LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Suzuki Alto Cool Actie ?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Computert
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 aug 2011 20:48

Suzuki Alto Cool Actie ?

Ongelezen bericht door Computert »

Zijn er die gebruik hebben gemaakt van de 50/50 actie van de Suzuki Alto Cool ?
Ik ben langs de dealer geweest om de de Suzuki Alto Cool te bestellen en, zoals in de actie wordt vermeld, 4250,- te betalen en de andere, 4250,- via de 50/50 deal te betalen. Zegt de verkoper dat er ook nog, naast de aanschafprijs van 8499 euro, ook nog rijklaarkosten van 525,- leges 92,- Metaallak 299,-
Waxbehandeling 229, en Afleverpakket 160,- betaald dienen te worden.
Totaal 1305,- plus 8499,- = 9804 euro rijklaar. Nou weet ik wel dat afleverkosten ect. altijd bij de aanschafprijs komen maar waarom wordt dat niet bij die "Actie" vermeld, desnoods in hele kleine lettertjes want op de site staat toch echt alleen vermeld dat er 4250 euro wordt betaald, en "de andere helft"
4250 euro dus..want dat is samen 8500 euro !!! 50/50 deal..."renteloos" over 2 jaar ????
Op de algemene prijslijst staan de afleveringskosten wel vermeld maar op de "Actie" pagina wordt daar ook niet naar verwezen ook niet als voetnoot vermeld.

Nou vraag ik mij dus af of consumenten gewoon recht hebben op die Suzuki Alto Cool voor het in de actie vermelde prijs van 2 x 4250 euro...8500 euro dus.

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Suzuki Alto Cool Actie ?

Ongelezen bericht door amelissen »

Rijklaar en leges vallen volgens mij altijd buiten de prijs, dus dat is logisch dat het erbij komt.

Metal lak heeft u zelf gekozen en dat heeft nu eenmaal een meerprijs.
Waxbehandeling en afleverpakket hoeft u niet te nemen volgens mij, dus ook dat heeft een meerprijs.

Computert
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 aug 2011 20:48

Re: Suzuki Alto Cool Actie ?

Ongelezen bericht door Computert »

Graag een reactie van iemand die wel op de hoogte is van die "actie" en/of iemand die de Suzuki Alto Cool heeft gekocht !

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Suzuki Alto Cool Actie ?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Suzuki Alto Cool Actie ?

Ongelezen bericht door kweenie »

De auto kost 8500 euro, de diensten die daar bovenop komen (zoals kosten rijklaarmaken) zijn strikt genomen geen onderdeel van de auto. Deze kosten zijn ook kosten die de dealer in rekening brengt en niet Suzuki zelf.

Je koopt dus, via de dealer, een auto van Suzuki Nederland voor 8500 euro en je betaalt daarnaast aan de dealer afleverkosten en extra's, zoals een afleverpakket of waxbehandeling. (Die kosten kunnen overigens ook per dealer verschillen, maar in de praktijk zullen ze bijna overal wel even hoog zijn.) En natuurlijk zitten extra opties waar je voor kiest, zoals metalic lak, niet in de basisprijs.

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Suzuki Alto Cool Actie ?

Ongelezen bericht door amelissen »

Computert, geef even de volgende keer aan dat je alleen reacties wilt van mensen die het met je eens zijn!

Ik heb speciaal nog naar de actie gekeken voordat ik reageerde, maar blijkbaar zint mijn antwoord je niet.

En nee, ik ben geen medewerker bij Suzuki, bij een garage of wat dan ook in relatie met deze vraag, want dat zal je volgende probleem wel zijn!

Computert
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 aug 2011 20:48

Re: Suzuki Alto Cool Actie ?

Ongelezen bericht door Computert »

kweenie schreef:De auto kost 8500 euro, de diensten die daar bovenop komen (zoals kosten rijklaarmaken) zijn strikt genomen geen onderdeel van de auto. Deze kosten zijn ook kosten die de dealer in rekening brengt en niet Suzuki zelf.

Je koopt dus, via de dealer, een auto van Suzuki Nederland voor 8500 euro en je betaalt daarnaast aan de dealer afleverkosten en extra's, zoals een afleverpakket of waxbehandeling. (Die kosten kunnen overigens ook per dealer verschillen, maar in de praktijk zullen ze bijna overal wel even hoog zijn.) En natuurlijk zitten extra opties waar je voor kiest, zoals metalic lak, niet in de basisprijs.
Volgens die dealer wordt de Suzuki Alto Cool alleen in "metaalkleuren" geleverd dus heb je, als consument, geen keuze :twisted:
Ik zal die "afleverkosten" in de inruilwaarde van m'n huidige auto laten verwerken en die 4250,- via de 50/50 deal :)
Bedankt voor je reactie en, in tegenstelling tot jouw "nickname", weet "jij" het juist wel hoor :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Suzuki Alto Cool Actie ?

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat hij alleen in metaalkleuren leverbaar is lijkt mij raar. Daarover is niets te lezen. Volgens mij zou je ook voor gewoon wit of rood moeten kunnen kiezen, maar misschien dat je dealer die niet op voorraad had... Dat hij daarom zei dat je een metaalkleur zou moeten kiezen?

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Suzuki Alto Cool Actie ?

Ongelezen bericht door amelissen »

In de advertentie staat nergens iets over metallic lak.
Als je naar de website van suzuki alto zelf gaat, staat er duidelijk dat metallic lak een meerprijs heeft. "metaalkleur optioneel leverbaar tegen meerprijs"

Denk dat je dealer je een metallic lak auto heeft willen aansmeren omdat die duurder is qua prijs! Dealers hebben het niet altijd zo goed met je voor als jij denkt.
Misschien moet je je voortaan zelf even beter voorbereiden voordat je zo hoog van de toren blaast.

MAXIEM

Re: Suzuki Alto Cool Actie ?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

TS

In feite heb je gelijk. Ook in de autobranche zou er een wettelijke verplichting moeten komen van de vermelding van een all-in prijs.

Maxiem.

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Suzuki Alto Cool Actie ?

Ongelezen bericht door amelissen »

Inderdaad Maxime, dat geldt dus voor leges en rijklaar maken.

De andere dingen die hij noemt zijn opties, die zullen nooit in een all-in prijs vallen. De een wil dit wel, de ander niet. Dat zijn dealer toevallig alleen metallic lak in de aanbieding had, wil niet zeggen dat meneer geen keus had.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Suzuki Alto Cool Actie ?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Suzuki Alto Cool Actie ?

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Computert schreef: Volgens die dealer wordt de Suzuki Alto Cool alleen in "metaalkleuren" geleverd dus heb je, als consument, geen keuze :twisted:
Dat is een heel vreemd verhaal, want zoals al eerder opgemerkt zijn rood en wit ook gewoon leverbaar. Mocht het overigens zo zijn dat wit niet leverbaar is dan loopt Suzuki de boel wel degelijk te misleiden, want die "rastaboy" in de reclamespot maakt zijn proefrit ook in een witte alto.

Computert
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 aug 2011 20:48

Re: Suzuki Alto Cool Actie ?

Ongelezen bericht door Computert »

Goed...bedankt voor alle reacties...ja..ook de negatieve :wink:
Ik ben natuurlijk ook niet van gisteren en ga er vooralsnog vanuit dat Suzuki ter goeder trouw is met deze actie, als zij die 8500 euro maar krijgen :)
Maar dat die dealers er altijd weer aan willen verdienen is een ander verhaal :(
Die dealer waar ik was had een witte metalic demo staan, waar ik op dat moment niet in kon rijden. Ik ga van de week nog is terug voor een proefrit en zeggen dat ik geen metalic kleur wil en ook geen waxbehandeling, dat scheelt 530 euro aan afleverkosten. That's it...anders wordt het
"Take it or leave it" want er zijn Suzuki dealers zat :roll:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Suzuki Alto Cool Actie ?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Computert schreef:Goed...bedankt voor alle reacties...ja..ook de negatieve :wink:
Ik ben natuurlijk ook niet van gisteren en ga er vooralsnog vanuit dat Suzuki ter goeder trouw is met deze actie, als zij die 8500 euro maar krijgen :)
Maar dat die dealers er altijd weer aan willen verdienen is een ander verhaal :(
Die dealer waar ik was had een witte metalic demo staan, waar ik op dat moment niet in kon rijden. Ik ga van de week nog is terug voor een proefrit en zeggen dat ik geen metalic kleur wil en ook geen waxbehandeling, dat scheelt 530 euro aan afleverkosten. That's it...anders wordt het
"Take it or leave it" want er zijn Suzuki dealers zat :roll:
Je hebt je bestelling toch al gedaan, kun je daar nog wel onderuit dan ?

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Suzuki Alto Cool Actie ?

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Ik denk inderdaad dat een deel van het probleem bij de dealer ligt, die geen wit of rood op voorraad heeft en u wijs probeert te maken dat alleen metallic (tegen meerprijs) te verkrijgen is en die waxoyl-behandeling is ook niet verplicht. Daarnaast zijn sommige bijkomende kosten aan de hoge kant.

Ik zou zelf een andere dealer zoeken, deze is onbetrouwbaar. Ik heb zelf ook mijn Suzuki bij een andere dealer in onderhoud als waar ik hem gekocht heb omdat de dealer een leugenaar bleek te zijn.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Suzuki Alto Cool Actie ?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

jlthkoch schreef:Ik denk inderdaad dat een deel van het probleem bij de dealer ligt, die geen wit of rood op voorraad heeft en u wijs probeert te maken dat alleen metallic (tegen meerprijs) te verkrijgen is en die waxoyl-behandeling is ook niet verplicht. Daarnaast zijn sommige bijkomende kosten aan de hoge kant.

Ik zou zelf een andere dealer zoeken, deze is onbetrouwbaar. Ik heb zelf ook mijn Suzuki bij een andere dealer in onderhoud als waar ik hem gekocht heb omdat de dealer een leugenaar bleek te zijn.
Maar de bestelling is toch al gedaan, kan men daar nog onderuit dan ?

Computert
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 aug 2011 20:48

Re: Suzuki Alto Cool Actie ?

Ongelezen bericht door Computert »

Chocomelk schreef: Je hebt je bestelling toch al gedaan, kun je daar nog wel onderuit dan ?
Hey...glaasje Chocomelk...wel bij de les blijven he :wink:
Het is vandaag zondag en zijn de dealers dicht, en uit m'n vorige berichten blijkt niet dat ik er al één besteld zou hebben.
Ik ga van de week nog is terug..tja..en dan..ligt het helemaal aan die dealer
hoe de deal bij hem gaat verlopen.
En voor diegene die ook nog willen roepen...geen metalic lak en wax..het is maar 530 euro hoor :shock:
De Alto gaat letterlijk als boodschappen autootje gebruikt worden en als gezinsvriend voor diegene die hem op dat moment nodig heeft, dus vind 8500 pop mooi zat en wil zoveel mogelijk van die afleverkosten af 8)

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Suzuki Alto Cool Actie ?

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Chocomelk schreef:
jlthkoch schreef:Ik denk inderdaad dat een deel van het probleem bij de dealer ligt, die geen wit of rood op voorraad heeft en u wijs probeert te maken dat alleen metallic (tegen meerprijs) te verkrijgen is en die waxoyl-behandeling is ook niet verplicht. Daarnaast zijn sommige bijkomende kosten aan de hoge kant.

Ik zou zelf een andere dealer zoeken, deze is onbetrouwbaar. Ik heb zelf ook mijn Suzuki bij een andere dealer in onderhoud als waar ik hem gekocht heb omdat de dealer een leugenaar bleek te zijn.
Maar de bestelling is toch al gedaan, kan men daar nog onderuit dan ?
Als de bestelling al gedaan is wordt het erg lastig inderdaad. Denk dat je wel kans maakt als je aan kunt tonen dat de dealer je misleidt heeft.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Suzuki Alto Cool Actie ?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Computert schreef: Ik ben langs de dealer geweest om de de Suzuki Alto Cool te bestellen

Gesloten