LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met BVA Auctions

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Ervaring met BVA Auctions

Ongelezen bericht door sjoegel »

Voor goede service moet je naar een winkel.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Ervaring met BVA Auctions

Ongelezen bericht door pedro714 »

Ik heb al vele malen geboden en gekocht via BVA. Altijd zeer correct. Wel is de lol er een klein beetje af sinds RTL 4 en SBS aandacht zijn gaan schenken aan dergelijke veilingbedrijven. Veel particulieren overbieden waardoor echte koopjes niet meer zijn te halen. Dit zegt echter niets over BVA. Bij de veiling van It's stond een TV met het prijskaartje er nog voor. De TV stond geprijsd voor E. 1.295,00. Idioten boden E. 1.040,00 + 16% opgeld + toen nog 19% b.t.w. = E.1.435,61. Wie is er nu gek?????

martinodk
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2013 10:50

Re: Ervaring met BVA Auctions

Ongelezen bericht door martinodk »

ik vraag alleen om service die aangeboden wordt door het bedrijf zelf, en niets meer.
maar ik heb het gehad met BVA, en ik hoop, dat andere mensen ook deze berichten lezen.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ervaring met BVA Auctions

Ongelezen bericht door witte angora »

pedro714 schreef:Ik heb al vele malen geboden en gekocht via BVA. Altijd zeer correct. Wel is de lol er een klein beetje af sinds RTL 4 en SBS aandacht zijn gaan schenken aan dergelijke veilingbedrijven. Veel particulieren overbieden waardoor echte koopjes niet meer zijn te halen. Dit zegt echter niets over BVA. Bij de veiling van It's stond een TV met het prijskaartje er nog voor. De TV stond geprijsd voor E. 1.295,00. Idioten boden E. 1.040,00 + 16% opgeld + toen nog 19% b.t.w. = E.1.435,61. Wie is er nu gek?????
Jij, omdat je dat 'koopje' laat lopen, maar dat vinden ze helemaal niet erg, want anders hadden ze nog wat meer moeten bieden voor ze dat koopje binnen hadden, dus nu zijn ze lekker veel voordeliger uit. :mrgreen:

Herman J
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 okt 2005 12:15

Re: Ervaring met BVA Auctions

Ongelezen bericht door Herman J »

Ik heb vorig jaar een horloge gewonnen van Marc Ekko. Ik heb wel rekening gehouden met alle bijkomende kosten. Als je via I.E. bied krijg je direct te zien hoeveel er aan kosten bijkomt voordat je je bod uitbrengt. Het risico dat het horloge het dan niet doet is natuurlijk aanwezig en dat risico heb ik willen lopen omdat ik het mooi vond. Ik vind BVA geen oplichters of slimmerikken. het gaat fout bij de bieders die zich niet goed oriënteren voordat ze gaan bieden.

Als BVA een oplichterszaak zou zijn dan zou er zeker geen veiling uitgevoerd worden namens Domeinen lijkt mij. Ik mag toch aannemen dat de overheid niemand in dienst neemt die de mensen oplicht namens hun. Daar willen ze volgens mij het alleenrecht op hebben :mrgreen:

transformer
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2014 11:57

Re: Ervaring met BVA Auctions

Ongelezen bericht door transformer »

Ik dacht dat je als consument beschermd wordt tegen deze praktijken. Ik had een auto vorige week via BVA gekocht en op de foto staan heel netjes en toen had ik de auto opgehaald was de auto helemaal verrot en gevaarlijk om mee te rijden. De auot moet nu naar de sloperij en ik heb 1200 euro er voor betaald.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Ervaring met BVA Auctions

Ongelezen bericht door bokkel »

beschermd tegen welke praktijken? er zijn ook kijkdagen en je hebt als consument de plicht je ervan te vergewissen dat hetgeen je koopt in goede staat is of zo is als aangeboden/geadverteerd. Maar jij koopt vanuit je luie stoel naar aanleiding van een plaatje. En omdat je dus niet naar de kijkdagen gaat neem je een risico. Daar hoeft geen wet je tegen te beschermen. Eigenlijk zou er een wet moeten zijn die je verplicht naar de kijkdagen te gaan.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ervaring met BVA Auctions

Ongelezen bericht door witte angora »

Je hebt toch zelf een bedrag van 1200 euro geboden?

Herman J
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 okt 2005 12:15

Re: Ervaring met BVA Auctions

Ongelezen bericht door Herman J »

Er staat naar mijn weten ook altijd een beschrijving bij van de staat van het artikel voor zover ze het kunnen zien. Ze krijgen deze artikelen meestal via een curator en die weet vaak ook niets over de kwaliteit. BVA moet uitgaan van de informatie de ze aangeleverd krijgt plus hun eigen visuele inspectie. Als je dus geen kat in de zak wilt kopen dan zul je inderdaad zoals Bokkel zegt naar één van de kijkdagen moeten gaan.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Ervaring met BVA Auctions

Ongelezen bericht door Jolijn »

martinodk schreef:ik vraag alleen om service die aangeboden wordt door het bedrijf zelf, en niets meer.
maar ik heb het gehad met BVA, en ik hoop, dat andere mensen ook deze berichten lezen.
Ik heb idd genoeg van dit soort berichten gelezen om de beschrijvingen die bij aangeboden items staan niet te geloven. Je kunt er het best standaard van uit gaan, dat beschrijvingen niet kloppen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Ervaring met BVA Auctions

Ongelezen bericht door sjoegel »

Auto's, horloges etc die op veilingen zoals BVA worden aangeboden hebben bijna altijd een verhaal. Anders was het wel gelukt ze via de normale weg te verkopen. Verkopers verkopen graag via een veiling want dan zijn ze van het garantiegezeur af. Drie keer raden wat voor auto's ze daar naar de veiling sturen ??
vaak ook auto's zonder papieren, sleutels, vol met deuken van boze schuldeisers of krassen van kwaaie exen.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Ervaring met BVA Auctions

Ongelezen bericht door cherokee »

Ik vraag me zo langzamerhand af wanneer mensen nu eens gaan leren wat een veiling is.
Dat is écht iets heel anders dan kopen in een winkel....je moet goed weten wat je doet, anders moet je er niet aan beginnen.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ervaring met BVA Auctions

Ongelezen bericht door witte angora »

Joh, zolang zelfs de overheid het begrip veiling niet snapt... Vanmorgen op het nieuws: gemeenten kopen zorg in door middel van een soort veiling. De zorgverlener die het laagste biedt krijgt de job.

Enige probleem is dat, om de laagste te zijn, je de CAO overboord moet zetten, alle vaste krachten de deur uit, en alleen met jongeren onder de 21 en stagiaires moet gaan werken. Oftewel: de kwaliteit van de zorg, en dat is per slot van rekening waar het om draait, holt nog verder achteruit.

We zitten in Nederland, 'we' eisen topkwaliteit, dus Bentley/Jaguar, voor een miniprijsje, dus die van een Tata uit India. En dat dat nu eenmaal niet gaat, dat is nu eenmaal bij een hoop mensen niet aan het verstand te brengen. Zelfs de overheid niet. Het lage prijsje, dat is waar het om draait, en als de kwaliteit niet naar de zin is, dan ligt het aan degene die levert. Niet aan de eigen krenterigheid.

Afbeelding

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ervaring met BVA Auctions

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@WA
En dan verwachten ze ook nog eens dat ie 5 sterren haalt in de http://www.euroncap.com/home.aspx :wink:

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ervaring met BVA Auctions

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik vermoed dat dat wagentje hier niet verkocht mag worden? Maar in India telt een mensenleven niet zo zwaar.

Anderzijds, ik denk dat er genoeg belangstelling zou zijn voor een hedendaagse versie van de 2CV/Diane of Renault 4. Goedkoop, licht, zuinig, eenvoudig te onderhouden en praktisch. Niet voor dagelijks op de snelweg, maar wel voor korte ritjes en het platteland.

Herman J
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 okt 2005 12:15

Re: Ervaring met BVA Auctions

Ongelezen bericht door Herman J »

Wie weet. Binnenkort op BVA :-))

enenem
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2014 16:37

Re: Ervaring met BVA Auctions

Ongelezen bericht door enenem »

Wat een grappige reacties hier. Veel mensen weten inderdaad niet goed hoe een veiling werkt en bieden voor bedragen boven een nieuwprijs. Zelf heb ik al heel wat op de site geboden en gewonnen. Het is daarbij belangrijk om te weten wat het product nieuw kost, wat je ervoor wilt betalen en wat je dan moet bieden. Zelf maak ik altijd berekeningen in excel zodat ik weet wat de totaalprijs inclusief alle kosten is maar ook wat ik kan bieden om tot een bepaald bedrag te komen. Ik heb al heel wat kavels gewonnen, van computer onderdelen tot een auto en altijd tevreden.

sjapo
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 apr 2006 00:56

Re: Ervaring met BVA Auctions

Ongelezen bericht door sjapo »

absurde prijzen. Openingsprijzen zijn al aan de hoge kant, laat staan de uiteindelijke verkoop prijzen.

particulieren zijn idioot bezig als ik zie dat er veelvuldig tegen nieuw waarde aan word geboden!

maar goed handel is handel, mensen zeuren wel bij de kruidenier/electronica zaak voor het kleinste dingetje om korting en hier word het gekocht tegen bijna nieuw prijzen zonder garantie.
(doen ze goed) :mrgreen:

Ben toch zeker niet gek (jawel hoor) :lol:

Gesloten