LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] school taxivervoer

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
pupke
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2005 22:36

school taxivervoer

Ongelezen bericht door pupke »

Mijn zoontje fernando {6 jaar} zit al 2 jaar op een ZMLK school "De DUINPIEPER' uit Noordwijk. Fernando is autisties {DSM 4 met een ontwikkelings achterstand}

Hij heeft al 2 jaar dezelfde taxibus en dezelfde chauffeur niets meer dan lof daar over { Firma De Jong } uit Katwijk. Met 7 andere kinderen in de taxi bus was het ieder dag een groot feest in de bus. Alleen maar lof over deze Firma die verdienen een pluim. En ook voor Greet de taxibus chauffeuse niets meer dan lof en dank.

Nu kreeg ik vandaag de nieuwe indeling van de bus.
Helaas ben ik daar niet blij mee.
Hij krijgt een ander vervoersbedrijf {firma Brouwer }

En hij krijgt dus een taxi bus een andere chauffeur .

Na 1-10-2005 wordt hij zelfs door 2 chauffeurs vervoerd.

Op maandag en dinsdag en woensdag morgen door de ene
En op woensdagmiddag en donderdag en vrijdag door de ander.

Dat wordt een ramp.

Ook gaat hij met 14 andere kinderen in de taxibus .

Nu is mijn vraag aan jullie mag dit?

Mogen er 15 kinderen met een geestelijke handicap van verschillende leeftijden . En alleen de chauffeur als volwassenen. Dus de chauffeur moet rijden en toezicht houden tegelijk Moet er geen extra begeleiding mee??????
:shock:


Als je in Nederland je kind slaat ook al is dat een corrigerende tik dan ben je voor de wet strafbaar.
Maar 15 kinderen in taxischoolbus
En dit mag gewoon wat is de Nederlandse wet toch raar.

verhoeven
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jul 2005 10:35

Re: school taxivervoer

Ongelezen bericht door verhoeven »

:twisted: het is ontzettend stom dat dat gebeurt mijn zoon die zat op een mlk school en moest ook steeds met de bus mee.
Ik spreek nu van een aantal jaar geleden hij is nu 20.
Toen kreeg ik ook bericht dat er meer kinderen in de bus meegingen, nou dat was een ramp.
Hij heeft twee keer in het ziekenhuis gezeten dat ze niet op hem konden letten.
Hij zat op een bank de bus moest onverwachts remmen-tot twee keer toe-en beide keren sloeg hij naar voren en kwam tegen de stoel voor hem.
Met als gevolg boven zijn wenbrauw een diepe snee.
de laatste keer is 7 jaar geleden.
Ze kunnen nu wel zeggen er is verplicht een gordel dat was toen ook maar ze droegen hem niet. Hij is ook minder valide dus hij had alleen het vervoer dat hem naar school kon brengen. En als ouder zijnde heb je niks in te brengen, want dat regelt de gemeente wel even.
Net zo goed dat die straal van huis naar school steeds groter werd.
Het is echt belachelijk.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: school taxivervoer

Ongelezen bericht door eeliane »

Je kan 'm ook zelf gaan brengen...

verhoeven
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jul 2005 10:35

Re: school taxivervoer

Ongelezen bericht door verhoeven »

:P nou als jij een bijna volwassenen wil brengen van toen bijna 16 jaar op een fiets dan doe ik het je niet na.
Ik had toen niet de middelen om hem te brengen geen eigen vervoer
of geld voor een taxi .
Met een bus alleen gaat niet en samen kost te veel geld.
Maar het is echt weer een antwoord van iemand die niet met een gehandicapt kind moet leven.
Hij is nu bijna 21 en werkt nu bij de zijlbedrijven, dat is voor minder bedeelden.
Die niet in de maatschappij mee kunnen komen.
Maar als je geeneens je eigen kind op school kan krijgen wegens bezuinigingen -en ze zijn zo streng op dit gebied- vind ik zwaar triest.
De gemeente regelt dit en je moet niet voor niks zijn medische gegevens door geven om in aanmerking te komen daar voor waar ligt dan de grens, dat een jongen van bijna 16 niet kan fietsen of goed lopen. :oops: ik zou mij schamen als gemeente...........

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: school taxivervoer

Ongelezen bericht door eeliane »

Kijk als je geen auto hebt dan moet de gemeente inspringen maar als ze dan in de bus zitten en de bestaande gordels niet gebruiken waar gaat t dan nog om??

verhoeven
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jul 2005 10:35

Re: school taxivervoer

Ongelezen bericht door verhoeven »

:oops: :twisted: :D nou waar het om gaat het is volgende. Deze kinderen mankeren iets en de chauffeur is de persoon die die dingen om moet doen bij deze kinderen.
Zij weten in veel gevallen niet eens hoe zo,n gordel omgaat, of kunnen zich niet zo bewegen om het eigenhandig te doen.
En als zo,n chauffeur dan te beroerdt is om dat niet te doen.
Wie is dan de dupe,,,,,,, :twisted: juist mijn kind.
Want ze geven maar geld aan allerlei dingen -kan ik best mee inkomen-maar regel het dan ook goed voor de minderbedeelden onder de bevolking.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: school taxivervoer

Ongelezen bericht door eeliane »

KIjk dat die chauffeur die gordels niet omdoet is dus de kern van dit probleem, niet dat er meer kinderen meegaan. Kan me iets bij voorstellen om zelf de bus in te gaan en de gordel om te doen bij uw eigen kind. Verder de buschauffeur aanspreken op t niet omdoen van de gordels en anders zijn baas bellen.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: school taxivervoer

Ongelezen bericht door inxsnl »

Er is over dit vervoer ook enorme ophef in ermelo gld.
Daar zijn ze ook gewisselt van vervoersbedrijf.

verhoeven
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jul 2005 10:35

Re: school taxivervoer

Ongelezen bericht door verhoeven »

:twisted: :P nou als hij thuis opgehaald wordt dan doe ik inderdaad zelf zijn gordel om. Maar als hij op school opgehaald wordt dan moet de chauffeur het doen.
En in beide gevallen is hij dus naar voren geklapt omdat de chauffeur geen gordel had vastgezet en dat hij met zijn hoofd tegen de achterkant van zijn voorganger kwam.
Met als gevolg snee in zijn voorhoofd dat gehecht moest worden.
Als je naar de chauffeur zijn baas belt wordt er gezegt er wordt ingevolg op gelet, maar de werkelijkheid is anders omdat er tegenwoordig steeds andere chauffeurs op zitten.
In het verleden hadden ze steeds dezelfde chauffeur.

pamalu
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 nov 2005 08:45

Re: school taxivervoer

Ongelezen bericht door pamalu »

Hier in ede ook enorm gedoe!! Mijn zoontje gaat naar school voor doven en slechthorenden in Arnhem. Heb nog een schoolgaand kind thuis dus kan heb echt niet brengen!!. Dit jaar weer bezuinigingen bij het busbedrijf dus chauffeur uit arnhem komt naar ede om hier de kinderen te halen en dan weer naar arnhem te brengen. Soms is hij er om 7.30 en soms pas om 8.00 uur of later :evil: De onzekerheid van wanneer komt die bus is heel vervelend. Je zit maar te wachten of ( terwijl we al om 6.45 uur opstaan) je hebt net tijd genoeg om te eten etc. Ook het thuis brengen duurde erg lang. Gelukkig heeft de busmaatschappij ingegrepen en is hij nu een stuk vroeger thuis. Balen is ook dat chauffeurs echt niet om weten te gaan met kinderen met een handicap. Vorige chauffeuse niets dan lof maar deze heeft geen idee! Kreeg al diverse keren te horen dat mijn zoontje niet wilde luisteren. Zal misschien wel maar bij slechthorende ligt het toch meestal aan het niet horen in plaats van niet luisteren!! :evil:

aparanda
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 nov 2005 14:45

Re: school taxivervoer

Ongelezen bericht door aparanda »

Laatste ervaring 2003/2004, In sommige gemeenten worden kinderen NIET thuis opgehaald, daar heb je wachtplaatsen (zoals bij ons dus) gemeente Neerijnen, daar moet je s morgens om 8 uur staan, op een on-beschutte straathoek midden in de woonplaats, dat geld ook voor kinderen die uit de buitengebieden van een dorp komen, soms is de bus er om 8 uur maar meestal pas om 8.15, en daar betaal je ook nog ruim 200. euro eigen bijdrage voor (mensen in de bijstand uitgesloten), zal inmiddels wel verhoogd zijn, In de bus is het toegestaan om 3 kinderen, onder een bepaalde leeftijd, samen op een bank te laten zitten maar er zijn maar 2 gordels die dan door geen van de 3 gebruikt kunnen worden. het thuiskomen geschiedt tussen 15.15 uur en 16.15 uur afhankelijk van de drukte op de snelweg, weer midden in de woonplaats op de "halte" Het gaat hier NIET om zwaar gehandicapte kinderen maar om gedrag en leer stoornissen, maar toch, als je 3 kinderen of nog een baby hebt dan is het s morgens en s middags een hele volksverhuizing om jou kind daar te krijgen of te halen, want je laat een jong kind daar niet alleen naar toe gaan of daar wachten, het ligt niet aan de bus maatschappij maar aan de opdracht gever, bij deze dus de gemeente.

dibi
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2005 22:14

Re: school taxivervoer

Ongelezen bericht door dibi »

hier in ede heb ik alleen maar goede berichten wat schoolvervoer betreft, en echt is er iets je kan altijd terecht bij gemeente, ook hun moesten om bezuinig redenen de kleine bus eruit doen en een grote bus inzetten maar nu hebben ze een begeleider erbij, ook toen ik wegens invaliditeit mijn zoontje niet weg kon brengen, hebben ze tot mijn scootmobiel er was mijn zoontje de winter maanden met een taxi thuis opgehaald omdat de opstapplaats te gevaarlijk was voor hem we betalen wel een hogere bijdrage heb ik vernomen dan bij andere gemeente's, maar als ik auto kon rijden was ik het ook kwijt aan benzine ectra jammer dat dat niet bij alle gemeentes zo is, toch denk ik ook dat het komt vaak door de slechte cominicatie tussen ouders gemeenten en taxi bedrijf, als je je ergert aan fouten en er wordt niet naar je geluisterd, het is wel je kind die je maar in de bus moet zetten en maar moet hopen dat die veilig op school komt.

daarom die reactie van "dan breng je je kind maar zelf naar school" vond ik zeer storend, alle kinderen die met busvervoer naar school moeten zijn kinderen met een bepaalde handicap, ik als ouder zou het juist fijn vinden als ik mijn kind zelf naar school kon brengen, maar helaas er gaan miljoenen naar het buitenland, die kan je ook besteden aan meer scholen voor kinderen met handicap in regio :!: :wink:

Gesloten