LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valys geeft niet thuis

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
Frank in Mokum
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2014 20:38

Valys geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Frank in Mokum »

Beste lezers

Via dit forum zou ik graag de aandacht willen vragen voor het volgende:
Het gaat om een simpele vraag naar Valys toe om een wijzigingsformulier naar mij op te sturen. Per telefoon lukt mij dit niet om het met Valys op te lossen. Zij hebben mijn rekeningnummer fout in het systeem staan (enkele cijfers zijn omgedraaid). Zij hebben een juist nummer nodig om de incasso's correct te laten verlopen. Gezien de vele klachten die ik op internet kan lezen over Valys zinkt mij de moed in de schoenen om verdere pogingen te ondernemen gezien de telefonistes schijnbaar geen interesse tonen in mijn verzoek. Ook de kosten die ik heb om Valys met een 0900 nummer te bereiken kan ik béter gebruiken .
Hebben meer mensen hier problemen mee, dat Valys geen actie neemt bij dit soort zaken?
Dan wil ik het nu nog niet hebben over mijn ervaring met een paar chauffeurs die totaal de weg niet wisten waar ze mij heen moesten brengen.

Frank uit Mokum

vanaalst1952
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2014 16:00

Re: Valys geeft niet thuis

Ongelezen bericht door vanaalst1952 »

de meeste chauffeurs hebben een tomtom maar ik had er een die kon ook niet lezen. ik heb dus bijna het zelfde mee gemaakt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Valys geeft niet thuis

Ongelezen bericht door GJvdZ »

vanaalst1952 schreef:de meeste chauffeurs hebben een tomtom maar ik had er een die kon ook niet lezen. ik heb dus bijna het zelfde mee gemaakt.
Voortaan een normale taxi nemen? Dus niet 1 die zwaar wordt gesubsidieerd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Valys geeft niet thuis

Ongelezen bericht door puma73 »

GJvdZ schreef:
vanaalst1952 schreef:de meeste chauffeurs hebben een tomtom maar ik had er een die kon ook niet lezen. ik heb dus bijna het zelfde mee gemaakt.
Voortaan een normale taxi nemen? Dus niet 1 die zwaar wordt gesubsidieerd.
En als je niet anders kunt, erg lullige opmerking.

Moraalridder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:39

Re: Valys geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Moraalridder »

Niet alleen Valys geeft niet thuis ook VMNN(gehandicapten vervoer) is een lachertje. In Assen weten ze niet eens het verschil tussen woonwijken. Had een taxi besteld voor Marsdijk maar de centralist stuurt hem ondanks 6 telefoontjes naar Peelo moest een uur later met een gewone taxi naar huis uiteraard kon ik ijs ed. weggooien. Na een klacht te hebben ingediend krijg ik geen bericht over de afhandeling dan wel de uitkomst omdat ze niet begrijpen dat ik deze niet heb gehad. Na bijna 4 weken krijg ik bericht van ene [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] namens VMNN die beweerd dat ik niet op de afgesproken plek stond, stuurt mij een foto van de verkeerde apotheek en verklaard dat de chauffeur naar de cafetaria is gelopen. De klachtenafhandeling gaat er dus vanuit dat een apotheek patat verkoopt bij een cafetaria in zit en verrek ook nog eens in een compleet andere wijk staat, je zou toch denken dat je enig verstandelijke vermogens nodig bent voor een dienstverlenende beroep maar dit blijk een misvatting...
Laatst gewijzigd door Radar op 28 jun 2014 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens en irrelevante toevoegingen verwijderd

Polo Mazda
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 sep 2014 06:08

Re: Valys geeft niet thuis

Ongelezen bericht door Polo Mazda »

Nooit geen Valys meer

Mijn ouders beiden 86 jaar. Mijn vader is mantelzorger voor mijn moeder.
En een paar keer per jaar komen ze altijd een weekje bij mij (dochter).
Ik woon 2,15 uur rijden van ze vandaan. En mijn pa rijdt nog altijd hoor.
Maar toch altijd bezorgd, als ze zo lang moeten rijden.
Dus toen een keertje opgehaald en thuisgebracht. Toen kwam Valys in beeld.

De allereerste keer was een fijne rit. Leuke en attente man.
De 2e keer was het een minder prettige ervaring.
De 3e keer was het toppunt, en heb ik ook een klacht ingediend.
De heenreis (26 maart 2015) heeft hij ondanks diverse Tom Tom's flink omgereden.
Mijn pa maakte de opmerking, dat we hier net ook al waren. Maar hij zei niets, op een afslag keerde die zelfs. Gewoon weg gevaarlijk!

De terugreis 3 april 2015
We hadden afgesproken ophalen hier 13.30 uur Maar om 9.00 werd mijn pa gebeld of ze de terugreis konden doen om12.30 uur. Dan konden ze dat combineren met andere passagiers. Pfff... Ik wilde ze nog een warme maaltijd geven, maar goed. Dan eten we wat eerder.
Toen was hij er, en het bejaarde stel wat erin zat. Allemachtig wat een kakkers. Ze keken ze boos, er kon geen vriendelijk woord af. Mijn ma die slecht ter been is, kwam niet makkelijk die bus in. En dat mens maar op d'r horloge kijken.
En de chauffeur geïrriteerd, omdat het niet vlug genoeg ging. We konden niet normaal afscheid nemen.
Zo jammer!
Deze rit heeft 3,5 uur geduurd. En het ergste hij reed zo schoef en wild, dat mijn ma zich heel de rit schrap heeft moeten zetten. Daarbij reden ze ook mijn ouders woonplaats voorbij om die andere mensen op tijd ergens af te zetten.
Valys gebeld, konden niets voor mijn ouders betekenen. Heel vervelend, maar ja!
Mijn moeder heeft nog steeds last, haar rug is overbelast geweest. En ze heeft de eerste 3 dagen meer op bed gelegen, omdat lopen helemaal niet meer ging.
Nu weet ik wel, dat de ritten zo lang mogen duren. Maar nee... Dit doe ik mijn ma niet meer aan.
Nou... Die kilometers die ze nog over hebben voor dit jaar zullen ze niet gebruiken om deze kant op te komen. Dus nu op zoek naar een beter alternatief. Misschien zelf maar weer ophalen en thuisbrengen.
Of is er iemand hier, die een suggestie heeft. Dan lees ik die graag.
Dank alvast.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Valys geeft niet thuis

Ongelezen bericht door puma73 »

Polo Mazda schreef:Nooit geen Valys meer

Mijn ouders beiden 86 jaar. Mijn vader is mantelzorger voor mijn moeder.
En een paar keer per jaar komen ze altijd een weekje bij mij (dochter).
Ik woon 2,15 uur rijden van ze vandaan. En mijn pa rijdt nog altijd hoor.
Maar toch altijd bezorgd, als ze zo lang moeten rijden.
Dus toen een keertje opgehaald en thuisgebracht. Toen kwam Valys in beeld.

De allereerste keer was een fijne rit. Leuke en attente man.
De 2e keer was het een minder prettige ervaring.
De 3e keer was het toppunt, en heb ik ook een klacht ingediend.
De heenreis (26 maart 2015) heeft hij ondanks diverse Tom Tom's flink omgereden.
Mijn pa maakte de opmerking, dat we hier net ook al waren. Maar hij zei niets, op een afslag keerde die zelfs. Gewoon weg gevaarlijk!

De terugreis 3 april 2015
We hadden afgesproken ophalen hier 13.30 uur Maar om 9.00 werd mijn pa gebeld of ze de terugreis konden doen om12.30 uur. Dan konden ze dat combineren met andere passagiers. Pfff... Ik wilde ze nog een warme maaltijd geven, maar goed. Dan eten we wat eerder.
Toen was hij er, en het bejaarde stel wat erin zat. Allemachtig wat een kakkers. Ze keken ze boos, er kon geen vriendelijk woord af. Mijn ma die slecht ter been is, kwam niet makkelijk die bus in. En dat mens maar op d'r horloge kijken.
En de chauffeur geïrriteerd, omdat het niet vlug genoeg ging. We konden niet normaal afscheid nemen.
Zo jammer!
Deze rit heeft 3,5 uur geduurd. En het ergste hij reed zo schoef en wild, dat mijn ma zich heel de rit schrap heeft moeten zetten. Daarbij reden ze ook mijn ouders woonplaats voorbij om die andere mensen op tijd ergens af te zetten.
Valys gebeld, konden niets voor mijn ouders betekenen. Heel vervelend, maar ja!
Mijn moeder heeft nog steeds last, haar rug is overbelast geweest. En ze heeft de eerste 3 dagen meer op bed gelegen, omdat lopen helemaal niet meer ging.
Nu weet ik wel, dat de ritten zo lang mogen duren. Maar nee... Dit doe ik mijn ma niet meer aan.
Nou... Die kilometers die ze nog over hebben voor dit jaar zullen ze niet gebruiken om deze kant op te komen. Dus nu op zoek naar een beter alternatief. Misschien zelf maar weer ophalen en thuisbrengen.
Of is er iemand hier, die een suggestie heeft. Dan lees ik die graag.
Dank alvast.
Uw ouder hoeven niet accoord te gaan met een eerdere vertrektijd. Ook al is valys combimatievervoer, men heeft een vertrektijd afgesproken. Volgende keer poot stijf houden en nee zeggen.

Er is verder geen alternatief en valys is voor dit soort vervoer het beste alternatief.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Valys geeft niet thuis

Ongelezen bericht door moederslink »

@Frank in Mokum,

het beste kun je het contactformulier op hun site gebruiken om het rekeningnummer te wijzigen.
Het 0900 nummer is alleen bedoeld voor het boeken ve rit , gedaan door een telefoonteam.

@Polo Mazda

ook ik ben een x gebeld of ik eerder wilde vertrekken , paste me niet en er werd verder niet moeilijk gedaan.
Je kunt een gegarandeerde aankomsttijd bij boeking regelen (vlg mij betaal je ietsje extra maar dat weet ik niet zeker , kan ook wel niet zo zijn)

Wel raad ik eenieder aan om hun ritten en de tijdstippen van boeken nauwkeurig bij te houden , daar heb ik zelf wat akkefietjes mee gehad , zij hadden onterechte extra kosten berekend wegens zogenaamd te laat boeken , maar ook dat is prima opgelost.

Gesloten