LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arriva klantenpanel (on)bereikbaar met openbaar vervoer!

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Arriva klantenpanel (on)bereikbaar met openbaar vervoer!

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Afgelopen maandag was er een arriva klantenpanel in Drachten.
Aangezien ik redelijk veel dingen had voor het klantenpanel gaf ik mij op en werd uitgenodigd.
Tot mijn verbazing kon ik er niet komen, ik moest om 18 uur weg en zou er rond half 7 al zijn( het begon om 7 uur) nou goed dat gaat nog. Maar terug moest ik eerst 20 minuten lopen ( ik heb een gekneusde enkel dus dat werkt niet) en daarna 60 minuten!! op de bus wachten. Het was om half 10 afgelopen en ik zou pas om half 12!!!! weer thuis zijn. Dit vind ik echt schandalig. Hou tenminste een klantenpanel op een bereikbare locatie. En niet dat mensen een reistijd van 2 uur hebben op een stukje van 20 minuten met de auto!!!!

consumentjes
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 okt 2007 14:41

Re: Arriva klantenpanel (on)bereikbaar met openbaar vervoer!

Ongelezen bericht door consumentjes »

Verhuizen is een optie.

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Arriva klantenpanel (on)bereikbaar met openbaar vervoer!

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Sommige mensen willen graag schone lucht inademen.....

je reactie slaat nergens op!
een ov panel moet met het ov bereikbaar zijn.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Arriva klantenpanel (on)bereikbaar met openbaar vervoer!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

En toch ben ik het met consumentjes eens.

Er wordt een ov panel gehouden. Jij wordt ervoor uitgenodigd. Jij moet er voor zorgen dat je er komt. Dat is niet hun probleem. Ook niet dat je met een gekneusde enkel loopt.

Wees blij dat er een panel gehouden wordt. Een ander is er lichamelijk erger dan jou aan toe en die kan misschien nog slechter komen.

Ik vind dit een beetje egocentrisch denkpatroon. Ik bedoel jij hebt ergens last van, je krijgt de kans om te ventileren, je kan niet komen om wat voor reden dan ook en vervolgens loop je te zeuren. Men kiest voor een centraal gebied. Niet alleen jij, maar ook andere hebben dit probleem en misschien nog wel erger ook.

Succes met je enkel, maar geef niet het OV de schuld omdat jij ergens niet kan zijn. Je kan er komen, maar je dient dan wel goed uit te zoeken hoe laat en hoe lang je over de reis doet.

Voor de tijden moet je ook niet bij het OV zijn, maar bij je gemeente. Zij zijn de opdrachtgever. Het plaatselijk OV bedrijf voert enkelt uit. Zij zeggen hoeveel bussen er per uur om de zoveel minuten moeten rijden en vanaf welke tijd zij moeten beginnen en eindigen.

Leer dat nu eens. Doe je beklag bij de gemeente en niet bij het OV bedrijf. Je kan er komen, maar je moet er wel wat voor doen. Die kans heb je, maar je neemt zelf te laat de bus en zorgt niet voor vervoer.

De schuld ligt bij jou.

Succes en sorry voor mijn relaas. Helaas voor jou klopt dit wel.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Arriva klantenpanel (on)bereikbaar met openbaar vervoer!

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik ben het met Suusjuh eens! Ik heb me een tijd terug ook aangemeld voor het klantenpanel voor het DAV-gebied. Gaan ze dat in Alblasserdam houden! En dorp dat slecht te bereiken is met het openbaar vervoer. Voor mij uit Dordrecht betekende dat heen een rit van anderhalf uur en terug bijna 2 uur. Terwijl het met de auto nog geen kwartier is. Ik heb gevraagd waarom dit gehouden werd in Alblasserdam en niet in Dordrecht, maar daar heb ik nooit geen reactie op gekregen. Denk dat ik wel een vermoeden heb hoor. Je start een klantenpanel op, dan lijkt het alsof je goed wilden doen voor de klanten. Maar omdat je weet dat je nagenoeg alleen maar klachten naar je hoofd krijgt zorg je dat je het ergens houdt wat niet goed te bereiken is zodat de mensen niet kunnen komen en je dus ook niet zoveel met die klachten hoeft te doen.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Arriva klantenpanel (on)bereikbaar met openbaar vervoer!

Ongelezen bericht door tienepien »

Het lijkt me idd niet echt slim om een klachtenpanel over een product te houden op een plek waar gebruikers van dit product niet goed kunnen komen.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Arriva klantenpanel (on)bereikbaar met openbaar vervoer!

Ongelezen bericht door Bailey »

Inderdaad!

Nu weer een nieuwe bijeenkomst van het klantenpanel, in Leerdam. Waarom niet in Gorinchem? Groter en iets makkelijker te bereiken dan het dorp Leerdam.

4 Keer per jaar een klantenpanel in het DAV-gebied. Eentje in Alblasserdam, eentje in Sliedrecht en nu eentje in Leerdam (of er nog een vierde is geweest weet ik niet en waar die dan was weet ik ook niet). Sliedrecht gaat nog redelijk, als is het vanaf Papendrecht wel lastig.

Ik snap nog steeds niet waarom het niet in Dordrecht wordt gehouden, en deze in Leerdam niet in Gorinchem. Je kiest dan toch juist voor plekken die makkelijk te bereiken zijn met het openbaar vervoer. Of ben ik nou gek??

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Arriva klantenpanel (on)bereikbaar met openbaar vervoer!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Er zal om bepaalde redenen die plaatsen wel zijn uitgekozen. Je kunt niet altijd alles naast de deur hebben. Ik weet niet waar Suusjeh vandaan komt dat staat ook niet in haar topic vermeldt, maar wanneer het een kwartiertje rijden is met de auto dan valt de afstand best mee. Helaas laat de dienstregeling je langer wachten waardoor je reistijd ernorm toeneemt, maar ja dat heb ik ook al vermeld daarvoor moet je bij de gemeenten zijn. Hun willen het voor hun inwoners zo hebben. De OV bedrijven die zeggen alleen maar ja en amen. Ook proberen zij de gemeenten ergens van te overtuigen wat over het algemeen lukt, maar ja dan komt het kostenplaatje om de hoek kijken, want wie moet dat betalen....Juist de gemeenten. Dat willen zij niet, want zij willen niet het beste voor hun inwoners, zij willen het geld ergens anders aan besteden. Er is een potje OV en daar wordt in principe niet van afgeweken. Op wie komt het dan terecht.... Precies het OV bedrijf en deze is ook niet achterlijk om dat te gaan betalen, want het past niet in hun budget.

Dus puntje bij paaltje de OV bedrijven doen hun best, maar de geldschieters laten het afweten.

Tuurlijk wilt iedereen het liefst naast de deur een panel hebben. Hoe minder reistijd, hoe minder kosten. Dat snap ik ook wel en ik ben het daar ook mee eens, maar voor dit soort evenementen worden bepaalde plaatsen gekozen. Voor de 1 is het makkelijk te bereiken en voor de ander weer niet. Dat is hetzelfde wanneer men het klantenpanel in Dordrecht houdt. Mensen die dan weer naar Dordrecht moeten komen die hebben het dan weer zwaar om terug te rijden en dan zullen zij weer klagen. Dit is algemeen bekend. Iedereen wilt het naast de deur hebben en wat men ook doet wanneer het voor iemand niet uitkomt dan is het NOOIT goed.

De TS kijkt net als ieder ander naar zichzelf, doe ik ook, maar je kan gewoon niet alles hebben.

Het mooiste zou zijn dat er in meer plaatsen dit panel gehouden wordt, maar daar is geen geld en tijd voor. Zij hebben er 4 per jaar en elk jaar kiest men lijkt mij 4 verschillende plaatsen.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Arriva klantenpanel (on)bereikbaar met openbaar vervoer!

Ongelezen bericht door Bailey »

Natuurlijk zal je altijd mensen hebben die klagen, maar waarom een klantenpanel houden in een klein dorp wat slecht te bereiken is? En enige wat je daarmee bereikt is dat er minder mensen meedoen. Juist als je zoiets opstart zorg je dat je het ergens houdt wat beter te bereiken is. Dordrecht is voor de meeste mensen met het openbaar vervoer makkelijk te bereiken. Vanuit Alblasserdam, Papendrecht, Sliedrecht, Zwijndrecht enz. Alblasserdam is vanuit Papendrecht misschien nog enigszin te bereiken en dan houdt het op. Gorinchem is vanuit Hardinxveld-Giessendam, Giessenburg, Leerdam, Arkel enz ook nog redelijk te bereiken (in het geval van Arriva dan he!), Leerdam is dan weer veel lastiger. Hierdoor komen er minder mensen bij de klantenpanels, wat mij nou weer net niet de bedoeling lijkt. Al weet je het bij Arriva nooit natuurlijk. Kan best dat het juist de bedoeling is dat er weinig mensen komen, zodat ze niet teveel gezeik over hun heen krijgen.

Overigens is het in Dordt niet zo dat de gemeente bepaald hoe de dienstregeling is hoor, dat is toch echt Arriva zelf. De gemeente kan het totaal niet schelen. Sterker nog: de gemeente zorgt ervoor dat de voorrangslussen in de weg om ervoor te zorgen dat het verkeerslicht op groen gaat als er een bus aankomt uitgeschakeld zijn. In het begin van het jaar hadden ze dat zelfs op een speciaal aangelegde busbaan gedaan. Na veel protest hebben ze dat teruggedraaid, maar nu nog krijgen op veel plaatsen in Dordrecht (en ook daarbuiten) de bussen geen groen licht.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Arriva klantenpanel (on)bereikbaar met openbaar vervoer!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

De gemeente geeft een concept en in dat concept is opgenomen hoe zij het willen hebben, hoe de bussen moeten rijden welke lijnennummers deze bussen op die lijn moeten hebben, waar de haltes komen te staan en hoeveel. Zo moet een halte, binnen bebouwde kom, binnen een straal van 500 meter van een woning afstaan (klopt vaak niet!!). Ook staat er in dit concept vermeldt hoeveel bussen zij per uur willen hebben en vanaf hoe laat alles mag opstarten en hoe laat de laatste bus maximaal mag vertrekken. Hier betalen zij voor. De tijdsindeling wordt veelal losgelaten, maar ook dat kunnen zij bepalen in een concept.

Verder ben ik het mee eens dat een dergelijk iets beter op een goed te bereiken punt moet zijn, maar dan nog is niet alles voor iedereen even goed te bereiken.

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Arriva klantenpanel (on)bereikbaar met openbaar vervoer!

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Ik woon in Burgum niet ver van Drachten waar het gehouden werd.
Het is heel typisch.. ik heb in Groningen gewoon en in Zwolle.
Zwolle is connexxion, niks op aan te merken. Groningen Arriva en Friesland Arriva. Arriva stadsdienst in Groningen vertrekt precies als alle bussen en treinen aankomen. Dus dan moet je een half uur wachten. In Leeuwarden precies het zelfde. Een vriend van mij woont ook in Friesland er reden 2 bussen vanuit een treinstation naar zijn huis. 1 sloot op de trein aan... je kunt wel raden welke wegbezuinigd is.
Als connexxion goede service kan bieden dan moet Arriva dat toch ook kunnen? in Friesland rijd connexxion ook en daar hoor ik nooit iets over.
Over arriva wel,daar klaagt iedereen over dus dan is het toch duidelijk?

Nu weer ontopic. Ik vind gewoon dat een ov panel op een voor iedereen bereikbare plaats moet zijn. En het ligt toch echt aan de kwaliteit van het vervoer dat je een reistijd van 2 uur op een stukje van 20 minuten met de auto hebt. Dat ligt echt niet aan mijzelf of mijn enkel, dat wil namelijk niemand!!!

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Arriva klantenpanel (on)bereikbaar met openbaar vervoer!

Ongelezen bericht door Bailey »

Hier in Dordt ook zo hoor. Zo hebben ze de treintijden van het traject Dordrecht – Geldermalsen in december vorig jaar aangepast. Deze tijden waren al eeuwen hetzelfde en Arriva ging ze aanpassen. Reden: beter aansluiting op de bussen. Ja hoor….de meest mensen uit die trein zien hun bus net wegrijden als ze uitstappen. Ik heb dat zelf niet, ik moet 8 minuten wachten dat vind ik geen probleem. Heen is lastiger: 0 Minuten de tijd om over te stappen of -1 minuut. Dat schiet lekker op dus.

Maarten, je hebt op zich wel gelijk. De gemeente zegt wat ze willen, bijvoorbeeld dat er 1 bus per uur rijdt. Het vervoersbedrijf is echter degene die bepaald op welk tijdstip dit bus rijdt. Logischerwijs zou je een bus laten vertrekken aansluitend op ander vervoer, als dat er is. Bij Arriva lukt dat 9 van de 10 keer helaas niet, waardoor je dus reistijden hebt van soms 2 uur bij een ritje wat met de auto hooguit 20 minuten is.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Arriva klantenpanel (on)bereikbaar met openbaar vervoer!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Over de tijdindeling ben ik het met je eens. Ik gaf daarom ook al aan dat deze veelal wordt losgelaten. Echter zij kunnen dit kan wel bepaald worden. De tijden vanaf wanneer de bussen in de gemeenten mogen rijden of vertrekken worden wel bepaald. Dit kan de gemeenten opleggen vanwege geluidsoverlast.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Arriva klantenpanel (on)bereikbaar met openbaar vervoer!

Ongelezen bericht door Bailey »

Beperkingen opleggen wat betreft geluidsoverlast daar doen ze in Dordt niet aan hoor. Hier gaan ze zelfs 's nachts heien, dat maakt in Dordt niks uit :wink:

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Arriva klantenpanel (on)bereikbaar met openbaar vervoer!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Lekker zo'n dreunende heipaal naast je bed hihi.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Arriva klantenpanel (on)bereikbaar met openbaar vervoer!

Ongelezen bericht door Bailey »

Ja...echt geweldig!!

Gesloten