LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reclamobiel kan contract niet nakomen

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
karlavelthui
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2017 17:58

Reclamobiel kan contract niet nakomen

Ongelezen bericht door karlavelthui »

Twee jaar geleden heb ik een contract getekend met een bedrijf (reclamobiel) waarbij ik 5000 euro heb betaald en daarvoor een ford transit bus kreeg die ik 5 jaar kon gebruiken en die na 5 jaar op mijn naam zou komen te staan.De bus werd gebruikt voor het vervoer van mensen met een beperking naar de zorgboerderij.De bus kostte twee jaar geleden 20.000 euro .Ik heb 5000 euro betaald ,de rest is betaald door plaatselijke ondernemers,die daarvoor reclame kregen op de bus.
Per 1 juli heeft het bedrijf (reclamobiel) zijn werkzaamheden beeindigd wegens financiele problemen.Per 21 juli hebben zij ook de verzelering beeindigd waardoor ik er nu niet meer met mijn clienten in kan rijden en dus problemen ontstaan met het vervoer naar de zorgboerderij.
Ik kan de bus zelf niet verzekeren omdat hij niet op mijn naam staat.
De bus is door mij betaald voor 5 jaar.
Ik heb er nu 2 jaar gebruik van gemaakt
De eigenaar,reclamobiel heeft contractbreuk gepleegd.
De eigenaar wil de bus niet op mijn naam zetten en niet verzekeren en zegt dat ik een contract moet aangaan met een leasemaatschappij maar dat wil ik niet want de bus is al betaald en volgens mij,mede door de contractbreuk,mijn eigendom,ook kan de eigenaar door zijn financiele problemen mij de resterende drie jaren die ik nog tegoed heb om te rijden niet betalen door zijn financiele problemen.
Wie heeft er advies wat ik nu kan doen?Volgens juridisch loket is de bus mijn eigendom,maar wat doe ik als de eigenaar hem niet op mijn naam wil zetten?
Het vervoer en dus de dagbesteding van mijn clienten is nu een probleem en ik wil niet dat zij ook de dupe worden van deze situatie.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 jul 2017 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Reclamobiel kan contract niet nakomen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

karlavelthui schreef:Twee jaar geleden heb ik een contract getekend met een bedrijf (reclamobiel) waarbij ik 5000 euro heb betaald en daarvoor een ford transit bus kreeg die ik 5 jaar kon gebruiken en die na 5 jaar op mijn naam zou komen te staan.De bus werd gebruikt voor het vervoer van mensen met een beperking naar de zorgboerderij.De bus kostte twee jaar geleden 20.000 euro .Ik heb 5000 euro betaald ,de rest is betaald door plaatselijke ondernemers,die daarvoor reclame kregen op de bus.
Per 1 juli heeft het bedrijf (reclamobiel) zijn werkzaamheden beeindigd wegens financiele problemen.Per 21 juli hebben zij ook de verzelering beeindigd waardoor ik er nu niet meer met mijn clienten in kan rijden en dus problemen ontstaan met het vervoer naar de zorgboerderij.
Ik kan de bus zelf niet verzekeren omdat hij niet op mijn naam staat.
De bus is door mij betaald voor 5 jaar.
Ik heb er nu 2 jaar gebruik van gemaakt
De eigenaar,reclamobiel heeft contractbreuk gepleegd.
De eigenaar wil de bus niet op mijn naam zetten en niet verzekeren en zegt dat ik een contract moet aangaan met een leasemaatschappij maar dat wil ik niet want de bus is al betaald en volgens mij,mede door de contractbreuk,mijn eigendom,ook kan de eigenaar door zijn financiele problemen mij de resterende drie jaren die ik nog tegoed heb om te rijden niet betalen door zijn financiele problemen.
Wie heeft er advies wat ik nu kan doen?Volgens juridisch loket is de bus mijn eigendom,maar wat doe ik als de eigenaar hem niet op mijn naam wil zetten?
Het vervoer en dus de dagbesteding van mijn clienten is nu een probleem en ik wil niet dat zij ook de dupe worden van deze situatie.
U bent helemaal geen eigenaar van de bus. U mag deze voor een periode van 5 jaar gebruiken voor een vast bedrag. Maar helaas zit u op een consumentenforum en zo te zien gaat het om een zakelijke kwestie. Het juiste antwoord gaat u hier niet vinden aangezien consumentenrecht iets anders is dan zakelijk recht. U kunt uw vraag beter stellen op www.higherlevel.nl.

stofzuigertje

Re: Reclamobiel kan contract niet nakomen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Na 2 jaren is maar €2000,- gebruikt dus U moet nog €3000,- bij curator claimen als vooruitbetaalde en de bus die niet meer verzekerd is terug geven.
Een onverzekerde bus en ook geen belastingen betaald.... mag je niet in rijden.

Een alternatief is de bus kopen, deze €20.000,- is na 2 jaren maar €8.000,- waard, veel reclame en ouder geworden, geen fabrieksgarantie meer....
En alle ondernemers lopen nu ook 3 jaren reclame mis waarvoor ze betaalden!
Als je samen met alle adverteerders een bod bij de Curator uit brengt kom je voordelig aan een bus.
Zowel de adverteerders als U hebben nog een claim dus bij aankoop mag je dat tegoed misschien.... want je betaal het verschil.
Vaak worden dit soort voertuigen bij opbod verkocht en voor de veiling uit is soms gunstiger....
Probeer het eens op die manier, en als je na 3 jaren nog tevreden bent, langer door rijden na voordelige faillissement verkoop is niet verboden!

Gesloten