LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stank uit de motor

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Dutch_Polo
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 nov 2012 11:01

Stank uit de motor

Ongelezen bericht door Dutch_Polo »

Hallo,

Ik heb net een swift uit 1998 gekocht. Wanneer de motor warm wordt, komt er een bepaalde stank in de auto. In eerste instantie lijkt het alsof er gerookt is in de auto, maar dat is het niet. Ik heb al van alles geprobeerd, zoals een bakje spiritus, koffiepads in de auto etc. Maar de stank komt terug. Het lijkt er niet op dat het de airco is. heeft iemand een idee?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Stank uit de motor

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ipv spiritus en koffie zou ik de motorkap eens openen als hij heet is...

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Stank uit de motor

Ongelezen bericht door boef530 »

In eerste instantie lijkt het alsof er gerookt is in de auto, maar dat is het niet
Toch wel want een rookgeur is niet uit het interieur te krijgen.

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Stank uit de motor

Ongelezen bericht door A.niem »

En wat zegt de garage van deze stank?
boef530 schreef:Toch wel want een rookgeur is niet uit het interieur te krijgen.
Is er echt wel uit te krijgen, moet je alleen door een professional laten doen.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Stank uit de motor

Ongelezen bericht door boef530 »

Laten we eerlijk zijn een Suzuki swift van 1998 komt niet uit een showroom van de garage. Een poetsbedrijf zal nog wel iets kunnen doen maar tabaksrook krijg je er nooit helemaal uit.
Laatst gewijzigd door boef530 op 13 nov 2012 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Stank uit de motor

Ongelezen bericht door A.niem »

boef530 schreef:Laten we eerlijk zijn een Suzuki swift van 1998 komt uit een showroom van de garage. Een poetsbedrijf zal nog wel iets kunnen doen maar tabaksrook krijg je er nooit helemaal uit.
Ik weet niet hoe je erbij komt dat deze auto uit een showroom komt, maar dat hoeft niet perse. Deze auto´s zullen ook wel particulier te koop staan. Verder wil een auto uit een showroom niet zeggen dat een autopoetsbedrijf deze onder handen genomen heeft. Vooral niet als het een oude auto is van 14 jaar oud. De marges zijn al niet te ruim op oudere auto´s.

Verder kan een poetsbedrijf de geuren zo goed als compleet laten verdwijnen.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Stank uit de motor

Ongelezen bericht door boef530 »

Met excuus
een Suzuki swift van dit bouwjaar komt NIET uit de showroom

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Stank uit de motor

Ongelezen bericht door A.niem »

boef530 schreef:Met excuus
een Suzuki swift van dit bouwjaar komt NIET uit de showroom
Dan zijn we het daar over eens. Het lijkt mij het handigste dat TS een autopoetsbedrijf opzoekt en deze vraagt of de rooklucht verwijderd kan worden en wat de kosten zijn. Ik vermoed dat het probleem na het horen van de kosten opeens niet zo erg meer is. :D

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Stank uit de motor

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Zou eerst eens gaan kijken of het uitlaatsysteem nog goed dicht is. Verder of alles onder de tapijten nog droog is (als het interieur opwarmt kan dat ook flink gaan ruiken). Als het een beetje zoetig ruik kan er een lek in het verwarmingsysteem zitten.
Rooklucht kan inderdaad in de bekleding trekken maar dat ruik je altijd (dus niet enkel als de motor warm is)

stofzuigertje

Re: Stank uit de motor

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Airco of luchtinlaat reinigen kan ook helpen.

Elke auto heeft onderhoud nodig en vooral 14 jaar oude lopen regelmatig flink wat jaren op achter....

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Stank uit de motor

Ongelezen bericht door witte angora »

Dutch_Polo schreef:Hallo,

Ik heb net een swift uit 1998 gekocht. Wanneer de motor warm wordt, komt er een bepaalde stank in de auto.
Zou het kunnen dat er vloeistoffen bijgevuld zijn om de auto beter verkoopbaar te maken, en dat daar een beetje mee gemorst is, op de motor? In dat geval ben je er met een paar dagen van af, als het goed is.

Dutch_Polo
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 nov 2012 11:01

Re: Stank uit de motor

Ongelezen bericht door Dutch_Polo »

Dank aan iedereen voor het reageren en al de opties. Ik ga er naar kijken en op letten. Ik heb de auto nog maar net. Kortsluiting heb ik nog niet gehad en zekeringen ook niet vervangen. De airco zou het niet mogen zijn, want men gaf aan dat de airco nagekeken was. In het begin dachten we dat er uitlaatgassen binnen kwam, daar leek de geur op. Stel dat het in het ventilatiesysteem zit, wat zou ik dan kunnen doen? zit daar ook een soort pollenfilter o.i.d.?

Het is inderdaad een vervelend probleempje.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Stank uit de motor

Ongelezen bericht door nevermind »

Frantic2 schreef:ipv spiritus en koffie zou ik de motorkap eens openen als hij heet is...
Moet ik mij bij aansluiten.
Misschien heb je ook een of ander dood ongedierte tussen de motorblok hangen.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Stank uit de motor

Ongelezen bericht door boef530 »

Ik zat effe te denken, het interieur heeft als de auto koud is geen nare luchtjes. Pas als de auto warm wordt wel. Als de kachel op koud staat, ventilatiesleuven dicht en aanjager uit staat treed het stank probleem dan ook op. Zoja dan is de katalysator de oorzaak die wordt door het motormanagement niet aangestuurd of is verstopt en wordt dan gloeiend heet. Stinken de uitlaatgassen ook naar rotte eieren?

Dutch_Polo
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 nov 2012 11:01

Re: Stank uit de motor

Ongelezen bericht door Dutch_Polo »

Dat met het ongedierte zal ik vanavond eens checken. Dat zou wel eens kunnen. Het gebeurt nou veel vaaker dan men zou denken.

Dutch_Polo
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 nov 2012 11:01

Re: Stank uit de motor

Ongelezen bericht door Dutch_Polo »

@boef530. Bedankt voor de suggesties. Maar de uitlaatgassen stinken niet naar rotte eieren. Het ruikt veel meer verbrand. Een beetje naar rubber misschien

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Stank uit de motor

Ongelezen bericht door boef530 »

Dan komt de katalysator toch in aanmerking. Wel frappant was het eerder nog een tabakslucht nu ruikt het naar verbrand rubber. Het meest verstandige is om een goed garage bedrijf niet zijnde een kwikfit of groot uitlaat verkoper eens naar de auto te laten kijken.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Stank uit de motor

Ongelezen bericht door witte angora »

Dutch_Polo schreef:@boef530. Bedankt voor de suggesties. Maar de uitlaatgassen stinken niet naar rotte eieren. Het ruikt veel meer verbrand. Een beetje naar rubber misschien
Dat zeg ik, het zou me niks verbazen als er een vloeistof gemorst is die nu aan het verbranden is als de motor heet is...

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Stank uit de motor

Ongelezen bericht door Quark »

Dit heb ik met een Lupo van 2001 gehad.
Rook ook naar Rotte eieren, heb het luchtfilter vervangen en van alles geprobeerd.
Wat bleek nu de oorzaak, na een kleine beurt was een slang van het luchtfilter niet meer aangesloten, deze hing los in de motor ruimte.
Na het weer aansluiten van deze slang was het probleem opgelost.

Gesloten