LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Antonio456
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 aug 2015 14:57

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Antonio456 »

Garage Geffen heeft een prachtige web site.

Veerrrr
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2015 18:30

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Veerrrr »

Ook ik heb helaas deze berichten te laat bekeken en had al een koopcontract ondertekend en €500 aanbetaald. Mooie Toyota Aygo (geïmporteerd uit Duitsland) met weinig op de teller voor een leuke prijs. Ze zouden de bumpers vastzetten, maar was bij aflevering niet gebeurd. We reden nog niet net weg, of je begon de uitlaat al te horen. Autopapieren nog eens goed doorgekeken, daarin stond dat de auto veel meer km's had gereden, maar later bleken die papieren helemaal niet bij de auto te horen (zelfs bij een ander model)! Eigenaar van garage Geffen ging dit uitzoeken, en belde mij nog dezelfde dag terug dat zijn zoon het had uitgezocht en het klokje vervangen was en dat daarom de km-stand niet klopte. Auto had waarschijnlijk 30.000 of 40.000 meer gelopen. Ik wilde het liefst zo snel mogelijk van de auto af, en gelukkig mochten we de auto terugbrengen en zouden we ons geld terug krijgen. Daar aangekomen tovert de zoon van de eigenaar het (waarschijnlijk vervalste, hiervoor verder geen concrete aanwijzingen) onderhoudsboekje (er lag een hele stapel onderhoudsboekjes) uit de kast en geeft aan dat er helemaal niet gesjoemeld is met de km-stand. Wij hadden een slecht gevoel bij de garage en wilden graag van de auto af. Voor €500 minder dan de aankoopprijs wilde hij de auto wel terugnemen (na het op een akkoord gegooid te hebben dat wij de auto helemaal laten nakijken door een toyota garage en als zij vermoeden dat er iets met de km-stand is gedaan dat hij de auto terug zou nemen tegen het volledige aankoopbedrag). Uiteindelijk nog kunnen onderhandelen dat daar €150 afging (die €500 was anders wel heel makkelijk verdiend voor hun). Waarschijnlijk heeft deze auto in Duitsland ontzettend veel km's gelopen en is hij weinig meer waard... Dit vermoeden we (gebaseerd op tegengestelde uitspraken in dit proces van de eigenaren van garagebedrijf Geffen), helaas kunnen wij dit niet zwart-op-wit bevestigen.

Mocht je besluiten hier iets te kopen, kijk echt heel goed de historie na. Sterker gezegd: wees extra wantrouwig naar geïmporteerde auto's.

Kan de titel van dit topic worden aangepast? Met de naam: 'Garagebedrijf Geffen' erin iod, zodat het door Google nóg makkelijker te vinden is en meteen duidelijk is dat het hierover gaat?

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door peteroo »

Heel verstandig dat u de auto terug hebt gebracht. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, ofwel doorgaan en meer ellende krijgen. Nu bent u een paar honderd euro kwijt en dat is zuur, maar anders was het misschien wel om duizenden euro's aan reparaties gegaan.

Tristb
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2015 10:02

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Tristb »

Goed dat ik dit hier lees. Ze adverteren ook op marktplaats en daar zag ik een leuke auto staan met weinig kilometers op de teller. Als je bij al hun advertenties kijkt zie je daar al hun auto's betrekkelijk weinig kilometers hebben. Als ik dit zo lees vertrouw ik het helemaal niet meer.

Antonio456
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 aug 2015 14:57

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Antonio456 »

Goed dat dit forum er is.

Nogmaals: iedereen die een auto bij Garage Geffen wil kopen, wees gewaarschuwd.
Er zitten geen goede auto's bij, allemaal import met schade en terug gedraaide km stand.

Sannevo
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2016 14:04

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Sannevo »

Bedrijf heeft wel eigen website maar wordt niet actief bij gehouden

thijs jan
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2016 08:44

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door thijs jan »

Wij hebben ook helaas afgelopen jaar ook een auto gekocht bij Koningslijn. Wij zagen na afloop de negatieve berichten over Koningslijn.
Wij hebben zeer negatieve ervaringen met dit bedrijf. Ze laten op het laatste moment weten wat het kenteken is. Zo kwam ik na het aankoop bedrag achter dat de auto niet uit 2008 maar uit 2006 kwam. Ik heb ze er over gebeld hoe dat zat. Ik kreeg niet echt een duidelijk verhaal. Ze zeiden dat ze erg betrouwbaar waren en dat ze niet aan kilometers rommelen. Na wat telefoontjes, konden wij als de auto niet beviel een andere auto van hun krijgen uit 2008. Krijg je dan weer een slechte auto terug? Wij hebben niets gemerkt dat ze betrouwbaar zijn. Ze hadden een extra service. Ze brachten de auto naar ons als extra service. Was erg aantrekkelijk voor ons. Ik raad een ander om dat niet te doen. Zo kan je niet de gebreken van de auto merken en horen. Bij de proefrit was de koppeling niet helemaal zuiver. Ze zouden de koppeling aanspannen. Dat was niet het probleem van de koppeling. De koppeling was versleten. Ze waren erg moeilijk te bereiken. We hebben heel vaak moeten bellen voordat wij hun hadden. Toen wij ze hadden gaven ze ons de schuld dat wij hun niet hadden gebeld. Zo waren nog meer kleine dingen die niet deugt aan de auto. Opeens wil de kofferbak niet meer open. De rechter spiegel die niet klopte. Achterruit verwarming is kapot. Wij zijn een paar weken geleden bij een garage geweest. Die heeft onder de moterkap gekeken. Hij zei dat de auto veel meer kilometer had gereden dat de kilometerstand staat. Hij gaf ons een advies koop een andere auto. De auto kost alleen maar geld aan onderhoud. Een ander garage heeft dat bevestigd. Koop geen auto bij Koningslijn, volgens mij nu heten nu van Greffen uit Apeldoorn. Wij zijn veel geld aan hun kwijt geraakt. Dat gunnen wij andere niet.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Quark »

En al heb je dan helemaal geen verstand van auto's, je maakt toch geen geld over voor je een kenteken en alle gegevens hebt ? Alle dingen die worden genoemd zijn zo te controleren, voor de aankoop heb je niet eens een keuring voor nodig. En als een garage bedrijf zegt wij zijn eerlijk, moet je al beginnen met wegrennen.

Als je een kenteken had gehad, had je op www.rdw.nl alvast een kleine controle kunnen doen.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door thecure »

thijs jan schreef:Wij hebben ook helaas afgelopen jaar ook een auto gekocht bij Koningslijn. Wij zagen na afloop de negatieve berichten over Koningslijn.
Wij hebben zeer negatieve ervaringen met dit bedrijf. Ze laten op het laatste moment weten wat het kenteken is. Zo kwam ik na het aankoop bedrag achter dat de auto niet uit 2008 maar uit 2006 kwam. Ik heb ze er over gebeld hoe dat zat. Ik kreeg niet echt een duidelijk verhaal. Ze zeiden dat ze erg betrouwbaar waren en dat ze niet aan kilometers rommelen. Na wat telefoontjes, konden wij als de auto niet beviel een andere auto van hun krijgen uit 2008. Krijg je dan weer een slechte auto terug? Wij hebben niets gemerkt dat ze betrouwbaar zijn. Ze hadden een extra service. Ze brachten de auto naar ons als extra service. Was erg aantrekkelijk voor ons. Ik raad een ander om dat niet te doen. Zo kan je niet de gebreken van de auto merken en horen. Bij de proefrit was de koppeling niet helemaal zuiver. Ze zouden de koppeling aanspannen. Dat was niet het probleem van de koppeling. De koppeling was versleten. Ze waren erg moeilijk te bereiken. We hebben heel vaak moeten bellen voordat wij hun hadden. Toen wij ze hadden gaven ze ons de schuld dat wij hun niet hadden gebeld. Zo waren nog meer kleine dingen die niet deugt aan de auto. Opeens wil de kofferbak niet meer open. De rechter spiegel die niet klopte. Achterruit verwarming is kapot. Wij zijn een paar weken geleden bij een garage geweest. Die heeft onder de moterkap gekeken. Hij zei dat de auto veel meer kilometer had gereden dat de kilometerstand staat. Hij gaf ons een advies koop een andere auto. De auto kost alleen maar geld aan onderhoud. Een ander garage heeft dat bevestigd. Koop geen auto bij Koningslijn, volgens mij nu heten nu van Greffen uit Apeldoorn. Wij zijn veel geld aan hun kwijt geraakt. Dat gunnen wij andere niet.
waarom koop je in hemelsnaam een auto zonder kenteken.
dan weet je toch dat het import is en dat de kans groot is dat ermee is gerommeld. over wat voor auto hebben we het? prijs en km stand?

als je weer een auto zonder kenteken wilt kopen, doe jezelf een lol en koop een nieuwe bij de dealer. je hebt dan twee jaar fabrieksgarantie.

NadiaBA
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2016 05:07

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door NadiaBA »

VRAAG: hebben jullie het over garage de veluwe in apeldoorn? Ik heb net 500 euro aanbetaald en zou eind deze week een auto ophalen...maar voor ik de rest zou betalen wil ik nu wel zekerheid hebben of dit niet de garage is die jullie bedoelen. Help wie weet dit?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Julie4444 »

NadiaBA schreef:VRAAG: hebben jullie het over garage de veluwe in apeldoorn? Ik heb net 500 euro aanbetaald en zou eind deze week een auto ophalen...maar voor ik de rest zou betalen wil ik nu wel zekerheid hebben of dit niet de garage is die jullie bedoelen. Help wie weet dit?
Heb je alle informatie, kenteken, onderhoudsgeschiedenis, etc?
Heb je een proefrit gemaakt en een aankoopkeuring laten uitvoeren?

Als het antwoord op beide vragen "JA" is en het in orde is zou ik me geen zorgen maken.. Anders misschien toch even goed nadenken.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door madfred »

NadiaBA schreef:VRAAG: hebben jullie het over garage de veluwe in apeldoorn? Ik heb net 500 euro aanbetaald en zou eind deze week een auto ophalen...maar voor ik de rest zou betalen wil ik nu wel zekerheid hebben of dit niet de garage is die jullie bedoelen. Help wie weet dit?
Als je de gegevens van beide bedrijven checkt zie je dat ze beiden op hetzelfde adres (Koningslijn 30, Apeldoorn) zitten. Dus ik denk dat je mag concluderen dat we het hier over hetzelfde bedrijf hebben. Alleen dan van naam veranderd. Wat dat inhoud kun je zelf wel bedenken. Sterkte!

Antonio456
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 aug 2015 14:57

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Antonio456 »

Garage Geffen heeft zijn biezen gepakt en zijn weer actief in Apeldoorn . Auto bedrijf Veluwe Apeldoorn. Zelfde website. wees gewaarschuwd

Antonio456
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 aug 2015 14:57

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Antonio456 »

Wees gewaarschuwd

PietZz
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2017 21:38

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door PietZz »

Antonio456 schreef:Wees gewaarschuwd
Waaronder zijn ze nu actief?

Antonio456
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 aug 2015 14:57

Re: Koningslijn auto's, voorheen Jan Dirk Auto's: onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Antonio456 »

Na garage oudgastel nu volgens mij W & J auto's Apeldoorn

Gesloten