LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ov-chipkaart=oplichting

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
weardguy
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 nov 2008 01:11

Ongelezen bericht door weardguy »

BIj inchecken wordt er telkens 4 euro borg geheven: door fouten in de apparatuur wil het inderdaad wel eens gebeuren dat die 4 euro nooit meer bijgeschreven wordt.
Bij het vergeten uit te checken is het einde verhaal, en komt die 4 euro bij de volgende in-check niet meer terug.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

En zo zijn er nog steeds hele grote problemen met de kaart. Zwartrijden is nog steeds mogelijk, kopieren van de kaart is nog steeds mogelijk etc etc. Het hele systeem kost door alle vertraging veel te veel geld en dus moet het doorgedrukt worden.

Er wordt over gezwegen in Den Haag en andere politieke kringen. Het wordt nu doorgedrukt. Vandaar dat ik nog lekker gebruik maak van mijn vrijvervoerskaart en daarnaast, indien nodig, een strippenkaart.

jan1959
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 21:12

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door jan1959 »

ik ga in rotteram niet meer met de metro
na 29 januari kun je niet meer met een strippenkaart reizen
en is de metro gelijk 120 procent duurder geworden
voor 29 jan. betaalde ik voor een rit heen en weer naar het zuidplein 1.60 euro
nu zou ik moeten betalen
3.50 euro
goed gedaan r.e.t. zo krijg je de mensen uit de metro en weer in de auto

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Het mag niet duurder worden is er gezegd.... Je betaald nu per kilometer en dus niet meer per zone. Dat strippenkaart systeem is er nu voor de metro in Rotterdam uit. Dus dat kaartje van 1,60 telt niet meer. Echter ik heb vanaf het begin af aan al geroepen dat men nu veel duurder uit is..........!!!!!!!!!!!!

Ben zelf ook werkzaam in het OV als buschauffeur en weet wat voor problemen er zijn en dit is nog maar het begin!! Het gaat nog vaak genoeg fout en de problemen worden, zeker bij landelijke invoering, vele malen groter.

Overigens heb je dit te danken aan de regering en niet aan de gemeente of RET.. De gemeente moet doen wat de regering zegt en niet andersom. Ditzelfde geldt voor de RET, zij moeten weer uitvoeren wat de gemeente wilt en niet andersom. De gemeente is consessieverlener (lees opdrachtgever) aan de RET. De RET is niet meer van de gemeente. Velen denken dat nog steeds.

Helaas is het altijd zo dat de gemeente (lees de wethouder) de schuld krijgt en de wethouder schopt weer naar de RET dat zij het niet goed doen.

erik45
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 mar 2008 19:04

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door erik45 »

Het is waar dat door de chipkaart veel duurder is geworden kon ik voorheen met de strippenkaart voor 5 strippen naar de kuip was ik 2,40 kwijt nu met de achterlijke ov chip kaart 2,85 kwijt

villasappho
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2009 23:26

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door villasappho »

Prachtig, je kan het woord inchecken al niet schrijven en je noemt een RET'er ambtenaar, zijn ze al een hele tijd niet meer!

Ik zal de OV-chip even uitleggen:

je gaat naar de bakker en neemt geld mee laten we 4 euro zeggen. Het brood kost 2 euro. Je betaalt en loopt naar buiten met je brood maar zonder je wisselgeld. Dat is wat jij doet als je niet incheckt en wel uitcheckt. Die 4 euro borg is om zwart rijden tegen te gaan. Voor de invoering van de OV-chipkaart was dat het grootste probleem in de metro. Even terug naar de bakker als je wel je wisselgeld meeneemt, uitcheckt, raak je geen geld kwijt je betaalt namelijk voor wat je meeneemt (het brood) of reist.

Op ov-chipkaart.nl kan je heel goed vinden wat er allemaal mis gaat, maar ook wat er goed gaat. En er staat ook op hoe het werkt.

Als je nou de volgende keer last heb van verkeerd afgeschreven geld neem dan even de moeite naar beurs of centraal station te reizen, daar krijg je wat papieren even invullen en je geld wordt teruggestort.

Tip: neem een persoonlijke kaart, via internet kan je precies je reizen achterhalen en zien dat er soms al geld wordt teruggestort.

ingest
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2009 21:15

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door ingest »

Heel mooi inloggen via internet, om je reisgegevens te checken alleen ben ik daar al vanaf januari mee bezig, vele telefoontjes en emailtjes later kan ik nog steeds niet inloggen, er moeten vast meer mensen mee te maken hebben. Ik krijg wel steeds belofte,s maar er gebeurt dus niets

hansvanteffelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2009 14:01

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door hansvanteffelen »

Op 25 april hebben mijn echtgenote en ik via internet een OV chipkaart aangevraagd. Het bedrag 2 maal 7,50 is op 28 april afgeschreven. Na 1 week kreeg ik mijn kaart thuisgestuurd en kan deze gaan gebruiken. Echter de kaart van mijn echtgenote is er nog steeds niet. (26 mei) Diverse keren getracht om via telefoon en email er achter te komen waar de 2de kaart nu is. Buiten zeer snelle bevestigingen dat mijn bericht is ontvangen duurt het meestal 1 tot 2 dagen voordat ik een reactie krijg. Het antwoord is steeds dat het wel een maand kan duren voordat de kaart op de mat kan liggen. Op mijn vraag waarom mijn kaart dan al na 1 week binnen was wordt gezegd dat ik gewoon geluk heb gehad. (?) Dit kreeg ik te horen (na 30 minuten wachten) van het kantoor waarmee je direct in contact kan komen voor 10 cent per minuut. Inmiddels heb ik gevraagd naar het eamiladres van de Directie maar daar krijg ik geen antwoord op. Een postadres heb ik ook nergens kunnen vinden.
Het enige antwoord dat ik wel kreeg na enige tijd is dat men een achterstand heeft in de verwerking. Maar ik heb ook een bevestiging dat de kaart van ons beide op 1 mei jl. was aangemaakt. Het op de bus doen van de kaart kan toch geen echt probleem zijn lijkt mij. Binnenkort gaat heel Nederland over op de kaart. Hoe kan voorkomen worden dat velen met ons de zelfde klachten krijgen en dat de volledige invoering van het systeem daarmee in het water komt te vallen. Hebben we weer een log overheidsbolwerk geintroduceerd?
Hans van Teffelen
Berkel en Rodenrijs

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door solleila »

Wat ik belachelijk vind is dat je naar de maatschappij moet zijn om een vraag te stellen. Heb 2 vragen gesteld aan ov chipkaart en ik moest die bij de bus maatschappij en de ns stellen. Wat een gelul.. Hoop dat tros radar er een uitzending aan gaat wijden. En het gelul dat het eerlijk is dat je per km betaalt. Vaak rijdt de bus om en je hebt geen andere manier om te reizen,dus ben je verplicht om een ov vervoer te kiezen die omrijd of niet.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door solleila »

Ik had van de week ook een probleem. Zit in de tram wil ik uitchecken is er net een jongen die ook wil uitchecken,op hetzelfde moment checken we uit,omdat ik niet kon zien of er het mijn kaart of zijn kaart was,check ik weer uit. Staat er OVERSTAPPEN OK. Ik denk he. Ik heb dus weer opnieuw ingechecked. Ben uitgestapt en ben met de trein gaan reizen. Zou eigenlijk niet mogen voorkomen om bij dezelfde zuil zowel uit te checken als in te mogen checken. Of gooi er een vertraging op van 15 seconden. Of meld u kunt bij een andere apparaat wel opnieuw inchecken. zo voorkom je in ieder geval fouten. Raar systeem!! Kan op de site die volgens mij al maanden plat ligt niet checken wat er is gebeurt. Bij mijn ov kaart zou in principe alle transacties kunnen zien,die werkt waarschijnlijk al maanden niet en nog steeds niet. Inplaats van dat je dat meldt.

Kinyin
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2009 18:43

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door Kinyin »

De GVB maakt het ook bont.

De ene keer kost een reis Wibautstraat <-> Centraal Station mij 1,04 euro, een andere keer kost het mij 1,06 euro.
Reken maar uit, als er pak 'm beet 10.000 mensen op een dag door zo'n poortje lopen.
Ik kan niet ander concluderen dat iemand hier rijker van wordt.

Ook merk ik op dat er op Amsterdam Centraal station een zogenaamde defibrilator kastje hangt, maar deze is leeg.
Al vanaf het begin.
Als ik dit aanmeld dan doen mensen (Conducteurs, kaartcontroleurs, bewakers) er laggerig over. (Ik hoop dat zij aan een hartinfarct kapot gaan, ik steek geen poot voor ze uit)

Op station Wibautstraat werkt de automaat ook niet goed. En ook dan word mij vrolijk verteld dat ik aan de andere kant van het station moet zijn.

Ook op Amsterdam Centraal Station, staan er *********** drie automaten om alle reizigers te voorzien. En natuurlijk staan er altijd mensen voor die er niet mee om kunnen gaan.
Dit is niet erg, maar de GVB moet dan meer automaten neerzetten.
In ieder geval meer dan drie.

MENSEN WE WORDEN EEN POOT UITGEDRAAID,
IK ZEG LATEN WE DIE XXX DWARS ZITTEN WAAR WIJ KUNNEN.

Laat je kaartje niet zomaar meer zien aan conducteurs zonder dat zij zich gelegitimeerd hebben (Dat recht hebben wij als reizigers), of laat ze maar lekker de politie erbij halen.
Dit is geen oproep om zwart te rijden, enkel om die honden van het OV het leven zuur te maken.

Ik heb schoon genoeg van die afzetters.
Nadeel is helaas wel dat wij de kern van het probleem niet kunnen treffen. (Die XXX in de top)

Maar je moet ergens beginnen...

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door Z4 »

Wat is laggerig?






lacherig :P

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door gravedigger »

Wat is laggerig?
Nieuwe Nederlandse soelling die vooral wordt onderwezen op de voornamelijk "zwarte" scholem in Amsterdam.

(Waarmee ik niets negatiefs wil zeggen over onze gekleirde medelanders (Voor die in de stress schieten) ;)

Kinyin
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2009 18:43

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door Kinyin »

Dammit.

Ik wist dat ik het met die andere "ch" moest neerzetten. :roll:

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door gravedigger »

Amsterdammer ziet niks in de OV-chip kaart
Dat stelt 'OV-ambassadeur' Jeltje van Nieuwenhoven tegenover NU.nl. De oud-politica heeft op verzoek van staatssecretaris Huizinga onderzoek laten uitvoeren naar de acceptatie van het betaalmiddel. Zij roept het GVB op om vooral actief te communiceren en lering te trekken van de ervaring van Rotterdam. "Je moet mensen goed uitleggen wat er precies gaat veranderen", stelt de OV-Ambassadeur.
Reizigers blijken sterk verdeeld te zijn over de OV-chipkaart. Slechts 31 procent van de 1550 ondervraagden ziet de kaart wel zitten, terwijl 39 procent er juist niets in ziet. 30 procent staat er neutraal tegenover. Wanneer er nog een strippenkaart gebruikt kan worden zal 62 procent van de klanten dat doen, terwijl slechts een kwart overstapt op de chip.
Van Nieuwenhoven vindt dat Amsterdam 'niet eigenwijs moet zijn'. Alle medewerkers moeten het kantoor uit en reizigers gaan informeren. "Bij het RET is dat ook gebeurd en dat heeft heel erg geholpen. Leer daarvan."

*Draak*
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:56

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door *Draak* »

Ik heb mijn besluit al genomen. Ik ga nooit meer met het openbaar vervoer als je alleen nog maar met de OV Cipkaart kunt reizen. Lekker weer de auto in. Zo als De regering dat wil!! :twisted:

anniepat
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:20

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door anniepat »

ik werk in amsterdam en heb nu alvast maar een ov chipkaart aangeschaft. nu is hij 1,50 euro ipv. 7,50 euro. maar mijn baas weet niet hoe hij nu het geld wat je erop zet of automatisch erop komt gaat vergoeden. want jij kan wel 20,00 euro erop zetten maar wie zegt dat je er alleen mee gereisd hebt voor je werk en niet prive. dit is nergens zichtbaar. en ik krijg geen bon met het opladen dus hoe ga ik dit verantwoorden naar mijn baas.toe.? ik wil wel gewoon iedere maand mijn reiskosten vergoed hebben. :?
en ik heb nu een combinatie kaart voor de trein en bus. ik kan dus 2 zones in amsterdam reizen en 2 zones in utrecht omdat ik daar woon. maar de chipkaart die ik in amsterdam gekocht heb bij de gvb kan ik straks niet in utrecht gebruiken.daar heb ik weer een andere kaart voor nodg. en als je een keer met de connexion bus wilt reizen heb je weer een andere nodig.
waar gaat dit naar toe? dit is alleen maar geldklopperij.
als consument ben je alleen maar duurder uit en hun vullen hun zakken wel vervoersbedrijven.

Sarnian
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2008 10:57

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door Sarnian »

Kunnen we bij het onderwerp blijven, a.u.b. ?
Het gaat om de inhoud van Kinyin's post, niet om zijn spelling.
Feit : al sinds het begin van het Internet is wereldwijd de tolerantie over gemaakte spelfouten daar erg hoog.
Een uiterst verstandige aanpak, speciaal omdat de overgrote meerderheid van de mensen regelmatig spelfouten maken.
"Wie zonder zonden is, mag de eerste steen werpen".

stofzuigertje

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Amsterdamse en Rotterdamse kaarten kun je zelf ook "Gratis" opwaarderen, en als er landelijk genoeg gebruikers zijn zal dit Gratis kaartje opwaarderen erg populair worden.

Na de Videotheek zal ook Openbaar vervoer gratis worden!
Ik mag als Hacker hier geen link plaatsen gezien de Tros Radar regels maar elders is deze dus wel te vinden via Google.....

Dus U gaat eerst online voor je de deur uit gaat, slechts 1x kaartje en rest van je leven onbeperkt reizen en die zijn dus wel erg tevreden over dit systeem, en vergeten bij uitstappen is dus geen probleem meer, want ik hou van dit soort gratis geld verspillen....

Jammer dat ik nog in een strippenkaart buurt woon!

Kees1106
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2008 09:40

Re: ov-chipkaart=oplichting

Ongelezen bericht door Kees1106 »

@ anniepat
Elke oplaad automaat bij de stations kunnen een betalingsbewijs afgeven bij opladen.
Tevens kun je een print krijgen van de laatste handelingen met je kaart.
Gereisd van halte a naar b naar c enz. Hier staat ook op het pladen.

Gesloten