Hulpmiddelencentrum JenS Beenhakker: geen pendel-ervaring?

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
mkloren
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2018 17:24

Hulpmiddelencentrum JenS Beenhakker: geen pendel-ervaring?

Ongelezen bericht door mkloren » 26 jul 2018 17:40

Mijn slechte ervaring met het HMC begon 26 juni 2018 .
MIjn Pendel scootmobiel is kapot sinds 26 juni 2018. ik kon niet meer voor of achteruit rijden. Ik had al een poosje dat de voorkant van mijn pendel raar deed tijdens het rijden, maar dat weet ik aan een zachte band. Nare bijkomstigheid is dat de monteur die 2 dagen later kwam tegen mij zei dat het de motor is. Ik wist dus toen eigenlijk al wat het HMC mij niet kan vertellen, want ze halen hem tot nog toe nog steeds niet op, dat ik dus een nieuwe pendel kan gaan aanvragen (ik heb al eens eerder met dat bijltje gehakt).
Ik zou gebeld worden door het HMC met hoe en wat en toen er gebeld werd heb ik het hele verhaal uitgelegd en dat de pendel dus moet worden opgehaald en nagekeken. BLIJKT HET HMC GEEN ERVARING TE HEBBEN MET PENDELS!! Er werd mij verteld dat ze evt. wel een scootmobiel hadden ter vervanging maar dat is voor mij totaal geen optie want ik heb mijn rolstoel (quickie argon) nodig voor het zitten en mijn rug die het anders niet trekt (door mijn spina bifida)
:( ,
De vriendelijke mevrouw aan de telefoon (ze zijn echt wel vriendelijk bij het HMC, je hebt er alleen zo weinig aan) vroeg me na de mededeling van hierboven genoemde vervanging ook nog om mijn kledingmaat! DIT IS MIJ NOG NOOIT EERDER GEBEURT! Ik was verward door de vraag wat mijn maat is en tijdens de uitleg van de vrouw krijg ik gewoon een gevoel van misplaatste schaamte. Waarom moet IK mij schamen om het feit dat ik wat breder ben ?? Ik heb er niet voor gekozen in een rolstoel geboren te worden!
Ze zouden me terugbellen maar tot nog toe geen contact meer gehad.
Maandag 2-7-'18 heb ik dus uit frustratie een mail geschreven naar de Gemeente Zoetermeer waar ik woonachtig ben (ook zo'n fijn systeem op de gemeentelijke website, NIet dus!) en Dinsdag 3-7-'18 ook gelijk in de telefoon geklommen en bij een dame van de WMO mijn beklag gedaan. Zij heeft alles van mij genoteerd (hopelijk) en heeft na het neerleggen van de telefoon, het HMC gebeld maar daar kreeg zij hetzelfde verhaal te horen over de leenscooter die ik zou krijgen. De WMO dame belde mij namelijk terug dat ze een klacht ging neerleggen bij de gemeentelijke verantwoordelijken en het HMC en ik heb haar verteld dat ik volgende week als ik nog steeds niets van het HMC heb gehoord over evt. ophalen van mijn pendel en het verdere behandelplan, ik haar weer zou bellen! Desnoods regelen ze maar een LEENPENDEL bij MEDIPOINT (die heeft er namelijk wel 1) ! IK heb niet er voor gekozen om van Medipoint weg te gaan! Ik had geen problemen met Medipoint behalve dat de telefonische service sneller en beter kon.

Ik zit nu aan huis gekluisterd! Boodschappen doen is te ver weg om te rollen, Fysio is te ver weg om te rollen, mijn werk net een klein stukje verder dan fysio en boodschappen!! HET IS NIET TE DOEN!! Ik zit dus echt aan huis gekluisterd. Boodschappen kan ik evt. online maar je wil toch wel dat je ook zelf wat kan doen, en dat kan nu dus niet!! Ik zit nu dus letterlijk achter de geraniums te verpieteren! AL EEN MAAND! :( :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

BL2
Berichten: 1933
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hulpmiddelencentrum JenS Beenhakker: geen pendel-ervaring?

Ongelezen bericht door BL2 » 29 aug 2018 09:24

mkloren schreef:Mijn slechte ervaring met het HMC begon 26 juni 2018 .
MIjn Pendel scootmobiel is kapot sinds 26 juni 2018. ik kon niet meer voor of achteruit rijden. Ik had al een poosje dat de voorkant van mijn pendel raar deed tijdens het rijden, maar dat weet ik aan een zachte band. Nare bijkomstigheid is dat de monteur die 2 dagen later kwam tegen mij zei dat het de motor is. Ik wist dus toen eigenlijk al wat het HMC mij niet kan vertellen, want ze halen hem tot nog toe nog steeds niet op, dat ik dus een nieuwe pendel kan gaan aanvragen (ik heb al eens eerder met dat bijltje gehakt).
Ik zou gebeld worden door het HMC met hoe en wat en toen er gebeld werd heb ik het hele verhaal uitgelegd en dat de pendel dus moet worden opgehaald en nagekeken. BLIJKT HET HMC GEEN ERVARING TE HEBBEN MET PENDELS!! Er werd mij verteld dat ze evt. wel een scootmobiel hadden ter vervanging maar dat is voor mij totaal geen optie want ik heb mijn rolstoel (quickie argon) nodig voor het zitten en mijn rug die het anders niet trekt (door mijn spina bifida)
:( ,
De vriendelijke mevrouw aan de telefoon (ze zijn echt wel vriendelijk bij het HMC, je hebt er alleen zo weinig aan) vroeg me na de mededeling van hierboven genoemde vervanging ook nog om mijn kledingmaat! DIT IS MIJ NOG NOOIT EERDER GEBEURT! Ik was verward door de vraag wat mijn maat is en tijdens de uitleg van de vrouw krijg ik gewoon een gevoel van misplaatste schaamte. Waarom moet IK mij schamen om het feit dat ik wat breder ben ?? Ik heb er niet voor gekozen in een rolstoel geboren te worden!
Ze zouden me terugbellen maar tot nog toe geen contact meer gehad.
Maandag 2-7-'18 heb ik dus uit frustratie een mail geschreven naar de Gemeente Zoetermeer waar ik woonachtig ben (ook zo'n fijn systeem op de gemeentelijke website, NIet dus!) en Dinsdag 3-7-'18 ook gelijk in de telefoon geklommen en bij een dame van de WMO mijn beklag gedaan. Zij heeft alles van mij genoteerd (hopelijk) en heeft na het neerleggen van de telefoon, het HMC gebeld maar daar kreeg zij hetzelfde verhaal te horen over de leenscooter die ik zou krijgen. De WMO dame belde mij namelijk terug dat ze een klacht ging neerleggen bij de gemeentelijke verantwoordelijken en het HMC en ik heb haar verteld dat ik volgende week als ik nog steeds niets van het HMC heb gehoord over evt. ophalen van mijn pendel en het verdere behandelplan, ik haar weer zou bellen! Desnoods regelen ze maar een LEENPENDEL bij MEDIPOINT (die heeft er namelijk wel 1) ! IK heb niet er voor gekozen om van Medipoint weg te gaan! Ik had geen problemen met Medipoint behalve dat de telefonische service sneller en beter kon.

Ik zit nu aan huis gekluisterd! Boodschappen doen is te ver weg om te rollen, Fysio is te ver weg om te rollen, mijn werk net een klein stukje verder dan fysio en boodschappen!! HET IS NIET TE DOEN!! Ik zit dus echt aan huis gekluisterd. Boodschappen kan ik evt. online maar je wil toch wel dat je ook zelf wat kan doen, en dat kan nu dus niet!! Ik zit nu dus letterlijk achter de geraniums te verpieteren! AL EEN MAAND! :( :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
De klacht staat er al even, hoe is de situatie nu ?

Plaats reactie