LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeren in Hardenberg: óók met gpk betaal je het volle pond

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
jjmoes
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jul 2017 15:53

Parkeren in Hardenberg: óók met gpk betaal je het volle pond

Ongelezen bericht door jjmoes »

Iedere gebruiker van een Gehandicaptenparkeerkaart (Gpk) is gewaarschuwd: parkeren in Hardenberg betekent ALTIJD het volle pond betalen ook al heb je de Gpk onder de voorruit gelegd. Op 3 juli werden wij verrast: op het parkeerterrein in het Centrum waren alle beschikbare invalidenparkeerplaatsen bezet. Restte nog één gewone waar we parkeerden MET Gpk onder de voorruit (geldig tot 2019), duidelijk zichtbaar. Komen we na een klein uur terug: bon van € 62,05 . Op naar het stadhuis: hoe dan ook, Gpk's gelden in Hardenberg NIET, je moet gewoon NOG eens betalen. Dat is op de website van de gemeente kennelijk vermeld. Elke Nederlander zoekt natuurlijk eerst het www af voordat hij vertrekt om uit te zoeken wat de gemeentelijke clowns weer hebben verzonnen om je een poot uit te draaien. Hardenberg is niet de enige: er zijn nog 17 gemeenten zoals Amsterdam (logisch toch?) , Apeldoorn, Harderwijk, Almelo, Enschede etc etc. die kennelijk mogen afwijken van de landelijke regels WANT het levert geld op ten koste van de meest kwetsbaren in onze samenleving. Voorlopig dus geen vlees en beleg: eerst € 62,05 terugsparen want betalen moet je. O ja, het spiksplinternieuwe STADHUIS van deze SUPER vakantiegemeente heeft GEEN MIVA toilet voor bezoekers.......Ook wettelijke uitzondering zeker?
Wij hebben daarmee onze laatste rit naar Hardenberg gemaakt; jammer voor de schoenenwinkel waar we altijd de schoenen voor de lady in het gezelschap kochten. Kan gelukkig via internet ook.
Wees gewaarschuwd dus :twisted: :twisted:

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Parkeren in Hardenberg: óók met gpk betaal je het volle pond

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Stomme vraag wellicht, maar waarom zou een invalide recht hebben op gratis parkeren?

Een makkelijk bereikbare parkeerplaats begrijp ik volkomen. Dat er speciale plekken voor gereserveerd zijn begrijp ik ook volkomen. Maar zover ik in mijn vriendenkring kan nagaan is het vrij normaal dat er regelmatig gewoon betaald moet worden voor de invaliden plek.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Parkeren in Hardenberg: óók met gpk betaal je het volle pond

Ongelezen bericht door sjohie »

jjmoes schreef:Iedere gebruiker van een Gehandicaptenparkeerkaart (Gpk) is gewaarschuwd: parkeren in Hardenberg betekent ALTIJD het volle pond betalen ook al heb je de Gpk onder de voorruit gelegd. Op 3 juli werden wij verrast: op het parkeerterrein in het Centrum waren alle beschikbare invalidenparkeerplaatsen bezet. Restte nog één gewone waar we parkeerden MET Gpk onder de voorruit (geldig tot 2019), duidelijk zichtbaar. Komen we na een klein uur terug: bon van € 62,05 . Op naar het stadhuis: hoe dan ook, Gpk's gelden in Hardenberg NIET, je moet gewoon NOG eens betalen. Dat is op de website van de gemeente kennelijk vermeld. Elke Nederlander zoekt natuurlijk eerst het www af voordat hij vertrekt om uit te zoeken wat de gemeentelijke clowns weer hebben verzonnen om je een poot uit te draaien. Hardenberg is niet de enige: er zijn nog 17 gemeenten zoals Amsterdam (logisch toch?) , Apeldoorn, Harderwijk, Almelo, Enschede etc etc. die kennelijk mogen afwijken van de landelijke regels WANT het levert geld op ten koste van de meest kwetsbaren in onze samenleving. Voorlopig dus geen vlees en beleg: eerst € 62,05 terugsparen want betalen moet je. O ja, het spiksplinternieuwe STADHUIS van deze SUPER vakantiegemeente heeft GEEN MIVA toilet voor bezoekers.......Ook wettelijke uitzondering zeker?
Wij hebben daarmee onze laatste rit naar Hardenberg gemaakt; jammer voor de schoenenwinkel waar we altijd de schoenen voor de lady in het gezelschap kochten. Kan gelukkig via internet ook.
Wees gewaarschuwd dus :twisted: :twisted:
Ze gelden wel, je mag er overal mee parkeren. Voor dat parkeren moet je wél betalen, net als alle andere weggebruikers in die gemeente. Voor de toekomst, check even deze site voordat je buiten je eigen gemeente gaat autorijden en evt parkeren, dat scheelt mogelijk veel geld.

Overigens vind ik dat soort kreten niet echt chique, die mensen doen gewoon hun werk, die zijn er niet op uit om jou lekker te pesten ofzo. Maar goed, de ervaring leert dat mensen die zo van leer trekken en wijzen naar anderen, dat meestal doen om hun eigen inschattingsfouten te bagatelliseren. :wink:

jjmoes
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jul 2017 15:53

Re: Parkeren in Hardenberg: óók met gpk betaal je het volle pond

Ongelezen bericht door jjmoes »

Het is de hh reagenten kennelijk ontgaan dat er voor de Gpk ruim € 400,= betaald is.Bij de instelling van de Gpk heeft de toenmalige Minister van V&W overwogen dat de toegang daarmee bepaald niet gratis werd. Ook de medische keuring, de onderzoeken van de ziektegeschiedenissen, de medische dossiers moeten voldoende houvast bieden voor de verstrekking ervan. En ik spreek na 23 operaties, jarenlange ziektegeschiedenissen en tenslotte afkeuring voor alle soort werkzaamheden .Over de terugval in inkomen zullen we het niet hebben, de 2e Kamer heeft net weer besloten (met meerderheid dankzij CU) om de hoogte van het eigen risico (€ 385,= per persoon )niet te verlagen. Overigens, alleen de Gp plaatsen bij het Zuiderzeeziekenhuis in Lelystad zijn gratis voor de patiënt en alle parkeerplaatsen in Duitsland ziekenhuizen Bayern o.a. Neunburg, Schwamdorf, Regensburg, München,)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Parkeren in Hardenberg: óók met gpk betaal je het volle pond

Ongelezen bericht door kweenie »

Dus? Heeft allemaal niets te maken met de gemeentelijke parkeertarieven.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Parkeren in Hardenberg: óók met gpk betaal je het volle pond

Ongelezen bericht door alfatrion »

jjmoes schreef:Het is de hh reagenten kennelijk ontgaan dat er voor de Gpk ruim € 400,= betaald is.
Ik zou me afgezet voelen. In Amstelveen kost de kaart drie tienjes en in Amsterdam is ie gratis.
snuffel1 schreef:Ook maar een duit in het zakje, de meeste gehandicapten willen gelijk behandeld worden en helemaal geen uitzondering zijn.
Laten we het eens omdraaien: als jij veel geld zou neerleggen voor een parkeerkaart, zou je dan niet verwachten dat je daar iets voor terug krijgt?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Parkeren in Hardenberg: óók met gpk betaal je het volle pond

Ongelezen bericht door renewouters »

jjmoes schreef:Het is de hh reagenten kennelijk ontgaan dat er voor de Gpk ruim € 400,= betaald is.
En in ruil daarvoor worden er speciale parkeerplaatsen ingericht door de gemeente die over het algemeen een lagere bezetting kennen dan reguliere parkeerplaatsen en dus minder geld opleveren. Goeie deal lijkt me.


NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Parkeren in Hardenberg: óók met gpk betaal je het volle pond

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het voordeel van de kaart is is dat u kunt parkeren op plaatsen waar valide mensen niet mogen staan. Er worden aparte ruimere parkeerplekken aangelegd ten koste van meer kleinere. Deze ruimte en aanleg zal gewoon betaald moeten worden.

Nergens staat dat u overal gratis mag parkeren, u mag gebruik maken van de faciliteiten. Maar ik snap werkelijk niet waar u het recht vandaan te halen dat u ook nog niet eens hoeft te betalen om te parkeren wat iedereen moet doen.

Wordt dit een nieuwe trend? Onlangs ook al een topic over de Efteling dat mindervalide mensen zich achtergesteld voelden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Parkeren in Hardenberg: óók met gpk betaal je het volle pond

Ongelezen bericht door sjohie »

jjmoes schreef:Het is de hh reagenten kennelijk ontgaan dat er voor de Gpk ruim € 400,= betaald is.Bij de instelling van de Gpk heeft de toenmalige Minister van V&W overwogen dat de toegang daarmee bepaald niet gratis werd. Ook de medische keuring, de onderzoeken van de ziektegeschiedenissen, de medische dossiers moeten voldoende houvast bieden voor de verstrekking ervan. En ik spreek na 23 operaties, jarenlange ziektegeschiedenissen en tenslotte afkeuring voor alle soort werkzaamheden .Over de terugval in inkomen zullen we het niet hebben, de 2e Kamer heeft net weer besloten (met meerderheid dankzij CU) om de hoogte van het eigen risico (€ 385,= per persoon )niet te verlagen. Overigens, alleen de Gp plaatsen bij het Zuiderzeeziekenhuis in Lelystad zijn gratis voor de patiënt en alle parkeerplaatsen in Duitsland ziekenhuizen Bayern o.a. Neunburg, Schwamdorf, Regensburg, München,)
Nou ligt Hardenberg aan de grens, maar het is nog geen Duitsland voor zover ik weet? U kunt er van alles aan de haren bijslepen, maar net als alle andere weggebruikers dient ook u op de hoogte te zijn van de verkeersregels, en daar vallen ook de mitsen en maren rondom het gebruik van de GPK in een gemeente onder.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Parkeren in Hardenberg: óók met gpk betaal je het volle pond

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus in uw gemeente betaald u 400€ voor de kaart en mag u gratis parkeren. Dat is fijn voor u en een afweging die de gemeente heeft gemaakt.

Andere gemeenten rekenen niets voor een GPK, maar verwachten wel dat eigenaren van die kaart gewoon betalen. Zeker op plaatsen waar veel geautomatiseerde parkeergelegenheden zijn (garages of afgeschermde parkeertereinen), waar de slagbomen met kentekenherkenning werken, lijkt het me logisch dat iedereen moet betalen.

Gesloten