LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valys met kerst en oud en nieuw

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door puma73 »

Brahms schreef:
....Ik wel, maar ik ben iemand die gebruik maakt van dit systeem. Dat dit al jaren zo is en ook de reserveringen voor de kerstdagen voor een bepaalde tijd moeten worden gemaakt. Dat het niet klopt en dat het anders moet is een ander verhaal.....
Eigenlijk "eist" u gewoon meer dan mensen welke afhankelijk zijn van gewoon openbaar vervoer.
Die kunnen ook niet altijd reizen, als ze willen.
Ook mensen met een eigen auto bedenken al dagen war ze gaan doen met de feestdagen, dus enige dagen van te voren reserveren bij Valys ligt in dezelfde lijn.
Mensen met een handicap "eisen"niet meer dan gewone mensen, mensen met een handicap hebben recht om zich net zo in de maatschappij te kunnen bewegen als mensen zonder handicap.

Mensen zonder handicap kunnen eventueel vervoer regelen met een gewone taxi, rijden 24/7 365 dagen per jaar. mensen zonder handicap kunnen simpel vervoer regelen met een ander in de auto. En zo zijn er nog meer mogelijkheden voor mensen zonder handicap.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 dec 2015 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: off-topic

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door moederslink »

taxikemperman schreef:Goed. Mijn moeder zit sinds kort in een rolstoel. Kan daar niet even in- en uitgezet worden dus moet in de rolstoel vervoerd worden.
Hoor graag van jou hoe ik mijn moeder bij het ziekenhuis moet krijgen als ik geen gebruik mag maken van Valys.
Kan haar moeilijk mee nemen in bus en trein in verband met de toegang
Regiotaxi!
Pasje heb ik indertijd via de gemeente aangevraagd
Voor rolstoelers komen ze met een busje voorrijden.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door VioletPrue »

moederslink schreef:
taxikemperman schreef:Goed. Mijn moeder zit sinds kort in een rolstoel. Kan daar niet even in- en uitgezet worden dus moet in de rolstoel vervoerd worden.
Hoor graag van jou hoe ik mijn moeder bij het ziekenhuis moet krijgen als ik geen gebruik mag maken van Valys.
Kan haar moeilijk mee nemen in bus en trein in verband met de toegang
Regiotaxi!
Pasje heb ik indertijd via de gemeente aangevraagd
Voor rolstoelers komen ze met een busje voorrijden.
Regiotaxi rijdt alleen in de (komt 'ie!) regio. Als ik vanuit Zwolle naar het AMC moet kom ik daar niet met de Regiotaxi. Is het dichterbij zou het een puntbestemming kunnen zijn, maar dat is per regio verschillend. Daarom is zittend ziekenvervoer via de zorgverzekeraar een uitkomst.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door moederslink »

taxikemperman schreef:Goed. Mijn moeder zit sinds kort in een rolstoel. Kan daar niet even in- en uitgezet worden dus moet in de rolstoel vervoerd worden.
Hoor graag van jou hoe ik mijn moeder bij het ziekenhuis moet krijgen als ik geen gebruik mag maken van Valys.
Kan haar moeilijk mee nemen in bus en trein in verband met de toegang
moederslink schreef: Regiotaxi!
Pasje heb ik indertijd via de gemeente aangevraagd
Voor rolstoelers komen ze met een busje voorrijden.
VioletPrue schreef:Regiotaxi rijdt alleen in de (komt 'ie!) regio. Als ik vanuit Zwolle naar het AMC moet kom ik daar niet met de Regiotaxi. Is het dichterbij zou het een puntbestemming kunnen zijn, maar dat is per regio verschillend. Daarom is zittend ziekenvervoer via de zorgverzekeraar een uitkomst.
@VioletPrue, ik reageerde dus alleen op taxikemperman . Ik neem tenminste aan dat hij zijn moeder nh ZH kan laten rijden met een regiotaxibusje , omdat het ZH bij zijn moeder in de regio is.

* Nee dat wordt hem niet vanuit Zwolle nh AMC met de regiotaxi :(

Yayo
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 dec 2015 11:33

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door Yayo »

Wat een beren op de weg. Als je weet dat het lastig is met Valys regel dan vroeg genoeg zelf wat. Mijn moeder was eigenwijs en wilde niet met mij mee terug naar huis maar met Valys. Vanaf Den Bosch om 23.00 uur pas opgehaald i.p.v 22.00 uur en ook nog een chauffeur die het ff tussendoor deed zoals hij vertelde maar ook nog via Driebergen naar Harderwijk was ze dus om 0.1.00 uur thuis. Wat een blunder met hoogbejaarde dus hier is ze flink van genezen maar baalt ontzettend want Valys geeft ook al zijn ze afhankelijk toch een stukje vrijheid"" wat betreft 'afhankelijk van de kinderen'. En nog iets....de REGIOTAXI....is voor vervoer naar ziekenhuizen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat is niet helemaal waar, behalve nh ZH vervoert de regiotaxi mij naar waar ik wil van punt a naar punt b ,
binnen de regio. Zo ook bv nd tandarts en naar de begraafplaats van mijn moeder .

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Valys met kerst en oud en nieuw

Ongelezen bericht door puma73 »

Yayo schreef:. En nog iets....de REGIOTAXI....is voor vervoer naar ziekenhuizen.
Regiotaxi is voor alle vervoer binnen de regio, niet alleen ziekenhuizen.

Gesloten