LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scootmobiel bij Practicomfort

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
rombout1
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2013 15:45

Scootmobiel bij Practicomfort

Ongelezen bericht door rombout1 »

Mijn vader heeft in juli 2012 een scootmobiel aangeschaft voor € 4695,00. Hij heeft er drie keer op gereden en nu te slecht om er op te rijden. Nu krijg ik de vraag het apparaat te verkopen. Als eerste heb ik de leverancier gevraagd of terugkoop mogelijk was. Daarop kreeg ik een nee te horen. Nu ik de prijs wil bepalen op marktplaats kom ik een nieuwprijs van € 2350,-- tegen. Mijn vader heeft dus twee keer de nieuwprijs betaald, lijkt het. Zijn laatste spaargeld is aan dit ding opgegaan. Het gaat om exact hetzelfde type, een Pride Celebrity XL 3.
Achteraf bezien snapt mijn vader ook wel dat hij beter meer offertes aan had kunnen vragen. Echter, hij is 84 en niet de meest scherpe onderhandelaar.

Ik heb Practicomfort gevraagd om een toelichting op de prijsstelling, ik wil ondertussen graag weten of er meer mensen zijn met een dergelijke ervaring en belangrijker: is er nog iets aan te doen? We leven weliswaar in een vrije markteconomie, maar dit gaat mij echt een grote stap te ver.

Benieuwd naar reacties!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Scootmobiel bij Practicomfort

Ongelezen bericht door kokka »

Ik vrees voor je dat er verder vrij weinig aan te doen is.
ik kan me je woede heel goed voorstellen, maar het staat het bedrijf vrij om de eigen prijzen vast te stellen. Practicomfort adverteert natuurlijk met landelijke dekking, service aan huis en dat soort dingen, maar die zal toch betaald moeten worden.

ondertussen is er misschien wel weer een nieuwer model op de markt, waardoor de xl3 nu goedkoper aangeboden wordt.

KeulenAlbers
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 feb 2013 11:54

Re: Scootmobiel bij Practicomfort

Ongelezen bericht door KeulenAlbers »

Rombout ik kan jouw verhaal bevestigen. PractiComfort hanteerd geen vaste prijslijst maar bekijkt gewoon waar ze zijn wat ze voor zo'n ding gaan vragen. En die service die betaal er nog apart bij voor € 355 euro!! Ik heb net bevredigende zaken gedaan met scootmobiel enzo. Ik heb de scootmobiel van mijn schoonvader aan hen verkocht. Zeer nette mensen! Met redelijke prijzen!

Gesloten