LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klein materiaal op rekeningen (auto/motor/boten reparatie)

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Black Rhino
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2012 08:59

Klein materiaal op rekeningen (auto/motor/boten reparatie)

Ongelezen bericht door Black Rhino »

Wat is een ieder haar of zijn ervaring met "klein materiaal" onderaan de reparatie nota / rekening.
Ik ben Nissanrijder en mijn garage is ABD in Drachten en die weet hier wel raad mee. Meest wordt daar een bedrag genoteerd van boven de 10 euro, terwijl mijn inziens dit nog meer kan zijn dan een paar euro.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Klein materiaal op rekeningen (auto/motor/boten reparatie)

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Dan vraag je: mag ik van u een specificatie?

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Klein materiaal op rekeningen (auto/motor/boten reparatie)

Ongelezen bericht door boef530 »

Klein materiaal is niet te specificeren. Als de garagist elk klemmetje, plaatje, boutje, moertje en nippeltje apart in rekening brengt is hij langer bezig met de factuur dan de eigenlijke reparatie.

Vincenti
Berichten: 134
Lid geworden op: 06 aug 2004 15:09

Re: Klein materiaal op rekeningen (auto/motor/boten reparatie)

Ongelezen bericht door Vincenti »

Het is niet te doen om klein materiaal te specificeren. Denk ook aan (koper)vet, schoonmaakmiddelen, remmenreiniger, smeermiddelen etc.

Het is niet uitgesloten dat ze deze deze kosten berekenen als percentage van de rekening.

Kostprijstechnisch is het juist deze kosten door te berekenen. Of de hoogte daarvan reeel is, is voor de buitenstaander niet te beoordelen, omdat niet bekend is welke kosten hierin worden meegenomen.

Commercieel is het niet slim om ze apart op de factuur te vermelden.

Roept alleen maar vragen op bij de klant.

Gesloten