LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe auto met krassen Volvo Mobilitye Centre Vlaardingen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
rob1012
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2014 02:17

Nieuwe auto met krassen Volvo Mobilitye Centre Vlaardingen

Ongelezen bericht door rob1012 »

4 Maanden geleden heb ik een gloednieuwe auto gekocht, een heel gave Volvo V40 D2 114 PK diesel. In December heb ik deze auto opgehaald, echter bleek na een paar dagen dat de auto volledig onder de zogenaamde poetskrassen zat. Ik heb dit aangegeven en de garage noemende Volvo Mobility Centre Vlaardingen wilde dit netjes oplossen.
Helaas na 2x hebben ze het niet voor elkaar gekregen om de krassen uit mijn lak te krijgen.
We zijn nu 4 maanden verder en gelukkig, na tussenkomst van een advocaat heb ik mijn auto elders kunnen laten polijsten. Ik kan nu eindelijk genieten van een 'nieuwe auto '
Hoe kan het dat een Dealer garage een nieuwe auto kan afleveren met poetskrassen, zij hebben me nooit duidelijkheid kunnen geven hoe dit kan. heeft dat te maken met het feit dat de lak niet goed is uitgehard oid?? ben erg benieuwd.

Spuiter
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:55

Re: Nieuwe auto met krassen Volvo Mobilitye Centre Vlaardingen

Ongelezen bericht door Spuiter »

Heeft niks te maken met het uitharden van de lak. Als ze hem machinaal poetsen hoeft er maar een korreltje zand in de poetspad te zitten en je hele auto zit onder de krassen . Dat geld trouwens ook voor als je hem met de hand poetst of in de wax zet. Altijd schone poetsdoeken gebruiken.
Erg lastig en veel werk omdat allemaal weer weg te krijgen.

Het kan ook gebeurt zijn met het wassen doordat ze de spons hebben laten vallen en vrolijk verder zijn gaan soppen.

Texpert
Berichten: 49
Lid geworden op: 16 jun 2007 21:16

Re: Nieuwe auto met krassen Volvo Mobilitye Centre Vlaardingen

Ongelezen bericht door Texpert »

Over het algemeen worden nieuwe auto's voor aflevering door de wasstraat gehaald en snel even opgepoetst. De keren dat een klant kritisch de auto bekijkt zijn op 1 hand te tellen, en het gebeurt zelden dat een auto met genoemde klacht terugkomt bij de dealer. Er zijn uiteraard uitzonderingen, maar dat verschilt per dealer.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Nieuwe auto met krassen Volvo Mobilitye Centre Vlaardingen

Ongelezen bericht door pima »

Fijn voor je dat het opgelost is, maar vind het vreemd, dat je pas na een paar dagen merkt, dat de auto onder de poetskrassen zit. (echter bleek na een paar dagen dat de auto volledig onder de zogenaamde poetskrassen zat.)

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Nieuwe auto met krassen Volvo Mobilitye Centre Vlaardingen

Ongelezen bericht door kokka »

pima schreef:Fijn voor je dat het opgelost is, maar vind het vreemd, dat je pas na een paar dagen merkt, dat de auto onder de poetskrassen zit. (echter bleek na een paar dagen dat de auto volledig onder de zogenaamde poetskrassen zat.)
zo vreemd is dat niet, een heleboel van die krassen zie je pas als het licht er op een bepaalde manier op valt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Nieuwe auto met krassen Volvo Mobilitye Centre Vlaardingen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als het alleen onder specifiek licht te zien is zijn het ook geen erge krassen. Na een paar maanden gebruik heb je waarschijnlijk grotere krassen.

Gesloten