LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iets doen tegen Valys met hulp van een journalist

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
marieke-peters
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2007 08:57

Iets doen tegen Valys met hulp van een journalist

Ongelezen bericht door marieke-peters »

Ik heb nu in een maand tijd 2x erge problemen gehad met Valys. Twee maal werd mijn dag verziekt doordat een vriendin van mij, een vrouw met een verstandelijke handicap, bijna 3 uur deed over een rit, die maar 40 minuutjes zou moeten duren. Tijdens deze ritten zijn daarnaast verschillende dingen voorgevallen en van Valys krijg je alleen en excuus. Maar hun werk gaat op precies dezelfde manier door.
Ik vind dat de manier van werken van Valys schandelijk is en ze misbruik maken van mensen met een handicap.
Om hier wat aan te doen, heb ik contact gezocht met een journalist van de Gelderlander. Deze wil graag aandacht besteden aan dit onderwerp, maar hiervoor zijn meer klagers nodig. het gaat hier dan om een artikel in de krant waar je naam komt te staan. Dus:
Ben jij ook slecht behandeld door Valys en wil je ook dat hier verandering in komt, stuur mij een email!
([email protected])

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Iets doen tegen Valys met hulp van een journalist

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Valysvervoer (voorheen Traxx)

Allereerst mijn waarschuwing om niet te snel uw privégegevens zoals uw e-mailadres en uw naam op fora zoals deze neer te pennen.
Spam is het minst erge wat men kan verwachten!!

En dan?
Is het totaal onnodig om nu nog ervaringen te vragen van anderen die afhankelijk zijn van dit VALYS (voorheen TRAXX-vervoer.)
Immers ,daar is al zoveel over geschreven dat een beetje journalist een hele krant vol kan vullen met verhalen van slachtoffers van het slechte beleid en vervoer op dat gebied.

En zeker,
Als exchauffeur in dit soort vervoer weet ik waar het vooral knelt!
In de aanbesteding waarbij de prijs het allerbelangrijkste is zodat combinatieritten en slecht materiaal/onervaren chauffeurs de oorzaak is ven de vele.vele klachten!!

Wijs deze journalist maar eens naar dit internet!
Meer dan voldoende stof om er een lang artikel van te kunnen maken.

Grootvader

marieke-peters
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2007 08:57

Re: Iets doen tegen Valys met hulp van een journalist

Ongelezen bericht door marieke-peters »

dag grootvader...
Bedankt voor je reactie. Ik snap dat er al zoveel wordt geklaagd op internet, dat spreekt voor zich. Maar na meerdere klachtenbrieven, emails naar oa. radar wil ik gewoon dat er iets gebeurd hiertegen.
En als we allemaal maar niets ertegen doen, kan Valys gewoon doorgaan met het misbruiken van mensen.
En die risico's, die neem ikvoor lief....

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Iets doen tegen Valys met hulp van een journalist

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Valysvervoer.

Lief,

Je probeert net als ik te vechten tegen windmolens.
De mens met een lichamelijke en/of een verstandelijke beperking heeft in deze maatschappij weinig in te brengen.

Alleen al hij/zij in een rolstoel zittend en begeleid door een duwer/ster zit letterlijk op het 2-e plan vaak.
Immers, tot wie wordt een gesprek in 1-e instantie gevoerd?
Juist, tot diegene die de rolstoel duwt!!

Daarom heeft de rolstoeler/ster weinig politieke invloed en prioriteit!
Het is daarom de keuze om goed te stemmen en inderdaad ook telkens te protesteren tegen de vele wantoestanden en beperkingen waar deze groep aan onderhevig is.

Maar waarom angst?
Kijk, een rolstoeler/ster heeft één groot voordeel!
Hij/zij zal minder snel in elkaar worden geslagen

Ik wens u dan ook sterkte.
Mijn steun (hoe klein ook in de praktijk) heeft u.

Grootvader

lelystadse
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 okt 2007 15:22

Re: Iets doen tegen Valys met hulp van een journalist

Ongelezen bericht door lelystadse »

de schoen wringt bij speciaal vervoer op vele plaatsen....

1. centrale
2. vervoerdersbedrijf
3. onmogelijke combinaties
4. onervaren chauffeurs als het om rolstoelvervoer gaat
5. KLANTEN zelf!

met nadruk op klanten zelf want ik ben ook van menign dat er regelmatig dingen fout gaan omdat de klanten het zelf niet goed doen

De laatste keer toen ik naar het theater moest was ik te laat en niet omdat Valys of de vervoerder fotu was maar de combinatie klanten wel.
men was neit klaar en we meosten dus gewoon bijna 20 minuten wachten bij nummer 1 en toen bij nummer 2 weer 10 minuten en dat klopt niet.

je besteld een taxi en dus zorg je dat je een 15 minuten voor die tijd klaar bent en mag men een half uur te laat komen.

en als ej dan ook nog eens een eindeloze discussie begint terwijl je zelf gewoon niet kalar was (en we waren al 20 mnuten later dan de mevrouw de taxi had besteld) dan denk ik pfff zwijg nu maar.

ik blijf erbij dat er eel dient te veranderen end at men het combineren van valys, schoolvervoer en ziekenvervoer dient te verbieden, amar soms ligt het ook aan de klant zelf!

Gesloten