LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] webuyanycar

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
imex
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2014 11:53

webuyanycar

Ongelezen bericht door imex »

taxatie gedaan via site :webuyanucar €13600,00 2 weken gewacht nogmaals ingevoerd €12600,00
gaat hard dacht ik nog .Toch maar afspraak gemaak ,en wat blijkt dag voor afspraak wordt ik gebeld dat ze toch maar €9700,00 willen geven !!!!!!Waardeloos bedrijf .
Heb ze namelijk nog gebeld of het bod wat ze gedaan hebben bindend is !
Dus webuyanycar is een grote oplichters bende!

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: webuyanycar

Ongelezen bericht door peteroo »

Deze website fungeert alleen maar als tussenpersoon. Reken maar niet dat ze mooie prijzen bieden. Er moeten meerdere partijen geld verdienen aan uw auto en u als eigenaar/verkoper staat achteraan in de rij.

BobdeBree
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2014 16:54

Re: webuyanycar

Ongelezen bericht door BobdeBree »

Ten eerste wil even reageren op alle negatieve reacties die ik hier heb gelezen over WBAC.com :

* de taxatie is gratis
* alle mensen die klagen over een verlaagd bod hebben zelf de krassen en deuken NIET geregistreerd, terwijl daar wel om gevraagd wordt..vind je het gek dat ze een lager bod uitbrengen terplekke
* ik heb zelf mijn auto vorige week verkocht daar, taxatie online was €4950.- de daadwerkelijke verkoopprijs kwam uit op €4800.-..geen klachten over, lekker snel geld ontvangen...prima site, je moet alleen eerlijk zijn over de staat van je auto en niet denken dat een auto van bv 11 jaar oud nog een paar duizend waard is

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: webuyanycar

Ongelezen bericht door peteroo »

U heeft zeker voor een deel gelijk, maar auto's van elf jaar oud worden in de handel nog geregeld voor enkele duizenden euro's aangeboden.
Sterker nog, probeer maar eens een goede Volvo 240 te vinden. Die zijn zeker ruim 20 jaar oud nu, maar voor een exemplaar in goede staat betaal je al gauw 4000 euro. Voor een BMW 3-serie van elf jaar oud betaal je ook zo 5000 euro of meer en Golfjes blijven ook duur.

diand
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2014 17:29

Re: webuyanycar

Ongelezen bericht door diand »

Haha ook ik ben er in getrapt. Oplichtingspraktijken van WBAC.com / We buy any car of hoe je het ook wilt schrijven of afkorten.

Eerst een prima bod voorgespiegeld gekregen, vervolgens 40 minuten in de auto (en een vriend van mij met zijn auto achter mij aan) om daar naar toe te rijden en vervolgens wilde ze 1/3 deel van de prijs afhalen. Gewoon krankzinnig. Ze gaan heel bewust zoeken naar dingen om de auto op af te kraken zodat ze kunnen afdingen. Dan had ik hem net zo goed op marktplaats kunnen zetten want daar gaan ze ook afdingen.

@BobdeBree, wat jij zegt: alle mensen die klagen over een verlaagd bod hebben zelf de krassen en deuken NIET geregistreerd, terwijl daar wel om gevraagd wordt..vind je het gek dat ze een lager bod uitbrengen terplekke KLOPT NIET

Ik had alle aanwezige plekje (en dat waren er niet veel) zeer uitgebreid gespecificeerd. Zelfs met een lineaal opgemeten omdat niet alles op de foto duidelijk is, dus men wist precies hoe het zat. Daarnaast was de auto keurig dealeronderhouden. Allemaal smoesjes om de prijs te drukken.

Opgepast voor We buy any car, je moet het zelf weten maar een gewaarschuwd mens telt voor 2!

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: webuyanycar

Ongelezen bericht door peteroo »

Ze gaan er vermoedelijk van uit dat mensen die in gaan op een bod via WBAC schoorvoetend akkoord gaan met een veel lager bod, op moment dat die bij een handelaar voor de deur staan met hun auto. Bovendien willen mensen doorgaans snel van de auto af, omdat ze al een andere op het oog hebben of al een andere wagen hebben gekocht.

De waarde bij inruilen van je auto op een andere valt vrijwel altijd tegen, dus ga er maar van uit dat dat via WBAC ook zo is.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: webuyanycar

Ongelezen bericht door prem »

Zolang je blijft denken dat opkopers de hoofdprijs betalen valt het altijd tegen ja. Waar leven ze van denk je?

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: webuyanycar

Ongelezen bericht door peteroo »

Er is een waar stuwmeer aan mooie tweedehands auto's in Nederland. Dus ja, je krijgt alleen de hoofdprijs als je een Porsche uit 1968 of een zeldzame Ferrari in onberispelijke staat aanbiedt.

birgitske
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2014 17:17

Re: webuyanycar

Ongelezen bericht door birgitske »

Hoofdprijs hoef je ook niet te verwachten. Daarom kies je wellicht voor een alternatieve manier dan marktplaats maar ze halen wel erg veel van de prijs af als je bij hun eenmaal op de stoep staat.

Ik bood mijn Opel Corsa aan uit 2010 en kreeg daar een bod van 5000 euro op. Prijs zit wel onder de laagste prijs als ik op marktplaats kijk maar dan heb je geen mensen aan de deur. Leek me een makkelijke en snelle manier om er van af te komen.

Bij we buy any car wilde ze het bod herzien en er 3290 voor geven. Toen dacht ik dat kan niet waar zijn. De airco werd inderdaad niet heel koud maar misschien ligt dat aan het weer. Mij kunnen ze alles wijs maken. En er zat een klein gaatje in de passagiersstoel. Van de airco wist ik niet omdat ik die nooit gebruik. Van de stoel had ik vooraf aangegeven. Het prijsverschil was erg groot. 1700 Euro de prijs laten zakken vanwege een airco die niet heel koud maar beetje koud werd ging mij te ver.

Ben terug gereden met de auto en dus niet aan hun verkocht.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: webuyanycar

Ongelezen bericht door peteroo »

Ze vinden altijd wel wat. 'Er is mee gereden', bijvoorbeeld.

Voor een vier jaar oude auto is dit wel schrikbarend weinig. Het maakt duidelijk dat een nieuwe auto kopen zonde van je geld is, tenzij je van plan bent om er tien jaar in te blijven rijden. Ik zou de auto nog eerder schorsen, ergens stallen en dan de tijd nemen om een koper te zoeken.

vangils57
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2015 22:29

Re: webuyanycar

Ongelezen bericht door vangils57 »

Vorige week een Kia Sportage aangeboden via de website.Ik kreeg al gelijk een interesant bod. Na ze gegoogeld te hebben en o.a. de commentaren hier te hebben gelezen, was ik aanvankelijk sceptis. Toch een afspraak gemaakt in Breda. Op de auto zat iets meer schade dan wat ik had gemeld via de site. Uiteindelijk € 100,- minder ontvangen dan wat er via de site ongeziens werd geboden. Nadat ik de auto in geleverd had stond het bedrag binnen 48 uur op mijn rekening. Bedankt Melvin voor de snelle en prettige afhandeling.

14peter
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 mar 2010 11:41

Re: webuyanycar

Ongelezen bericht door 14peter »

Is er iemand die het gek vind dat ik denk; nieuwe naam, zelfde streken...

Fragment recht in de regio :roll:

hansdok
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2015 19:40

Re: webuyanycar

Ongelezen bericht door hansdok »

Taxatie op de site voor een kleine bestelauto , kreeg een redelijke prijs dus afspraak gemaakt. Gek genoeg vlak voor de afspraak een telefoontje dat de koop niet door ging omdat ze geen auto's met grijs kenteken konden gebruiken . raar omdat je bij de taxatie goed kan zien dat het hier om een grijs kenteken gaat . Ook lastig omdat ik daarvoor enkele geïnteresseerde heb laten weten dat de auto al verkocht was. Uiteindelijk wel weg gegaan aan een opkoper maar toch een vreemde zaak.

ray1957
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2015 10:54

Re: webuyanycar

Ongelezen bericht door ray1957 »

ook ik heb kennis gemaakt met webuyanycar
Ik heb m'n auto aangemeld via hun site en kreeg prompt de taxatie van € 11775.- binnen en ik ben daar vervolgens mee akkoord gegaan , afspraak 24 febr.2015 om 10.30 uur.
Ik word 23 febr. gebeld door een medewerker die me vroeg of ik de afspraak niet zou vergeten en akkoord ging met de prijs en taxatiekosten, waarop ik antwoorde dat ik geen gezeur aan de deur wil en dan liever iets minder geld krijg.(de auto is immers minimaal 16000.- waard).hij gaf me daarin gelijk en zag me 24 febr. tegemoet
vervolgens 24 febr. word ik wederom gebeld maar nu door ene Emir die me even verteld dat d auto toch 2000 euro minder zal opbrengen .
Ik vertelde hem dat dit erg vreemd was ook gezien hun voorwaarden zoals u hieronder kunt lezen.
Men word dan meteen vijandig en namen krijg je niet meer te horen omdat ik een leidinggevende wilde spreken, het was nou eenmaal zo en hij kon er verder niets aan doen hij vond het al heel wat dat hij me daarvoor belde.
Ik heb het moederbedrijf BCA in Barneveld gebeld en daar kwam ik al helemaal niet door en verbrak zelfs de verbinding zonder verder uitleg.
ik vind deze praktijken misleidend en rieken naar oplichting en hoop dat iemand hier iets aan kan doen want dit is te gek voor woorden om mensen zo onder druk te gaan zetten.
hieronder nog de voorwaarden die in acht genomen moeten worden na het bezoek maar zover kwam ik niet men belde me dus voordat ik de kans had om langs te komen.
3. ON-LINE TAXATIES
3.1
Elke taxatie die afgegeven wordt middels onze site of per e-mail (On-line Taxatie) is een taxatie gebaseerd op wat u ons over de auto (Auto) aan informatie heeft gegeven, dit hoeft niet de prijs te zijn waar wij ook de Auto voor zouden willen kopen.
3.2
Wij voeren altijd een inspectie van de Auto ter vestiging uit alvorens wij u een aanbod tot koop doen. Nadat u uw On-line Taxatie heeft ontvangen kunt u een afspraak voor een inspectie ter vestiging (Afspraak).
3.3
Indien wij vinden dat de waarde van de Auto door enig aspect van historie of conditie, inclusief elke aanpassing welke niet redelijkerwijs uit de informatie van de On-line Taxatie op te maken viel, beinvloed wordt, dan zal de waarde die afgeven is middels de On-line Taxatie afwijken van het uiteindelijk aanbod (Prijs) na de inspectie bij de vestiging.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: webuyanycar

Ongelezen bericht door Barre Barry »

ray1957 schreef:ook ik heb kennis gemaakt met webuyanycar
Ik heb m'n auto aangemeld via hun site en kreeg prompt de taxatie van € 11775.- binnen en ik ben daar vervolgens mee akkoord gegaan , afspraak 24 febr.2015 om 10.30 uur.
Ik word 23 febr. gebeld door een medewerker die me vroeg of ik de afspraak niet zou vergeten en akkoord ging met de prijs en taxatiekosten, waarop ik antwoorde dat ik geen gezeur aan de deur wil en dan liever iets minder geld krijg.(de auto is immers minimaal 16000.- waard).hij gaf me daarin gelijk en zag me 24 febr. tegemoet
vervolgens 24 febr. word ik wederom gebeld maar nu door ene Emir die me even verteld dat d auto toch 2000 euro minder zal opbrengen .
Ik vertelde hem dat dit erg vreemd was ook gezien hun voorwaarden zoals u hieronder kunt lezen.
Men word dan meteen vijandig en namen krijg je niet meer te horen omdat ik een leidinggevende wilde spreken, het was nou eenmaal zo en hij kon er verder niets aan doen hij vond het al heel wat dat hij me daarvoor belde.
Ik heb het moederbedrijf BCA in Barneveld gebeld en daar kwam ik al helemaal niet door en verbrak zelfs de verbinding zonder verder uitleg.
ik vind deze praktijken misleidend en rieken naar oplichting en hoop dat iemand hier iets aan kan doen want dit is te gek voor woorden om mensen zo onder druk te gaan zetten.
hieronder nog de voorwaarden die in acht genomen moeten worden na het bezoek maar zover kwam ik niet men belde me dus voordat ik de kans had om langs te komen.
3. ON-LINE TAXATIES
3.1
Elke taxatie die afgegeven wordt middels onze site of per e-mail (On-line Taxatie) is een taxatie gebaseerd op wat u ons over de auto (Auto) aan informatie heeft gegeven, dit hoeft niet de prijs te zijn waar wij ook de Auto voor zouden willen kopen.
3.2
Wij voeren altijd een inspectie van de Auto ter vestiging uit alvorens wij u een aanbod tot koop doen. Nadat u uw On-line Taxatie heeft ontvangen kunt u een afspraak voor een inspectie ter vestiging (Afspraak).
3.3
Indien wij vinden dat de waarde van de Auto door enig aspect van historie of conditie, inclusief elke aanpassing welke niet redelijkerwijs uit de informatie van de On-line Taxatie op te maken viel, beinvloed wordt, dan zal de waarde die afgeven is middels de On-line Taxatie afwijken van het uiteindelijk aanbod (Prijs) na de inspectie bij de vestiging.
Snap jij hun voorwaarden wel?

GeejeeZ
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2010 21:25

Re: webuyanycar

Ongelezen bericht door GeejeeZ »

Mijn auto (Toyota diesel uit 2002) via internet laten taxeren door WBaC op 600,00. Nu via Autoscout aan de eerste bieder verkocht voor 1900,00!!!!
Oftewel, natuurlijk is het snel en handig, maar weet wel wat je aan geld weggooit als je met hen in zee gaat. Verhogen ze hun aanvankelijke bod ook wel eens eigenlijk?

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: webuyanycar

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

GeejeeZ schreef:Verhogen ze hun aanvankelijke bod ook wel eens eigenlijk?
Sta jij wel eens op de markt om een kilo appels te kopen en zeg je bij het afrekenen tegen de verkoper dat de appels eigenlijk te goedkoop zijn en geef je daarom 10% meer?

v.d.Heyden

Gesloten