LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] STAKING OPENBAARVERVOER

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

@ woman, zekers, weer lekker aan het gewone werk, en wel 36 uur per week, vroeg, laat, gebroken. dagdiensten, weekeinds, feestdagen, het maakt mij niet uit, ik heb er zelf voor gekozen, INCLUSIEF 17 ATV dagen ( en ik persoonlijk als 50+ met NOG EENS 18 halve ATV dagen extra ) en doe het nog steeds met veel plezier, maar wel tegen een EERLIJKE beloning, en dan accepteren we WAARDELOZE figuren als u op de koop toe, vraagje: waar gaat u als SUPERZUURPRUIM nu tegen aanschoppen !!!...EN, als u lacht, doet het dan ZEER ??? want u lijkt me een type dat beter in een klooster kan gaan zitten :D :D :D

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Z4 »

Nu kan ik me niet geheel aan de indruk ontrekken dat mevr. zuurpit alias superwoman heel druk is met..... het niks doen, behalve af en toe haar hand ophouden met een heel :x gezicht.


HA! dat verklaard dus al veel.... zoals ze steeds op DriverG denkt te moeten reageren in de trant van" WERKEN JIJ !! " ect ect.

correct my if i wrong

Spletsj
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 jun 2008 09:36

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Spletsj »

collega's,
ten eerste gefeliciteerd het het behaalde succes. Eindelijke weer een normale werkdag, waarin we kunnen gaan proberen *onze* passagier veilig, zo snel mogelijk en tegen een juiste beloning zo dicht mogelijk bij hun bestemming te vervoeren. Proberen? Ja, omdat wij chauffeurs en chauffeuses helaas niet alles in eigen hand hebben, maar ook afhankelijk zijn van situaties en personen die dit grondig kunnen verzieken. Trouwens, de acties zijn opgeschort, indien er addertjes onder het gras zitten, kunnen we de acties weer oppakken.

@superwoman, zoals u ziet, werkt iedereen, inclusief uzelf, met een schuilnaam. Op die manier kunnen personen de meest stompzinnige uitlatingen op een forum doen, zonder daarover door familie en vrienden op aangekeken te worden, net zoals uzelf doet. Ook ik denk inderdaad dat u zich de hele dag thuis zit te vervelen en het internet afstruint om op verschillende fora met verschillende schuilnamen de meest onzinnige uitspraken te doen. Kom op, ga eens naar buiten en begeef u onder de mensen. Op die manier gaat u dingen in een ander perspectief zien en kunt u dingen beter begrijpen. Misschien snapt u dan ook het fenomeen staken beter, dat het een uiterst middel is wanneer het gebruikt wordt.

Indien u ooit eens de moed heeft om met het OV, met name het streekvervoer te reizen, lach eens naar de chauffeur/chauffeuse. U zult zien dat daar ook een mens zit die zijn/haar werk met plezier doet en het beste met zijn /haar passagiers voor heeft. Er zal een andere wereld voor u open gaan.

Allemaal bedankt voor de leuke inzendingen in dit forum, ik heb er van genoten.

Zo, nu de bus ophalen en lekker een dagje de weg op.

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

@ spletsj, gezien de tijd van je forumberichtje, VROEGE dienst zeker :D .... even wennen, maar ja, je wordt er RIJKELIJK voor beloond.......lol
Ikzelf ga de late in, dus mag ik super?woman nog even plagen vandaag
@ super?woman, jammer he dat wij * gewonnen * hebben ?, of zou het zo zijn dat ook Den Haag uiteindelijk wel in zag dat werkgevers / werknemers GELIJK hadden ?, stel je voor dat we naar u geluisterd hadden met uw GEZWETS, dat had ons dan 3,5% + 2% + 17 ATV dagen + 15 min.pauze + betere arbeidsvoorwaarden voor part timers + een hogere eindejaarsuitkering + een tegemoetkoming in de ziektekosten GEKOST !!!, nee, wij zijn zo dom nog niet.
Maar ondanks alles bent u van harte welkom in onze bussen, en proberen wij u, en anderen , met een lach op het gezicht, zo comfotabel en veilig mogelijk van A naar B en vica versa te brengen.
Wel even met gepast geld betalen graag of uw andere vervoerbewijs TIJDIG op te zoeken zodat we ook op tijd kunnen blijven rijden !!!
Sucses in UW sector, waar het waarschijnlijk om liefdewerk oud papier gaat
**** nu moet ik eerst mee met m`n vrouw om even boodschappen te gaan doen, pffffffff en daarna nog een late dienst, nee het leven van een buschauffuer gaat niet over rozen !!!

Gemma33
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jun 2008 12:20

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Gemma33 »

Zo, ik heb voor een paar dagen weer vrijaf. Ik ben blij dat er een akkoord is en dat de bussen weer rijden. Fijn, dat er een 'goede' CAO tot stand gaat komen, want natuurlijk hebben jullie dat verdiend.
Echter: het grapje van de heren buschauffeurs heeft me zo'n € 120 extra gekost.
Iets waar ik niet om heb gevraagd. Ik heb wel een claim ingediend, ook al is dat volgens één buschauffeur echt Hollands. Nou, Hollands of niet, bij een vertraging van meer dan een half uur bij de NS, kun je je claim ook gewoon indienen.
De NS neemt dan haar verantwoordelijkheid.
Z4 heeft het erover dat staken een recht is, gevolg van een oorzaak. Nou, daar hebben de buschaufeurs zelf voor gekozen, de kabouters rijden de bus toch niet uit. Of heb ik dat fout?
Blijkbaar rust er een of andere vloek hier: je mocht het overal over hebben, behalve over het gevolg van de staking op anderen, voor de maatschappij.

De overheid heeft geld bijgelegd. Prima. Uiteindelijk betalen U en ik als belastingbetaler mee aan uw nieuwe CAO, dus waar heb ik het over ..
Maar wat zeggen de buschauffeurs nu (!) .., die eerder riepen dat de directeuren van de maatschappijen zakkenvullers waren, in dure bakken van auto's reden, te veel verdienden enz?
De koek was gewoon op. Het was veel geblaat en weinig wol, heren.

Misschien eens op een andere partij stemmen en minder bakken geld naar defensie laten gaan?

Al met al: jullie hebben je doel behaald. Prima, fijn is dat. Groot minpunt is, dat het over de rug en ellende van anderen moest gaan.
En nogmaals ik vind dat dat nooit mag en kan.

Nou hoor ik jullie al meteen weer allerlei kreten en verwensingen schreeuwen. Want het is mij hier wel gebleken, dat wanneer je blijk gaf van een andere mening dit niet niet of nauwelijks werd getolereerd.
Werd er - aan jou als leek - gevraagd naar andere middelen, dan werd je meteen voor domoor uitgemaakt, was het "totale onzin" of kon het allemaal niet.
Mij deert dat niet, maar daarmee geef je wel blijk dat je weinig in staat bent, je op de ander te richten, je voordeel er uit te halen.
Jammer.
De mening van de buschauffeur bleek heilig, blijkbaar hebben al de buschaufeurs het altijd goed en hebben anderen het altijd fout.
Die mentaliteit viel me eerlijk gezegd tegen: weinig moeite doen om begrip te tonen voor de andere kant van het verhaal, voor anders denkenden, of mensen die het anders ervaren.

Veel mensen hadden gewoon last van die staking, voelden zich gedupeerd, waren het niet eens met een totale staking. Punt uit.

We wachten volgend jaar maar af.
Waarschijnlijk gaat er bezuinigd worden. Gaan er chauffeurs de laan uit.
En dan rijden er geen 4 bussen in het uur, maar twee.
Maar wel op tijd en betrouwbaar, omdat het kostenplaatje dan meer klopt en in verhouding is. Ik zei het al eerder: het moet uit de lengte of breedte. En dat geldt voor iedere beroepsgroep, niet alleen die van de chauffeurs.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Bailey »

Tuurlijk gaat er bezuinigd worden. Er zullen minder bussen gaan rijden en er zullen zelfs lijnen compleet vervallen. Maar die bezuinigingen waren toch van wel gekomen. Want er moet nu eenmaal steeds meer geld naar de bobo's en de aandeelhouders.

Nogmaals: Arriva, Connexxion en Veolia interesseren zich niet voor het personeel en de reizigers. Alleen geld voor de bobo's en de aandeelhouders is belangrijk.

Snap je dat nou nog niet?

ovtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jun 2008 18:25

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door ovtje »

Veel mensen hebben schade geleden door de staking van het openbaar streekvervoer.
Zij zullen de schade proberen te verhalen zoals dit ook bij de NS kan.

Zoals menig chauffeur op deze topic schreef is het een (zwaar!!!!!!!) beroep.
Het openbaarvervoer krijgt 18 miljoen van de overheid, dus van een iedere belasting betaler
een evenredig deel. De buschauffeurs mogen dan ook wel erg dankbaar zijn.
Wie krijgt er nu van iemand die hij schade toebrengt ook nog een bedankje, de meeste mensen niet. Dus lachen als de passagier instapt en vriendelijk zijn en als het kan de passagier een krantje geven (mag ook gratis krant zijn)

Gelukkig rijden de bussen voor een ieder die daar van afhankelijk is.

Uit onderzoek van een gerenommeerd onderzoeksbureau is gebleken dat 10% tot 15% van de mensen die een alternatief hadden dit geregeld deze wijze van reizen zullen vervolgen.
Dit impliceert dat er minder mensen in de bus zullen zitten, maar ja de bussen moeten wel rijden volgens contract. Bij einde contract en bij een nieuwe aanbestedingen zal hier rekening mee worden gehouden. Dus minder bussen en minder chauffeurs

kiz
Berichten: 2306
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door kiz »

Ik wil toch een kleine terechtwijzing aan Gemma richten.

Het "extra" geld dat naar het OV gaat is helemaal geen "extra" geld, het betreft simpelweg het gedeeltelijk terugdraaien van de geplande bezuiniging van 21 miljoen voor dit jaar. Ook al verschil ik qua bedrag van ovtje (hij noemt 18 miljoen en ik dacht dat het om 16 miljoen ging), feit blijft dat er nog altijd 3 resp. 5 miljoen wordt bezuinigd op het streekvervoer (in plaats van de oorspronkelijke 21 miljoen).

Gezien de hogere opbrengsten uit dieselaccijns voor de overheid, zal er erg weinig "over de rug van de belastingbetaler" verhaald worden van dit geld.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Bailey »

Geplaatst op 19 Jun 2008 18:18 door ovtje
Dus lachen als de passagier instapt en vriendelijk zijn en als het kan de passagier een krantje geven (mag ook gratis krant zijn)
Ja hoor lachen en vriendelijk zijn naar de passagiers. Doen jullie dat dan ook? Het merendeel zegt namelijk geen boe of bah. Blijft lekker doorbellen of houdt de muziek lekker hard aanstaan. Actie - reactie.

En krantje geven? Sinds wanneer zijn buschauffeurs krantenuitdelers? Dat een krant in de bus ligt is een extra service aan de klanten, dat is niet verplicht. En als je niks aan je handen mankeert kan je die gewoon zelf pakken. Het moet niet gekker worden zeg. Krantje geven. Straks ook nog helpen met in en uitstappen? Tassen dragen? Hond vasthouden? Kinderen vasthouden of troosten? Ja hoor....maar dan wel betalen he?!?

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door tienepien »

Ja hoor lachen en vriendelijk zijn naar de passagiers. Doen jullie dat dan ook? Het merendeel zegt namelijk geen boe of bah. Blijft lekker doorbellen of houdt de muziek lekker hard aanstaan. Actie - reactie.
Mjah, klantvriendelijkheid enzo he?
Ik kan me er ook over verbazen hoor, mensen die te bedonderd zijn om hun mond open te trekken. Maar je zult als chauffeur (of kassiere, of klantenservice iemand) merken dat wanneer je zelf et een vrolijke en vriendelijke houding achter het stuur zit, je klanten ook leuker reageren.

Over die krant ben ik het helemaal met je eens. Kranten aangeven? Voel ff aan je hoofd zeg.

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

DIE GEMMA, hij/zij snapt het nog steeds niet, en wil maar over oorzaak en gevolg discussieren .
Oh ehhhh Gemma, die 16 miljoen gaat naar de decentrale overheden en die mogen daarmee onderhandelen met de vervoerbedrijven (( lees: de goedkoopste inschrijver krijg een concessie )) en dus ........( vul zelf maar in )) en daar heb je alvast een oorzaak, en daar komt weer een gevolg uit, en nu mag u bedenken wat dat wordt !!!
Ik zal u verder niet vermoeien met de tecnische en praktische ins en outs van het verhaal, want dat dringt toch niet tot u door.
Misschien moeten we het wel eens over de verplegings sector hebben, dan zou ik u ook ZEER SCHRIJNENDE MENS ONTERENDE verhalen voor kunnen leggen, waar oudjes SCHADE LIJDEN door corrupte medewerkers, daar zou U het schaamrood van op de wangen krijgen, breek me de bek niet open.
Maar oorzaak van de OV problemen is de ziekelijke bezuininginswoede van de overheid, het leegplukken van bedrijven door de BO BO`s met woekercontracten, en het gevolg is dat er EINDELIJK een groep van 13000 chauffeurs de boel eens wakker schudden, en wat blijkt ??? het duurt even, maar zelfs in Den Haag vinden ze wel dat we gelijk hebben, en nu maar hopen dat het balletje gaan rollen is, en dat de onrust als een olievlek verspreid, daar zou zelfs de verpleegsector wel eens mee kunnen verbeteren !!!

@ collega`s dames / heren bedankt voor jullie inzet, maar we blijven waakzaam, want we lopen nog steeds ACHTER !!!
Ik ga me weer inzetten voor de volgende ronde, want een jaar is zo voorbij !! nog een paar jaartjes en dan ga ik met pensioen, maar dan hoop ik voor m`n opvolgers een goede handgreep achter gelaten te hebben !

@ allen die er last van hadden, sorry voor de overlast, maar we konden niet anders

Gemma33
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jun 2008 12:20

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Gemma33 »

@Bailey: zij zijn rijk ik ben zielig. Ook aandeelhouder worden, dan kun je de argumenten omdraaien? (Grapje)
Zorg ervoor dat de vervoersmaatschappijen zich wel gaan interesseren voor hun werknemers: da's pas een actie.

@kiz Je hebt een punt. Mee eens. Maar (diesel)accijns en BTW moeten u en ik betalen, komen uit onze portemonnee. En dat wordt afgedragen aan ... u weet het..

@DriverG Er dringt heel veel niet bij me door, bij u ook niet. Zal wel menselijk zijn. Mijn centrale punt is: de gevolgen van de staking. En dat negeert u consequent. U wilt het daar niet over hebben. Begrijpelijk want daar doet het zeer, dat is het tere punt wanneer veel mensen zeggen dat ze zich gedupeerd voelden.
Wie is er dan hardleers? Inderdaad 13000 chauffeurs hebben de boel wakker geschud over de ruggen van anderen.
Was dat op die manier nodig geweest? Nee, zeg ik dan: het had ook anders gekund. De chauffeurs dragen immers zelf verantwoordelijkheid. Zo niet, dan zijn het kleine kinderen die ook gaan jengelen, wanneer ze niet hun zin krijgen.

Neemt niet weg dat ik het fijn vind voor u allemaal, dat er een nieuw CAO komt, die voldoet aan uw eisen!
Prima is dat.

En dan nog even als laatste over de verplegingssector: ik heb nog nooit tegen een patiënt of cliënt gezegd: ik staak, dus ik help u niet, u zoekt het maar helemaal zelf uit, doet u maar een beroep op uw familie,
misschien heeft u zelf nog een spalkje of verband thuis liggen.
Oh, uw oma was vroeger verpleegster ..., misschien kan zij u helpen. Ik help u niet, want ik staak met al mijn collega's.
Gewoon creatief zijn, vroeger was het allemaal ook niet zo luxe, toen hadden we al die apparatuur ook nog niet. Dus wat zeurt u nu.
Laat uw oma gewoon uw been spalken met twee stokken, even een laken verknippen en dat er gewoon stevig omheen doen.
Tja,die pijn? Geef hem maar een klap op z'n kop, deden ze vroeger ook.
Sorry voor de overlast, maar vroeger reden er ook geen bussen, dat is allemaal van de laatste paar jaren. Is allemaal luxe tegenwoordig.
Ik snap niet dat u niet snapt dat wij het slecht hebben en dat wij strijden voor een goed loon.

En bovendien ... het is tegenwoordig toch: ieder voor zich god voor ons allen.
Dat is de mentaliteit toch in deze maatschappij, waar maakt u zich druk over? Wie z'n zakken kan vullen met geld, doet dat toch?
Ik bedoel maar...

Neemt niet weg dat er ook wantoestanden zijn in die sector, natuurlijk, dat ben ik met u eens.
Maar bij wantoestanden moet je de juiste weg vinden en bewandelen om problemen aan te pakken. Dat is creatief.
Met roepen en schreeuwen alleen, dat het niet anders kan of dat het allemaal aan de ander ligt, daarmee kom je er niet natuurlijk.
Makkelijk is dat wel. Maar het is niet mijn mentaliteit.

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

@ Gemma, weet u wat, als er problemen zijn in uw sector, gaat u dan lekker creatief te werk met uw mentaliteit (( mijns inziens leeft u nog in gedachten 50 jaar terug in de tijd !! )), dan zullen uw collega`s de kolen wel voor u uit het vuur halen voor een sneller resultaat, want op uw creatieve manier bent u dan JAREN bezig om vooruit te komen, of mag u weer een diepe buiging maken als de *baas* langs komt !!, en weet u wie er dan als laatste lacht ????............................JUIST !!!!
Had ik in m`n laatse reactie niet gezegd " aan allen die er last van hadden, sorry maar we konden niet anders " ? , U zult dit wel weer onbegrip voor anders denkenden vinden, maar gelooft u mij dat er echt wel doorgedacht wordt over mogelijkheden van actievoeren, maar dan kom ik weer op technische en praktische ins en outs, en daar zal ik u niet mee vermoeien. Het zou u verbazen als u zou weten wat ik en anderen ( en ik bedoel NIET de chauffeurs ) voor uw sector betekenen,.... hier wil ik het maar bij laten, ik ga nu als * gewoon* chauffeur, met een lach op m`n gezicht zo klantvriendelijk mogelijk mijn centjes weer verdienen, want aan het eind van de maand klopt DE GROTE BAAS moeder de vrouw weer op m`n rug......zuchhhht, het leven van een buschauffeur gaat niet over rozen !!!!!!, maar komt u a.u.b eens onder die ROTS vandaan !!!!

Gemma33
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jun 2008 12:20

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Gemma33 »

@DriverG
Ik waardeer dat u uw sorry hebt uitgesproken voor de overlast. Dat vind ik fijn om te lezen. Ik vind het ook fijn dat jullie een resultaat hebben geboekt. Alleen over de manier (de totale staking) zijn we het niet eens. Dat kan en dat mag vind ik.
Ik leef in de tegenwoordige tijd en geloof in samenwerking. Ik geloof niet in tegenwerking en polarisatie.
Ik geloof in probleemoplossing en een resultaatgerichte aanpak. Dat niet altijd het onderste uit de kan kan worden gehaald is vaak het geval, omdat we nu eenmaal in een marktgerichte maatschappij leven. U weet net zo goed, dat het dan gaat om inkomsten en uitgaven. Wanneer de koek op is, moet het uit de lengte of breedte. Dat geldt niet alleen voor het ov, maar ook voor de zorg. Zolang er miljarden uitgegeven worden aan bv. defensie, en stukken minder aan het ov en zorg, moeten we bij de politiek zijn.
De politiek maakt immers keuzes. En daar ben ik het vaak niet mee eens. Ik laat dan wat van me horen, ik klop geregeld aan bij de politiek. Ik email of doe wat anders.

U ziet, ik zit niet onder de rots maar er boven op. En mijn leven gaat ook niet over rozen. U heeft net als ik, ook te maken met dronken agressieve aso's. Maar: ik blijf (ook) lachen en hulpverlenen, want wie goed doet, goed ontmoet.
Echter: er zijn grenzen.
En wanneer iemand die grens over gaat, dan trek ik aan de bel. Of het nu een directeur is of de koningin, mij maakt dat niet uit.
De grens - bij mij - bij het cao conflict in het ov was die van een totale staking. Ik heb jullie eisenpakket nooit veroordeeld, in tegendeel.

:arrow: Dus nogmaals: ik ben blij voor jullie met het behaalde resultaat.

En die kolen .... ik heb centrale verwarming. En als die kapot is, ga ik de storing eerst zelf na en daarna trek ik aan de bel. :wink:

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Z4 »

Zonder die acties was er helemaal geen resultaat waar jij ( zo plotseling ) blij mee bent Gemma 33.
Met alle respect maar je l*lt gewoon met de algemene tendens mee die er globaal heerst, maar de schijnheiligheid druipt er vanaf.

Zeg dan gewoon" ik baalde van die ov-staking en het cao boeit mij totaal niet, en ook niet de mensen die er werken, al zou het dwangarbeid zijn."


Het punt is, JIJ had er enigzins hinder van en dat weegt ten alle tijden veel zwaarder...dan wat dan ook.
ja Gemma33

Gemma33
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jun 2008 12:20

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Gemma33 »

Ik baalde inderdaad van die algemene staking en met mij vele duizenden en duizenden anderen.
Had de rechter het ook fout: maatschappelijke schade?
Of ga je mij nu ook nog de uitspraak van de rechter verwijten omdat het voor mij ten alle tijde zwaarder woog?
Iedereen voelde zich op een of andere manier gedupeerd, jongeren, ouderen en op wat voor manier dan ook.
Van meet af aan heb ik gezegd, dat wat jullie wilden heel terecht was en is. Prima. Je hoeft geen dwangarbeider te zijn van je werk, want dan ben je nog een slachtoffer ook. Wie wil dat?
De manier waarop dat doel is behaald: daar ben ik en blijf ik het niet mee eens. Daar ging het om. Dus verder geen toedichtingen aub.
En nogmaals: fijn dat het resultaat er is.

Ja Z4 :!:

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Z4 »

Het resultaat is inflatie-correctie niet meer of minder.

Binnenkort is U sector of die van mij aan de beurt, en wellicht zullen andere daar dus ook hinder van gaan ondervinden.
Maar tijdelijk druk op de ketel dmv staking is minder erg dan niks doen of slape aftreksels daarvan, wat geen of een slecht resultaat opleverd.

Spletsj
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 jun 2008 09:36

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Spletsj »

@allen,
een algehele staking is NIET LEUK OM TE DOEN. Natuurlijk weten wij dat we daarmee mensen duperen, we zijn niet achterlijk! Vandaar dat we dat MACHTSMIDDEL voor het ALLERLAATSTE bewaard hebben. Andere *klantvriendelijke* middelen waren of reeds volledig 'uitgebuit' of onhaalbaar! Wordt dat nu helemaal niet gesnapt, of willen we dat niet snappen???

De hele rits aan voorstellen die superwoman voorstelde waren niet uitvoerbare of gewoonweg belachelijke voorstellen die de werkgevers nimmer zouden toestaan (geen middelen van hen mogen gebruiken) of waardoor zij de werknemers gewoon zouden uitlachen. Niets werkgevers onder druk zetten, maar 13.000 mensen belachelijk maken. Natuurlijk wordt er nagedacht over de gevolgen van een algehele staking en natuurlijk krijgen wij VOORDAT de algehele staking aanvangt (de staking werd ruim vantevoren aangekondigd) van passagiers vragen, maar ik moet wel zeggen dat het overgrote deel van de passagiers die ik vervoerde wel begrip voor onze situatie hadden en de staking konden begrijpen. Ik nam de moeite hen uit te leggen wat er aan de hand was en waarom de staking zou komen.
Op voorhand wenste deze passagiers mij succes met de acties, maar zijn nu wel weer blij dat we ons rondje weer rijden en zij gewoon met de bus naar hun werk/huis kunnen reizen.

Overal waar acties zijn worden mensen gedupeerd, anderen halen er hun voordeel weer uit (extra vrije dagen, kilo´s afgevallen doordat zij nu een stuk fietsten, he, die twee lange dingen onderaan mijn buik kan je ook gebruiken om ergens te komen!). Nee, uit ervaring weet ik dat de staking sommige mensen (veel) geld kost, zelf heeft het mij, buiten het verlies van (een gedeelte) van mijn salaris (stakingsuitkering is toch een stuk minder), extra geld gekost omdat ik nu extra oppas regelen moest en daarvoor reiskosten betalen moest.
Ook de chauffeur blijkt maar een mens te zijn die dus ook benadeeld kan zijn door ´zijn eigen staking´.

De afgelopen twee dagen heb ik wel heel veel positieve reacties van ´mijn´ passagiers gekregen, maar ondanks dat ik met een glimlach op mijn gezicht tegen iedereen een vrolijke goedemorgen of hallo breng, is de respons daarop, zeker bij de jeugd, bedroevend laag. Sommigen schrikken gewoon dat dat ding achter het stuur iets tegen hen durft te zeggen, heb ik het idee.

Maar, verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Laten we nu met z´n allen Den Haag eens duidelijk maken dat ze steeds weer kunnen blijven proberen om ons via belastingen, korten en prijsverhogingen en zo onze dure Eurootjes uit onze zakken kunnen persen, maar dat we dit niet meer pikken. Nu de vervoerssector, straks andere sectoren. Laten we hen nu eens massaal steunen, zonder zeuren.

Iedereen bedankt voor de discussie, laten we ervan leren.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Bailey »

Zorg ervoor dat de vervoersmaatschappijen zich wel gaan interesseren voor hun werknemers: da's pas een actie.
Mag jij vertellen hoe, want de chauffeurs lukt het niet!

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

Gemma schreef : (( Dat niet altijd het onderste uit de kan kan worden gehaald is vaak het geval, omdat we nu eenmaal in een marktgerichte maatschappij leven. U weet net zo goed, dat het dan gaat om inkomsten en uitgaven. Wanneer de koek op is, moet het uit de lengte of breedte. ))

KIJK GEMMA, DAT is nu precies waar het om draait, en waarmee u aangeeft dat u werkgevers geloofd, die, en ook de politiek, zeggen namelijk ALTIJD op voorhand al dat de koek op is, (( zeg maar een OORZAAK ! ) en het GEVOLG is dan altijd een of andere actie waaruit dan altijd blijkt dat het een leugen is want de koek is niet op, maar ze willen niet eerlijk delen, en actie voeren op een van uw gewenste manieren zou alleen maar leiden dat de koekvooraad voor anderen groter wordt, en u mag alleen maar blijven smeken voor een paar kruimels !!!
Het komt niet uit de lengte of breedte , maar ze willen gewoon de koek vasthouden, en daarom is het goed dat er bij de bonden ook krachtige koekenbakkers zitten die het koekblik dan openbreken zodat we allemaal een plak koek hebben !!!

IK WIL BOLLETJE :D

Gesloten