LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seat Leon af dealer na 3 maanden stuk

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Seat Leon af dealer na 3 maanden stuk

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Rim69 schreef:
Carbonfire schreef: Sorry hoor maar als ik mijn nummer aan een dealer of bedrijf laat noteren, betekend toch zeker niet dat iemand anders mijn moet bellen buiten het bedrijf zelf? Waar slaat dat op.
Het slaat helemaal nergens op, maar dat maakt het nog geen schending van je privacy.
Inderdaad. Maar paranoia lijkt tegenwoordig geen grenzen meer te kennen.

isi50
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2013 18:00

Re: Seat Leon af dealer na 3 maanden stuk

Ongelezen bericht door isi50 »

Toen ik mijn auto kocht bij een handelaar, hebben ze op hun kosten de 6e lager vervangen omdat deze bijgeluiden vertoonde. Auto zonder garantie gekocht bij 105k en twee dagen later afgeleverd. Na reparatie nog 45k gemaakt toen DMF stuk, dat is sht happens, waarschijnlijk heeft de dealer een tijdelijk oplossing verricht, olie wissel? gebruikte onderdeel? Je verwacht eerder dat de DMF en vliegwiel in de soep loopt, niet de bak, tenzij er bekende problemen zijn bij de 1.9 TDI. Maar die zijn er niet gezien de 1900 betrouwbare motoren zijn. Sommige dealers en handelaren zijn laatste tijd onprofessioneel geworden en zoeken telkens een manier om de kosten te drukken en ontevreden klanten achter te laten. Bij elk distributie wissel hoor je de waterpomp te wisselen punt. Als je waterpomp vastloopt, dan ben je weer een paar honderdjes verder. Daarnaast zal je opnieuw de distrie moeten vervangen. Onnodig rotzooi veroorzaakt door een dealer die zijn werk niet goed heeft uitgevoerd. Had die net zo goed zelf de distrie kunnen vervangen.

Rob fiets
Berichten: 100
Lid geworden op: 20 jul 2011 21:49

Re: Seat Leon af dealer na 3 maanden stuk

Ongelezen bericht door Rob fiets »

Als je de eerst eigenaar was van de vorige auto.
Staan meestal jou gegevens in het service boekje.

Dus pas op met zomaar de dealer te beschuldigen van privacy schending.

Tevens als jou auto altijd dealer onderhouden is kunnen ze zo een uitdraai maken van de complete onderhoud geschiedenis. Dus had deze potentieel koper jou niet eens hoeven te bellen maar de dealer waar de auto vandaan komt.

isi50
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2013 18:00

Re: Seat Leon af dealer na 3 maanden stuk

Ongelezen bericht door isi50 »

Gegevens in service boekje, waarom zouden ze er een 06 nummer in het boekje zetten. Voor zover ik weet staan alleen de dealer gegevens in het boekje verder niet.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Seat Leon af dealer na 3 maanden stuk

Ongelezen bericht door Quark »

isi50 schreef:Gegevens in service boekje, waarom zouden ze er een 06 nummer in het boekje zetten. Voor zover ik weet staan alleen de dealer gegevens in het boekje verder niet.

Ik zie nergens staan dat erop een 06 nummer is gebeld.
Er wordt vermeldt prive nummer, kan een 06 nummer zijn, maar mijn prive nummer is een vaste aansluiting.

In de boekjes van oudere auto's staat het adres van de eigenaar

isi50
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2013 18:00

Re: Seat Leon af dealer na 3 maanden stuk

Ongelezen bericht door isi50 »

Quark schreef:
isi50 schreef:Gegevens in service boekje, waarom zouden ze er een 06 nummer in het boekje zetten. Voor zover ik weet staan alleen de dealer gegevens in het boekje verder niet.

Ik zie nergens staan dat erop een 06 nummer is gebeld.
Er wordt vermeldt prive nummer, kan een 06 nummer zijn, maar mijn prive nummer is een vaste aansluiting.

In de boekjes van oudere auto's staat het adres van de eigenaar
TS schrijft in zijn tekst, "2 maanden later word ik anoniem gebeld", dus ik ga ervan uit dat het een 06-nummer is. Ik snap jou denkwijze ook wel. Terugkomend op dat serviceboek, in mijn serviceboek staat alleen de nummer en de gegevens van de dealer waar de auto afgeleverd is, meer niet, ik kan niks vinden in het boekje van de eerste eigenaar, dus zoiezo een privé nummer noteren is al onnodig, snap ook niet waarom je een nummer in het boekje zou noteren, terwijl ze bij de receptie altijd je nummer vragen. Dat hoort er gewoon niet in te staan, ook mag je een privé nummer zonder toestemming niet uitdelen, dat is gewoon onprofessioneel.

Gesloten