LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade op parkeerplaats

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Sam_1987

Schade op parkeerplaats

Ongelezen bericht door Sam_1987 » 08 feb 2012 20:38

Ik vroeg me af hoe het zit met schade die je krijgt op een parkeerplaats door slecht geplaatste piramide blokken.

Hieronder een foto bijgevoegd. Zoals je kunt zien is een zilver auto geparkeerd. Ik heb vandaag met mijn auto netjes binnen het vak geparkeerd terwijl ik achteruit reed merkte ik dat ik niet het stoep voel maar ook niet verder achteruit kan. Nadat ik uitgestap was zag ik dat tegen zo'n piramide blok aan zat(middelste op de foto) , terwijl ik keurig binnen het parkeervak met mijn banden zit. Kan ik de schade hiervan claimen, zo ja bij wie en hoe?

Ik dacht zelf aan gemeente.

Alvast bedankt.

Afbeelding

Woody1965

Re: Schade op parkeerplaats

Ongelezen bericht door Woody1965 » 08 feb 2012 20:51

Allereerst, het is balen dat je auto schade heeft opgelopen.
Ben het met je eens dat die dingen er niet echt handig staan. Maar op die plek had ook een kleind kind kunnen staan. Het is natuurlijk niet de positie van je wielen die bepalend zijn, maar of je bumper wel of niet boven de stoep "hangt".
Het lijkt mij dus ook zinloos om hiervoor iemand aansprakelijk te gaan stellen.

dhc

Ongelezen bericht door dhc » 08 feb 2012 20:51

Nou, die schade kun je nergens claimen. Die blokken zijn er voor om te voorkomen dat er op de stoep wordt geparkeerd. De blokken staan ook op de stoep en daar heb je als autobestuurder niets te zoeken.

Kan me ook niet voorstellen dat je die blokken over het hoofd ziet....

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM » 08 feb 2012 21:58

Sam_1987

Als je verhaal wil halen, dan moet je inderdaad bij de gemeente aankloppen.

Sukses, Maxiem.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 » 08 feb 2012 23:13

Het is wel een beetje een raar parkeervak ja, maar als je aan komt rijden dan zie je die dingen toch wel?

En zoals gezegd, zo te zien staan ze op de stoep, dus ik denk dat de schade voor jezelf is.

tuinman

Ongelezen bericht door tuinman » 09 feb 2012 09:50

Ik zou er toch eens met een jurist over praten.
Gemeente en andere overheden heb ook regels waar zij zich aan moeten houden met het inrichten van straten en parkeerplaatsen.

Ik kan een geval herinneren van varkensruggen die een gemeente ergens had neergelegd, waar veel automoblisten mee in aanraking kwamen.
Deze hebben er samen een zaak van gemaakt en de gemeente werdt veroordeelt tot het vergoeden van de schade.

dhc

Ongelezen bericht door dhc » 09 feb 2012 16:04

Dus.....in Amsterdam barst het van de paaltjes oftewel amsterdammertjes.
Als je daar tegenaan rijdt kun je dus de gemeente aansprakelijk stellen?
Denk eerder dat je bij je huisarts moet zijn omdat die slechter wordende ogen niet heeft geconstateerd....
Of je examinator die tijdens het afrijden niet heeft gezien dat je wegobstakels over het hoofd ziet....
Of de autofabrikant die geen anti-obstakel melder als accessoire aanbiedt....

Inderdaad, de humor ligt op straat.....

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 » 09 feb 2012 16:11

Begrijp ik dit nu goed ?

Dus als een of andere onverlaat een muur precies aan het einde van een parkeervak zet is het logisch om de auto tegen de muur te parkeren en de schade te verhalen want de wielen stonden toch binnen het vak ?

Waarschijnlijk heeft de gemeente die pyramiden daar geplaatst omdat veel slordige automobilisten nog wel eens op de stoep parkeerden. Ik vind ze inderdaad niet echt handig een kindje zou maar eens net daar vallen en met de kop op zo'n ding knallen. Nee daar moet je toch niet aan denken.

Desalniettemin schade verhalen voor iets waar men zelf tegenaan is gereden dat vind ik erg vreemd. Maar goed TS zou altijd eens advies kunnen inwinnen bij een juridisch loket.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn » 09 feb 2012 16:14

Sam_1987 schreef:Ik vroeg me af hoe het zit met schade die je krijgt op een parkeerplaats door slecht geplaatste piramide blokken.

Hieronder een foto bijgevoegd. Zoals je kunt zien is een zilver auto geparkeerd. Ik heb vandaag met mijn auto netjes binnen het vak geparkeerd terwijl ik achteruit reed merkte ik dat ik niet het stoep voel maar ook niet verder achteruit kan. Nadat ik uitgestap was zag ik dat tegen zo'n piramide blok aan zat(middelste op de foto) , terwijl ik keurig binnen het parkeervak met mijn banden zit. Kan ik de schade hiervan claimen, zo ja bij wie en hoe?

Alvast bedankt.

Afbeelding
Ik heb zo het vermoeden dat schade claimen niet gaat lukken.
Wel vind ik dat de piramideblokken niet goed zichtbaar zijn, zeker op deze foto (schaduw) niet. Wellicht zou je dat kunnen aankaarten bij de gemeente (een kleurtje geven zou al schelen), ook zouden ze bijv. iets verder op de stoep geplaatst kunnen worden zodat je bij juist parkeren, niet alsnog zo'n ding raakt.

Sam_1987

Ongelezen bericht door Sam_1987 » 09 feb 2012 22:38

Jolijn schreef:
Sam_1987 schreef:Ik vroeg me af hoe het zit met schade die je krijgt op een parkeerplaats door slecht geplaatste piramide blokken.

Alvast bedankt.

Afbeelding
Ik heb zo het vermoeden dat schade claimen niet gaat lukken.
Wel vind ik dat de piramideblokken niet goed zichtbaar zijn, zeker op deze foto (schaduw) niet. Wellicht zou je dat kunnen aankaarten bij de gemeente (een kleurtje geven zou al schelen), ook zouden ze bijv. iets verder op de stoep geplaatst kunnen worden zodat je bij juist parkeren, niet alsnog zo'n ding raakt.
Allen bedankt voor jullie reactie.

Ik wil nogmaals benadrukken dat ik met mijn auto niet de stoep op reed, maar netjes met mijn achterbanden tegen de rand van de parkeerplaats aan reed, maar zoals bij iedereen bekend steekt na je achterband nog een gedeelte van je auto uit, bij mijn auto zo'n 50 cm. Hierdoor raak je gemakkelijk de piramide die ik nu met groen heb gekleurd. De afstand tussen de stoeprand en de piramide is 15 cm(rood gekleurd). Mijn punt is dat ik als automobilist natuurlijk zie dat er piramide blokjes geplaatst zijn, alleen in dezelfde straat is er overal wel rekening mee gehouden met de afstand van de achterkant van een auto behalve waar ik nu mijn auto geplaatst heb.

Afbeelding

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 » 09 feb 2012 23:03

Toen je aan kwam rijden had je ze gezien neem ik aan. Dan snap je ook dat je niet helemaal naar achteren moet rijden. Bij twijfel ff uitstappen om te zien hoeveel ruimte je nog hebt.

Nogmaals, het is een beetje een vreemde situatie, maar toch denk ik dat claimen geen zin heeft.

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 07 apr 2012 10:13

Ts heeft er in ieder geval geen interesse meer voor

Laatst bezocht: 09 feb 2012 23:39

Gesloten