LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Carglass ruiten origineel of imitatie?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
V.Roelofs
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2014 16:58

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door V.Roelofs »

Tuurlijk kopen ze in volgens de meest voordelige deal. Niet alleen omdat de de verzekering toch betaald. Dat is trouwens een slecht excuus, waarom goedkoop inkopen als de klant er toch niets van merkt omdat het uit de grote pot van de verzekering komt :roll: vreemd argument.
Juist niet slimmerik,als jij en ik de volle pond betalen voor spullen die dat helemaal niet kosten waardoor de premies maar blijven stijgen en de verzekeringsmaatschappijen miljoenen overhouden...DAT is wat er aan de hand is!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door newmikey »

V.Roelofs schreef: Carglass koopt gewoon in waar ze de beste deal krijgen
En dat is exact wat de autofabrikanten ook doen dus wat is nu eigenlijk uw probleem?

V.Roelofs
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2014 16:58

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door V.Roelofs »

En dat is exact wat de autofabrikanten ook doen dus wat is nu eigenlijk uw probleem?
Als dat zo was had ik toch juist dezelfde ruit teruggekregen,eh?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door bprosman »

Als dat zo was had ik toch juist dezelfde ruit teruggekregen,eh?
Nee hoor want die "beste deal" kan per x tijd veranderen.

V.Roelofs
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2014 16:58

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door V.Roelofs »

Nee hoor want die "beste deal" kan per x tijd veranderen.
Als dat zo is,waarom zitten dezelfde ruiten die in mijn Doblo zitten er dan op dit moment ook nog bij nieuw afgeleverde Doblo's wel in?

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door encore »

nee, een andere fabrikant maakt de dingen ook anders. En wellicht goedkoper. Of beter. Of donkerder, of slechter, of met veel meer marge(vanoosten-woord).

Maar ik begrijp eigenlijk dat je alleen maar een antwoord zoekt om je eigen mening te staven. Helaas praat hier niemand je naar de mond. En van je patroniserende opmerkingen zijn tegen de gedragsregels.
Welkom op het forum.

Toen ik in Italië met mijn gehuurde Fiat naar een klant reed vroeg hij mij waarom ik in Godsnaam een Fiat had gehuurd.
Wellicht ligt dat meer in lijn met je glas-"debacle"? Er is niks mis met een andere ruit. Dat je er niet tegen kunt dat het een andere ruit is dan er eerst in zat is een heel ander verhaal. Misschien kun je de Fiat-Importeur vragen of er speciaal voor jou een Doblo-ruitje uit de fabriek kan komen. Omdat je dat wil. Of omdat de Doblo anders uit balans is. Of omdat je geen vertrouwen hebt in CarGlass.Kan vast wel, denk alleen niet dat de verzekering dat volledig vergoedt.

V.Roelofs
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2014 16:58

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door V.Roelofs »

Bedankt voor je support!
Ik dram mischien wel door,maar als ik iets probeer uit te zoeken,ben ik idd niet snel tevreden!

Maya Klop
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2014 16:31

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door Maya Klop »

Wat een gezeik over een ruitje. Bij Fiat was U drie keer zoveel kwijt geweest. Maar dat wist U wel , dus naar carglas. en dan nu proberen slecht te maken of het geld terug? Het tocht of lekt toch niet meer?
Ik heb prima ervaringen met Carglas.
Märklin treinen komen tegenwoordig ook uit China, zelfs de degelijke Engelse Dinky Toys.
Succes en de groeten.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door eleven »

Maya Klop schreef:Wat een gezeik over een ruitje. Bij Fiat was U drie keer zoveel kwijt geweest. Maar dat wist U wel , dus naar carglas. en dan nu proberen slecht te maken of het geld terug? Het tocht of lekt toch niet meer?
Ik heb prima ervaringen met Carglas.
Märklin treinen komen tegenwoordig ook uit China, zelfs de degelijke Engelse Dinky Toys.
Succes en de groeten.
En welke goede ervaringen zijn dat?

V.Roelofs
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2014 16:58

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door V.Roelofs »

He encore,laat je nu je vriendin het woord doen?
Erg "doorzichtig" hoor! :lol:

KiloKnaller
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 okt 2014 16:35

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door KiloKnaller »

V.Roelofs schreef:Ik heb afgelopen week een achterruit van een Fiat doblo bij ze laten vervangen,en het viel mij op dat de hoeken van die ruit meer afgerond zijn dan bij de ruit op de andere deur,waardoor ik vraagtekens zette bij de originaliteit van die ruit.
Als ruiten niet origineel zijn hoeft dat nog niet te betekenen dat ze minder van kwaliteit zouden zijn (hoewel dat helaas wel steeds vaker het geval is). In bv de uitlatenbranche kunnen ze je daar hele mooie anekdotes over vertellen.
Mbt het land van herkomst is niet altijd even duidelijk of het dan gaat om goedkopere arbeidskrachten die een kwaliteitsproduct maken of goedkopere arbeidskrachten die een goedkoper product maken. Apple produceert in China - daaruit blijkt dat dit land ook in staat is om met goedkopere arbeidskrachten toch een hoogstaand (en veel te duur) product te maken. Het is dus maar net waar je deze handel afroomt.
V.Roelofs schreef: Ik heb Carglass hierover een mailtje gestuurd,waarop ik de zelfde dag nog teruggebeld werd door de filiaalhoudster die mij verzekerde dat ze alleen maar originele ruiten gebruiken,NIET!
Kijk, dat is dus misleiding en vraagt om een onderzoek. Als je trots bent op wat je levert (mbt de kwaliteit) hoef je daar niet om te liegen. Nu wordt de verdenking dus wel op je gevestigd.
V.Roelofs schreef: En het is niet eens zo moeilijk te achterhalen,als de naam van de fabrikant al afwijkt van de rest van de ruiten,en je een beetje gaat google-en,zo kwam ik erachter dat de nieuwe ruit uit Zuid-Afrika komt terwijl de andere uit Turkije komen,de C met daaraan een nr. gekoppelt komt overeen met een landcode waar de ruiten ter keuring worden aangeboden,ook dat verschilde,is er op dit forum iemand die hierover mischien nog meer info heeft?
Zegt allemaal nog steeds niets over de kwaliteit. Jij gaat dus ook niet voor niets naar Carglass en niet naar de Fiat dealer zelf (...). Sta dan niet te kijken als je een - op het eerste oog - niet origineel product in je handen en rubbers krijgt gedrukt...

mvrgr,
KiloKnaller

V.Roelofs
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2014 16:58

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door V.Roelofs »

Dus het is toch niet zo gek dat ik daar m'n vraagtekens bijzet?
En even kort waarom ik voor Carglass heb "gekozen";
Die achterruit is 's avonds laat ingeslagen,en toen was Carglass de enige optie(moet ik ze nageven!)om een noodruit te laten plaatsen nog dezelfde nacht,tja en dan is een vervolgafspraak natuurlijk snel gemaakt.
Ik heb mijn verzekeringsvoorwaarden erop nagekeken,en ik mag zelf bepalen waar ik glasschade laat repareren!(wijze les voor de(..God verhoedde..) volgende keer!

bongeltje 12
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2014 17:32

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door bongeltje 12 »

origineel of imitatie?
natuurlijk zal Carglass beweren dat zij "originele" ruiten plaatsen.
dit zijn echter "hun originele" ruiten en absoluut geen fabrieks-originele ruiten, laat staan dat zij de door de fabrikanten goedgekeurde primers en lijmen gebruiken.

V.Roelofs
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2014 16:58

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door V.Roelofs »

natuurlijk zal Carglass beweren dat zij "originele" ruiten plaatsen.
dit zijn echter "hun originele" ruiten en absoluut geen fabrieks-originele ruiten, laat staan dat zij de door de fabrikanten goedgekeurde primers en lijmen gebruiken.
Mag ik vragen hoe je dat allemaal weet?

Chris0745
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2005 21:22

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door Chris0745 »

Carglass WEKT de indruk dat ze "originele" ruiten plaatsen.
Opdruk op de ruit doet anders "vermoeden".
Na enige tijd heb je wel de indruk dat de fijne steenslag een hoop putjes in de nieuwe voorruit maken.
(Rij maar eens bij laagstaande zon met zo'n ruit !)
Zou de hardheid toch iets anders beoordeeld worden dan het "dealer"-origineel
Dat verschil zie je wel als je een groot putje in de ruit krijgt en die weer vervangen wordt.
Daarna gaat er een wereld van verschil open als de zon weer laag staat.
(twee perioden per jaar en in Scandinavië)

Lijkt hetzelfde als de uitlaten , origineel doet het langer dan de KF-vervanging.
Oh ja de tweede via de dealer zit qua levensduur vaak tussen de twee in.
Hoe origineel kan het zijn ? De prijs is mogelijk het bewijs !

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door eleven »

V.Roelofs schreef:
natuurlijk zal Carglass beweren dat zij "originele" ruiten plaatsen.
dit zijn echter "hun originele" ruiten en absoluut geen fabrieks-originele ruiten, laat staan dat zij de door de fabrikanten goedgekeurde primers en lijmen gebruiken.
Mag ik vragen hoe je dat allemaal weet?
Plots allemaal nieuwe members, die een account aanmaken, om Carglass goed te praten.

V.Roelofs
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2014 16:58

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door V.Roelofs »

Plots allemaal nieuwe members, die een account aanmaken, om Carglass goed te praten.
Ja,viel mij ook al op!

paul07
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 feb 2007 21:29

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door paul07 »

Dit viel mij ook bij het Kassa forum op.
Medewerkers/ster die in de lijn van het bedrijf praten cq connectie met het bedrijf hebben.
Maar op de vraag origineel is van belang waar je verzekeringsmaatschappij een contract mee heeft.
En dan komt ook de vraag voor een leek hoe is het te controleren!!!

dravertje
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 apr 2006 17:46

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door dravertje »

Het antwoord is nee. Ik heb zelf meegemaakt dat de ruit van mijn auto vervangen werd met als gevolg dat de ruit nu niet goed in de omlijsting past. Er zit nu een hele open richel. Als ze originele hadden gebruikt dan was het passend geweest. Mijn autodealer en een andere klant zeiden zelfs dat het vaker voorkomt bij carglass dat ze geen originele ruiten zetten. En die monteur van carglass zei zelf dat het niet origineel was om een of andere vage reden. Achteraf bekeken had ik dit natuurlijk niet moeten accepteren gezien die dikke richel die nu is overgebleven.

M1chiel
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2014 20:32

Re: Carglass ruiten origineel of imitatie?

Ongelezen bericht door M1chiel »

Een paar jaar geleden was de rechter zijruit van mijn Peugeot 306sw ingeslagen. Omdat buren mij nog net op tijd alarmeerden kon ik diezelfde avond nog bij Carglass terecht, dat wel, maar helaas, bij thuiskomst bleek de ruit niet goed open te kunnen. Hij bleek krom te zijn (ooit gehoord van originele kromme ruiten?). Ik moest dus nog een keer terug. Pas toen ik bij mijn vriendin in Frankrijk was zag ik dat er nog glas en een bout onder mijn voorstoel lag. Die heb toen alsnog door de plaatselijke Peugeot garage laten monteren (hij vond het wel erg slordig). En het kostte mij weer de nodige moeite om die reparatienota weer door Carglass vergoed te krijgen . . .
Als ik de kans krijg ga ik toch liever naar de Glasgarage, waar ze je laten zien dat ze echt de originele ruit monteren . . .

Gesloten