LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Centraal Station Amersfoort is een doolhof voor OV chipkaart

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Centraal Station Amersfoort is een doolhof voor OV chipkaart

Ongelezen bericht door superwoman »

Helaas zijn nog niet alle treinstations klaar voor de ov chipkaart. Gisteren een trein gemist doordat we ons een rotje moesten zoeken naar de poortjes voor onze ov chipkaart. Daar waren er een paar - onopvallend - van in een hoekje in de hal weggemoffeld. Bij de perrons waren nog wel de stempelautomaten, die bijna dichtslibben van het vuil doordat niemand ze nog gebruikt. Grappig genoeg precies het tegengestelde van wat ze met hun reclame doen vermoeden. Daar mis je juist je trein doordat je een kaartje moet kopen. Een anonieme ov chipkaart moet je ook continu opwaarderen bij de automaat, dus tijdswinst boek je er niet mee. Het was voor ons een troost dat we niet de enigen waren.

Iets verderop in de hal stond een kartonnen informatie-stand, waar medewerkers je probeerden over te halen om - juist - over te stappen naar de ov-chipkaart.

Vreemde dubbele gang van zaken: reizigers aan de ov chipkaart proberen te krijgen terwijl je eigen station er nog niet eens klaar voor is .....

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Centraal Station Amersfoort is een doolhof voor OV chipkaart

Ongelezen bericht door anita1971 »

Als u de hal binnenkomt staan daar recht voor uw .... check-in-, check-out paaltjes.

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: Centraal Station Amersfoort is een doolhof voor OV chipkaart

Ongelezen bericht door superwoman »

http://www.trosradar.nl/nieuws_detail/b ... -poortjes/

Best lastig zoeken in Amersfoort, doorgewinterde treinreizigers weten deze palen vast wel te vinden, maar als je zoals ik af en toe reist met de trein is het best een zoekplaatje.

Jenoes
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2010 09:13

Re: Centraal Station Amersfoort is een doolhof voor OV chipkaart

Ongelezen bericht door Jenoes »

ik heb me er ook een keer kapotgezocht naar de paaltjes met uitchecken.
ze staan op zich best duidelijk, het enige probleem is dat ik ze elders zocht want ze staan pal voor de in/uitgang in een hoekje.
Er zou gewoon meer gelijkheid moeten zijn in de plek waar ze staan.
Op het ene station heb je een hele rij poortjes, bij de ander staan ze op het perron (ook de grotere stations) en op de volgende staan ze weer over het hele station of zoals bij amersfoort heb je een paar paaltjes op rare plekken in de hal.

Gesloten