LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dictatuur van FNV en CNV

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: Dictatuur van FNV en CNV

Ongelezen bericht door Z4 »

Ach nu een beetje afzien voor beter ov kan geen kwaad, heb begrip dat het lastig is, maar dit geldt beslist niet allen voor de reizigers.
er zijn ook gezinnen van chauffeurs de dupe van het huidige gevoerde beleid.

je weet het...die laatste druppel die zo klein leek kan het al doen. en dan is er geen houden meer aan.

sneu voor de benadeelde, maar dat zijn beslist niet alleen de passagiers, en om de vakbonden een dicatuur te noemen vind ik op zijn zachts gezegd weer onbehouden.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Dictatuur van FNV en CNV

Ongelezen bericht door puma73 »

De manier waarop de staking uitpakt: onbeschoft en asociaal.
Anders gezegd: dat noem ik de dictatuur van het CNV en FNV
de chauffeurs doen een beroep op hun rechten om te staken.

En als het zo te pas komt in jouw beroepsgroep? dan is het anders?

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Dictatuur van FNV en CNV

Ongelezen bericht door Boisbas »

* Het zijn de vakbonden die in overleg met de beroepsgroep sturing en richting geven, de plannen trekken en actiewijzen uitzetten.
Wat sterker uitgedrukt: een strak dictaat wordt uitgezet om het doel te bereiken, anders blijft het liggen. Een vakbond wil eenheid en geen splintergroepering of splinter ideeën. Dat zou funest zijn voor het te behalen doel. Nog sterker uitgedrukt: de dictatuur van een minderheid.
Dat is niet onbehouwen, maar wel goed te begrijpen.

* Tuurlijk het recht op staken is een groot goed, moet ook kunnen.
Er had echter ook "om en om" gestaakt kunnen worden, staking op wisselende tijden/dagen/weekenden, onaangekondigde stakingen,
stakingen bij speciale gelegenheden, staking per regio
De complete staking treft nu alleen de gemeenschap, kan niet de bedoeling zijn.

* En als het effect in mijn beroepsgroep anderen onterecht zou raken, duperen, depriveren, gedwongen onderdeel zouden worden van een conflict, dan zou ik zeker niet meestaken.
Ik vind sociale betrokkenheid belangrijk. Ik zou mijn kop boven het maaiveld uitsteken en de gesprekspartner van de bond niet klakkeloos volgen. Die heeft als belang om in een zo kort mogelijke tijd het doel te behalen en de goeigemeenschap van stakers tevree te houden.
Veelal hebben mensen meer waardering voor creatieve, sociaal betrokken acties (zoals bij de politie).

* Hebben de chauffeurs zich al ergens anders laten zien, meegedaan aan andere sociale activiteiten? Ik dacht het niet.
Waarom eigenlijk niet?

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Dictatuur van FNV en CNV

Ongelezen bericht door Frans75 »

Tuurlijk het recht op staken is een groot goed, moet ook kunnen
Behalve als jij er last van hebt :twisted:

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Dictatuur van FNV en CNV

Ongelezen bericht door Boisbas »

Ha Ha. Moet je even naar het journaal kijken.
Het volgende komt daar o.a. aanbod:

- het publiek begint de staking meer en meer de keel uit te hangen, zijn het zat. De support verdwijnt en dat is logisch wanneer een hele gemeenschap de dupe van de staking is.
- er dreigt een rechtzaak omdat de maatschappelijk schade te groot begint te worden. Ik hoop dat die rechtzaak er gauw komt.
- de koffie-, zittende- en rokende buschauffeurs draagt niet bepaald bij aan een "fijne beeldvorming"
- sommige scholen huren zelf maar bussen in om hun leerlingen op te halen.

Hoezo "behalve als jij er last van hebt"? Ik zou zeggen kijk het journaal niet één keer maar twee keer.
Of verzin wat anders wanneer je de man speelt en niet de bal.
Kan ik ook.

Ik ben benieuwd wat FNV en CNV nu gaan doen nu de publieke opinie omslaat.

EOD

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: Dictatuur van FNV en CNV

Ongelezen bericht door Z4 »

zeg door wie wordt jij betaald????

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Dictatuur van FNV en CNV

Ongelezen bericht door rene117 »

ik geef die gasten groot gelijk laat ze maar lekker staken voor hum geld komen de werkgevers er snel achter of niet we zullen het zien
ik geef de fnv en cnv groot gelijk

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Dictatuur van FNV en CNV

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

He Boisbas,

Ik ben zelf chauffeur. Als het aan ons lag deden wij dit liever ook niet. Onze werkgevers willen niet luisteren. Wij moeten meer en meer werken voor veel minder geld. Ik weet niet wat jij gehoord hebt, maar het begrijpen doe jij dus absoluut niet.

Dat er "schade" word aangericht is jammer. Het is ons recht en wij beroepen ons daarop. Wij hebben publieksvriendelijk opgetreden, maar nu is de maat vol. Op deze manier worden wij serieuzer genomen. Ook kost dit onze werkgevers miljoenen, omdat voor elke rit die uitvalt een boete betaald moet worden.

Wij zijn niet verantwoordelijk. De bonden zijn niet verantwoordelijk, maar onze werkgevers zijn verantwoordelijk. Zij nemen ons niet serieus. Als wij nu niet het werk neerleggen dan duwen zij alsnog hun zin in onze strot en mogen wij voor MINDER veel LANGER doorwerken. Wij gaan allen achteruit in onze salaris als het aan hen ligt. ATV dagen welke wij zelf hebben betaald, worden nagenoeg allemaal van ons afgenomen. Onze eindejaarsuitkering wordt afgenomen. Onze eerste 15 minuten pauze mogen wij elke dag zelf betalen. In ruil hiervoor kunnen zij ons langere diensten geven etc etc etc.

Als klap op de vuurpijl geven onze werkgevers zichzelf ineens 28% loonsverhoging. Wij krijgen niets. Wij moeten wederom inleveren. Wij willen gewoon die 3,5% loonsverhoging waar een ieder hier in Nederland ook recht op heeft. Vorig jaar hebben zij zichzelf ook 21% loonsverhoging gegeven. Volgend jaar doen zij daar nog een schep bovenop en dan tegen ons zeggen dat het geld op is............. Nee het geld is niet op, zij verdelen het niet goed.

Alternatieven zijn er altijd. Gewoon creatief nadenken en niet teveel luisteren naar het nieuws, want daar wordt niet eens gezegd hoe de vork in de steel zit. Zij vertellen daar enkelt wat zij van onze werkgevers horen. Zo komen wij in een duistere hoek te staan.

Houd toch op hier en ga een oplossing zoeken.

Oja je vader kan heus naar fysio... Neem de taxi of de fiets. Ga lopen of liften. Weet ik veel, maar oplossingen zijn er. Moest ik vroeger ook.

OV is een luxe. Niet meer en niet minder. Een ieder die niet "zonder" OV kan is verwend. Hoe denk je dat collega's van mij naar hun werk moeten komen, want niet iedereen heeft een auto en niet iedereen woont dicht in de buurt van hun vestiging. Dus ook ZIJ moeten op tijd op hun werk verschijnen. Hoe zij het doen is HUN probleem.

Met vriendelijke groeten,

Een buschauffeur OV van Connexxion.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Dictatuur van FNV en CNV

Ongelezen bericht door tienepien »

Alternatieven zijn er altijd. Gewoon creatief nadenken en niet teveel luisteren naar het nieuws, want daar wordt niet eens gezegd hoe de vork in de steel zit. Zij vertellen daar enkelt wat zij van onze werkgevers horen. Zo komen wij in een duistere hoek te staan.

Houd toch op hier en ga een oplossing zoeken.

Oja je vader kan heus naar fysio... Neem de taxi of de fiets. Ga lopen of liften. Weet ik veel, maar oplossingen zijn er. Moest ik vroeger ook.

OV is een luxe. Niet meer en niet minder. Een ieder die niet "zonder" OV kan is verwend. Hoe denk je dat collega's van mij naar hun werk moeten komen, want niet iedereen heeft een auto en niet iedereen woont dicht in de buurt van hun vestiging. Dus ook ZIJ moeten op tijd op hun werk verschijnen. Hoe zij het doen is HUN probleem.

Er is nog steeds niemand geweest die mij heeft uitgelegd hoe ik met een blessure aan mijn knie in een stad waar ik geen fiets heb op mijn stageplek moet komen, zonder dat het mij veel geld kost.

Er zijn nu eenmaal mensen die afhankelijk zijn van het OV. OV is absoluut geen luxe, het is een noodzaak.
Die collega's van u richten hun leven in zodat zij er kunnen komen, omdat zij dit elke dag moeten. Zij hebben een rijbewijs, zij hebben het geld om een auto te kopen, zij zijn niet gehandicapt.

Juist door dit soort reacties begin ik mijn respect voor de buschauffeur te verliezen.

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: Dictatuur van FNV en CNV

Ongelezen bericht door Z4 »

niet alleen de chauffeurs zijn verantwoordelijk voor de staking, ze worden er wel het eerst op aan gesproken....dat is algemeen bekend en dat wordt ook flink in de media gebruikt.

vervelend voor IEDEREEN...die er strikt afhankelijk van zijn.
maar als er nu geen beter voorwaarden geschept worden is er in de toekomst geen goede ov busvervoer mogelijk, en aanbod chauffeurs die dit werk nog willen doen.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Dictatuur van FNV en CNV

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ook met een blessure aan je knie zijn er alternatieven. Bel een taxi of zorg dat je via je huisarts zorgvervoer krijgt.

OV is geen noodzaak dat is een luxe. Wie jou heeft geleerd dat OV noodzaak is, begrijpt het zelf ook niet. Voedsel en drinken is noodzaak daar het je levensbehoefte is. OV niet. Dit vergemakkelijkt je leven om ergens te komen. Vroeger had je geen geld voor OV en moest je ook lopen of met de fiets.

Verder niet alle buschauffeurs hebben een auto hoor. Waar je die wijsheid vandaan haalt weet ik ook niet. Ook hebben wij niet allemaal het geld om een auto te kopen cq te onderhouden.

Ook neem ik aan dat je bedoelt met handicap een lichamelijke handicap, want een handicap is divers. Mijn vrouw heeft ook een handicap en wel een psychische. Zij durft niet met het OV, heeft ook geen rijbewijs, maar een scooter waar zij ook niet altijd mee durft te rijden. Toch komt zij altijd overal waar zij moet zijn en dat is niet altijd naast de deur. Mijn vrouw is borderliner en dat is een handicap waar erg slecht mee te leven valt. Slechter nog dan met een knie-blessure.

Gewoon creatief denken.

Wij staan in ons recht en dit kan nog lang duren dus leef er voorlopig maar even mee. Richt je leven daar maar tijdelijk op in. Dan richten wij ons op onze werkgever die verantwoordelijk is voor dit alles, want er stond weer een berichtje dat wij chauffeurs in eerste verantwoordelijk zijn, maar dat is niet waar. Wij hebben vaak genoeg onze werkgever op meerdere fronten gewaarschuwd met van alles en nog wat. Nu is de maat vol en leggen wij het werk neer. Laat hen maar over de brug komen. Is het een bod waar wij mee akkoord stemmen dan pas gaan wij weer de weg op.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Dictatuur van FNV en CNV

Ongelezen bericht door tienepien »

Ook met een blessure aan je knie zijn er alternatieven. Bel een taxi of zorg dat je via je huisarts zorgvervoer krijgt.
Mijn knie is geblesseerd op een dusdanige manier dat ik er last van krijg als ik lange afstanden moet lopen. Zorgvervoer is hier niet van toepassing en kom op zeg, ik heb niet eens geld voor een tweedehands barrelfiets, hoe kom je bij het idee dat ik geld genoeg heb om elke dag twee keer een taxi te nemen?
OV is geen noodzaak dat is een luxe. Wie jou heeft geleerd dat OV noodzaak is, begrijpt het zelf ook niet. Voedsel en drinken is noodzaak daar het je levensbehoefte is. OV niet. Dit vergemakkelijkt je leven om ergens te komen. Vroeger had je geen geld voor OV en moest je ook lopen of met de fiets.
Ik weet echt wel wat een eerste levensbehoefte is hoor, dat hoef je me niet uit te leggen. Ik heb ook nergens gezegd dat OV een dergelijke behoefte is. Scholing, Werk, ook geen eerste levensbehoeftes, maar weldegelijk noodzakelijk om in deze behoeftes te kunnen voorzien. Dus ook de manier om op de locatie van scholing en werk te komen.
Verder niet alle buschauffeurs hebben een auto hoor. Waar je die wijsheid vandaan haalt weet ik ook niet. Ook hebben wij niet allemaal het geld om een auto te kopen cq te onderhouden.

Ook neem ik aan dat je bedoelt met handicap een lichamelijke handicap, want een handicap is divers. Mijn vrouw heeft ook een handicap en wel een psychische. Zij durft niet met het OV, heeft ook geen rijbewijs, maar een scooter waar zij ook niet altijd mee durft te rijden. Toch komt zij altijd overal waar zij moet zijn en dat is niet altijd naast de deur. Mijn vrouw is borderliner en dat is een handicap waar erg slecht mee te leven valt. Slechter nog dan met een knie-blessure.
Je geeft hier twee voorbeelden van mensen die in hun dagelijks leven niet van het OV gebruik maken. Zij kunnen hun leven hier dus op aanpassen. Dit is natuurlijk heel iets anders dan bij een staking. Een staking is tijdelijk. Je gaat niet verhuizen omdat komende week de bussen staken. Je gaat niet veel geld aan een fiets uitgeven omdat de bussen staken. En net wat ik zei: als het bij een week blijft, of bij een dag, dan kun je je er op instellen. Het blijft vervelend, maar dan is het leed te overzien. Het duurt nu echter al enkele weken en het einde is nog niet in zicht. En vorig jaar werd er ook al gestaakt. Het wordt op een bepaald moment te veel.
Mensen die afhankelijk zijn van het OV hebben hun leven daarop ingesteld. Jij zou daar blij mee moeten zijn: zij zorgen voor jouw werkgelegenheid.

Over Borderline: of het erger is dan een lichamelijke handicap lijkt me niet zo scherp te stellen. Maar die discussie lijkt mij volledig zinloos en hier ook niet ter zake doen.
Gewoon creatief denken.

Wij staan in ons recht en dit kan nog lang duren dus leef er voorlopig maar even mee. Richt je leven daar maar tijdelijk op in. Dan richten wij ons op onze werkgever die verantwoordelijk is voor dit alles, want er stond weer een berichtje dat wij chauffeurs in eerste verantwoordelijk zijn, maar dat is niet waar. Wij hebben vaak genoeg onze werkgever op meerdere fronten gewaarschuwd met van alles en nog wat. Nu is de maat vol en leggen wij het werk neer. Laat hen maar over de brug komen. Is het een bod waar wij mee akkoord stemmen dan pas gaan wij weer de weg op.
Nou, denk jij maar eens creatief voor mij. Kom maar eens met realistische voorstellen. Dat vragen de chauffeurs immers ook, terrecht, als er wordt genoemd dat er alternatieven voor een staking zijn.

Nogmaals: ik ben het niet volledig oneens met de reden van deze staking. Ik vind het echter stuitend om de van jouw afhankelijke klanten weg te zetten als een stel domme zeikerds. Begrip zul je hier niet mee kweken, hooguit een hoop irritatie.
Zeker nu de vakbonden stelselmatig weigeren om een bemiddelaar in te zetten. Dat doe je namelijk als volwassen mensen: een oplossing voor een conflict zoeken, desnoods met hulp van een buitenstaander. Nu gedragen alle partijen zich als een stel verwende kinderen die maar met de vinger naar elkaar blijven wijzen.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Dictatuur van FNV en CNV

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik kijk wel uit om voor jou te denken. Jij zeurt altijd over het OV als het op stakingen aankomt. Jij wordt getroffen en ook anderen. Ik begrijp best dat het moeilijk kan zijn om iets te regelen, maar kan niet bestaat niet. Overal is een oplossing voor. Zo ben ik er ook gekomen.

Wat die borderline betreft: Ik weet niet of jij weet wat het inhoud, maar voor deze mensen is het dagelijks leven ELKE dag een HEL om door te komen. Tevens is borderline binnen de regering niet erkend. Mijn vrouw loopt het risico om dalijk te gaan werken als het aan Donner ligt. Ik kan je dit vertellen, binnen 2 weken is zij opgenomen in een inrichting of heeft zij zich van het leven beroofd. Dit omdat borderline moeilijk is aan te tonen. Iemand met een lichamelijke handicap wordt sneller geloofd. Mensen zien dat je wat hebt. Hierdoor ondernemen zij een bepaalde actie. Bij een psychische ziekte is het niet zichtbaar en kunnen mensen er geen rekening mee houden. Borderliners krijgen vaak de reactie van:" Stel je niet aan!!!" Terwijl zij zich niet aanstellen. Mijn vrouw slikt veel medicijnen en zelfs dat helpt niet altijd en als het werkt is zij zover afgevlakt dat zij moe is en naar bed wilt. Dus in die zin is borderline erger dan een lichamelijke handicap daar deze psychisch en zeer divers is. Het is van het ene uiterste naar het andere uiterste en elke dag weer een strijd tegen gevoel, stemming, depressiviteit, blijheid, manisch, pscychotisch etc etc etc. Dus houd alsjeblieft op met je handicap, want daar kan jij mee leven. Borderline is heel moeilijk tot nagenoeg niet mogelijk. Geen dag is rustig en deze mensen komen ook niet tot rust. Dagelijks dragen zij een masker om maar aan de buitenwereld zichzelf anders voor te doen dan dat zij zich daadwerkelijk voelen.

Nu wil ik hiermee een lichamelijke handicap niet ernstig noemen, maar daar is veel makkelijker mee om te gaan dan borderline.

Verder wees blij dat die stakingen rust hebben gevonden. Nu kijken wij verder wat er gaat gebeuren. Ik beloof niets. Waarschijnlijk gaan wij nog verder met het Spits rijden en buiten de spits staken.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Dictatuur van FNV en CNV

Ongelezen bericht door tienepien »

Ik kijk wel uit om voor jou te denken. Jij zeurt altijd over het OV als het op stakingen aankomt. Jij wordt getroffen en ook anderen. Ik begrijp best dat het moeilijk kan zijn om iets te regelen, maar kan niet bestaat niet. Overal is een oplossing voor. Zo ben ik er ook gekomen.
Maar blijkbaar heb je er meer dan eer week voor nodig om tot de conclusie te komen dat je toch geen alternatief kan bedenken.

Dus houd eens op met jouw klanten, dus jouw inkomen!!, voor zeuren uit te maken! Beargumenteer anders eerst maar eens waarom jij het recht denk te hebben dit te doen.




Wat die borderline betreft: Ik weet niet of jij weet wat het inhoud, maar voor deze mensen is het dagelijks leven ELKE dag een HEL om door te komen. Tevens is borderline binnen de regering niet erkend. Mijn vrouw loopt het risico om dalijk te gaan werken als het aan Donner ligt. Ik kan je dit vertellen, binnen 2 weken is zij opgenomen in een inrichting of heeft zij zich van het leven beroofd. Dit omdat borderline moeilijk is aan te tonen. Iemand met een lichamelijke handicap wordt sneller geloofd. Mensen zien dat je wat hebt. Hierdoor ondernemen zij een bepaalde actie. Bij een psychische ziekte is het niet zichtbaar en kunnen mensen er geen rekening mee houden. Borderliners krijgen vaak de reactie van:" Stel je niet aan!!!" Terwijl zij zich niet aanstellen. Mijn vrouw slikt veel medicijnen en zelfs dat helpt niet altijd en als het werkt is zij zover afgevlakt dat zij moe is en naar bed wilt. Dus in die zin is borderline erger dan een lichamelijke handicap daar deze psychisch en zeer divers is. Het is van het ene uiterste naar het andere uiterste en elke dag weer een strijd tegen gevoel, stemming, depressiviteit, blijheid, manisch, pscychotisch etc etc etc. Dus houd alsjeblieft op met je handicap, want daar kan jij mee leven. Borderline is heel moeilijk tot nagenoeg niet mogelijk. Geen dag is rustig en deze mensen komen ook niet tot rust. Dagelijks dragen zij een masker om maar aan de buitenwereld zichzelf anders voor te doen dan dat zij zich daadwerkelijk voelen.

Nu wil ik hiermee een lichamelijke handicap niet ernstig noemen, maar daar is veel makkelijker mee om te gaan dan borderline.
Of het ene erger is dan het andere is een hele andere discussie en voor beide standpunten zijn argumenten te bedenken. MAAR dat doet er helemaal niet toe. Een probleem is altijd erg voor iemand die er mee te maken heeft. Een probleem is niet minder ernstig omdat ergens op de wereld heeft met een ander probleem.
Ik had het overigens ook niet over mezelf toen ik het over gehandicapten had, mijn knieblessure zie ik niet als een handicap. Lang niet iedereen met een lichamelijk handicap kan daar zo makkleijk mee leven als jij het doet voorkomen in je stukje tekst.

Maar nogmaals: een discussie hierover heeft geen zin en daar is dit ook absoluut niet de plaats voor. Daarnaast heeft het ook niets met het onderwerp te maken.

Daarmee wil ik borderline zeker niet bagateliseren! Ik vind het heel naar voor jullie dat dit bij jullie speelt en ik wens jullie er veel sterkte mee.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Dictatuur van FNV en CNV

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Sterkte niet nodig. Wij leven gewoon perd dag. Enne ik heb geen week nodig hoor. Ik zit alleen niet elke dag achter het zelfde onderwerp.

jojo45
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 feb 2007 11:03

Re: Dictatuur van FNV en CNV

Ongelezen bericht door jojo45 »

Ik hoop op een snelle oplossing met een goede CAO. En ik heb nog een suggestie voor een publieksvriendelijke actie. Ga afwijken van de route en maak er een toeristische rit van. Dat dupeert de werkgever, is leuker voor de passagier dan dat er niet wordt gereden, ondanks dat het overlast (langere rit) meebrengt. Of een fooienspaarvarken in de bus.

Nog 2 puntjes die me zijn opgevallen:

Taxi een redelijk alternatief als je niet met het OV kunt vanwege de staking? En dat bij ritprijzen van al gauw 25 euro voor een klein stukje? Ja als je in de quote 500 staat is de taxi van tegenwoordig te betalen.

O ja, en er werd geopperd dat scholen dan maar eigen busjes moesten regelen om scholieren te vervoeren. Deltion in Zwolle deed dat en moest het al gauw stoppen na intimidatie/dreiging.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Dictatuur van FNV en CNV

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Is niet te doen met het Arbeids Tijden Besluit.

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: Dictatuur van FNV en CNV

Ongelezen bericht door Z4 »

Afwijken van de route??

Dat pikt volgens mij de grote ov-bobo's niet..kan men ook gedeeltelijk uitleggen als joy riding, en of het nou wel zo leuk voor de passagier is valt nog te bezien(zo begripvol zijn ze nu ook weer niet gezien de meeste reactie's op verschillende forums), het kan zeker ook slecht voor het personeel uitpakken, indien men opzettelijk de boel in de war gaat sturen tijdens de wettelijke dienstuitvoering.


Doe eens een voorstel waar ook aan het rijdend personeel gedacht wordt, ov is echt niet alleen de reizgers.
De meeste alternatieve mogelijkheden zijn zeer beperkt of geheel uitgesloten.

(en de slagvaste fooienpot goed verankeren aan het dashboard lijkt me ook wel zinvol )

Gesloten