Radar

toggle menu

Ervaringen met Autobedrijf J.D.R Cars Apeldoorn

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.

RE: Ervaringen met Autobedrijf J.D.R Cars Apeldoorn

door wvdelshout » 27 okt 2017 21:49

Helaas moet ik u mededelen dat u inderdaad bij een autobedrijf bent gegaan die valt onder JDR Cars in Apeldoorn.
Ik ben zelf slachtoffer geweest van autobedrijf Oud-Gastel in Oud Gastel. Ook een telg van J.D.R.
Vergelijk de twee websites maar eens:
https://www.garagewormerveer.nl/
http://www.autobedrijfoudgastel.nl/

Zelfde indeling, manier van maken en taalgebruik.

Op allebei de websites staat dat ze RDW erkend zijn. Dit zijn ze niet en de RDW weet dit door mij maar zijn te laks om er iets aan te doen.
wvdelshout

door Martynvos » 24 dec 2017 01:06

Helaas kan ik ook een hoofdstuk toevoegen aan de slechte ervaringen met autobedrijf Oud Gastel of JDR Cars. Ik kreeg een auto onder handen welke door de eigenaresse recentelijk bij dit bedrijf was gekocht. Typerende import auto waarvan alle boekjes aanwezig zijn, behalve de onderhoudsboekjes of enig kenmerk van de vorige garage/ dealer ( waren allemaal verwijderd). Km stand klopt zeker niet, slijtage aan de gehele auto past niet bij de huidige km stand. Versleten pedaalrubbers, overmatige speling op de versnellingspook, ingescheurde a stijl ter hoogte van de deurvanger, zwaar versleten fuseekogel, weggemoffelde schade enz. Nu was de eigenaresse al een keer teruggegaan wegens het branden van het check engine lampje. Lijkt opgelost te zijn, echter viel mij op dat het lampje van zowel de airbags als het motorlampje niet branden bij contact aan. Na demontage van de km-teller bleken beiden ingekit te zijn. Na verwijderen van de kit branden de lampjes permanent, veiligheid staat niet hoog in het vaandel.... De eigenaresse durft zelf niet meer terug te gaan omdat ze bij een ander mankement een grote mond heeft gekregen en is gesommeerd niet meer langs te komen. [ongefundeerde passage verwijderd]
Laatst bijgewerkt door Radar op 24 dec 2017 11:59, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd
Martynvos

door thecure » 24 dec 2017 12:23

Prijs? Leeftijd? Km stand?
thecure

door v.d.Heyden » 24 dec 2017 12:40

thecure schreef:Prijs? Leeftijd? Km stand?

Prijs? Waarschijnlijk niet de hoofdprijs. Zoeken op prijs laag-hoog en de goedkoopste uitzoeken.
Leeftijd? Waarschijnlijk in de advertentie een jaar jonger dan de werkelijke leeftijd (modeljaar).
Km stand? Maakt niet uit wat er op de teller staat, die kilometers heeft de auto in ieder geval gereden, waarschijnlijk al enige jaren geleden.

Zolang mensen bij dit soort bedrijven importauto's blijven kopen, de verkopers op hun blauwe ogen blijven geloven en pas nadat de auto is gekocht gaan zoeken naar reviews, blijven dit soort topics op Radar verschijnen.
Ik blijf mij er over verbazen dat mensen prima in staat zijn om de allergoedkoopste auto's te vinden op internet (op zich is dat niet moeilijk natuurlijk), maar niet de moeite nemen om iets meer onderzoek te doen naar de verkopende partij.
Import + geen boekjes + verdacht lage kilometerstand = perfecte recept voor een desillusie.

v.d.Heyden
v.d.Heyden

door NeoDutchio » 24 dec 2017 12:43

Dit topic loopt pas een paar jaar, dus wat voor nut heeft het waarschuwen hier dan? Als de kopers pas achteraf gaan googelen op de naam van de verkoper is het lood om oud ijzer. Wederom heeft de verkoper een zakcentje verdiend en kan nu weer een schade auto gaan invoeren om aan een andere niet oplettende klant te verpatsen.
NeoDutchio

door Antonio456 » 17 maart 2018 17:27

Volgens mij zijn ze nu weer in Apeldoorn actief: W&J auto's
Antonio456

door NeoDutchio » 17 maart 2018 17:52

Antonio456 schreef:Volgens mij zijn ze nu weer in Apeldoorn actief: W&J auto's

Of ze nu wel of niet dezelfde zijn, elk weldenkend mens zou daar niet kopen. Er zijn geen kentekenplaten te zien, dus een controle is niet mogelijk. En de kilometerstanden zijn verdacht laag (auto's van 9 jaar oud met net 65.000 op de teller en teveel auto's onder de ton).

Helaas zullen er toch nog genoeg mensen zijn die zich blind staren op de prijs en in een mooi gepoetste auto weg willen rijden. En net zoals bij de andere 'slachtoffers' hier, pas na de aankoop wordt er gezocht naar ervaringen van het bedrijf. Louche autohandelaren (ik zeg niet dat deze het wel of niet is) blijven bestaan bij de gratie van consumenten die zelf niet verder kijken.
NeoDutchio

Vorige
Sorteer op

Keer terug naar Auto & motor