LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service PractiComfort

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
NathalieB
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2013 15:56

Service PractiComfort

Ongelezen bericht door NathalieB »

Nou, jullie hebben er weer eentje! Dinsdag ochtend is mijn Cyclone 15 stuk gegaan na slecht 3 maanden normaal gebruik. Contact gehad met PractiComfort en de mededeling gehad dat zij pas komen nadat de Service Contract betaald wordt. Deze Service is een toevoeging en heeft niets te maken met de verplichte 1 jaars Fabrieks Garantie. Mijn scootmobiel probleem valt onder Fabrieks Garantie. Na diverse telefoontjes op die dag, die dus behoorlijk heftig aan toe gaan, krijg ik uiteindelijk te horen dat zij NIET komen omdat de garantie is stop gezet. Zowel de Service en Verlenging Garantie zullen eerst betaald moeten worden, dan pas komen hun. Na dit bericht heb ik contact gehad met hun fabriek in Katwijk om daar te horen te krijgen dat ik wel degelijk recht heb op mijn 1 jaars Fabriek Garantie. En dat PractiComfort de onderdelen voor mijn scootmobiel dus ook een jaar lang GRATIS kunnen bestellen EN installeren. Nu ben ik dus echt door het lint gegaan. Weer contact gehad met PractiComfort, op Woensdag, met de eis dat er iemand komt om mijn scootmobiel te komen maken. De telefoniste zei in eerste instantie weer nee maar na aandringen van mij, heeft ze "overlegt" met haar senior en gaat de klacht over naar de planning zodat er iemand kan komen KIJKEN wat het probleem is. De monteur mag hem niet maken zegt ze. Tenzij ikzelf de onderdelen ga betalen. Ik haar nog een keer gezegd dat er gewoon iemand moet komen, om de scootmobiel te maken en dat dit onder fabrieks garantie gedaan zal moeten worden. Ook achterop de contract formulieren staat duidelijk dat ik 1 jaar fabrieks garantie heb en dat de tweede jaar pas in gaat NADAT de scootmobiel een onderhouds beurt heeft gehad van PractiComfort. Dus..... met andere woorden.... een service die niet verplicht is om te nemen, wordt wel je strot in geduwd omdat je anders zowel geen aanspraak kan maken op de tweede jaars garantie EN je eerste jaar komt te vervallen. Die eerste jaar is een bij de wet vast gestelde garantie. Daar mag en kan niet aan gesleuteld worden. Nu zouden ze vandaag, Vrijdag, komen KIJKEN en zoals verwacht, krijg ik zojuist een telefoontje dat door een technische storing de monteur niet kan komen en dat ik gebeld wordt wanneer hij wel kan komen.....Ik ben nu dus al sinds Dinsdag gebonden aan huis. Ben alleenstaande moeder met 2 kids waarvan eentje bijna 6 kilometer van huis op school gaat en elke dag gebracht en gehaald moet worden. Ik vindt dit echt hele slechte service van PractiComfort. Dit is de eerste keer dat ik daar iets bestel maar ook de laatste.... !!!

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Service PractiComfort

Ongelezen bericht door kss »

U heeft 2 jaar standaard productgarantie op een nieuw aangeschaft scootmobiel, accu die defect raken 6 maanden en zaken die door uw eigen schuld helemaal geen garantie aanspraak natuurlijk. binnen de eerste 6 maanden moet een verkoper dit kunnen bewijzen, dus een telefonische beoordeling is niet voldoende, ook mogen hiervoor geen onderzoekskosten of voorrijkosten in rekening worden gebracht.

in Nederland is fabrieksgarantie echter onbeperkt en eeuwigdurend, dat wil zeggen; alles wat niet stuk had mogen gaan bij normaal gebruik, moet kosteloos gemaakt worden door de fabrikant of worden terug gekocht. daar moet de verkoper zorg voor dragen.

Bertus Meijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2014 23:28

Re: Service PractiComfort

Ongelezen bericht door Bertus Meijer »

Nou, ik ben dus niet de enige die problemen heeft met de "service" van Practicomfort!! Bij mij gingen na 11 maanden beide akku's kapot van mn scootmobiel die ik bij hun gekocht had voor 4650 euro, het was een cyclone 3w16, ik kon nog maar maximaal 6Km rijden met vol opgeladen akku's terwijl ik bij aankoop duidelijk had aangegeven dat de maximaal af te leggen afstand met een volle lading voor mij het belangrijkste was!!Aangezien ik agv een hersenbloeding in 2012 afhankelijk ben van een scootmobiel om mij te verplaatsen heb ik gelijk kontakt opgenomen met de `serviceafdeling`van Practicomfort om het probleem op te lossen, na 1 week kwam er een servicemonteur langs die vaststelde dat beide akku´s kapot waren, hierna heb ik dus gelijk gebeld met Practicomfort om te vragen de akku`s te vervangen onder garantie, wat mij geheel logisch leek!Helaas kreeg ik te horen dat op de akku´s maar een half jaar garantie zat omdat hun ook maar een half jaar garantie van hun akkuleverancier kregen. Op de scootmobiel zelf zat 2 jaar garantie .Kortom ik moest de kosten voor 2 nieuwe akku´s zijnde ruim 550 euro zelf betalen ,uiteraard ging ik hier niet mee akkoord wat ik ze ook schriftelijk en via de mail heb bevestigd.Echter op diverse brieven en mails kreeg ik geen reaktie, ze blijven het maar voor zich uitschuiven,,,,schandalig om nergens op te reageren!!!!!!!!Ik heb uiteindelijk wel een voorstel ontvangen om de kosten van de akku´s dan maar uit coulance te delen, maar dat heb ik afgewezen!!Uiteindelijk heb ik maar een advocaat ingeschakeld om mij in deze zaak bij te staan, maar ook hier hetzelfde verhaal!!De door de advocaat verstuurde brief werd doodleuk niet beantwoord!!Echter na een telefoontje van de advocaat waren ze uiteindelijk bereid om te reageren op de brieven, alsof het een gunst is om te reageren!!! :oops: :oops: gelukkig heb ik op dit moment de beschikking over een scootmobiel via de afdeling WMO van de gemeente dus ben ik niet aan huis gebonden en kan ik toch mijn noodzakelijke boodschappen doen.Ik zou dan ook niemand aanraden om met deze onfatsoenlijke firma in zee te gaan!!!!!!Verkopen willen ze graag maar van service hebben ze duidelijk geen kaas gegeten!!!!!!!!NB, volgens de advocaat heb ik wettelijk recht op kostenloze vervanging van beide akku´s, dit lijkt mij ook niet meer als normaal!!! Deze kwestie loopt nu al vanaf begin mei en loopt nog steeds!!!! :twisted: :evil:Practicomfort BEDANKT!!!!!!!!!! :oops: :oops:

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Service PractiComfort

Ongelezen bericht door prem »

U hebt nog behoorlijk wat energie voor dit verhaal om bijna 1 uur 's-nachts.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Service PractiComfort

Ongelezen bericht door 16again »

prem schreef:U hebt nog behoorlijk wat energie voor dit verhaal om bijna 1 uur 's-nachts.
Of erger, dit soort mensen ligt 's nachts wakker door deze ellende

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Service PractiComfort

Ongelezen bericht door newmikey »

Onleesbare tekstworst met vast een hoop narigheid toevallig van beide posters met een jaar ertussen??

Gesloten