LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto kopen in Duitsland

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Dutch_Polo
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 nov 2012 11:01

Auto kopen in Duitsland

Ongelezen bericht door Dutch_Polo »

Hallo,

Ik heb besloten om mijn Swift weg te doen en een nieuwe VW Polo te kopen. Ik zit er sterk aan te denken om die in Duitsland aan te schaffen en vervolgens te laten importeren naar hier. Je hoort het steeds vaker en het scheeld blijkbaar een hoop geld. Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben en mij kunnen vertellen waar ik op moet letten en misschien wat tips hebben?

derekfan
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2014 11:17

Re: Auto kopen in Duitsland

Ongelezen bericht door derekfan »

Als je een nieuwe Polo koopt moet je de volledige BPM betalen als je m op kenteken laat zetten. Dat zou duurder kunnen zijn dan een nieuwe auto in Nederland kopen omdat de nettoprijs in Nederland vaak wat lager is.

Als het een gebruikte Polo is wordt de BPM bij import lager naarmate de auto ouder is en dat zou goedkoper kunnen zijn.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Auto kopen in Duitsland

Ongelezen bericht door sjohie »

Het scheelt je bij een 2ehands auto grofweg 10% als je alle transportkosten etc meerekent, tenminste dat was zo bij mijn vader met een 1½ jaar oude Passat een paar jaar geleden. Nieuw zit je met de BPM etc, wat mogelijk elk voordeel al teniet doet. En praktisch is het ook een gedoe, je kan zo'n auto niet zonder kenteken daar van het garageterrein afrijden, dus je moet transport regelen etc etc.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Auto kopen in Duitsland

Ongelezen bericht door jonis »

Er komt ook een tijd dat het importje weer van de hand wordt gedaan.....en genoeg mensen die daar al gewoon helemaal niet aan beginnen.....dus als je naar afschrijving gaat kijken; dan moet je dat 1ste voordeeltje sowieso nog maar uiteindelijk eens zien waar te maken.

Dutch_Polo
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 nov 2012 11:01

Re: Auto kopen in Duitsland

Ongelezen bericht door Dutch_Polo »

Dankjulliewel voor het advies. Weet niet of het al die extra moeite waard is voor 10% goedkoper als ik eerlijk ben

Gesloten