LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oproep: Citroen C5 problemen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Hans Keizer

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door Hans Keizer »

Ik voel het cynisme Bert. Helaas is het zo dat je
met een double cevron uitgerust auto gewoon
geluk moet hebben. Ik ben begonnen met een
2CV en gestopt bij een Xantia. Heb van alles en
nog wat gereden vanuit de fabriek van Andre,
maar natuurlijk ook wel eens wat meegemaakt.

Kortom geluk hebben met dit merk is van groot
belang. Toch kijk ik er nog steeds met enige belangstelling
naar maar lees ook de diverse autobladen en rubrieken
op internet. Vaak niet vrolijkmakend.

C5 en C8 trouwens wel mooie auto's, maar dat is de
oude liefde. :?

Gast

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door Gast »

Gewoon, de directie met een kilo koper op de muil rammen, dan zwijgen ze voor eeuwig.


rodrique clijsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2004 15:10

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door rodrique clijsen »

De C5 break is mijn eerste Citroen- ervaring na 20 jaar rij ervaring. Het is ook meteen mijn meest dramatische auto ooit. Wat is er eigenlijk goed aan? De auto is nu iets meer dan twee jaar oud en ik heb zeker elke maand een bezoek moeten brengen aan de dealer, waar ze steeds in eerste instantie deden alsof ik de eerste was die met de betreffende klacht kwam.
Nieuwe koppelingsplaten na een paar maanden, gesprongen turbo slangen, meerde malen computer systemen vervangen, alarmlichten die hierdoor spontaan aansprongen, kapotte achterruit verwarming, velgen met een productie fout, erg snel kapot springen van de buitenverlichting, lek in het koelvloeistofsysteem. Om dus hopeloos van te worden.
Reactie van Citroen Nederland: Zolang wij steeds uw problemen oplossen nemen wij de auto niet terug.
Mijn reactie: Wat een minachting van de klant.
Nooit meer een Citroen en dat is mijn advies aan ieder die het horen wil.
Kom ik op mijn laatste punt: Is het niet mogelijk om met alle gedupeerde ons verhaal te vertellen bij Radar, zodat niemand meer in deze ellende trapt?
Ik ben benieuwd naar de reacties!

groen-grijs
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 dec 2003 14:48

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door groen-grijs »

Kocht een dealer auto, niks mee aan de hand, na een terugkom beurt was het de kneus van de maand geworden, motor ging rammelen, remmen piepten, lpg stottert....

Moet binnenkort voor de tweede keer terugkomen, ik wist niet dat die C5 zo moeilijk te onderhouden was...

Na de beurt, het vervolg van dit relaas

Gast

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door Gast »

:D Ik rijd nu reeds 3 jaar een C5 2.2 HDI exclusive, 120000 km met zeer veel plezier,en zonder 1 klacht.
Hans van der Kolk

LeoP

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door LeoP »

Pas een nieuwe (gebruikte) auto gekocht. Had ook een C5 op mijn lijstje, blij dat ik het niet gedaan heb.
Heb in het verleden ook zeer negatieve ervaringen gehad met Xantia.
Het ergste hierbij was dat de dealer me niet serieus nam.
Bijvoorbeeld: benzinemeter was niet goed, gaf te vroeg aan dat de tank leeg was, vlotter werd vervangen, maar benzinemeting was nog steeds niet goed. Werd er ijskoud beweerd dat er een tank van 60liter inzat, terwijl het een een 65liter tank was, alleen om de klacht weg te wuiven.
Ook veel last gehad met trillingen en vering.
Heb sinds Citroen Mazda, Seat en nu Skoda gereden zonder problemen.
(Mis alleen de Hydropneumatische vering, maar daar was dus ook steeds vanalles mee mis)

martwout
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 sep 2003 10:53

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door martwout »

De C5 hier is van April 2003 en heeft bijna 30.000 op de teller zonder enige problemen. Het enige waren de remmen die geluid maakten en dat is netjes vervangen. Verder hebben we een volle caravan dwars door Frankrijk getrokken met de airco op 21 (wat algemeen de beste temp is) en we zijn niet ziek geworden en hadden het heerlijk in de auto.

Het hangt dus ook af van welke dealer je hebt. De dealer die we hebben is perfect (zeer behulpzaam). En je moet nooit een auto nemen als ie net nieuw is maar even 2 jaar wachten. Dan zijn de echte kinderziektes eruit.

Qbert

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door Qbert »

Ik rijd al sinds 1987 Peugeot, zonder grote problemen. Alleen incidentele mankementjes, maar die zul je bij ieder merk aantreffen.

groen-grijs
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 dec 2003 14:48

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door groen-grijs »

Zolals boven beschreven moest de C5 nieuwe klepstoters.

Dit geldt trouwens voor alle c5 en.

Na het vervangen begon de auto olie te lekken, de pakking was niet goed.
Ben al twee keer terug geweest, maar nog niet verholpen.

Ga deze week weer kontakt opnemen, word vervolgd.....


De auto is terug geweest naar de dealer, na inspectie met de hoofdmonteur, is e.e.a hersteld en lijkt nu goed te zijn, motto de aanhouder wint......
Laatst gewijzigd door groen-grijs op 29 apr 2004 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

mjvv

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door mjvv »

Naar Lease maatschappijen doet Citroen Nederland niet zo moeilijk, de ene na de andere probleemwagen wordt teruggenomen. Voor die klanten wordt dan weer een nieuwe C5 ingezet. Dit hoor ik zowel van Lease maatschappijen als van mensen van Citroen zelf.

Berend Botje
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2006 21:31

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door Berend Botje »

Ik heb bijna anderhalf jaar een Citroen Xantia 1.8i gehad, die 11 jaar oud met 170.000 km was toen ik die auto kocht. De reden dat ik de auto kocht is omdat ik graag veel spullen mee op vakantie neem en als het kan ook nog mijn zeilboot op een trailer. De reden van verkoop was overigens dat ik een halfjaar ging reizen in het verre oosten.

In die tijd heb 15000 km gereden, ca. 1000 euro uitgegeven aan onderhoud (waarvan de helft aan banden en een nieuwe accu) en heb er 500 minder voor teruggekregen bij de verkoop. Dat betekende dat ik minder dan 100 euro in de maand kwijt was aan onderhoud en afschrijving, dat is volgens mij best schappelijk. hierbij moet ik vermelden dat een gemiddeld verbruik van 12 km/l voor dit formaat auto en bijbehorende motor best OK is.

Het enige echte euvel was dat het carter wat lekte (scheen normaal te zijn), maar maandelijks oliepeil controleren en er soms wat olie bij gooien en dan was er nog niets aan de hand.
Verder klopt het wel dat de boordcomputer wel eens nukken had, maar goed ik heb er nooit mee aan de kant van de weg gestaan en vrijwel nooit startproblemen gehad.

Mijn conclusie is dan ook dat deze auto niet zo duur was om te hebben, even betrouwbaar is als alle andere auto's ouder dan 10 jaar, maar bovenal een erg prettige auto was.

Geert van ons
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2006 15:10

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door Geert van ons »

Citroen C5 2.0 Break Exclusive 3/ 2004 (benzine)

Probleem 1, kraken van de ramen dealer heeft een spuitbus met weet ik wat, hiermee behandelt hij het rubber en dan is het kraken tijdelijk over, maar het keert terug en een definitieve oplossing blijft uit.
Probleem 2, de af fabriek gemonteerde radio is erg gevoelig hoge tonen worden als het ware onderdrukt als of je zelf een beetje doof aan het worden bent, dit gemeld bij de dealer die meld het vervolgens aan Citroen Nederland en ondanks de garantie (van 4 jaar) reageert men niet. Dan krijg je van de dealer te horen “misschien is het beter dat u zelf contact opneemt met Citroen Nederland” hallo dealer ik heb hem bij jou (Nieuw)gekocht neem je verantwoording.
Probleem 3, het onregelmatig lopen van de motor en met de CC aan af en toe zomaar een hik dit gemeld, van alles geprobeerd door de dealer geen oplossing, maar men zeg wel “het probleem zou wel op te lossen zijn als we configuratie van de Xantia erin zouden zetten echter dan voldoet de motor niet meer aan de emissie normen en heb je een probleem met de APK ”
Probleem 4, rechter buiten spiegel zou als de achteruit wordt ingeschakeld een andere door mijn gewenste en ingevoerde stand moeten aannemen, echter hij gaat heen en weer staan tuimelen dit is door de dealer nagekeken vuil en versleten tandwieltje zouden de boosdoener zijn en dit na al 1 jaar? Als het nog eens voor zou komen dan zou deze geheel vervangen moeten worden.
Probleem 5, boordcomputer deze geeft constant een 4 procent gunstiger beeld van het verbruik, dan de praktijk weergeeft aan de pomp dit gemeld niets aan te doen en dan na te gaan dat een Opel Vectra van 1992 welke ik heb gereden het loepzuiver aangaf. (kwaliteit?)

Dit zijn maar enkele voorbeelden van uit de praktijk van mijn C5 voor mij staat 1 ding vast de 33800 euro is deze auto zeker niet waard, en als je dan dit moet vaststellen na 11 jaar zeer tevreden Xantia te hebben gereden dan kan ik dus stellen dit was de laatste nieuwe citroen dankzij de kwaliteit en vooral de wijze waarop Citroen Nederland problemen

citroencxtre
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 okt 2006 18:42

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door citroencxtre »

geert bij welke dealer kom je als ik jou was gewoon naar een andere dealer gaan

kijk ook een op www.citroen-forum.nl :wink:

a200
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2007 22:23

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door a200 »

aan alle negatieve mensen over Citroen

wij rijden al sinds 1988 in dit franse merk
3 maal BX, waarvan 1 keer de bakas bus gebroken (kan bij ieder merk voorkomen)
2 maal Xantia waarvan 1 maal na 120000km de veerbollen vervangen (200euro)
momenteel C5 nog geen problemen.
verder de normale dingen zoals banden uitlaat en distributiesnaar
dus om nou te zeggen probleemmerk is een beetje onzin!
met alle auto's gemiddeld 90.000 km gereden!

Braatsche
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2007 14:53

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door Braatsche »

Al deze verhalen moeten toch eventjes gerelativeerd worden.
Geen enkele auto is identiek. Bovendien is elke auto ook onderhevig aan een regelmatige controlebeurt.
Op forums wordt meestal alleen maar negatieve commentaar gegeven omdat mensen hun gal willen uitspuwen over de dealer, de constructeur, de verkoper, maar men vergeet altijd te zeggen wat het onderhoud is geweest van die wagen.
Kijk, ik heb al met verschillende merken gereden en er is er geen één die echt uitspringt qua degelijkheid of betrouwbaarheid. Elk merk heeft zo zijn eigenaardigheden.
Op dit moment rijd ik een Xantia 2.1 TD uit 1998 met bijna 3 ton op de teller. Buiten het reguliere onderhoud (elke 10d km olie + filters (constructeur schrijft 20.000 voor)), heb ik slechts 1 maal de veerbollen (10 stuks) vervangen en een radiateur. Totale prijs 800 euro's. Vergeet niet, schroefveren schokdempers bij normale auto's moeten ook om de 150.000 à 200.000km vervangen worden om stabiel weggedrag te behouden. Echter, veel mensen houden zich daar ook niet aan en rijden door met versleten schokdempers met alle gevolgen vandien. Een citroënrijder voelt wanneer de bollen versleten zijn en laat ze daarom ook vervangen hetgeen ieders veiligheid ten goede komt. Het fabeltje dat ze niet lang meegaan of dat het duur in onderhoud is, klopt niet met de realiteit, tenminste als je de twee types ophanging met elkaar vergelijkt qua onderhoud.
Voor wat de motor betreft, zelfs met vrieskou is het 's morgens even voorgloeien en lopen. De motor, zelfs als hij koud is, draait als een lier.
De Xantia 2.1 TD is, net zoals de befaamde 1.9 TD, een zeer betrouwbare wagen. Na avonturen met Duitsers en Amerikanen is, naar mijn inzien, deze Citroën een degelijke auto die mij nog nooit in de steek heeft gelaten. Dikwijls wordt hij ondergewaardeerd.
Dit is toch wel even anders met auto's van de zo geroemde Deutsche Gründlichkeit waar ik toch al verschillende keren beroep heb moeten doen op assistentie.
Alle elektronische problemen van de Franse auto's zijn er pas gekomen met de introductie van de nieuwe C-reeksen. In 2003 heeft de C5 een software-update ontvangen waardoor het gros van alle problemen van voordien verdwenen. Veel mensen die C5 rijden, hebben geen problemen. Ook veel mensen die met een Duitser of Italiaan rijden, zijn zeer content, ondanks de problemen (ook elektronica) die zij hiermee ondervinden. Het is de manier waarop iemand zijn probleem ventileert, dat de algemene publieke opinie gestuurd wordt. Houd daarom ook dáár rekening mee indien je een andere auto koopt. Informeren en testritten maken, dat is de enige manier om een objectief oordeel te vormen over een auto.

"Wie veel hoort zeggen, hoort veel liegen".

Tot slot, zoals ik in het begin zei, geen enkele auto is identiek.

rockne
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2008 15:59

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door rockne »

Ik ben een vervent Citroen rijder en ben als 18 jarige begonnen met een 2 de hands Traction. Daarna 2CV, Dyane, AMI6, AM8, Visa, BX, Xantia en nu al enige jaren C5 break diesel.
Citroen is altijd bekend geweest als onderhoud gevoelige auto's.
Toch met mijn Xantia 16kleppen op LPG heb ik bijna 200.000 km gereden en het enige wat ooit is stuk gegaan is een bobine bij 160.000 en bij 200.000 was de frictie aan de beurt.
Daarna een C5 break diesel gekocht. In de garantie tijd problemen met inhouden bij kracht zetten (berg op) na bijna 18 maanden gevonden, een E-prom of zo iets in het dashboard. Daarna de richtingaanwijzer weigerde,
het blok waar de hele verlichting opzit onder het stuur moest vernieuwd worden. Nieuwe velgen, nieuwe software en klepjes in mijn automatische versnellingsbak ( merk Siemens) en alles voor garantie.
Toen problemen met het raam in mijn achterklep, deze wilde niet meer open, met garantie gebeld, brief geschreven resultaat eigen rekening.
2 en een half jaar later weer het zelfde achterraam gaat weer niet open.
Oorzaak een in het raam gesealdebedrading doorgebrand, waarom ??. (Bekend euvel bij Citroen) . Bij een bezoek aan mijn garage stonden 3 breaks met het zelfde probleem alle drie de achterramen konden niet open.
Daarna nog een keer problemen met geen trekkracht meer inde moter, bleek ook een sensor te zijn. Nu bij 110 000 km weer problemen hij wil niet meer aanslaan, staat bij de garage n u wachten op de uitslag.

Maar toch een heerlijke reiswagen niet te evenaren.

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Rij al 18 jaar Citroen, 6 jaar BX, 6 jaar Xantia 18i nu al weer 6 jaar 2e Xantia 18i 16V plus uit 2001.
Perfecte auto,s, met een heerlijk veercomfort, daar ze niet meer worden gemaakt rijd ik deze ook helemaal op! :lol:
2 maal (sl)opel gereden, nooit meer dit merk, WAARDELOOS. Staan meer in de garage dan dat ze rijden.:cry:

Joyy, ik hoor je wel weer! :lol:

Groetjes van een gelukkige Citroen-rijder!

chevron43
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2008 23:22

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door chevron43 »

Ik heb nu alle comment zowat door genomen. Ik kom er niet onderuit om te reageren. Citroën slecht? Nou nee, niet alleen voor de Citrofielen onder ons die al snel iets te positief over hun merk willen reageren.
Ik ben er van overtuigd dat hoe je er mee omgaat scheelt echt. De een is de ander niet, en ieder rijdt op zijn eigen gevoel. Wellicht dat km-vreters anders met een "car" omgaan dan brave huisvaders.
Citroën heeft het imago van lekker relaxen op de autostrada, en daar koop je een auto van dit kaliber voor. Scheuren doe je met een BMW, Alfa en Audi. Dat wil niet zeggen dat je met Citroën niet kunt scheuren, dan moet je ook een scheur-ijzer uit een bepaalde serie aanschaffen: bv. een C4 WRC? of vroeger een Visa Chrono, een AX sport, een BX GTi 16 valve, of een CX GTi turbo II. En zo kan ik er nog wel een paar opnoemen. Het is wat je wil, een gewone 2.0 liter C5 is nu eenmaal niet zón snelle jongen, en als je die dus elke keer vlot rijdt heb je hem zo aan de garage hangen. Er is zelfs bij de oudere minder geliefde series zoals de Visa een wil van: als je me aait doe ik het goed met je. Ik had in mijn verzameling een Visa 14 s op mijn erf staan, die ik na bijna 10 jaar weer gewoon op de weg kreeg zonder al teveel kosten. Hoe verklaar je dat dan? Ik had het zelf ook niet gedacht hoor, maar een liefhebber heeft deze toch binnen de kortste keren aan de gang gekregen met weinig middelen. En dat van een auto die bijna bij niemand in de smaak viel en valt. Sterker nog bijna heel rijdend NL kent het model vandaag de dag niet eens meer. Kom op zeg klachten zijn overal of je nu Mercedes rijdt (die klaarliggende motoren hadden om snel om te gooien zodat de klant het niet eens wist) of Opel Ford en noem maar op. Iedereen heeft wel eens pech met een blauwe maandag productie. :idea:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Oproep: Citroen C5 problemen

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je op www.problemcar.nl jou geliefde auto invoer , liefst voor de aankoop weet je alle zwakke punten, zowel van monteurs als particulieren...
En is hier klagen overbodig..
Wel zijn Franse auto's niet altijd even betrouwbaar met elektronica als ze ouder worden..
Dus een kale Visa heeft minder problemen dan de CX XM en nu de C5....

Vooral de eerste van elk model hebben meer storingen als de laatste want dan zijn de kwalen opgelost....
Dus liever de laatste dan eerste van bepaalde modellen!

Gesloten