LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanschaf Volvo S60 met veel mechanische problemen.

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Volvo-rijder
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 aug 2016 10:28

Aanschaf Volvo S60 met veel mechanische problemen.

Ongelezen bericht door Volvo-rijder »

Nadat ik jaren lang vrij onbezorgd heb kunnen rondrijden in een Volvo V40, heb ik besloten vorig jaar in december om
een "betrouwbare" Volvo S60 uit 2006 met nieuwe APK te kopen bij een Volvo-keten, op wat meer afstand van waar ik woon.
Vanwege de betrouwbare 5-cilinder heb ik kosteloos een maand garantie kunnen krijgen op de motor en de versnellingsbak.
Dit leek mij toen der tijd voldoende, aangezien de auto goed onderhouden was en er nog netjes uit zag.
Mochten er echte problemen zijn, dan kom je daar snel genoeg achter.
De dag na het ophalen helaas al gelijk een nieuwe accu moeten halen, aangezien deze na een nachtje het al had begeven.
Na enig praatwerk uiteindelijk toch een gedeelte van de aanschaf van de accu via de desbetreffende garage teruggekregen.
Nadat de garantie-tijd voorbij was, heb ik de auto weggebracht bij een garage in de buurt voor een kleine beurt en wat geluidjes onder de motorkap, waar ik niet helemaal gerust over was.
Eén geluidjes bleek afkomstig van drukgroep van de koppeling, maar dit kon volgens de monteur geen kwaad. Tevens een motorsteun vervangen, omdat deze versleten was.
Achteraf heb ik zelf wat ook onderdelen vervangen, waarvan het goed is om die ook maar gelijk te vernieuwen (carterventilatie, luchtfilter, bougies, koelwatertempr.meter en later het brandstoffilter). Dit was immers goed zelf te doen.
Omdat ik er niet gerust op was met het andere geluidje, ben ik vervolgens naar een andere garage gegaan (waar ik goede ervaringen mee heb en die goed aangeprezen wordt).
Omdat het stuur op de snelweg ook wat trilde (wat ik bij de aanschaf van de auto ook had doorgegeven, maar waar helaas geen notitie gemaakt werd) en de airco niet werkte, zouden ze hier ook naar kijken.
Conclusie van garage: 2 x nieuwe draagarm voorzijde (rubbers waren versleten), 2 x nieuwe VVT-tandwielen (deze zaten compleet vast) en nieuwe airco-pomp en koeler (omdat de koeler er ook slecht eruit zag ook maar gelijk vervangen). Kosten: 3500 euro!
Omdat ik toch nog vertrouwen in de Volvo had, heb ik hem maar laten maken. Je kan immers ongeluk hebben met dit soort dingen.
De auto had nu wel meer vermogen gekregen, maar helaas was er wel de bijkomstigheid dat auto schokkerig accelereerde bij het dieper intrappen van het gaspedaal en soms zelfs nauwelijks vermogen leverde.
Omdat er geen foutmelding op het display kwam, leek het mij nu verstandig om de Volvo-garage in de buurt langs te gaan, waar ze eerst dachten dat het aan de turbo-regelaar lag, maar uiteindelijk bleek het de waste-gate van de turbo te zijn. Kosten: 1500 euro!
Omdat het nu echt te gek werd met de kosten, heb ik laatst de oorspronkelijke garage opgebeld, waar ik de auto gekocht had en het hele verhaal van de slechte auto uitgelegd.
Puntje bij paaltje: veel medeleven gekregen, maar niet willen erkennen dat ze mij een slechte auto hebben verkocht. En dus ook totaal geen enkele vergoeding kunnen krijgen voor de geleden kosten. Ze praten zich er heel makkelijk onderuit en willen totaal geen verantwoordelijkheid nemen.
Alles bij elkaar nu zo'n 5500 euro aan de auto uitgegeven (dit is ongeveer 3/4 van de aanschafprijs) en dan hopen dat het hier bij blijft.

Nu is mijn vraag of iemand weet of het mogelijk is om een deel van de onkosten terug te krijgen bij de garage waar ik de auto heb gekocht?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Aanschaf Volvo S60 met veel mechanische problemen.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Lijkt me stug. Je hebt immers in plaats van naar de verkoper terug te gaan eerst bij andere garages eraan laten sleutelen, daarna er zelf aan gesleuteld, en daarna door een officiële dealer.

Zoals je verhaal klinkt heb je bij een of andere handelaar gekocht zonder bovag garantie. Als je dan ook onverwachte of niet-genoemde mankementen constateert, vlak na aankoop (waarom niet tijdens aankoopkeuring of proefrit?), weet je genoeg.

Lijkt me ook vrij duidelijk dat de auto helemaal niet goed is onderhouden. Volvo's zijn fijne en betrouwbare auto's, maar niet goedkoop in onderhoud. Ook dit had je kunnen weten.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aanschaf Volvo S60 met veel mechanische problemen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee, je kunt nu niet meer terugkomen bij de verkoper. Je had, zeker omdat zaken je al opvielen, een aankoopkeuring moeten doen of er gedurende die maand garantie op terugkomen. Inmiddels heb je kilometers gemaakt en diverse personen aan de auto laten klussen. Je bent nu echt te laat.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Aanschaf Volvo S60 met veel mechanische problemen.

Ongelezen bericht door sjohie »

Volvo-rijder schreef:Nadat ik jaren lang vrij onbezorgd heb kunnen rondrijden in een Volvo V40, heb ik besloten vorig jaar in december om
een "betrouwbare" Volvo S60 uit 2006 met nieuwe APK te kopen bij een Volvo-keten, op wat meer afstand van waar ik woon.
Vanwege de betrouwbare 5-cilinder heb ik kosteloos een maand garantie kunnen krijgen op de motor en de versnellingsbak.
Dit leek mij toen der tijd voldoende, aangezien de auto goed onderhouden was en er nog netjes uit zag.
Mochten er echte problemen zijn, dan kom je daar snel genoeg achter.
De dag na het ophalen helaas al gelijk een nieuwe accu moeten halen, aangezien deze na een nachtje het al had begeven.
Na enig praatwerk uiteindelijk toch een gedeelte van de aanschaf van de accu via de desbetreffende garage teruggekregen.
Nadat de garantie-tijd voorbij was, heb ik de auto weggebracht bij een garage in de buurt voor een kleine beurt en wat geluidjes onder de motorkap, waar ik niet helemaal gerust over was.
Eén geluidjes bleek afkomstig van drukgroep van de koppeling, maar dit kon volgens de monteur geen kwaad. Tevens een motorsteun vervangen, omdat deze versleten was.
Achteraf heb ik zelf wat ook onderdelen vervangen, waarvan het goed is om die ook maar gelijk te vernieuwen (carterventilatie, luchtfilter, bougies, koelwatertempr.meter en later het brandstoffilter). Dit was immers goed zelf te doen.
Omdat ik er niet gerust op was met het andere geluidje, ben ik vervolgens naar een andere garage gegaan (waar ik goede ervaringen mee heb en die goed aangeprezen wordt).
Omdat het stuur op de snelweg ook wat trilde (wat ik bij de aanschaf van de auto ook had doorgegeven, maar waar helaas geen notitie gemaakt werd) en de airco niet werkte, zouden ze hier ook naar kijken.
Conclusie van garage: 2 x nieuwe draagarm voorzijde (rubbers waren versleten), 2 x nieuwe VVT-tandwielen (deze zaten compleet vast) en nieuwe airco-pomp en koeler (omdat de koeler er ook slecht eruit zag ook maar gelijk vervangen). Kosten: 3500 euro!
Omdat ik toch nog vertrouwen in de Volvo had, heb ik hem maar laten maken. Je kan immers ongeluk hebben met dit soort dingen.
De auto had nu wel meer vermogen gekregen, maar helaas was er wel de bijkomstigheid dat auto schokkerig accelereerde bij het dieper intrappen van het gaspedaal en soms zelfs nauwelijks vermogen leverde.
Omdat er geen foutmelding op het display kwam, leek het mij nu verstandig om de Volvo-garage in de buurt langs te gaan, waar ze eerst dachten dat het aan de turbo-regelaar lag, maar uiteindelijk bleek het de waste-gate van de turbo te zijn. Kosten: 1500 euro!
Omdat het nu echt te gek werd met de kosten, heb ik laatst de oorspronkelijke garage opgebeld, waar ik de auto gekocht had en het hele verhaal van de slechte auto uitgelegd.
Puntje bij paaltje: veel medeleven gekregen, maar niet willen erkennen dat ze mij een slechte auto hebben verkocht. En dus ook totaal geen enkele vergoeding kunnen krijgen voor de geleden kosten. Ze praten zich er heel makkelijk onderuit en willen totaal geen verantwoordelijkheid nemen.
Alles bij elkaar nu zo'n 5500 euro aan de auto uitgegeven (dit is ongeveer 3/4 van de aanschafprijs) en dan hopen dat het hier bij blijft.

Nu is mijn vraag of iemand weet of het mogelijk is om een deel van de onkosten terug te krijgen bij de garage waar ik de auto heb gekocht?
Na het sleutelen van jezelf, en van derden (die andere garage) is het erg lastig om nog te kunnen bewijzen dat de mankementen niet daardoor zijn ontstaan, dus het lijkt me zo 123 niet mogelijk om die onkosten vergoed te krijgen. Daarnaast koop je weliswaar een auto van een als betrouwbaar staand merk, maar wél van 10 jaar oud. Dan kan eea slijten, afhankelijk van het gebruik, wat je niet ziet staan in de onderhoudshistorie. Je "Mochten er echte problemen zijn, dan kom je daar snel genoeg achter. " aanname blijkt dus niet juist, maar dat is grijs gebied, waar een goede verkoper beter de weg in weet dan menig koper.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Aanschaf Volvo S60 met veel mechanische problemen.

Ongelezen bericht door thecure »

Je zegt: Volvo-keten.
Maar een dealer verkoopt geen occassions met een maand garantie.
Eerder een half jaar of een jaar.
Hoeveel km heeft de auto gereden?
Je zegt 5500 is 3/4 van de prijs, dus de auto koste ongeveer 8000?
Waarom voor dat geld een 10 jaar oude auto kopen, en niet een wat jonger kleiner exemplaar.
Of gaat het weer om status?

Volvo-rijder
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 aug 2016 10:28

Re: Aanschaf Volvo S60 met veel mechanische problemen.

Ongelezen bericht door Volvo-rijder »

Ik heb voor de volvo gekozen, omdat deze veel kilometers kunnen maken, erg veilig en betrouwbaar zijn. Ik rij zelf niet veel kilometers, maar heb een grote en sterke auto nodig voor een caravan. Tevens rij ik op een hele normale manier en ben ik ook erg zuinig op mijn spullen. De auto komt bij een "outlet" vandaan. Ik heb wel contact gehad met de verkoper voordat mijn eerste grote reparatie kwam, maar daar kwam ik ook niks verder mee. Omdat mijn vriendin hoogzwanger was en er problemen waren met mijn pasgeboren dochter heb ik de eerste grote kosten voor lief genomen, omdat ik belangrijkere dingen had op mij op te focussen. Ik ben niet zo gauw een klager en dacht ook dat zoiets kan gebeuren en heb het voor lief genomen. Maar nu deze laatste grote rekening is gekomen, ben ik me gaan realiseren dat die auto al niet goed was bij de aanschaf ervan. Ik heb de auto nu bij een andere garage van die keten, waarbij ik wel een stuk meer voor elkaar kan krijgen zonder dat ik van de kastje naar de muur wordt gestuurd.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Aanschaf Volvo S60 met veel mechanische problemen.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Volvo-rijder schreef:Ik heb voor de volvo gekozen, omdat deze veel kilometers kunnen maken, erg veilig en betrouwbaar zijn. Ik rij zelf niet veel kilometers, maar heb een grote en sterke auto nodig voor een caravan. Tevens rij ik op een hele normale manier en ben ik ook erg zuinig op mijn spullen. De auto komt bij een "outlet" vandaan. Ik heb wel contact gehad met de verkoper voordat mijn eerste grote reparatie kwam, maar daar kwam ik ook niks verder mee. Omdat mijn vriendin hoogzwanger was en er problemen waren met mijn pasgeboren dochter heb ik de eerste grote kosten voor lief genomen, omdat ik belangrijkere dingen had op mij op te focussen. Ik ben niet zo gauw een klager en dacht ook dat zoiets kan gebeuren en heb het voor lief genomen. Maar nu deze laatste grote rekening is gekomen, ben ik me gaan realiseren dat die auto al niet goed was bij de aanschaf ervan. Ik heb de auto nu bij een andere garage van die keten, waarbij ik wel een stuk meer voor elkaar kan krijgen zonder dat ik van de kastje naar de muur wordt gestuurd.
Maar waarom koop je dan geen Volvo bij een echte Volvo Dealer met Bovag garantie?

Je lijkt helemaal voorbij te gaan aan het feit dat je als koper onderzoeksplicht hebt, en als je niet veel van auto's weet of niet continu bezig wil zijn met aankoopkeuringen ga je dus juist naar een merkdealer. Die verkopen namelijk geen troep terwijl handelaren dat wel doen. Het feit dat er maar een maand garantie werd gegeven én veel dingen kapot waren waarvan je een deel ook gewoon tijdens de proefrit kon constateren geeft aan dat je niet aan je onderzoeksplicht hebt voldaan.

Zeker als je auto's koopt is dit belangrijk. Als je dan vervolgens (met wat voor omstandigheden dan ook) geen verhaal gaat halen maar wel de auto elders heenbrengt schiet je jezelf alleen maar meer in je voeten.

Mijn advies: let it go. Leer hiervan en koop je volgende Volvo bij een goede Bovag-erkende merkdealer.

Volvo-rijder
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 aug 2016 10:28

Re: Aanschaf Volvo S60 met veel mechanische problemen.

Ongelezen bericht door Volvo-rijder »

De auto is ook bij een gerenomeerd bedrijf gekocht, daar heb ik namelijk ook allemaal naar gekeken. Ik heb mijn studie gedaan op internet over al deze aspecten. Ik had alleen 'iets' meer van die "outlet" garage verwacht. De enige echte fout die ik heb gemaakt is, dat ik te goed gelovig over alles was en niet 6 maanden garantie had genomen voor 695 euro.

Volvo-rijder
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 aug 2016 10:28

Re: Aanschaf Volvo S60 met veel mechanische problemen.

Ongelezen bericht door Volvo-rijder »

Die outlet waar ik het over heb, is overigens gewoon van Broekhuis.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Aanschaf Volvo S60 met veel mechanische problemen.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Volvo-rijder schreef:De auto is ook bij een gerenomeerd bedrijf gekocht, daar heb ik namelijk ook allemaal naar gekeken. Ik heb mijn studie gedaan op internet over al deze aspecten. Ik had alleen 'iets' meer van die "outlet" garage verwacht. De enige echte fout die ik heb gemaakt is, dat ik te goed gelovig over alles was en niet 6 maanden garantie had genomen voor 695 euro.
Waarom kreeg je dan niet gewoon standaard 6 maanden Bovag garantie? Die hoef je namelijk normaal niet erbij te kopen... Of is dit "gerenomeerd" bedrijf niet aangesloten bij Bovag?

Wanneer je garantie moet bijkopen zou ik al weglopen. Ik ben namelijk nog geen merkdealer tegengekomen waar je standaard garantie moest bijkopen.

En dan nog: een aantal van de mankementen die je noemt heb je natuurlijk tijdens de proefrit ook geconstateerd. En om dan na de maand garantie het ding pas na te laten kijken is ook vreemd.

Volvo-rijder
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 aug 2016 10:28

Re: Aanschaf Volvo S60 met veel mechanische problemen.

Ongelezen bericht door Volvo-rijder »

Natuurlijk heb ik die mankementen niet geconstateerd, anders zat ik hier nu niet op of wel!

Volvo-rijder
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 aug 2016 10:28

Re: Aanschaf Volvo S60 met veel mechanische problemen.

Ongelezen bericht door Volvo-rijder »

Achteraf gezien had de auto vanaf het begin al te weinig vermogen. Nadat de VVT-tandwielen vervangen zijn omdat die helemaal niks meer deden, kwam ook naar voren dat turbo ook niet veel deed. Dat is iets wat al langer aan de order was. Een auto zonder VVT en weinig turbo zal niet veel last geven omdat de motor weinig vermogen levert. Zodra de motor meer vermogen zal leveren (wat na vervanging van de VVT gebeurde), is de motor veel meer afhankelijk van deze systemen om zijn vermogen te leveren en komt het defect aan de turbo dus naar voren.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Aanschaf Volvo S60 met veel mechanische problemen.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Volvo-rijder schreef:Natuurlijk heb ik die mankementen niet geconstateerd, anders zat ik hier nu niet op of wel!
Dat van die accu heb je de dag erna geconstateerd, maar je had een moter met "geluidjes", een defecte airco en een trillend stuur gewoon kunnen merken tijdens de proefrit.
Volvo-rijder schreef:Nadat de garantie-tijd voorbij was, heb ik de auto weggebracht bij een garage in de buurt voor een kleine beurt en wat geluidjes onder de motorkap, waar ik niet helemaal gerust over was.
Eén geluidjes bleek afkomstig van drukgroep van de koppeling, maar dit kon volgens de monteur geen kwaad. Tevens een motorsteun vervangen, omdat deze versleten was.

[...]

Omdat het stuur op de snelweg ook wat trilde (wat ik bij de aanschaf van de auto ook had doorgegeven, maar waar helaas geen notitie gemaakt werd) en de airco niet werkte, zouden ze hier ook naar kijken.
Het is mij niet duidelijk waarom je die kant niet wenst te horen. Het is immers wel gewoon relevant voor je vraag, en ook onderdeel van de redenen waarom je niets kan verhalen.

Volvo-rijder
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 aug 2016 10:28

Re: Aanschaf Volvo S60 met veel mechanische problemen.

Ongelezen bericht door Volvo-rijder »

Die airco is gewoo domme pech. Dat van dat stuur heb ik doorgegeven, maar daar is helaas geen notitie van gemaakt door de verkoper. Dat hoorde ook allemaal bij de grote reparatie en die heb ik ook voor lief genomen (lees wat ik schrijf, want dit heb ik al vermeld). Dat tikken is mij pas later opgevallen, aangezien het de ene keer beter te horen was dan de andere keer.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Aanschaf Volvo S60 met veel mechanische problemen.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Je mist het punt: zodra zoveel duidelijke mankementen in een proefrit opvallen en niet daarvoor gemeld zijn door de verkoper weet je genoeg: wegwezen.

Toen ik mijn auto ging kopen checkte ik dus wel gewoon of de airco werkte, leek mij niet meer dan normaal. Dat is toch het hele punt van een proefrit? Hoezo noem je dat dan pech?

Daarnaast: de acties die je daarna hebt nagelaten en het feit dat daarna meerderen anderen hebben gesleuteld zijn toch echt je eigen verantwoordelijkheid.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Aanschaf Volvo S60 met veel mechanische problemen.

Ongelezen bericht door thecure »

Volvo-rijder schreef:De auto is ook bij een gerenomeerd bedrijf gekocht, daar heb ik namelijk ook allemaal naar gekeken. Ik heb mijn studie gedaan op internet over al deze aspecten. Ik had alleen 'iets' meer van die "outlet" garage verwacht. De enige echte fout die ik heb gemaakt is, dat ik te goed gelovig over alles was en niet 6 maanden garantie had genomen voor 695 euro.
een gerenomeerd bedrijf geeft goede garantie, ten minste 6 maanden, maar vaak een jaar.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Aanschaf Volvo S60 met veel mechanische problemen.

Ongelezen bericht door riddert »

Wat ik mis in het verhaal van TS is de km stand en motorisering. Lijkt me een ex-lease met ong. 2 ton op de teller. Genoemde zaken zijn slijtagezaken en te verwachten bij iedere auto bij bepaalde km standen en leeftijden.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Aanschaf Volvo S60 met veel mechanische problemen.

Ongelezen bericht door thecure »

Inderdaad, maar ja het is een Volvo he, dus daar mankeert nooit wat aan, gaat nooit iets kapot, en er verslijt nooit iets.
Dus aankoopkeuring en garantie is allemaal overbodig en weggegooid geld.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Aanschaf Volvo S60 met veel mechanische problemen.

Ongelezen bericht door peteroo »

riddert schreef:Wat ik mis in het verhaal van TS is de km stand en motorisering. Lijkt me een ex-lease met ong. 2 ton op de teller. Genoemde zaken zijn slijtagezaken en te verwachten bij iedere auto bij bepaalde km standen en leeftijden.
Die informatie mis ik nu ook. Het is zuur, voor minder dan de helft van dit geld had u een echt goede V70 uit de jaren '90 gekocht. Die zijn minstens zo betrouwbaar en erg goed gebouwd. Volvo is niet meer zo onverwoestbaar en onderhoudsvriendelijk als ze ooit zijn geweest, lees ik op diverse fora. Zie ook de ervaringen van de Wegenwacht.
Is die Volvo-keten lid van de BOVAG? In de praktijk woorden veel inruilers bij dealers en leasebedrijven afgestoten richting handel. Of er serieus naar de technische staat wordt gekeken betwijfel ik. Heeft u de advertentie bewaard?

Afgezien daarvan mag je van een product bepaalde verwachtingen hebben, zeker bij een aanschafprijs van 8000 euro. Om daar nog op terug te komen, lijkt het wat laat. Ik vraag me wel af of wat eigen onderhoud de verkopende partij vrijwaart van verplichtingen achteraf. Had u de garantie nu afgekocht? Voor het geld dat u nu heeft uitgegeven had u een bijna nieuwe Kia of Hyundai gekocht.

Ik ben doodsbenauwd voor dure mankementen aan veel moderne auto's. Die enorm complexe systemen kunnen na een aantal jaren enorm hoge reparatiekosten met zich meebrengen. Monteurs kunnen nergens meer bij, onderdelen zijn peperduur en kunnen alleen als geheel woorden vervangen. In de lease heb je daar nog geen last van. De ellende is voor de volgende eigenaar.

jonis
Berichten: 2717
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Aanschaf Volvo S60 met veel mechanische problemen.

Ongelezen bericht door jonis »

peteroo schreef:
riddert schreef:Wat ik mis in het verhaal van TS is de km stand en motorisering. Lijkt me een ex-lease met ong. 2 ton op de teller. Genoemde zaken zijn slijtagezaken en te verwachten bij iedere auto bij bepaalde km standen en leeftijden.
Die informatie mis ik nu ook. Het is zuur, voor minder dan de helft van dit geld had u een echt goede V70 uit de jaren '90 gekocht. Die zijn minstens zo betrouwbaar en erg goed gebouwd. Volvo is niet meer zo onverwoestbaar en onderhoudsvriendelijk als ze ooit zijn geweest, lees ik op diverse fora. Zie ook de ervaringen van de Wegenwacht.
Ik ben doodsbenauwd voor dure mankementen aan veel van de moderne auto's, afgezien dan van Jappen en Koreanen. Die enorm complexe systemen kunnen na een aantal jaren enorm hoge reparatiekosten met zich meebrengen. in de lease heb je daar nog geen last van.

Afgezien daarvan mag je van een product bepaalde verwachtingen hebben, zeker bij een aanschafprijs van 8000 euro. Om daar nog op terug te komen, lijkt het wat laat. Had u de garantie nu afgekocht? Voor het geld dat u nu heeft uitgegeven had u een bijna nieuwe Koreaan gekocht.

Na herstel van slijtagezaken is deze Volvo S60 toch ook gewoon weer in orde......net zoals "goede V70's uit de jaren 90 ..... die redden het ook niet zonder onderhoud.

Om jou wat wijzer te maken Peteroo ; de clou is niet dat je doodsbenauwd moet zijn voor dure mankementen maar dat je gewoon niet moet afzien van garantie.
Ik kocht mijn laatste 2de handsje ( 4 jaar oud uit de lease 60DKM, overigens wel van het zo ongeveer meest betrouwbare soort) bij een garage die ook aflevert met keuzepakketten; maar dan maak ik duidelijk de keuze om wel voor garantie te kiezen. Het resultaat is dat bij afleveren al bijv nog werd gemeld : we hebben de 2 achterbanden ook nog vervangen (dat had ik zelf dus gemist blijkbaar)
2009 gekocht en die mag nu nog steeds blijven.
MAW als een garage een auto moet nakijken en een beurt, APK en garantie geven, willen ze ook wel enigzins voorkomen dat je ergens voor gaat terugkomen en dat ze weer de werkplaats op hun eigen kosten moeten gaan inplannen, zeker als ze zouden weten dat de auto al bij afleveren niet in orde zo zijn...... de betere dealers/handelaren zullen zo werken....ipv gaan "gokken" en dan een goede naam te verliezen hebben.

Gesloten