LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
rozalia
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 feb 2010 10:47

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door rozalia »

Rijdende rechter is gratis en kost beide partijen geen geld.
Nu wij deze nieuwe auto in zullen moeten ruilen voor eentje met stuurbekrachtiging is de veer die we moeten laten al flink genoeg.
Bij van Oeveren zullen wij niet meer inruilen en ons geld brengen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door berndv »

rozalia schreef:Rijdende rechter is gratis en kost beide partijen geen geld.
Nu wij deze nieuwe auto in zullen moeten ruilen voor eentje met stuurbekrachtiging is de veer die we moeten laten al flink genoeg.
Bij van Oeveren zullen wij niet meer inruilen en ons geld brengen.
het inbouwen van stuurbekrachtiging zal minder zijn dan het bedrag dat u inlevert op de auto bij inruil zeer waarschijnlijk.

rozalia
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 feb 2010 10:47

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door rozalia »

Een nieuwe Smart met stuurbekrachtiging kost vanaf 10450,00 en hoger ben ik nu achter.
Onze dure uitvoering koste bijna 20.000,00 dus vermoedelijk is er ergens wel een deal te maken.

Deze dure Smart was als laatste blijven staan bij deze dealer voordat het nieuwe model moet komen. Achteraf begrijp ik waarom.

Rijdende Rechter was de snelste oplossing geweest.
Kost niets.
Uitspraak is bindend.
Geen beroep mogelijkheid.

Maar tot op heden heeft de verkoper nog niet één keer zelf contact met ons opgenomen om over deze aankoop te praten.
Als je in je recht staat doe je dit toch minstens.?
Deze dealer dus niet en laat je voelen "gekocht is gekocht" dus wij hebben niets meer met jullie te maken.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door thecure »

en voor de derde maal: waarom geen proefrit gemaakt?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door prem »

rozalia schreef: Als je in je recht staat doe je dit toch minstens.?
Deze dealer dus niet en laat je voelen "gekocht is gekocht" dus wij hebben niets meer met jullie te maken.
Wat moet ie dan doen??? Weer korting geven, waarom? Hij heeft toch geleverd wat ie volgens de order moest leveren?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door sjohie »

rozalia schreef:Dus ook vragen of er bij aankoop van een nieuwe auto in de modale prijsklasse of er ook rembekrachting etc. in zit?
Ik geloof nooit dat iemand dit doet.
Dat weet ik niet, dat is een veel te generale observatie zo. Maar wat ik wel weet, is dat voor mijn vriendin het bijvoorbeeld belangrijk dat de koppeling van een auto fysiek erg makkelijk gaat, dus we kopen nooit een auto zonder dat uitdrukkelijk te vragen, en vooral via een proefrit zelf te ervaren.

Dit is net zoiets subjectiefs, ik heb jaren in kleine auto's zonder stuurbekrachtiging gereden, en dat ging prima. Ik zou er dan ook niet zo'n punt van maken in jouw specifieke geval, want ik had er zelf ook naar kunnen vragen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door sjohie »

rozalia schreef:Een nieuwe Smart met stuurbekrachtiging kost vanaf 10450,00 en hoger ben ik nu achter.
Onze dure uitvoering koste bijna 20.000,00 dus vermoedelijk is er ergens wel een deal te maken.

Deze dure Smart was als laatste blijven staan bij deze dealer voordat het nieuwe model moet komen. Achteraf begrijp ik waarom.

Rijdende Rechter was de snelste oplossing geweest.
Kost niets.
Uitspraak is bindend.
Geen beroep mogelijkheid.

Maar tot op heden heeft de verkoper nog niet één keer zelf contact met ons opgenomen om over deze aankoop te praten.
Als je in je recht staat doe je dit toch minstens.?
Deze dealer dus niet en laat je voelen "gekocht is gekocht" dus wij hebben niets meer met jullie te maken.
Zit je nou de smart (die is er vanaf die prijs) en de smart cabrio zomaar te vergelijken? Dat zijn 2 aparte modellen, uit aparte modeljaren, dat is elstars met goudreinetten vergelijken. Zoals je zelf al eerder schreef, er komt een nieuwe cabrio aan, die is dan te vergelijken met de nieuwe 2014 smart.

jonis
Berichten: 2755
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door jonis »

sjohie schreef:
rozalia schreef:Dus ook vragen of er bij aankoop van een nieuwe auto in de modale prijsklasse of er ook rembekrachting etc. in zit?
Ik geloof nooit dat iemand dit doet
.
Dat weet ik niet, dat is een veel te generale observatie zo. Maar wat ik wel weet, is dat voor mijn vriendin het bijvoorbeeld belangrijk dat de koppeling van een auto fysiek erg makkelijk gaat, dus we kopen nooit een auto zonder dat uitdrukkelijk te vragen, en vooral via een proefrit zelf te ervaren.

Dit is net zoiets subjectiefs, ik heb jaren in kleine auto's zonder stuurbekrachtiging gereden, en dat ging prima. Ik zou er dan ook niet zo'n punt van maken in jouw specifieke geval, want ik had er zelf ook naar kunnen vragen.
Nu ben ik niet technisch aangelegd maar volgens mij heeft iedere auto met remschijven rembekrachtiging en dus krijg je volgens mij tegenwoordig helemaal geen auto meer zonder rembekrachtiging (en ABS is sowieso verplicht sinds 2004 op alle auto's en ESP: remkrachtverdeling sinds 2011) dat is echt wat anders als een stuurbekrachting en een auto kopen zonder proefritje.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door kokka »

tegenwoordig hebben de meeste auto's inderdaad rem en stuurbekrachtiging. het is niet zo dat bij schrijfremmen automatisch bekrachtigd zijn.

Ik kan van TS alleen maar zeggen dat ik het verschrikkelijk niet zo smart vind om niet ff een proefritje te maken als je een nieuwe auto koopt.
De verkoper heeft de auto gewoon, zoals hij is , verkocht. Ik denk dat geen enkele verkoper een lijst opdreunt van zaken die er NIET opzitten. de verkoper kan ook niet aanbieden om het als optie aan te vinken op de lijst, want het gaat hier dus overduidelijk om een showroom model.

als ik het autobedrijf was zou ik ook niet meewerken aan de rijdende rechter overigens.

het enige wat er voor TS opzit is dit hele dure 45km wagentje verkopen en opzoek naar iets anders

Lord Voldemort
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jul 2014 20:27

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door Lord Voldemort »

rozalia schreef::cry: Tijdens ons bezoek aan de showroom van autobedrijf van Oeveren te Goes viel ons oog op een nieuwe Smart Cabrio van bijna 20.000,00 . Wij wilde graag een brochure van zo,n auto maar deze waren er niet meer omdat drie maanden later er een nieuw model op de markt kwam.

Na een weekje nadenken kochten wij de wagen en toen de wagen afgeleverd werd en wij de showroom uit reden deed de stuurbekrachtiging het niet. Toen wij de verkoper hier mee confronteerde zei hij ons dat deze er niet in zat en dat wij hier ook niet naar gevraagd hadden. Wij vertelde dat je bij een wagen van een dergelijke hoge prijs toch mag verwachten dat deze er zoals bij alle andere merken in de wereld er toch gewoon in zit.

Opmerkelijk is dat in alle andere nieuwe auto,s in de showroom bij van Oeveren er gewoon stuurbekrachtiging in zit zonder dat dit apart op de reclameplaat die naast de auto staat vermeld stond. Ook bij onze nieuwe auto stond op de reclameplaat niets vermeld.

Mijn vrouw heeft door een bedrijfsongeval een operatie ondergaan en heeft daardoor slecht kracht in 1 arm. Stuurbekrachtiging is daarom een must voor haar en de nieuwe auto hadden wij speciaal voor haar aangeschaft.

De verkoper stelde voor om voor een bedrag van 2100,00 er alsnog stuurbekrachtiging in te bouwen.

Wij voelen ons door dit bedrijf behoorlijk bekocht en misleid en raden daarom consumenten aan zich goed te bezinnen en goed op te letten alvorens men bij dit bedrijf een auto aanschaft.

Als wij van te voren hadden geweten dat er geen stuurbekrachtiging in zat hadden wij natuurlik nooit deze wagen gekocht

Wij hebben dit bedrijf ook aangemeld voor de uitreiking van de Koude Douche voor de TV uitzending van Tros Radar
Nu mag u mij vertellen waarom u bij zo'n grote aankoop niet eerst even een proefrit heeft gemaakt in de auto om te kijken of die uberhaupt wel naar uw zin is? Feit dat u blind een auto koopt en daar achteraf spijt van heeft, is niet de schuld van het garagebedrijf. Tevens ben ik van mening dat de stappen die u wil ondernemen (Rijdende rechter en De Koude Douche) werkelijkwaar belachelijk.
Laatst gewijzigd door Lord Voldemort op 09 sep 2014 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

pietjeplus
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2014 01:13

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door pietjeplus »

Wij vertelde dat je bij een wagen van een dergelijke hoge prijs toch mag verwachten dat deze er zoals bij alle andere merken in de wereld er toch gewoon in zit.
Voor zo'n bedrag had ik dat ook verwacht. 20.000 euro is een hoog bedrag voor een auto, ik neem aan dat het geen oldtimer is want dat is uitgesloten. Ik vind het eerder vreemd dat een fabrikant nog auto's maakt zonder stuurbekrachtiging.

rozalia
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 feb 2010 10:47

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door rozalia »

:? Tot mijn spijt is het verhaal over mijn Smartje nog niet ten einde.
Wij ontvingen een bericht per post van de importeur dat mijn Smart snel terug moest naar een werkplaats om wat te veranderen aan het kachelsysteem omdat er anders brand zou kunnen komen.

Wij zijn naar een dealer gegaan die constateerde dat het onderhoudsboekje niet was afgetekend bij de aflevering van de wagen. Dus ik heb dit voorgelegd aan de Importeur die mij verzekerde dit uit te zullen zoeken.
Drie dagen later belde de importeur mij terug en vertelde mij dat Mercedes van Oeveren vergeten had de wagen een afleveringsbeurt te geven en dat ik , nu vier maanden later , een afspraak kon maken met van Oeveren Mercedes om alsnog een afleveringsbeurt uit te laten voeren.

Buitenom dat het niet netjes is geweest om te verzwijgen dat er in mijn Smart geen stuurbekrachtiging zit vind ik het buiten alle proporties om een vorstelijk bedrag aan afleveringskosten te rekenen en dan maar gewoon de wagen zonder deze beurt zo in je maag te duwen.

Of had ik bij de aflevering dan toch ook moeten vragen "heeft u mijn nieuwe wagen toch wel echt een afleveringsbeurt gegeven"?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

rozalia schreef::? Tot mijn spijt is het verhaal over mijn Smartje nog niet ten einde.
Wij ontvingen een bericht per post van de importeur dat mijn Smart snel terug moest naar een werkplaats om wat te veranderen aan het kachelsysteem omdat er anders brand zou kunnen komen.

Wij zijn naar een dealer gegaan die constateerde dat het onderhoudsboekje niet was afgetekend bij de aflevering van de wagen. Dus ik heb dit voorgelegd aan de Importeur die mij verzekerde dit uit te zullen zoeken.
Drie dagen later belde de importeur mij terug en vertelde mij dat Mercedes van Oeveren vergeten had de wagen een afleveringsbeurt te geven en dat ik , nu vier maanden later , een afspraak kon maken met van Oeveren Mercedes om alsnog een afleveringsbeurt uit te laten voeren.

Buitenom dat het niet netjes is geweest om te verzwijgen dat er in mijn Smart geen stuurbekrachtiging zit vind ik het buiten alle proporties om een vorstelijk bedrag aan afleveringskosten te rekenen en dan maar gewoon de wagen zonder deze beurt zo in je maag te duwen.

Of had ik bij de aflevering dan toch ook moeten vragen "heeft u mijn nieuwe wagen toch wel echt een afleveringsbeurt gegeven"?

Sjonge er is weer met de botte bijl gemodded...... :roll: :roll:

Anyway, dit is wel een behoorlijk lijk uit de kast en zekers niet netjes te noemen ( heel erg voorzichtig uitgedrukt ! ) En wat ga je nu doen ? Wel een afleverbeurt laten doen bij deze dealer ? Wellicht kun je je probleem met de stuur bekrachtiging nogmaals uiten dat je ervan uit was gegaan dat een auto met deze vraagprijs en van deze tegenwoordige tijd toch altijd stuur bekrachtiging heeft.

Maar tis reeds meerdere keren gevraagd.......waarom geen proefrit ? Was je er meteen achtergekomen, ja ik weet achteraf koe en kont. Een auto met deze vraagprijs zou ik toch zekers wel ff willen uitproberen.

rozalia
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 feb 2010 10:47

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door rozalia »

Het verhaal van de stuurbekrachtiging laat ik nu rusten want het bedrijf geeft geen enkele reactie.

Wat betreft de afleverings en rijklaarmaken kosten moeten wij van de importeur naar leverancier van Oeveren om dit alsnog uit te laten voeren en hebben daar voor een afspraak voor begin januari gemaakt.

Zoals we hadden verwacht geen enkel excuus voor het niet uitvoeren en wel incasseren van het geld hier voor, dus aanvaart je alles maar als normaal wat dit bedrijf doet als je een nieuwe auto van bijna 20.000,00 bij ze koopt.

Een proefrit had ook niet aan het licht gebracht dat er later geen afleveringsbeurt was gegeven.

Wat ik nu slechts wil is andere mensen hoeden en extra oplettend te zijn als ze met dit bedrijf in zee willen gaan.
Door dat te doen is alles dan toch niet voor niets geweest.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

rozalia schreef:Het verhaal van de stuurbekrachtiging laat ik nu rusten want het bedrijf geeft geen enkele reactie.

Wat betreft de afleverings en rijklaarmaken kosten moeten wij van de importeur naar leverancier van Oeveren om dit alsnog uit te laten voeren en hebben daar voor een afspraak voor begin januari gemaakt.

Zoals we hadden verwacht geen enkel excuus voor het niet uitvoeren en wel incasseren van het geld hier voor, dus aanvaart je alles maar als normaal wat dit bedrijf doet als je een nieuwe auto van bijna 20.000,00 bij ze koopt.

Een proefrit had ook niet aan het licht gebracht dat er later geen afleveringsbeurt was gegeven.

Wat ik nu slechts wil is andere mensen hoeden en extra oplettend te zijn als ze met dit bedrijf in zee willen gaan.
Door dat te doen is alles dan toch niet voor niets geweest.

Je geeft geen antwoord op een doodnormale vraag maar draait deze weg. Das natuurlijk te makkelijk als je een bedrijf met naam en toenaam aan de schandpaal nagelt.

Let wel, ik zal de laatste zijn welke een bedrijf niet aan de digitale schandpaal zal nagelen ( ben vroeger zeer actief geweest op de site - kopersbelangen -) maar dan wel met alle feiten.

Een afleverbeurt zal pas NA de koop geschieden. Dat heeft niets met een proefrit te maken. De proefrit had aan kunnen tonen dat er GEEN stuurbekrachtiging inzat en tot nu toe een ieder welke heeft gereageerd zal een proefrit maken met een auto van deze prijsklasse.


Een excuus was zekers op zijn plaats geweest voor het niet uitvoeren van de beloofde afleverbeurt.

Maar inderdaad, een ieder zal door je bericht extra opletten bij dit bedrijf en ten alle tijden een proefrit maken. En als laatste altijd controleren / navragen of de afleverbeurt wel is gedaan.

rozalia
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 feb 2010 10:47

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door rozalia »

Het gaat niet om een beloofde afleverbeurt maar om een dure en betaalde afleverbeurt.
dit noemen ze toch een consument oplichten?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

rozalia schreef:Het gaat niet om een beloofde afleverbeurt maar om een dure en betaalde afleverbeurt.
dit noemen ze toch een consument oplichten?

Beloofd, toegezegd, afgesproken .....komt opzelfde neer. Reeds gezegd dat ind niet netjes is.

Maar hoe zit het nu met de proefrit ? Heb je daar een uitleg over waarom niet gedaan ? Krijg een onderbuik gevoel want je draait steeds weg van die vraag.

rozalia
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 feb 2010 10:47

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door rozalia »

:( Vertrouwen in een grote dealer van het merk Mercedes en het daarom niet nader aandringen omdat de showroom wegens herinrichting met deze Smart moeilijk uit te rijden was.

Ik lees dat u verstand heeft van consumenten zaken.
Ben ik nu verplicht om deze dure afleveringsbeurt nu vier maanden later toch uit te laten voeren?
Heeft dit nog zin?
Wij hebben inmiddels al vele kilometer gereden en diverse dingen bij een ander bedrijf onder garantie bij laten stellen en vloeistoffen aan laten vullen.
Volgens mij ben ik beter af dat men mij het ten onrechte bedrag terug betaalt maar weet niet of ik dat wel kan vragen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Problemen met van Oeveren Mercedes/Smart dealer te Goes

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

rozalia schreef::( Vertrouwen in een grote dealer van het merk Mercedes en het daarom niet nader aandringen omdat de showroom wegens herinrichting met deze Smart moeilijk uit te rijden was.

Ik lees dat u verstand heeft van consumenten zaken.
Ben ik nu verplicht om deze dure afleveringsbeurt nu vier maanden later toch uit te laten voeren?
Heeft dit nog zin?
Wij hebben inmiddels al vele kilometer gereden en diverse dingen bij een ander bedrijf onder garantie bij laten stellen en vloeistoffen aan laten vullen.
Volgens mij ben ik beter af dat men mij het ten onrechte bedrag terug betaalt maar weet niet of ik dat wel kan vragen.

Tsja, dat er een herinrichting was is niet jouw probleem. Ondanks dat ik vertrouwen had in een VW dealer en destijds ongezien een polo bluemotion hebt gekocht, heb ik wel een proefrit in een soort gelijke polo gemaakt.

Ik heb net zoveel verstand van consumenten zaken als de meeste hier. Met sommige zaken heb ik eigen ervaringen danwel in mijn omgeving.

Of de afleverbeurt verplicht is weet ik niet, tis een laatste controle op de auto, schoonmaken, poetsen, kenteken overzetten en wat er allemaal nog meer bij in zit.

Ik zou zelf voor het laatste gaan, de afleverkosten terug betalen, zou niet weten waarom je niet kan vragen. De importeur heeft je erop gewezen, wellicht dat deze hierin kan bemiddelen. Mij lijkt dat de importeur ook niet gebaat is met deze negatieve reclame van een dealer.
Je vertrouwen is toch reeds weg bij deze dealer.

Heb je rechtsbijstand ? Deze anders erop zetten of naar een juridisch loket om te vragen wat je rechten zijn. Eerste advies is veelal gratis.

Gesloten