou. Een ander is niet belangrijk zolang jij met je kinderwagen en al maar in het OV staat. Een ander moet maar voor je wijken en of je nu het gangpad in beslag neemt is niet belangrijk..........

Dit bedoel ik nu. Veiligheid. Moet ik nog meer bloederige verhalen vertellen welke gebeuren.. Je kind houd jij echt niet hoor met een noodstop en al helemaal je kinderwagen niet. Dit wordt bij een noodstop 10 keer zijn gewicht en schiet omdat het onverwachts en plotseling is gewoon uit je handen. Daarom is het veiliger om je kind in je hand te houden en achter een stoel plaats te nemen. Ga je zijlings zitten dan zal je kind niet geplet worden. Het is gewoon logisch nadenken. Mijn kind is ook nog nooit iets overkomen dus *** niet uit je nek. Ik begrijp dat je bang bent, want dat is normaal, maar blijf wel nuchter. Een kind wordt veel te veel als excuus gebruikt.

Ik heb al eens een kind in mijn bus gehad welke was vergeten door zijn moeder. Ik heb het kind aan een passerende politiewagen afgegeven daar ik geen oppasdienst ben. Na een half uur kwam ik bij tegenovergestelde halte aan en daar stond de moeder met de vraag of ik haar kind bij mij had. Ik heb gezegd dat zij maar aan de politie moet gaan uitleggen waarom ze haar kind is vergeten en dat zij daar haar kind met mazzel kan ophalen. Ik krijg alles over mij heen, want ik had het kind bij mij moeten houden omdat zij deze weer kwam ophalen. Sorry maar ik ben geen oppasservice. Jij hebt kinderen dan moet je daarvoor zorgdragen ook.

Kinderen welke los door de bus lopen of in het midden op de achterbank staan op zitten worden aan de ouders verzocht om hun kind achter een stoel bij zich te nemen. Eerder ga ik niet rijden. Ik krijg als excuus dat het een kind is en dat ik mij niet zo druk moet maken....Sorry maar het is mijn verantwoording en ik heb al eens bij een kind van 4 een doek over haar lichaam heengelegd, omdat de ouders het niet nodig vonden om het kind vast te zetten en het in het midden van de auto lieten staan.

Houd toch op met dat zielige gedoe en leg je bij de regels neer.

Klaar.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: De nieuwe huisregels m.b.t. kinderwagens van GVB

Ongelezen bericht door Bailey »

moet de bus doodstop maken en kind ligt niet veilig in de kinderwagen maar mam houd kind vast. ach kan alleen nek of iets anders breken.
Als een bus een noodstop moet maken (neem aan dat je noodstop bedoelt en niet doodstop) en een baby ligt in een kinderwagen dan is het kind ook niet veilig. Wagen knalt door heel de bus, ook al staat ie op de rem. Als de wagen omvalt kan het kind ook zijn nek breken.

Wat te bedenken als een bus een ongeluk krijgt en de bus valt op de zijkant? Je zal maar zo'n kinderwagen op je kop krijgen. Het reizen met een bus is sowieso niet echt veilig, want je zit allemaal los. Kinderwagens, koffers e.d. worden projectielen als er wat gebeurt.

Je kind zit misschien dan nog wel veiliger bij jouw op schoot, dan kan je het proberen vast te houden. En als het met een draagzak aan jouw vastzit zit het misschien nog wel het veiligst in mijn ogen.

En HaDi, ook jij kijkt alleen maar weer naar Dilbert die een bepaalde mening heeft. Je ziet niet dat er anderen zijn die dezelfde mening hebben. Er is niemand die zegt dat ouderen niet met het OV mogen reizen, maar waarom moet het altijd tijdens de spits terwijl ze heel de dag te tijd hebben? Dat snap ik dus niet. Ik zou dat zelf dus nooit doen en meedere met mij. Waarom in een drukke spits reizen terwijl je een paar uur eerder veel meer zitruimte hebt?

Moeders met kinderwagens? Prima hoor, maar dan wel ingeklapt en zeer zeker niet als boodschappenwagen gebruikt. Ik zie ze zat: kind pas allang niet meer in de wagen, maar wagen is wel handig voor de boodschappen. En eentje is nog niet zo erg, maar soms 3 en laatst zat ik in een bus met 5 kinderwagens. Dit is gewoon levensgevaarlijk. En tegenwoordig zijn het allemaal van die joekels. Vroeger had je kleine buggy's, maar tegenwoordig zijn het megawagens. En dat blijft gewoon lastig in de bus.

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: De nieuwe huisregels m.b.t. kinderwagens van GVB

Ongelezen bericht door kampvuur »

Bailey...het heet openbaarvervoer.
Openbaar= voor iedereen toegangelijk, in dit geval van vervoer (mits tegen betaling)

Er staat nergens in de wet dat ouderen mensen niet in de spits mogen rijden!!!
Dat het jou of anderen wat minder prettig vinden op bepaalde tijden doet hier geen afbreuk aan.

Ik zie me al...als chauffeur zijnde...euh sorry mevrouw heb U een 65 pluskaart bij U??
Okay heel fijn...prettig dag nog ~BOEM~ duur dicht :twisted: , in opdracht van U medereizigers. (gelukkig hebben reizigers dit nog niet voor het zeggen!)

Weet je....Op deze manier gaat de maatschappij (het woord zegt het al MAATSCHAPPIJ <---ook U gemeenschap) er steeds vreemder uit zien.
Bijna alles is goed omschreven en met regels geregeld, maar juist deze regels die iedereen dient moet schijnbaar ondergeschikt gemaakt worden aan het eigenbelang van sommige individualisten.

Als dit de nieuwe trend gaat worden...dus niet alleen de gedachten al, maar nu ook gestaafd met woorden in dit topic. Sorry daar pas ik voor.
Dan leven we echt in echt wel in een ***maatschappij!!

Gambler35
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2007 21:53

Re: De nieuwe huisregels m.b.t. kinderwagens van GVB

Ongelezen bericht door Gambler35 »

Lang leve het openbaar vervoer....
Geen wonder dat de mensen nog steeds liever met de auto gaan.
De auto staat er tenminste altijd wanneer je aan komt en je mag altijd mee. Hoef je niet te wachten op de volgende bus wanneer er al een kinderwagen of invalide aan boord is. En heb je ook geen problemen met aansluitingen die al of niet rijden.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: De nieuwe huisregels m.b.t. kinderwagens van GVB

Ongelezen bericht door Bailey »

Geplaatst op 08 Feb 2007 17:43 door kampvuur
Bailey...het heet openbaarvervoer.
Openbaar= voor iedereen toegangelijk, in dit geval van vervoer (mits tegen betaling)

Er staat nergens in de wet dat ouderen mensen niet in de spits mogen rijden!!!
Dat het jou of anderen wat minder prettig vinden op bepaalde tijden doet hier geen afbreuk aan.

Ik zie me al...als chauffeur zijnde...euh sorry mevrouw heb U een 65 pluskaart bij U??
Okay heel fijn...prettig dag nog ~BOEM~ duur dicht Twisted Evil , in opdracht van U medereizigers. (gelukkig hebben reizigers dit nog niet voor het zeggen!)

Weet je....Op deze manier gaat de maatschappij (het woord zegt het al MAATSCHAPPIJ <---ook U gemeenschap) er steeds vreemder uit zien.
Bijna alles is goed omschreven en met regels geregeld, maar juist deze regels die iedereen dient moet schijnbaar ondergeschikt gemaakt worden aan het eigenbelang van sommige individualisten.

Als dit de nieuwe trend gaat worden...dus niet alleen de gedachten al, maar nu ook gestaafd met woorden in dit topic. Sorry daar pas ik voor.
Dan leven we echt in echt wel in een ***maatschappij!!
Ik heb nergens geschreven dat bepaalde groepen niet tijdens de spits mogen reizen van mij. Ik schrijf alleen dat ik niet snap dat ze tijdens de spits reizen. Maar goed, lezen is ook een vak apart.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: De nieuwe huisregels m.b.t. kinderwagens van GVB

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Mensen even blijven bij de essentie van dit topic.

Gambler35... Helaas is het OV de laatste tijd erg knudde. Mee eens. De regering blijft maar bezuinigen en sinds de rek eruit is, worden de problemen helaas steeds meer merkbaar. Zolang zij in Den Haag geen miljarden in het OV pompen zal dit alleen maar slechter en slechter worden.

Dus eigenlijk schrijf jij het fout. Het is namelijk:''Lang leve de regering die het OV naar de vervelend helpt!!!!!!!''

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: De nieuwe huisregels m.b.t. kinderwagens van GVB

Ongelezen bericht door kampvuur »

Cambler35....als ik links en rechts van mijn collega's hoor hoe sommige worden uitgescholden (door en niet bij name te noemen bevolkingsgroep) dan gaan je haren rechtop je ziel staan.
Vrouwelijke collega's uitgescholden voor vieze vuile t**f, of stinkh*er.
Mannelijke collega's voor h*erenjong vieze fl*kker..kankerl*jer en vaak om niks als je alleen vraagt het wat rustiger aan te willen doen.

De goedwillende mensen of passagiers met opgroeiende kinderen zitten er dan ook tussen. :oops:
Wat moeten deze mensen wel niet denken????...dit is echt de laatste keer geweest, als het even kan ga ik wel op een andere manier. :?:
Die mensen worden uit de bus gejaagd door lieden die in mijn ogen de naam klant niet mogen dragen.

Wat kan men er tegen doen??? de maatschappij is heel erg ziek aan het worden.
Persoonlijk ben ik op alles voorbereid, maar vind het wel erg sneu voor de mensen als ze denken....Nooit meer in deze rijdende GHETTO!!

Als laatste wil ik nog opmerken dat het te triest voor woorden is dat een groot aantal mensen totaal geen rezzzpect voor andermans werk (ons rijdende bureau) of de medepassagiers hebben.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: De nieuwe huisregels m.b.t. kinderwagens van GVB

Ongelezen bericht door Jonjo »

de maatschappij is heel erg ziek aan het worden???
WORDEN?Dat is jaren geleden al gebeurd. Het wordt wel steeds zieker!! in dit vervelend landje.

Gesloten