LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie carglass

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
henkbu
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2011 14:39

garantie carglass

Ongelezen bericht door henkbu »

De zogenaamde garantie die Carglass geeft op reparaties met hun hars is
zeer minimaal. Het betekent alleen dat als je ruit verder scheurt vanuit het sterretje zij het voor een hoop geld willen vervangen. Als je het door een
ander laat vervangen of de scheur laat zitten moet je alsnog
voor de mislukte reparatie betalen. Mijn advies is om geen enkel belang aan
de garantie te geven. Het heeft mij alleen een hoop geld gekost.
Het is op zijn zachts gezegd zeer misleidend dat hier door Carglass de term garantie wordt gebruikt.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: garantie carglass

Ongelezen bericht door nevermind »

Het repareren van een "sterrentje" is voor jou toch gratis, tenminste als je voor ruitschade bent verzekerd.
Op deze reparatie geeft carclass garantie.

Simpeltoch
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 mar 2010 23:22

Re: garantie carglass

Ongelezen bericht door Simpeltoch »

nevermind schreef:Het repareren van een "sterrentje" is voor jou toch gratis, tenminste als je voor ruitschade bent verzekerd.
Op deze reparatie geeft carclass garantie.
De 'garantie' van Carglass is één hoop gebakken lucht.

Ook ik heb enkele jaren geleden een sterretje in de voorruit door Carglass laten repareren. Ik was WA+ verzekerd, dus het repareren van de ster viel onder mijn verzekering. Ik dacht nog laat ik maar voor een betrouwbaar bedrijf kiezen en Carglass was prominent aanwezig, dus daarom voor hun gekozen.

Het sterretje was netjes op tijd gerepareerd, al hadden ze opeens nog een ster gevonden die ze ook gelijk maar hebben meegenomen. Prima dacht ik nog, de verzekering dekt het.

Maar een maand later scheurt de gerepareerde ster toch door. Dus ik weer terug naar Carglass, waar gelijk werd gezegd 'we gaan de ruit vervangen'. Echter toen ik mijn auto weer op kwam halen moest ik eerst even €65 'eigen risico' betalen. Hier was vooraf echter totaal niet over gesproken. Toen ik vroeg naar de garantie werd gezegd dat deze inhield dat ze de initiële kosten van het repareren van de ster, nu in mindering zouden brengen op de factuur richting de verzekeraar. Het eigen risico moest ik echter gewoon zelf betalen.

De garantie van Carglass stelt dus werkelijk niets voor! Deze werkwijze is in mijn ogen zeer misleidend en komt in de buurt van oplichting.

Als ik dan weer de nieuwe reclame hoor over de '9' die ze bij Carglass van klanten claimen te krijgen voor hun reparatie service aan huis, vraag ik me altijd af wat voor cijfer ze krijgen voor hun aftersales en garantieprocedures. Van mij krijgen ze een dikke '1'.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: garantie carglass

Ongelezen bericht door Winterman »

Simpeltoch schreef:Echter toen ik mijn auto weer op kwam halen moest ik eerst even €65 'eigen risico' betalen. Hier was vooraf echter totaal niet over gesproken. Toen ik vroeg naar de garantie werd gezegd dat deze inhield dat ze de initiële kosten van het repareren van de ster, nu in mindering zouden brengen op de factuur richting de verzekeraar. Het eigen risico moest ik echter gewoon zelf betalen.
Dat is het eigen risico van je verzekering. Carglass rekent rechtstreeks met je verzekering af. Als jij een eigen risico hebt moet je dat dus wel zelf betalen.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: garantie carglass

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Simpeltoch schreef:
nevermind schreef:Het repareren van een "sterrentje" is voor jou toch gratis, tenminste als je voor ruitschade bent verzekerd.
Op deze reparatie geeft carclass garantie.
De 'garantie' van Carglass is één hoop gebakken lucht.

Ook ik heb enkele jaren geleden een sterretje in de voorruit door Carglass laten repareren. Ik was WA+ verzekerd, dus het repareren van de ster viel onder mijn verzekering. Ik dacht nog laat ik maar voor een betrouwbaar bedrijf kiezen en Carglass was prominent aanwezig, dus daarom voor hun gekozen.

Het sterretje was netjes op tijd gerepareerd, al hadden ze opeens nog een ster gevonden die ze ook gelijk maar hebben meegenomen. Prima dacht ik nog, de verzekering dekt het.

Maar een maand later scheurt de gerepareerde ster toch door. Dus ik weer terug naar Carglass, waar gelijk werd gezegd 'we gaan de ruit vervangen'. Echter toen ik mijn auto weer op kwam halen moest ik eerst even €65 'eigen risico' betalen. Hier was vooraf echter totaal niet over gesproken. Toen ik vroeg naar de garantie werd gezegd dat deze inhield dat ze de initiële kosten van het repareren van de ster, nu in mindering zouden brengen op de factuur richting de verzekeraar. Het eigen risico moest ik echter gewoon zelf betalen.

De garantie van Carglass stelt dus werkelijk niets voor! Deze werkwijze is in mijn ogen zeer misleidend en komt in de buurt van oplichting.

Als ik dan weer de nieuwe reclame hoor over de '9' die ze bij Carglass van klanten claimen te krijgen voor hun reparatie service aan huis, vraag ik me altijd af wat voor cijfer ze krijgen voor hun aftersales en garantieprocedures. Van mij krijgen ze een dikke '1'.
Hier is absoluut geen sprake van oplichting daar het gefactureerde bedrag van de reparatie wordt verrekend. Wanneer uiteindelijk blijkt dat de ster niet gerepareerd kan worden is er een nieuwe ruit nodig en daar heeft u een eigen risco voor. De feiten worden hier een beetje verdraaid!!!!!

volvopiet
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 jun 2011 20:20

Re: garantie carglass

Ongelezen bericht door volvopiet »

Ondanks de vernieuwde formule HPX3? :D

OT:
Ik, en vele kennissen met mij, rijden al jaren met sterretjes rond. Zeg maar gerust Sterren. En ondanks de koude van afgelopen winter, nergens last van. Persoonlijk vind ik het gehele Carglass gedoe een tikkeltje overdreven.

Simpeltoch
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 mar 2010 23:22

Re: garantie carglass

Ongelezen bericht door Simpeltoch »

Suzanne 326 schreef:
Simpeltoch schreef:
nevermind schreef:Het repareren van een "sterrentje" is voor jou toch gratis, tenminste als je voor ruitschade bent verzekerd.
Op deze reparatie geeft carclass garantie.
De 'garantie' van Carglass is één hoop gebakken lucht.

Ook ik heb enkele jaren geleden een sterretje in de voorruit door Carglass laten repareren. Ik was WA+ verzekerd, dus het repareren van de ster viel onder mijn verzekering. Ik dacht nog laat ik maar voor een betrouwbaar bedrijf kiezen en Carglass was prominent aanwezig, dus daarom voor hun gekozen.

Het sterretje was netjes op tijd gerepareerd, al hadden ze opeens nog een ster gevonden die ze ook gelijk maar hebben meegenomen. Prima dacht ik nog, de verzekering dekt het.

Maar een maand later scheurt de gerepareerde ster toch door. Dus ik weer terug naar Carglass, waar gelijk werd gezegd 'we gaan de ruit vervangen'. Echter toen ik mijn auto weer op kwam halen moest ik eerst even €65 'eigen risico' betalen. Hier was vooraf echter totaal niet over gesproken. Toen ik vroeg naar de garantie werd gezegd dat deze inhield dat ze de initiële kosten van het repareren van de ster, nu in mindering zouden brengen op de factuur richting de verzekeraar. Het eigen risico moest ik echter gewoon zelf betalen.

De garantie van Carglass stelt dus werkelijk niets voor! Deze werkwijze is in mijn ogen zeer misleidend en komt in de buurt van oplichting.

Als ik dan weer de nieuwe reclame hoor over de '9' die ze bij Carglass van klanten claimen te krijgen voor hun reparatie service aan huis, vraag ik me altijd af wat voor cijfer ze krijgen voor hun aftersales en garantieprocedures. Van mij krijgen ze een dikke '1'.
Hier is absoluut geen sprake van oplichting daar het gefactureerde bedrag van de reparatie wordt verrekend. Wanneer uiteindelijk blijkt dat de ster niet gerepareerd kan worden is er een nieuwe ruit nodig en daar heeft u een eigen risco voor. De feiten worden hier een beetje verdraaid!!!!!
Ik verdraai de feiten helemaal niet...

Ik geef duidelijk aan dat de ster in eerste instantie gerepareerd is. Carglass schreeuwt overal van de daken dat zij levenslange garantie geven op doorscheuren, omdat zij dit repareren met hun 'speciale HPX3-wax'.

Bij mij is de ster na reparatie door Carglass toch doorgescheurd. Dus ben ik er weer mee heen gegaan om van hun garantie regeling gebruik te maken en de ruit te laten vervangen. Als jij garantie geeft dat een ster niet verder zal doorscheuren, dan lijkt het me logisch dat de kosten voor jouw rekening zijn als dit toch gebeurt. Bij Carglass is dit echter niet het geval, want bij hun betekent 'garantie' dat ze het originele bedrag in mindering brengen op de factuur richting de verzekeraar. Waardoor ik als consument €65 eigen risico kan betalen.

In mijn ogen is dat pure misleiding van consumenten die op basis van de gegeven garanties zekerheid denken te hebben dat het ze in ieder geval niets gaat kosten als ze voor Carglass kiezen.

Simpeltoch
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 mar 2010 23:22

Re: garantie carglass

Ongelezen bericht door Simpeltoch »

Winterman schreef:
Simpeltoch schreef:Echter toen ik mijn auto weer op kwam halen moest ik eerst even €65 'eigen risico' betalen. Hier was vooraf echter totaal niet over gesproken. Toen ik vroeg naar de garantie werd gezegd dat deze inhield dat ze de initiële kosten van het repareren van de ster, nu in mindering zouden brengen op de factuur richting de verzekeraar. Het eigen risico moest ik echter gewoon zelf betalen.
Dat is het eigen risico van je verzekering. Carglass rekent rechtstreeks met je verzekering af. Als jij een eigen risico hebt moet je dat dus wel zelf betalen.
Ik moest mijn €65,- eigen risico anders gewoon aan de balie bij Carglass voldoen.

En mijn punt is juist dat het belachelijk is dat ze überhaupt aan mij of de verzekering durven te factureren, als zij garanderen dat een ster niet doorscheurt met hun hpx3 hars. Dan horen die kosten bij doorscheuren voor hun rekening te komen.

volvopiet
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 jun 2011 20:20

Re: garantie carglass

Ongelezen bericht door volvopiet »

RUITREPARATIES
De opdrachtgever dient er rekening mee te houden dat sommige van de ruitreparaties, ondanks op een correcte wijze uitgevoerd, niet het beoogde resultaat opleveren. In een aantal gevallen blijft bijvoorbeeld de reparatie (duidelijk) zichtbaar en/of scheurt de inslag verder.

In het geval een ruit na een door Carglass B.V. uitgevoerde ruitreparatie, die door middel van een harsinjectie is uitgevoerd, op enig moment vanuit de plaats van de reparatie scheurt of door de uitgevoerde reparatie anderszins verslechtert, en de opdrachtgever aan Carglass B.V. de opdracht geeft om de ruit te vervangen, dan worden de uitgevoerde ruitreparaties, tot maximaal twee ruitreparaties, in mindering gebracht op de kosten van vervanging. Voormelde levenslange garantie op de ruitreparatie is niet van toepassing indien opdrachtgever op datum van de opdracht verzekerd is voor ruitschade bij een bij Glasgarant aangesloten verzekeraar, in welk geval de garantie op de ruitreparatie beperkt is tot 4 jaar vanaf datum van de factuurdatum.

Aldus de algemene voorwaarden carglass
(o.a.)

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: garantie carglass

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

De 'garantie' van Carglass is één hoop gebakken lucht.

Ook ik heb enkele jaren geleden een sterretje in de voorruit door Carglass laten repareren. Ik was WA+ verzekerd, dus het repareren van de ster viel onder mijn verzekering. Ik dacht nog laat ik maar voor een betrouwbaar bedrijf kiezen en Carglass was prominent aanwezig, dus daarom voor hun gekozen.

Het sterretje was netjes op tijd gerepareerd, al hadden ze opeens nog een ster gevonden die ze ook gelijk maar hebben meegenomen. Prima dacht ik nog, de verzekering dekt het.

Maar een maand later scheurt de gerepareerde ster toch door. Dus ik weer terug naar Carglass, waar gelijk werd gezegd 'we gaan de ruit vervangen'. Echter toen ik mijn auto weer op kwam halen moest ik eerst even €65 'eigen risico' betalen. Hier was vooraf echter totaal niet over gesproken. Toen ik vroeg naar de garantie werd gezegd dat deze inhield dat ze de initiële kosten van het repareren van de ster, nu in mindering zouden brengen op de factuur richting de verzekeraar. Het eigen risico moest ik echter gewoon zelf betalen.

De garantie van Carglass stelt dus werkelijk niets voor! Deze werkwijze is in mijn ogen zeer misleidend en komt in de buurt van oplichting.

Als ik dan weer de nieuwe reclame hoor over de '9' die ze bij Carglass van klanten claimen te krijgen voor hun reparatie service aan huis, vraag ik me altijd af wat voor cijfer ze krijgen voor hun aftersales en garantieprocedures. Van mij krijgen ze een dikke '1'.[/quote]

Hier is absoluut geen sprake van oplichting daar het gefactureerde bedrag van de reparatie wordt verrekend. Wanneer uiteindelijk blijkt dat de ster niet gerepareerd kan worden is er een nieuwe ruit nodig en daar heeft u een eigen risco voor. De feiten worden hier een beetje verdraaid!!!!![/quote]

Ik verdraai de feiten helemaal niet...

Ik geef duidelijk aan dat de ster in eerste instantie gerepareerd is. Carglass schreeuwt overal van de daken dat zij levenslange garantie geven op doorscheuren, omdat zij dit repareren met hun 'speciale HPX3-wax'.

Bij mij is de ster na reparatie door Carglass toch doorgescheurd. Dus ben ik er weer mee heen gegaan om van hun garantie regeling gebruik te maken en de ruit te laten vervangen. Als jij garantie geeft dat een ster niet verder zal doorscheuren, dan lijkt het me logisch dat de kosten voor jouw rekening zijn als dit toch gebeurt. Bij Carglass is dit echter niet het geval, want bij hun betekent 'garantie' dat ze het originele bedrag in mindering brengen op de factuur richting de verzekeraar. Waardoor ik als consument €65 eigen risico kan betalen.

In mijn ogen is dat pure misleiding van consumenten die op basis van de gegeven garanties zekerheid denken te hebben dat het ze in ieder geval niets gaat kosten als ze voor Carglass kiezen.[/quote]

De kans dat de ruit anders ook was gebarsten is dan ook 95% en had vervangen moeten worden. De reparatie wordt nu in mindering gebracht. Men neemt dus de kosten op zich, en dat u nu een nieuwe ruit verlangt is dus aburd, ze kunnen u wel een ruit met een sterretje plaatsen want zo heeft u deze ook aangeboden, anders zou u dus voordeel hebben en dat is oplichting.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: garantie carglass

Ongelezen bericht door Winterman »

Simpeltoch schreef: Ik moest mijn €65,- eigen risico anders gewoon aan de balie bij Carglass voldoen.
Ja natuurlijk! Dat is het gedeelte dat ze niet aan de verzekeraar kunnen factureren, omdat je een eigen risico hebt.

Volgens mij begrijp jij er helemaal niets van. Reparatie van dat sterretje is alleen "gratis" als je verzekerd ben voor ruitschade. Het is dan "gratis" voor jou, maar niet voor je verzekeraar. Die betaald gewoon die reparatie. Het is een één-tweetje tussen de verzekeraar en Carglass. Het kost de verzekeraar stukken minder dan vervanging van de ruit. Werkt het, prima, zo niet dan betalen ze alsnog voor vervanging van de ruit en betaal jij het gedeelte eigen risico. De reparatie is een lapmiddel. De ruit wordt er niet "als nieuw" van.
Je mag ook bij een sterretje in je ruit direct je ruit laten vervangen, Betaal je wel direct je eigen risico en gaat het ten koste van je no-claim.

Gesloten