LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AUDI

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
westendorp
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2014 21:07

AUDI

Ongelezen bericht door westendorp »

MIJN PARTNER EN IK RIJDEN EEN AUDI
WAARBIJ ER ERG VEEL OLIE GEBRUIK HET PROBLEEM IS .
MOMENTEEL GEBRUIKT DE AUTO 1L PER 100 KM .
DIT BETEKENT HET EINDE VAN MIJ ALS EEN AUDI
GEBRUIKER /.
OOK 2 COLLEGAE UIT MIJN DIRECTE OMGEVING KLAGEN OVER DIT PROBLEEM .
PAS DUS OP BIJ DE AANSCHAF VAN EEN AUDI!!!!!!!! : :mrgreen:

riddert
Berichten: 2126
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: AUDI

Ongelezen bericht door riddert »

westendorp schreef:MIJN PARTNER EN IK RIJDEN EEN AUDI
WAARBIJ ER ERG VEEL OLIE GEBRUIK HET PROBLEEM IS .
MOMENTEEL GEBRUIKT DE AUTO 1L PER 100 KM .
DIT BETEKENT HET EINDE VAN MIJ ALS EEN AUDI
GEBRUIKER /.
OOK 2 COLLEGAE UIT MIJN DIRECTE OMGEVING KLAGEN OVER DIT PROBLEEM .
PAS DUS OP BIJ DE AANSCHAF VAN EEN AUDI!!!!!!!! : :mrgreen:
Ik denk dat Audi daar niet erg rouwig om zal zijn, dat u geen Audi meer zult rijden. Shell daarentegen.....

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: AUDI

Ongelezen bericht door dhc »

En zet uw caps lock uit! Wordt beschouwd als schreeuwen.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: AUDI

Ongelezen bericht door F.van Holten »

westendorp schreef:MIJN PARTNER EN IK RIJDEN EEN AUDI
WAARBIJ ER ERG VEEL OLIE GEBRUIK HET PROBLEEM IS .
MOMENTEEL GEBRUIKT DE AUTO 1L PER 100 KM .
DIT BETEKENT HET EINDE VAN MIJ ALS EEN AUDI
GEBRUIKER /.
OOK 2 COLLEGAE UIT MIJN DIRECTE OMGEVING KLAGEN OVER DIT PROBLEEM .
PAS DUS OP BIJ DE AANSCHAF VAN EEN AUDI!!!!!!!! : :mrgreen:
Ok :roll:

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: AUDI

Ongelezen bericht door dhc »

Nou, mocht ik de jackpot winnen dan komt er toch 100% zeker een Audi. Maar dan kan ik de olie ook betalen:)

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: AUDI

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Dan is er één voordeel, tegen die tijd is de olie goedkoper dan benzine. :wink:

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: AUDI

Ongelezen bericht door peteroo »

Nu even een inhoudelijke reactie: een liter op honderd kilometer? VAG beschouwt een liter op duizend kilometer als acceptabel, al is dat nog veel. Wat zegt de dealer? Een hoger oliegebruik aan het begin van de levenscyclus van de motor wordt door Audi ook als normaal gezien. Hier is dus iets ernstigs aan de hand.

Om welke type gaat het en om welke motor?

Ik geloof dat Audi en VW op dit moment serieuze kwaliteitsproblemen hebben. In de Consumentengids van april scoorde de A4 in zijn klasse als op een na slechtste op gebied van ernstige en minder ernstige mankementen.

Mijn bijna 20 jaar oude Audi gebruikt ook olie, maar dat gaat nu om ongeveer een liter op 3000 km. Het is wel eens bijna een liter op duizend kilometer geweest, maar na de laatste grote beurt gaat het weer beter. Dit type motor staat ook bekend om het oliegebruik, maar de kilometerstand nadert dan ook de 2,5 ton.

Zeg trouwens niet dat olieverbruik goedkoper is dan benzineverbruik; bepaalde typen motorolie kosten geloof ik 30 euro de liter.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: AUDI

Ongelezen bericht door Quark »

Hoe oud is de Audi ?

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: AUDI

Ongelezen bericht door peteroo »

Die informatie mis ik ook. Sommige motoren van Audi staan hier om bekend. Maar gaat het om een spiksplinternieuwe A5 of een 100 type 44 uit de jaren '80 (die overigens erg goed zijn en waarvan er nog steeds veel rond rijden)?

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: AUDI

Ongelezen bericht door peteroo »

Dat is inderdaad zo, maar het valt een beetje buiten het onderwerp. Meneer Westendorp laat intussen weinig van zich horen.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: AUDI

Ongelezen bericht door Quark »

peteroo schreef:Dat is inderdaad zo, maar het valt een beetje buiten het onderwerp. Meneer Westendorp laat intussen weinig van zich horen.
Zien we dat niet vaker, eerst schreeuwen en dan stilte ?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: AUDI

Ongelezen bericht door sjoegel »

eerst schreeuwen en dan stilte
Dit is natuurlijk niet typerend voor de rijders van dit merk.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: AUDI

Ongelezen bericht door peteroo »

Ho ho, oorspronkelijk waren Audi-rijders wat oudere, bedaarde mannen die een goede baan hadden of al met pensioen waren. Ergens is het mis gegaan...

A5cabrio
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2015 10:21

Re: AUDI

Ongelezen bericht door A5cabrio »

Goedemorgen Allemaal,

Dank voor jullie input in dit forum. Helaas heb ik ook een bijdrage / ervaring te delen over dit wijdverbreide onderwerp. Vorig jaar hebben we een A5 Cabrio 2.0TFSI aangeschaft bij officiële Audi dealer Autoflevo in Harderwijk. Bouwjaar 2009, toenmalige KM-stand ~85.000 km. Na ongeveer 1 jaar begon hij meer en meer olie te verbruiken (>1 liter / 1000 km). Dit gemeld aan Autoflevo, en kreeg direct te horen dat mijn garantieperiode was verlopen en dat ik ´de modificatie´ door kon laten voeren voor het luttele bedrag van €4.700,00 ! Na herhaaldelijk aandringen, en dreigen met juridische stappen uiteindelijk een bedrag van €2.900,00 overeengekomen, inclusief het doorvoer van een onderhoudsbeurt (auto stond toch daar). De open hart operatie is ondertussen doorgevoerd (nieuwe zuigers, zuigerveren etc.), waarbij echter overeengekomen afspraken niet zijn nagekomen door Autoflevo. Zeer slechte ervaringen dus met deze dealer, en kan dan ook iedereen hiervoor waarschuwen.

Verder kijkende naar deze problemen valt het mij op dat Audi uiteindelijk in elk land tot een andere regeling komt. In de VS bijvoorbeeld heeft Audi bakzeil moeten halen nadat het voor de rechter was gedaagd door een groep getroffen consumenten. Uiteindelijk heeft Audi in de VS toen de garantie op de betroffen TFSI motoren moeten optrekken tot 8 jaar of 80.000 mijl (whichever comes first). In Nederland is er echter sprake van geen enkele centrale regeling, en is men als consument overgeleverd aan de gratie van PON en de bereidheid van de dealer. Ik vind het echt ongelofelijk hoe Audi hier de consument in de kou laat staan, en er tot dusverre nog mee wegkomt ook! Misschien is het daarom een suggestie om een gebruikersgroep op te zetten, en een soortgelijke stap te nemen als men in de VS heeft gedaan, zijnde Audi voor de rechter dagen. De recente VW problemen getuigen van een duidelijk gebrek aan integriteit binnen het VW concern, en helaas zie ik dit ook terug bij Audi in het geval van hoog olieverbruik. Ik sta open voor suggesties.

Als laatste kan ik zeggen dat dit zeker niet onze eerste Audi was (ook A3, A4, A6 gereden), maar dat het zeer waarschijnlijk wel onze laatste gaat zijn vanwege de enorm slechte afhandeling door zowel Autoflevo alsook Audi/PON.

stofzuigertje

Re: AUDI

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik had ook een hoog verbruik, elke 2000 Km liter erbij dus niet zo hoog als vragensteller.

Wel de 5W30 waterige olie vervangen door 5W40 en het is nu elke 5000 een liter bijvullen.
Dus iets dikkere olie van goede kwaliteit en dan zal het wel redelijker worden.

De 5W betekend bij koude start niet te dikke en de 40 is dikker als de 30 warm dus minder verbruik.

Een 10W40, meestal goedkoper zal dus extra slijtage veroorzaken dus die liever niet gebruiken.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: AUDI

Ongelezen bericht door peteroo »

Zolang mensen blijven geloven dat VW en Audi nog steeds superieure en oerdegelijke auto's maken komen deze merken weg met dergelijke gebreken. Mijn Oudi gebruikt ook wat olie, maar heel weinig en nog goedkope olie ook (afkloppen....)

Je kunt beter een minder opvallende en blitse, maar beter gebouwde Jap kopen als je nu in een nieuwe auto wilt investeren.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: AUDI

Ongelezen bericht door hawkwind »

stofzuigertje schreef: Een 10W40, meestal goedkoper zal dus extra slijtage veroorzaken dus die liever niet gebruiken.
Verklaar je nader?

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: AUDI

Ongelezen bericht door hawkwind »

peteroo schreef:. Mijn Oudi gebruikt ook wat olie, maar heel weinig en nog goedkope olie ook (afkloppen....)
Valvoline olie is weer in de aanbieding bij de Action :D

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: AUDI

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik koop vijfliter-jerrycans bij de auto-onderdelenzaak :-) Scheelt enorm ten opzichte van de Halfords of het tankstation.

stofzuigertje

Re: AUDI

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De 5W30 is voorgeschreven.

De 10W40 is bij koude start iets te dik dus meer slijtage.
.
Dus 10W is dus het probleem en de 5W40 is daarom beter.

De Action, ja de 15W40 of 10W40 voor maar €2,49 maar ik zou toch hun €3,99 kostende
5W40 kopen die wel aan de SN specificatie voldoet en niet die goedkope SL specificatie van ook nog iets te dikke olie.
s
De 10W40 of 15W40 is leuk als je auto rookt als Trabantje maar bij alleen maar gebruik vind ik dat iets teveel want elke koude start slijtage, hoe lang denk je dat vol te houden?

Gesloten