LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wijziging van wegenwacht pakket zonder toestemming

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
r.r.d
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 dec 2014 14:42

Wijziging van wegenwacht pakket zonder toestemming

Ongelezen bericht door r.r.d »

Via deze weg wil ik graag mijn ongenoegen uiten en mijn rechten te weten komen m.b.t. de ANWB wegenwacht service.

Enkele weken geleden hebben wij een schrijven ontvangen met de pakketwijzigingen van de wegenwacht services vanaf 2015, dit was duidelijk en hier is niks op aan te merken.
Tevens zat er ook een brief bij met het feit dat mijn jongerenvoordeel na 2 jaar verlopen was en het advies om het pakket om te zetten naar het standaard pakket a 96,50 euro. Dit is voor mij overbodig en zoals in de brief vermeld stond, kon het pakket gewijzigd worden per telefoon of via de website van de ANWB. Tot op heden heb ik meerdere malen direct na de brief geprobeerd om het pakket te wijzigen via de website, maar helaas kampt de website met problemen en moest ik volgens de site telefonisch contact opnemen. Helaas is de ANWB alleen bereikbaar tijdens mijn werktijden en heb ik vandaag pas telefonisch contact opgenomen omdat ik een acceptgiro heb ontvangen voor het geadviseerde pakket wat ik niet wil hebben. Telefonisch werd ik geholpen door een vriendelijke mevrouw die mij na het controleren van het lidmaatschap nummer vertelde dat het niet mogelijk was om mijn lidmaatschap nog aan te passen naar een instap versie.
Op het moment dat er nu een wijziging plaats vind, zal deze pas gelden vanaf 2016 omdat ik de wijziging voor 15 november had moeten doorvoeren. Ik ben het hier uiteraard niet mee eens gezien ik dit al meerdere malen had geprobeerd via de website zoals aangegeven stond op de brief. Gezien de website niet goed functioneert, moet er perse telefonisch contact opgenomen worden. Tevens heb ik geen akkoord gegeven voor het geadviseerde pakket en ben ik ontevreden met het feit hoe de ANWB zo met haar klanten omgaat.

Uiteraard zal dit vast en zeker niet alleen mij overkomen zijn....
Kan dit zomaar?

Graag jullie advies
Alvast bedankt!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Wijziging van wegenwacht pakket zonder toestemming

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ja, dit kan. Als je via de website geen gehoor vindt, kun je toch een keer in je koffie- of lunchpauze bellen? Het is niet zo dat een baan een afschuwelijke belemmering vormt bij het plegen van een telefoontje. Dus wat blijft er onder de streep over? Dat je te laat was met het wijzigen van je pakket en daar kan de ANWB niets aan doen. Gewoon betalen dus en voor volgend jaar de boel op tijd regelen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wijziging van wegenwacht pakket zonder toestemming

Ongelezen bericht door berndv »

r.r.d schreef:Helaas is de ANWB alleen bereikbaar tijdens mijn werktijden en heb ik vandaag pas telefonisch contact opgenomen omdat ik een acceptgiro heb ontvangen
Dus pas als er een acceptgiro op de deurmat ligt bent u opeens wel in de gelegenheid om te bellen en tevens dit bericht op een forum te zetten? Ja, dat is helaas te laat. Ik vrees trouwens ook dat u beter even met uw baas kunt praten, want het lijkt bijna alsof u teveel werkt, want de ANWB is volgens hun website op Maandag t/m vrijdag: 8.30 - 18.00 uur en op Zaterdag: 10.00 - 16.00 uur.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Wijziging van wegenwacht pakket zonder toestemming

Ongelezen bericht door harley68 »

Ik zie niet in wat de ANWB hier fout heeft gedaan. Je oude liep af, een gelijkwaardige is geadviseerd en je kon bellen als je wat anders wilde. Iedereen met een baan heeft recht op pauze dus bellen kan natuurlijk altijd. je zit eraan vast voor het komende jaar.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Wijziging van wegenwacht pakket zonder toestemming

Ongelezen bericht door dhc »

Weer een TS die het verschil tussen rechten en plichten niet weet... En niet kan lezen. Voor mij was het helder als glas en ik prijs me gelukkig dat ik zo nooit in de problemen kom. Gewoon de procedures volgen en klaar....

witte angora
Berichten: 30756
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wijziging van wegenwacht pakket zonder toestemming

Ongelezen bericht door witte angora »

r.r.d schreef:Via deze weg wil ik graag mijn ongenoegen uiten
Via deze weg wil ik graag mijn ongenoegen uiten over het gebrek aan leesvaardigheid van de Nederlanders in het algemeen.

Dat zie je ook weer in dit topic (het zoveelste in de rij over de ANWB trouwens); ik zie het ook in de kringloopwinkel waar ik werk. De winkel is inmiddels twee jaar open, en al twee jaar op maandag gesloten. Toch komen er iedere maandagmiddag minimaal 4 of 5 mensen aan de deur rammelen in de hoop dat we tóch open zijn, terwijl ze het bordje met de openingstijden voor hun neus hebben hangen. Er schijnt een tijd zelfs een mevrouw geweest te zijn die wekenlang iedere maandag voor de deur stond, en kwaad was, want maandag was haar enige vrije dag.

Onbegrijpelijk waar mensen in dit land mee bezig zijn. Wanneer lezen mensen nu eens wat er geschreven staat. En wanneer reageren mensen nu eens binnen de termijnen die gesteld worden. Het zou zoveel makkelijker zijn.

r.r.d
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 dec 2014 14:42

Re: Wijziging van wegenwacht pakket zonder toestemming

Ongelezen bericht door r.r.d »

Dank voor jullie reacties!

De reden dat ik nu wel tijd heb om dit bericht te plaatsen en telefonisch contact op te nemen is vanwege mijn vakantie die vanaf gisteren is ingegaan.
Het punt waar ik mee zat is het feit dat er gewezen wordt naar de website, maar de website vervolgens niet werkt. Ik werk dagelijks van 8:30 tot 18:00 en in het weekend zo nu en dan 's nachts. Ik sta er dan niet bij stil om te bellen vanwege de drukte op mijn werk en probeer het in de avond dan ook via de website.
Ik heb dan een vermoeden dat het wellicht opzettelijk gebeurt omdat er meer mensen vergeten te bellen of telefonisch nog overgehaald worden om te blijven bij de ANWB of om een ander pakket aan te smeren.

Het geadviseerde pakket is ook niet gelijk aan wat ik nu heb maar bied meer dan het huidige en daar betaal je dan ook voor. Ik vond het daarom apart dat hun iets kunnen adviseren en vervolgens binnen een termijn van enkele weken zit je er aan vast. Op het moment dat iemand de brief niet ontvangen heeft of op vakantie is zal men ook schrikken....

Ik zal er dan ook genoegen mee moeten nemen dat het nu eenmaal zo is en voor volgend jaar alvast een wijziging door te geven.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Wijziging van wegenwacht pakket zonder toestemming

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Tja, mijn energieleverancier heeft op eigen houtje mijn maandbedrag aangepast. Als ik dat zelf niet terug verander naar het oude bedrag, kan ik misschien dik bijbetalen eind 2015. Mag ook, en zonder actie van mijn kant zit ik daar ook aan vast. Ook op uw werk bestaan pauzes. Dat u dan vergeet te bellen is geen opzet van de Anwb. Een website kan niet werken. De wijziging voor volgend jaar kunt u nu al doorgeven, wel goed om een schriftelijke bevestiging vragen en deze goed bewaren.

Gesloten