Pagina 1 van 2

volkswagen transporter t5

Geplaatst: 15 aug 2013 13:59
door fallietdoorvw
Ik heb een vw t5 uit 2009, altijd garage onderhouden met 180000 km nu.
Ik heb nu in nog geen jaar tijd de koppakking, de kop,de turbo,de koppeling met tweemassavliegwiel,de versnellingsbak en nu net het motorblok kapot gehad. Schade 12.000 euro! Garantie 0,-!!!
Hoe kan dit gebeuren en wat kan ik hier aan doen? Ik ben bedrijfsmatig en persoonlijk geruïneerd!!

Re: volkswagen transporter t5

Geplaatst: 15 aug 2013 14:04
door sjoegel
Je kunt weinig doen behalve betalen. Volkswagen staat al lang niet meer goed bekend. Op alles is bezuinigd.

Re: volkswagen transporter t5

Geplaatst: 15 aug 2013 14:13
door sjohie
fallietdoorvw schreef:Ik heb een vw t5 uit 2009, altijd garage onderhouden met 180000 km nu.
Ik heb nu in nog geen jaar tijd de koppakking, de kop,de turbo,de koppeling met tweemassavliegwiel,de versnellingsbak en nu net het motorblok kapot gehad. Schade 12.000 euro! Garantie 0,-!!!
Hoe kan dit gebeuren en wat kan ik hier aan doen? Ik ben bedrijfsmatig en persoonlijk geruïneerd!!
Dat kan oa gebeuren door verkeerd gebruik, denk aan te zware aanhangers trekken etc, en dan is het eigen schuld. En na 180k kilometer en/of 4 jaar is de garantie inderdaad verlopen, dus dat je daar nul op het rekest krijgt moet toch geen verassing zijn?

En 12k is veel geld, zeker als je weet dat een nieuwe Transporter vanaf zo'n 20k ex btw nieuw te koop is.

Re: volkswagen transporter t5

Geplaatst: 15 aug 2013 15:57
door stofzuigertje
Een lease auto gaat zelden 200.000 km op contract mee en dat doen ze niet voor niets......

Nu weet U waarom en tijdig een nieuwe bestellen of een gebruikte kopen met 2 jaren reparatie verzekering is dan slimmer.
Helaas is naast VW ook bij Mercedes en Renault dit soort verhalen zeer bekend.

De Vliegwielen, ja ze werken perfect maar de levensduur...... bij meerdere merken zitten ze erop en ik
zou graag een zonder kopen maar die info is zeer moeilijk te verkrijgen.

En dan de rest, de versnellingsbakken, ja 180.000 Km zegt me niets, voor 180.000 Km autoweg is anders dan een bestel busje van pakket bezorger van de Post die veel meer start/stops heeft....
Dus hele dag remde en schakelde in stadsverkeer....

En uit onderzoek ik ook gebleken dat bepaalde personen zelden en andere juist erg veel van dit soort reparaties kregen dus hoe is jou rijstijl?

Omdat vele merken zowel de dubbel massa vliegwielen en steeds vaker versnellingsbak problemen kregen weet ik nu waarom een Automaat Leasen meestal goedkoper is.....
Iets duurder in aanschaf, verbruik nu wegens ontwikkelingen laatste jaren gelijk of zuiniger, en hogere restwaarde en minder kans op schade dus denk eens aan een nieuwe met Automaat....

Juist een Lease firma met erg veel info over defecten en rekeningen kan U vertellen wat een betrouwbare en betaalbare VW T5 is....

Re: volkswagen transporter t5

Geplaatst: 15 aug 2013 16:41
door Teunbosseman
sjoegel schreef:Je kunt weinig doen behalve betalen. Volkswagen staat al lang niet meer goed bekend. Op alles is bezuinigd.

Oh ?? Das een straffe uitspraak.

Zo zijn er wel meer merken welke ook niet meer zijn dan was geweest en bezuinigd. Kunnen we niet zoveel mee.

Ik ben van Opel naar VW gegaan en voor mij beste keus ooit.

Re: volkswagen transporter t5

Geplaatst: 15 aug 2013 18:27
door riddert
fallietdoorvw schreef:Ik heb een vw t5 uit 2009, altijd garage onderhouden met 180000 km nu.
Ik heb nu in nog geen jaar tijd de koppakking, de kop,de turbo,de koppeling met tweemassavliegwiel,de versnellingsbak en nu net het motorblok kapot gehad. Schade 12.000 euro! Garantie 0,-!!!
Hoe kan dit gebeuren en wat kan ik hier aan doen? Ik ben bedrijfsmatig en persoonlijk geruïneerd!!
Het grote voordeel van zo'n stapeltje facturen is dat het je winst fors drukt, en dus ook je inkomstenbelasting wat je moet betalen, en de bus is weer fris voor nog een keer 2 ton. Een beetje ongelukkig dat het vlotjes achter elkaar komt, maar dat is even niet anders. Als je een bijvoorbeeld een Renault Trafic gehad had, dan had je waarschijnlijk al eerder hier berichtjes staan posten.

Re: volkswagen transporter t5

Geplaatst: 15 aug 2013 18:38
door bartsscooterservice
De T4 was opzich wel een degelijker ding. Ik heb een Iveco blok in mijn Peugeot bus, met al meer dan 4 ton, alleen 1 keer de turbo geklapt, maja dat mag na 3,5 ton. Je rijstijl is ook belangrijk ja.

Re: volkswagen transporter t5

Geplaatst: 15 aug 2013 19:23
door mach2005
Als u eerst de koppakking laat repareren en daarna de motor kapot loopt, dan lijkt me duidelijk dat de dealer niet helemaal zorgvuldig te werk is gegaan.

Maar ja, zal wel weer een stagiaire/schoolverlater aan hebben lopen prutsen. Die lopen er tegenwoordig alleen nog maar bij dealers. Die zijn veeeeel goedkoper he...

Re: volkswagen transporter t5

Geplaatst: 15 aug 2013 23:31
door Bob Schurkjens
De garage zal wel bij de BOVAG zijn aangesloten. Die hebben een geschillenregeling en een geschillencommissie. Als u redelijkerwijs vermoedt dat de garage tekort heeft geschoten in het verrichten van reparaties, kunt u bij de BOVAG terecht.

Re: volkswagen transporter t5

Geplaatst: 16 aug 2013 08:23
door Leo The Emperor
fallietdoorvw schreef:Ik heb een vw t5 uit 2009, altijd garage onderhouden met 180000 km nu.
Ik heb nu in nog geen jaar tijd de koppakking, de kop,de turbo,de koppeling met tweemassavliegwiel,de versnellingsbak en nu net het motorblok kapot gehad. Schade 12.000 euro! Garantie 0,-!!!
Hoe kan dit gebeuren en wat kan ik hier aan doen? Ik ben bedrijfsmatig en persoonlijk geruïneerd!!
Er lijkt te staan dat u de T5 bedrijfsmatig heeft gekocht en gebruikt, en dus geen beroep kan doen op de wettelijke bepalingen voor de consumentenkoop.

Echter ook voor een bedrijfsmatig aangeschafte auto geldt, dat deze degelijk moet zijn, en een "normale" levensduur dient te hebben. 4 jaar is niet lang, maar 180K kilometers is wel veel.
Daarbij komt nog dat de gebruiksomstandigheden onbekend zijn. Misschien heeft u wel een aannemingsbedrijf en rijdt u constant met een grote aanhanger, of rijdt u als pakkettenbezorger met veel start en stops alleen in de stad.

Het lijkt me inderdaad dat alle reparatiekosten voor eigen rekening zijn, tenzij u kunt aantonen dat bepaalde mankementen fabrieksfouten zijn, en zeer regelmatig bij een jonge T5 bussen optreden. U zou daarvoor eens op auto-forums kunnen zoeken of er veel lotgenoten zijn.

Re: volkswagen transporter t5

Geplaatst: 17 aug 2013 10:34
door kweenie
Het lijkt mij dat je als onderneming wel een reservering voor je bus hebt (of moet hebben) en dat je dus door deze kosten niet financieel geruineerd zou moeten zijn... Het is dan een afweging of je na een x-tijd of een x-aantal km je bus verruilt voor een nieuw(er) model of het risico op (dure) reparaties neemt.

Re: volkswagen transporter t5

Geplaatst: 17 aug 2013 10:37
door sjoegel
Het lijkt mij dat je als onderneming wel een reservering voor je bus hebt (of moet hebben) en dat je dus door deze kosten niet financieel geruineerd zou moeten zijn... Het is dan een afweging of je na een x-tijd of een x-aantal km je bus verruilt voor een nieuw(er) model of het risico op (dure) reparaties neemt.
De realiteit is dat er voor reserveringen als zzp'er of kleine onderneming geen geld meer is.

Re: volkswagen transporter t5

Geplaatst: 17 aug 2013 10:46
door kweenie
De realiteit is dat veel zzp-ers omzet verwarren met inkomen. En dat daardoor veel zzp-ers te goedkoop werken of zich rijk rekenen.

Re: volkswagen transporter t5

Geplaatst: 18 aug 2013 02:23
door vluchtnuhetnogkan
Allereerst goeie gebruikersnaam: failliet door VW

Ik voel volledig met je mee, ik stond onlangs met een pakje geld in de handen voor de keuze om een T5 te kopen of voor praktisch hetzelfde geld een T4, want inderdaad een 2002 T4 kost tegenwoordig nagenoeg net zo veel als een 2004-2005 T5, dit met een reden.......

De T4 is mijns inziens de laatste goede bus die door VW geproduceerd is........mensen die een beetje op dit soort sites of forums rondhangen weten dat inmiddels ook en dat is dus de reden dat een oudere T4 steeds geliefder wordt ( = relatief duurder )

Mensen die zeggen dat een auto met 180.000 km al behoorlijk veel gelopen heeft, vind ik, afgezien variaties in rijstijl daargelaten, eigenlijk te kort door de bocht.
Ik heb inmiddels 5 personenauto's en busjes gehad die zonder al te veel onkosten royaal boven de 3 tot bijna 500.000 km gelopen hebben / hadden, mijn huidige VW T4 383,000 km, dit zonder grote ( lees >500 euro ) onkosten, gewoon olie en diesel erin, af en toe een remblok/schijf, een rubbertje, een riempje en wat andere kleinigheden en rijden met dat ding, niks voorzichtig ( eerste kwartiertje dan even ) niks omslachtig, 1200 kg bakstenen erin en gewoon gas op de plank.

Ik vind het schandalig dat je met een toch wat duurder sigment bedrijfsbus als een VW T5 die kaal rond de 23.000 excl BTW kost, maar met wat opsmuk en een leukere motor toch ook zo maar 40-50 mille kan kosten, niet minimaal 300.000 km kan rijden zonder al te grote onkosten.
Nu lukt het tegenwoordig schijnbaar geen enkele fabrikant meer om nog een fatsoenlijke bus in elkaar te zetten, een enkele geluksvogel daargelaten, die met een op dinsdagmiddag in elkaar geschroefde bus toch nog tot een redelijke km stand komt........

Regeren is vooruitzien: Inmiddels dus T4 nummer 2 op het terrein staan, mocht de oude een keer de geest geven bij een half miljoen KM's, dan kan ik direct overstappen op deze "verse" T4, met 60.000 km per jaar gaat het hard namelijk, ook ik ben ondernemer en mijn ergste nachtmerrie is dat ik ooit voor dit soort kosten zou komen te staan op een moment dat " het even niet uitkomt" , dit is in het huidige economische klimaat helaas vaker aan de orde dan me lief is, ik zal daar ook vast niet de enige in zijn.
Particulieren die praten over "winst, marge en reserveringen" van een bedrijf of ZZP-er die moeten zelf maar even aan den lijve ondervinden hoe moeilijk het in sommige marktsigmenten is momenteel.

Als laatste nog een dringende oproep aan alle fabrikanten van bedrijfsbusjes.......

De producten die jullie maken worden veelal aangekocht door hardwerkende ondernemers en vormen vaak de ruggengraat van hun economische activiteit, buiten dat U zoals elke goede onderneming winst wilt maken op / met uw product, dient u dus ook een belangrijk maatschappelijk belang om de ondernemer niet onnodig op kosten te jagen en te belemmeren in zijn bezigheden.

Wij willen betrouwbaar, robuust, no nonsence, makkelijk en goedkoop te repareren bedrijfsbussen hebben om onze werkzaamheden te kunnen uitvoeren, gisteren nog als het kan...........zo niet, dan zal de eerste fabrikant die wel met zoiets op de markt komt vele klanten trekken waaronder mij, zoals het ooit allemaal met de T1 en T2 begon.....iets met "wirtschaftswunder" mompelen doet.

Re: volkswagen transporter t5

Geplaatst: 18 aug 2013 08:17
door bartsscooterservice
Zag toevallig gister een T5 langs de kant staan met een T5 van de ANWB erbij :P

Re: volkswagen transporter t5

Geplaatst: 18 aug 2013 10:53
door vluchtnuhetnogkan
Ik zal het nog sterker vertellen, mijn broer had er gisteren een op het terrein staan, vertelde hij net, geen klant van ons maar puur gestrand bij ons, ook een T5 met zoals de Belgen/ Fransen dat zo mooi zeggen een stukkende "joint de coulasse", in goed Hollands is dan je koppakking naar god, als je geluk hebt de is de kop zelf nog heel.

130 pk 5 cylinder TDI, prachtige bus, daar niet van, maar volgens mijn broer wilde deze meneer op dat ogenblik liever een onoogelijke, doch werkende bus.....bus = afgesleept........ :( :? :x

Re: volkswagen transporter t5

Geplaatst: 18 aug 2013 17:11
door Bob Schurkjens
In een groot opgezet Brtis onderzoek wordt VW ingehaald door Ford en Mercedes.

http://www.fleetnews.co.uk/news/2012/11 ... vey/45353/

Re: volkswagen transporter t5

Geplaatst: 21 aug 2013 08:52
door bartsscooterservice
Daar klopt echt niks van, maar positieve propaganda richting Ford. Logisch het is een Engels artikel. Iveco wordt alleen vergeten... niet echt bekend onder de particulieren, maar erg betrouwbaar.

Re: volkswagen transporter t5

Geplaatst: 21 aug 2013 19:32
door Slobberbone
bartsscooterservice schreef:Daar klopt echt niks van, maar positieve propaganda richting Ford. Logisch het is een Engels artikel. Iveco wordt alleen vergeten... niet echt bekend onder de particulieren, maar erg betrouwbaar.

Klopt jaren in een 30-8 gereden ongeblazen diesel traag maar oer betrouwbaar 400 k geen probleem.

Re: volkswagen transporter t5

Geplaatst: 01 apr 2014 20:53
door hercu1965
Klopt de kwalititeit van de vw transporter is allerbelabberst.
Bij mijn vw transporter 128Kw uit eind 2008 altijd leeg bereden, zonder trekhaak, verbruik ca 1op 12,5
Ging toen die meer als 4 jaar oud was en 120.000 km gereden binnen een halfjaar kapot;

Kapotte Pompverstuiver
Lekke Stuurbekrachtiger
Roet katalysator binnenwerk gebroken
Uitgeslagen Pompverstuivergaten, moest een nieuwe cijlinderkop op

Ik liep er helemaal op leeg wel 7500 euro !! kosten aan dit misbaksel,en garantie nix nada
De kwaliteit is zwaar klooote !
Nog nooit van me leven zoiets meegemaakt, en al heel veel auto's gehad , snel verkocht en een Kia Sportage gekocht met 7 jaar garantie of 150,000 km.

Volkswagen is ben er helemaal klaar mee NOOIT meer !!