LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB aansprakelijk na verkeerde diagnose door garage in Fran

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Zaza16
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:39

ANWB aansprakelijk na verkeerde diagnose door garage in Fran

Ongelezen bericht door Zaza16 »

Na het melden van een defect aan mijn auto in Frankrijk heeft de ANWB mijn auto naar een garage in Frankrijk laten slepen. Hier werd vast gesteld dat mijn bobine en bougies defect waren. In vertrouwen heb ik de garage toestemming gegeven om deze te vervangen, ik ben immers een leek wbt auto's.
Na de reparatie bleek mijn auto het niet te doen en is besloten dat mijn auto gerepatrieerd werd naar Nederland.
Mijn eigen dealer kwam erachter dat niet mijn bobine defect was ( die was immers een half jaar daarvoor vervangen) maar mijn computer. De Bobine uit Frankrijk was niet meer bruikbaar doordat deze doorgebrand was en moest dus weer vervangen worden.
Nu heb ik van de ANWB een factuur uit Frankrijk gekregen voor een bobine en bougies en heb ik in Nederland een factuur voor een bobine, bougies en reparatie van mijn computer.
Ik vind dat ik niet aansprakelijk ben voor de verkeerde diagnose die de garage in Frankrijk heeft gesteld, de ANWB echter vind dat ik toestemming heb gegeven voor het uitvoeren van de reparatie, dus dat ik de factuur wel moet betalen. Sta ik in mijn recht?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: ANWB aansprakelijk na verkeerde diagnose door garage in Fran

Ongelezen bericht door kokka »

nee

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: ANWB aansprakelijk na verkeerde diagnose door garage in Fran

Ongelezen bericht door eleven »

Sta ik in mijn recht?
NEEN!
Had je ook aan kennis of familie kunnen vragen, i.p.v. een topic openen!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ANWB aansprakelijk na verkeerde diagnose door garage in Fran

Ongelezen bericht door sjohie »

Zaza16 schreef:Na het melden van een defect aan mijn auto in Frankrijk heeft de ANWB mijn auto naar een garage in Frankrijk laten slepen. Hier werd vast gesteld dat mijn bobine en bougies defect waren. In vertrouwen heb ik de garage toestemming gegeven om deze te vervangen, ik ben immers een leek wbt auto's.
Na de reparatie bleek mijn auto het niet te doen en is besloten dat mijn auto gerepatrieerd werd naar Nederland.
Mijn eigen dealer kwam erachter dat niet mijn bobine defect was ( die was immers een half jaar daarvoor vervangen) maar mijn computer. De Bobine uit Frankrijk was niet meer bruikbaar doordat deze doorgebrand was en moest dus weer vervangen worden.
Nu heb ik van de ANWB een factuur uit Frankrijk gekregen voor een bobine en bougies en heb ik in Nederland een factuur voor een bobine, bougies en reparatie van mijn computer.
Ik vind dat ik niet aansprakelijk ben voor de verkeerde diagnose die de garage in Frankrijk heeft gesteld, de ANWB echter vind dat ik toestemming heb gegeven voor het uitvoeren van de reparatie, dus dat ik de factuur wel moet betalen. Sta ik in mijn recht?
Ze hebben toch defecte onderdelen vervangen? Lijkt me dus van niet.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: ANWB aansprakelijk na verkeerde diagnose door garage in Fran

Ongelezen bericht door acjzr1 »

De ANWB heeft geen diagnose gesteld!
Dat heeft de garage in Frankrijk gedaan.
Zij hebben blijkbaar een verkeerde diagnose gesteld en daardoor onderdelen vervangen die vanwege de onjuiste diagnose weer defect geraakt zijn. Als er dus iemand iets te verwijten is is het de Franse garage.
De ANWB is enkel bemiddelaar in dit verhaal.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: ANWB aansprakelijk na verkeerde diagnose door garage in Fran

Ongelezen bericht door bokkel »

De schade moet je gewoon verhalen op François Hollande, die is verantwoordelijk voor alle fransen toch? :mrgreen:

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ANWB aansprakelijk na verkeerde diagnose door garage in Fran

Ongelezen bericht door 16again »

Zaza16 schreef: Ik vind dat ik niet aansprakelijk ben voor de verkeerde diagnose die de garage in Frankrijk heeft gesteld, de ANWB echter vind dat ik toestemming heb gegeven voor het uitvoeren van de reparatie, dus dat ik de factuur wel moet betalen.
ANWB staat hier buiten, dit is tussen jou en Franse garage.
Feit is dat je opdracht hebt gegeven voor de reparatie.
De vraag is of dit voor de garage een resultaatsverplichting of een inspanningsverplichting oplevert.
In het 1e geval kun je stellen dat je niet hoeft te betalen bij wanprestatie (=niet gerepareerde auto)

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ANWB aansprakelijk na verkeerde diagnose door garage in Fran

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zou zomaar kunnen dat de oorspronkelijke bobine en bougies ook kapot waren, immers, de 'Franse' bobine is doorgebrand, dus wie weet de oorspronkelijke ook. Dus die dingen hadden sowieso vervangen moeten worden, en daarmee zul je dus gewoon moeten betalen.

Ze hebben alleen niet gekeken naar de oorzaak dat die bobine doorgebrand is, maar in hoeverre hen dat te verwijten is weet ik ook niet.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: ANWB aansprakelijk na verkeerde diagnose door garage in Fran

Ongelezen bericht door bokkel »

Maar als een bobine is vervangen omdat-ie is doorgebrand en de vervanger brandt ook door...dan was het niet bepaald een goede garage...( en inderdaad, geen woord ANWB te bekennen )

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: ANWB aansprakelijk na verkeerde diagnose door garage in Fran

Ongelezen bericht door Quark »

Je kan de ANWB altijd vragen te bemiddelen.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ANWB aansprakelijk na verkeerde diagnose door garage in Fran

Ongelezen bericht door witte angora »

Quark schreef:Je kan de ANWB altijd vragen te bemiddelen.
En die zegt dus dat de topicstarter moet betalen.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: ANWB aansprakelijk na verkeerde diagnose door garage in Fran

Ongelezen bericht door bokkel »

Als TS nou gewoon het ANWB-abo opzegt? :mrgreen:

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: ANWB aansprakelijk na verkeerde diagnose door garage in Fran

Ongelezen bericht door eleven »

bokkel schreef:Als TS nou gewoon het ANWB-abo opzegt? :mrgreen:

Natuurlijk, als je ergens schulden hebt, zeg je gewoon het abo op, en je bent er vanaf. :lol:
Geweldig. :lol:

Gesloten